25 berichten minimum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ezra

25 berichten minimum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 01:08

Het is niet mogelijk te reageren op een niet-paardgerelateerd topic als je nog geen 25 berichten hebt. Waarom is dat? Ik vermoed dat het een poging is spammers buiten te houden, zodat alleen mensen die iets met paarden hebben gebruik maken van dit forum, maar ik vind het zelf uitermate frustrerend. Er moeten toch betere manieren zijn?
Ik ben op dit forum gekomen om over paarden te leren, wat dus betekent dat ik veel topics lees, maar weinig zinnigs toe kan voegen aan die topics. Hierdoor plaats ik nauwelijks berichten, dus zal het nog wel een paar maanden duren voordat ik over de grens heen ben. Ik erger me er echter constant aan dat er heel veel niet-paardgerelateerde topics zijn waarvan ik het idee heb dat ik er een nuttige bijdrage aan kan leveren, maar dat het voor mij niet mogelijk is erop te reageren. Ik heb al een keer een PM gestuurt naar een TS die dienst deed als reactie, maar zeker bij de wat meer discussie topics werkt dat niet.
Nu zou je kunnen zeggen dat ik dan beter ook lid kan worden van een algemeen forum, maar ik ben zo iemand die werkelijk iedereen probeert te helpen als ik dat kan, maakt niet uit waar, dus ook op dit forum.

Ik ben op andere forums een systeem tegengekomen waarbij de eerste 10 berichten van een nieuwe gebruiker eerst goedgekeurd moesten worden door een moderator voordat ze in het topic verschenen, misschien is het een idee zoiets in te voeren voor de wat meer algemene topics, mits dat natuurlijk niet te druk zou worden voor de moderators.

khirshanta

Re: 25 berichten minimum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 01:53

Het houdt inderdaad mensen buiten de deur die niet serieus zijn/ geen doel hebben dat het forum ten goede komt.

Interessant idee, maar ik vrees dat het onze modjes erg bezig houdt om ieder's eerste 10 berichten na te kijken :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 01:58

Gewoon bij elk topic wat je lees even reageren met 'o wat intressant' of 'ik ben het eens met ..'. Of zoek topics waar je wel wat toe te voegen hebt ;)
Fijn regeltje, werkt oneliners in de hand natuurlijk.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 08:45

In reactie op de vorige poster: oneliners tellen niet mee voor je 25 posts, dat moeten namelijk 'nuttige' posts zijn. Oneliners zoals 'o wat interessant' in een informatief topic worden verwijderd en zullen dus niet meetellen.

De regel bestaat inderdaad omdat Bokt eerst en vooral een paardenforum is. Zodoende is de regel ingesteld dat je eerst een bepaald aantal posts op de paardengerelateerde subfora moet plaatsen, voordat je ook op het 'algemene' deel kunt reageren. Ik begrijp dat dat in jouw situatie lastig is, maar die 25 posts hoeven natuurlijk niet stuk voor stuk posts te zijn waarin je het probleem van de TS volledig oplost ;) Een vraag stellen of een suggestie doen kan ook.

Het huidige systeem wordt naar mijn weten al jaren gebruikt. Suggesties voor andere systemen zijn natuurlijk altijd welkom. Echter, als je kijkt naar hoeveel gebruikers er op Bokt geregistreerd zijn, dan zul je zien dat het geen houdbare situatie zou zijn als moderators van elke nieuwe gebruikers de eerste 10 posts zou moeten gaan 'nakijken' of goedkeuren...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 08:56

En juist als je wilt leren zou je die posts zo bij elkaar moeten hebben, je hoeft tenslotte niet enkel anderen te helpen, je kan je ook laten helpen. Dus als je vragen hebt, dan stel ze! Ook dat is nuttig. Doel van de regel is eigenlijk dat je "bewijst" dat je hier vanwege de paarden terecht gekomen bent. En voor een echte paardengek zou het niet zo heel moeilijk moeten zijn om over paarden te praten ;) :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:05

Hanmar schreef:
In reactie op de vorige poster: oneliners tellen niet mee voor je 25 posts, dat moeten namelijk 'nuttige' posts zijn. Oneliners zoals 'o wat interessant' in een informatief topic worden verwijderd en zullen dus niet meetellen.

De regel bestaat inderdaad omdat Bokt eerst en vooral een paardenforum is. Zodoende is de regel ingesteld dat je eerst een bepaald aantal posts op de paardengerelateerde subfora moet plaatsen, voordat je ook op het 'algemene' deel kunt reageren. Ik begrijp dat dat in jouw situatie lastig is, maar die 25 posts hoeven natuurlijk niet stuk voor stuk posts te zijn waarin je het probleem van de TS volledig oplost ;) Een vraag stellen of een suggestie doen kan ook.

