Bokt bizar veel reclame?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bokt bizar veel reclame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:21

Ik krijg net ineens bizar veel reclame in het eerste topic dat ik open. Is dit normaal? Ik had volgens mij alleen reclame bovenaan en onderaan de pagina maar dit vind ik behoorlijk veel:

Afbeelding

Dreamybol

Re: Bokt bizar veel reclame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:24

Vanwege de reclame op bokt en regelmatig storingen waardoor er zonder erop te klikken ineens geluid uit mijn laptop kwam heb ik tegen mijn principe in een ad blocker geïnstalleerd. Echt heel erg prettig en makkelijk uit te zetten op sites die je inkomsten wel gunt omdat ze de boel onder controle kunnen houden.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:25

Je bent op de printscreen niet ingelogd, volgend mij zorgt dat ervoor dat je meer reclame hebt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:27

1 april?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:31

Sokje_6 schreef:
Je bent op de printscreen niet ingelogd, volgend mij zorgt dat ervoor dat je meer reclame hebt.

Zouden niet ingelogde mensen dit dan standaard te zien krijgen? Dat lijkt me geen reclame voor Bokt.
Maar het is inderdaad net 1 april. ;)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:34

Hier geen last van :n

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 05:12

Hier wel

Afbeelding

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 05:13

Afbeelding
NOG GROTER

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:45

@Crypto; Tussen het topic en de quick reply staat voor iedereen een banner, op mobiel is die altijd 300x250 pixels.

Als je niet bent ingelogd krijg je inderdaad meer banners te zien, dit om te zorgen dat we minder banners hoeven te tonen aan mensen die regelmatig iets bijdragen aan de site. De Duplo reclame in de eerste post is echter niet zoals het eruit zou moeten zien. Op die positie (net onder de navigatie) staat soms (als een adverteerder erg goed betaald) een banner met dat formaat, maar die hoort zeker niet over de rest van de pagina heen te komen.

Welke browser gebruik je, xyzutu2?

@Dreamybol; Banners die uit zichzelf geluid gaan maken staan we niet toe op Bokt. Ik heb daar ook al heel erg lang geen klachten over gehoord? Een flinke tijd terug hebben we helaas een paar adverteerders gehad die de techniek achter de banners niet helemaal OK hadden waardoor af en toe de banners uit zichzelf begonnen met het maken van geluid. Die banners hebben we zo snel mogelijk geblokkeerd en de adverteerders zijn hierop aangesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:34

Evil Duplo... }>

Ik gebruik Firefox. Bij mij hielp het inloggen inderdaad; alle overtollige reclame verdween. Verder heb ik voor de zekerheid Ad-Aware laten draaien, maar die vond niets qua malware. Maar ik kan nog wel een keertje uitloggen en kijken wat er gebeurt.

edit: nog een keertje uitgelogd en alle reclames gedragen zich nu zoals het hoort, welk topic ik ook aanklik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:44

Apart, iemand anders schreef net onder mij dat zij ook last had van de Duplo reclame, alleen bij haar ook na het inloggen, alleen is die reactie nu weg.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:48

BartVB schreef:
@Dreamybol; Banners die uit zichzelf geluid gaan maken staan we niet toe op Bokt. Ik heb daar ook al heel erg lang geen klachten over gehoord? Een flinke tijd terug hebben we helaas een paar adverteerders gehad die de techniek achter de banners niet helemaal OK hadden waardoor af en toe de banners uit zichzelf begonnen met het maken van geluid. Die banners hebben we zo snel mogelijk geblokkeerd en de adverteerders zijn hierop aangesproken.

De topics om het te melden had je afgesloten, ik heb toen gePB't erover, waar ik reactie op kreeg na vrij lange tijd, nav weer een topic hierover. Dus voor mij was wel duidelijk hoe serieus je het nam en toen het weer gebeurde heb ik dus zelf maatregelen genomen ipv nog maar een keer oeverloos te wachten.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:01

Dreamybol schreef:
BartVB schreef:

De topics om het te melden had je afgesloten, ik heb toen gePB't erover, waar ik reactie op kreeg na vrij lange tijd, nav weer een topic hierover. Dus voor mij was wel duidelijk hoe serieus je het nam en toen het weer gebeurde heb ik dus zelf maatregelen genomen ipv nog maar een keer oeverloos te wachten.