Het huidige systeem wordt naar mijn weten al jaren gebruikt. Suggesties voor andere systemen zijn natuurlijk altijd welkom. Echter, als je kijkt naar hoeveel gebruikers er op Bokt geregistreerd zijn, dan zul je zien dat het geen houdbare situatie zou zijn als moderators van elke nieuwe gebruikers de eerste 10 posts zou moeten gaan 'nakijken' of goedkeuren...

De vaststelling van je laatste alinea betekent dat het niet werkt zoals je in je eerste alinea beschrijft.
En dat weet iedereen die al even op bokt meedraait, nieuwe gebruikers maken gewoon 25 vulmateriaal posts als ze daar zin in hebben, en die als die niet aanstootgevend zijn worden ze niet verwijderd.
Heb overigens niets tegen het systeem, het werpt een (lage) drempel op en daar is niets op tegen.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 23:18

Ik begrijp dus dat ik tijdelijk van mijn houding van niks posten als het niet echt waardevol is af moet. Erg bedankt in ieder geval voor de uitleg. Ik vind het systeem verre van perfect, maar zolang ik geen beter voorstel heb kan ik onmogelijk zeggen dat iets anders beter is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:22

_Ezra schreef:
Ik begrijp dus dat ik tijdelijk van mijn houding van niks posten als het niet echt waardevol is af moet. Erg bedankt in ieder geval voor de uitleg. Ik vind het systeem verre van perfect, maar zolang ik geen beter voorstel heb kan ik onmogelijk zeggen dat iets anders beter is.

M'n vriend kwam ook op Bokt als beginnend ruiter. Hij maakte topics aan waar hij vragen had over lessen, kleding etc. Toen had hij ze zo.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:41

Hanmar schreef:

Mag ik vragen of je ergens kan terug zien hoeveel van dit soort posts je geplaatst hebt? Ik vraag me dit regelmatig af maar kan het niet vinden?

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 23:45

E4D schreef:
Mag ik vragen of je ergens kan terug zien hoeveel van dit soort posts je geplaatst hebt? Ik vraag me dit regelmatig af maar kan het niet vinden?

Oneliners worden verwijderd, dus als je een post überhaupt terug kunt zien is hij goed genoeg.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:46

E4D schreef:
Hanmar schreef:

Als je een bericht wilt plaatsen in een topic waar je alleen met de 25 berichten op kan,
dan staat er vaak iets in de trend van dat je nog geen 25 berichten hebt en hoeveel je er nog moet :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:54

_Ezra schreef:
E4D schreef:

Oneliners worden verwijderd, dus als je een post überhaupt terug kunt zien is hij goed genoeg.

Nee, want het moet wel een bericht zijn in een topic dat onder 'informatief' staat. Zo moeilijk is het niet. Er zijn je al heel veel voor geweest.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:56

_Ezra schreef:

Je gaat er gewoon mee akkoord hoor als je je registreerd. Staat in de algemene voorwaarden :Y)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:14

Ik vind het een prima systeem, ik kwam er pas achter toen ik al 20 berichten had geplaatst :D

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:16

Systeem werkt niet. Ik heb na jaren nog steeds de 25 nuttige berichten niet gehaald.....

Evitaali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:17

Ik kijk ook altijd lekker rond en kom niet aan de 25. En dan is er een leuk topic over verlegen jongen, verlegen meisje van jane waar iedereen avond even op kijk voor een sappige update, dan baal je wel als je niet kunt reageren! Hahah. Dus ik moet het zelfde als ts van mijn lees stoel af en gaan reageren

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:24

Ik geloof dat ik mijn 'nuttige' posts gehaald heb door bij Kraamstal - In the picture te reageren.
Ik snap je ook hoor, ik ben eerder iemand die veel meeleest en zelf weinig nuttige info kan bijdragen, dus voor mij was het ook lastig. :P

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:28

ariatje schreef:
Systeem werkt niet. Ik heb na jaren nog steeds de 25 nuttige berichten niet gehaald.....

Dat lijkt me sterk, volgens mij heb je je gewoon nog niet aangemeld bij de kudde dan: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F

Edit:
TS:
Ik vind het een prima regeltje, waar een wil is, is een weg. Je kan ook gerust zelf vragen stellen in een informatief topic. Waarom iemand die menig heeft, wat de visie erachter is, waarom dat nu net beter is dan iets anders,... Dat zijn ook nuttige berichten en daar leer je wat van.
Als er echt iets is waar je meer over wil weten kan je ook een eigen topic openen. Die berichten tellen ook mee.
Laatst bijgewerkt door Leen op 11-02-16 00:30, in het totaal 2 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:29

_Ezra schreef:
Het is niet mogelijk te reageren op een niet-paardgerelateerd topic als je nog geen 25 berichten hebt. Waarom is dat? Ik vermoed dat het een poging is spammers buiten te houden, zodat alleen mensen die iets met paarden hebben gebruik maken van dit forum, maar ik vind het zelf uitermate frustrerend. Er moeten toch betere manieren zijn?
Ik ben op dit forum gekomen om over paarden te leren, wat dus betekent dat ik veel topics lees, maar weinig zinnigs toe kan voegen aan die topics. Hierdoor plaats ik nauwelijks berichten, dus zal het nog wel een paar maanden duren voordat ik over de grens heen ben. Ik erger me er echter constant aan dat er heel veel niet-paardgerelateerde topics zijn waarvan ik het idee heb dat ik er een nuttige bijdrage aan kan leveren, maar dat het voor mij niet mogelijk is erop te reageren. Ik heb al een keer een PM gestuurt naar een TS die dienst deed als reactie, maar zeker bij de wat meer discussie topics werkt dat niet.
Nu zou je kunnen zeggen dat ik dan beter ook lid kan worden van een algemeen forum, maar ik ben zo iemand die werkelijk iedereen probeert te helpen als ik dat kan, maakt niet uit waar, dus ook op dit forum.

Ik ben op andere forums een systeem tegengekomen waarbij de eerste 10 berichten van een nieuwe gebruiker eerst goedgekeurd moesten worden door een moderator voordat ze in het topic verschenen, misschien is het een idee zoiets in te voeren voor de wat meer algemene topics, mits dat natuurlijk niet te druk zou worden voor de moderators.

Je leert het meest door te vragen. Door nieuwsgierig te zijn. Als je geen vragen hebt kun je inderdaad beter lid worden van het Viva forum ofzo. Kun je volop mensen "helpen".

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:35

E4D schreef:
Hanmar schreef:

Ik ga even voor je navragen of er een handige manier is om dat te zien. Ik kan het in elk geval voor je checken, en als ik me goed herinner staat het ook in de melding wanneer je probeert te reageren op een subforum waar je nog geen toegang toe hebt.

Overigens is het in het algemeen wel belangrijk om te weten dat je, wanneer je je 25 berichten hebt, toegang moet vragen tot de 'Kudde'; je wordt niet automatisch toegevoegd. In de Help staat een stukje uitleg en daarbij ook de link die je kunt klikken om die toegang aan te vragen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:36

ariatje schreef:

_O-

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:42

Hanmar schreef:
Overigens is het in het algemeen wel belangrijk om te weten dat je, wanneer je je 25 berichten hebt, toegang moet vragen tot de 'Kudde'; je wordt niet automatisch toegevoegd. In de Help staat een stukje uitleg en daarbij ook de link die je kunt klikken om die toegang aan te vragen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F

Wacht even, betekent dat dat nadat je de 25 berichten hebt gehaald iemand moet controleren of het wel goede berichten waren? Hoe kan dat dan ooit niet te druk worden voor de mods?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:44

_Ezra schreef:
Hanmar schreef:

Wacht even, betekent dat dat nadat je de 25 berichten hebt gehaald iemand moet controleren of het wel goede berichten waren? Hoe kan dat dan ooit niet te druk worden voor de mods?

Nee je moet gewoon op een link klikken. Als je de 25 berichten gehaald hebt, staat gewoon op je account geregistreerd of je er 25 hebt of niet, dan wordt je automatisch toegelaten tot de kudde (en kan je dus overal op).
Mods controleren het enkel als het opvalt dat mensen nutteloze dingen posten om het aantal te behalen.

Mods kunnen dat echt niet bijhouden om dat per persoon te controleren :)

Kimmie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:01

Iemand van de moderators zei tegen mij dat je tips moet kunnen geven of moet reageren in discuteer topic, zoo kunnen ze zien dat je iets van paarden kent

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:14

Als je de zoekfunctie even had gebruikt had je kunnen zien dat er al talloze topics zijn aangemaakt om te vragen waarom die 25 nuttige berichten worden geëist en deze topics staan ook vol met kritiek. Het behalen van 25 nuttige berichten hoeft echt niet zo moeilijk te zijn, je kunt immers ook op verschillende ITP-onderdelen reageren en daarvoor is echt niet onwijs veel paarden(sport)kennis voor nodig.

Als je graag dingen bij wilt leren zul je ongetwijfeld ook bepaalde vragen hebben, als je deze ergens onder kunt brengen waar de berichten meetellen als nuttige berichten meetellen, zit je binnen no-time aan deze berichten.

Ik ben hier zelf als jong meisje op het forum gekomen en mij is het ook gelukt om aan 25 nuttige berichten te komen en als ik ze teruglees vind ik ze niet bepaald nuttig. Het plaatsen van die nuttige berichten is dus echt geen hogere wiskunde hoor.