? Maken mensen hier dan zich zo druk om.. Het is een gratis site, waar mensen achter de schermen aan werken die ook moeten verdienen. En doordat iedereen gratis hier op kan moet er toch op een andere manier verdiend worden.

Ik snap sowieso de commotie hierom niet. Waar maak je je druk om, je kan het toch zo wegklikken? Of een adbanner downloaden.
Weg probleem ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:19

Je spreekt jezelf een beetje tegen; eerst moet er toch geld verdiend worden en dan kun je een ad blocker installeren. En ik ben in principe niet voor ad blockers, ik begrijp namelijk best dat er inkomsten gegenereerd moeten worden. Maar dan wel op een manier die je gebruikers niet onnodig stoort, dus niet met ineens herrie uit je computer (ik was dan zelfs op een ander tabblad bezig, dus kwam ook niet per ongeluk ergens op met mijn muis) of paginagrote advertenties.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:32

Ga je via fb bokt op mobiel leuk bij een topic kijken krijg je dit....

En 3 handelingen moeten doen om m weg te krijgen. Heel irritant....

Afbeelding

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:40

@S_en_Z; Getver! Dat soort dingen willen we zeker niet op Bokt. Gaat ook in tegen de voorwaarden van alle partijen waar we mee samenwerken. Ik ga weer aan het speuren :j Dank voor het melden!

@Dreamybol; We doen aan alle kanten onze uiterste best om zo min mogelijk, en zo min mogelijk storende banners te laten zien om de site gratis te houden voor de gebruikers. Maar als je je ondanks dat nog steeds stoort aan de banners dan is het bannervrij-abonnement misschien iets voor jou?
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#AdBlo ... abonnement

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:44

Ik heb nooit banners die opeens in het beeld springen of geluid maken. Bij mij staa ze altijd netjes boven het snel antwoorden vakje. Hebben jullie dan niet gewoon een virus te pakken?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:45

Graag gedaan Bart :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:56

Ik heb op m'n iphone (via safari) soms 3 ingeklapte banners boven het 'snel antwoorden' vakje.
Heel irritant, want zodra je daarop komt met scrollen klappen ze uit en heb je dus ong 2-3x je beeldscherm aan bannerhoogte. -O-
Oftewel heb je vrij weinig ruimte om te scrollen zonder die uitklapbanners aan te raken.
Op m'n laptop heb ik abp, maar die staat uitgeschakeld op bokt en buiten dat zinnetje 'Bokt.nl werkt samen met RTV NH! Heb jij presentatietalent of ideëen voor onderwerpen?' welke ik kan wegklikken maar die vervolgens op een volgende pagina doodleuk weer in beeld verschijnt >;) heb ik weinig tot geen reclames op bokt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:11

@lor1_1984; zou je een keer een screenshot willen maken van die uitklapbanners? Dank!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:48

Wanneer ik ze weer tegenkom zal ik dat doen. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 00:05

Afbeelding
Zo ziet het eruit, normaal als je erop klikt klapt het uit maar deze leiden je naar de site waarvan de banner waarop je klikt is.
Ze zijn iig irritant groot die banners en je klikt er erg makkelijk op bij het scrollen.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 00:17

lor1_1984 schreef:
[ [url=m/OTB1yv.png]Afbeelding[/url] ]
Zo ziet het eruit, normaal als je erop klikt klapt het uit maar deze leiden je naar de site waarvan de banner waarop je klikt is.
Ze zijn iig irritant groot die banners en je klikt er erg makkelijk op bij het scrollen.

Deze banner krijg ik ook heel vaak op mijn iPhone (ik gebruikt Chrome ipv Safari). Vind deze ook zeer vervelend, vooral omdat die zo groot is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 00:28

Het zijn 3 banners onder elkaar, dat maakt hem zo groot.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:36

Tussen het topic en 'snel antwoorden' staat mobiel eigenlijk altijd een banner van 250x250 pixels. Zo groot lijkt deze banner ook, iig als deze niet uitklapt.
Sowieso geen geweldige kwaliteit banner, ik ga zoeken waar deze vandaan komt :j

Als je hem nog eens ziet, zou je dan de link kunnen copy/pasten waar het lichtblauwe icoontje rechtsboven heen gaat?