Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanmar schreef:In reactie op de vorige poster: oneliners tellen niet mee voor je 25 posts, dat moeten namelijk 'nuttige' posts zijn. Oneliners zoals 'o wat interessant' in een informatief topic worden verwijderd en zullen dus niet meetellen.
De regel bestaat inderdaad omdat Bokt eerst en vooral een paardenforum is. Zodoende is de regel ingesteld dat je eerst een bepaald aantal posts op de paardengerelateerde subfora moet plaatsen, voordat je ook op het 'algemene' deel kunt reageren. Ik begrijp dat dat in jouw situatie lastig is, maar die 25 posts hoeven natuurlijk niet stuk voor stuk posts te zijn waarin je het probleem van de TS volledig oplostEen vraag stellen of een suggestie doen kan ook.
Het huidige systeem wordt naar mijn weten al jaren gebruikt. Suggesties voor andere systemen zijn natuurlijk altijd welkom. Echter, als je kijkt naar hoeveel gebruikers er op Bokt geregistreerd zijn, dan zul je zien dat het geen houdbare situatie zou zijn als moderators van elke nieuwe gebruikers de eerste 10 posts zou moeten gaan 'nakijken' of goedkeuren...
_Ezra schreef:Ik begrijp dus dat ik tijdelijk van mijn houding van niks posten als het niet echt waardevol is af moet. Erg bedankt in ieder geval voor de uitleg. Ik vind het systeem verre van perfect, maar zolang ik geen beter voorstel heb kan ik onmogelijk zeggen dat iets anders beter is.
Hanmar schreef:In reactie op de vorige poster: oneliners tellen niet mee voor je 25 posts, dat moeten namelijk 'nuttige' posts zijn. Oneliners zoals 'o wat interessant' in een informatief topic worden verwijderd en zullen dus niet meetellen.
De regel bestaat inderdaad omdat Bokt eerst en vooral een paardenforum is. Zodoende is de regel ingesteld dat je eerst een bepaald aantal posts op de paardengerelateerde subfora moet plaatsen, voordat je ook op het 'algemene' deel kunt reageren. Ik begrijp dat dat in jouw situatie lastig is, maar die 25 posts hoeven natuurlijk niet stuk voor stuk posts te zijn waarin je het probleem van de TS volledig oplostEen vraag stellen of een suggestie doen kan ook.
Het huidige systeem wordt naar mijn weten al jaren gebruikt. Suggesties voor andere systemen zijn natuurlijk altijd welkom. Echter, als je kijkt naar hoeveel gebruikers er op Bokt geregistreerd zijn, dan zul je zien dat het geen houdbare situatie zou zijn als moderators van elke nieuwe gebruikers de eerste 10 posts zou moeten gaan 'nakijken' of goedkeuren...
E4D schreef:Hanmar schreef:In reactie op de vorige poster: oneliners tellen niet mee voor je 25 posts, dat moeten namelijk 'nuttige' posts zijn. Oneliners zoals 'o wat interessant' in een informatief topic worden verwijderd en zullen dus niet meetellen.
Mag ik vragen of je ergens kan terug zien hoeveel van dit soort posts je geplaatst hebt? Ik vraag me dit regelmatig af maar kan het niet vinden?
_Ezra schreef:E4D schreef:Mag ik vragen of je ergens kan terug zien hoeveel van dit soort posts je geplaatst hebt? Ik vraag me dit regelmatig af maar kan het niet vinden?
Oneliners worden verwijderd, dus als je een post überhaupt terug kunt zien is hij goed genoeg.
_Ezra schreef:Ik begrijp dus dat ik tijdelijk van mijn houding van niks posten als het niet echt waardevol is af moet. Erg bedankt in ieder geval voor de uitleg. Ik vind het systeem verre van perfect, maar zolang ik geen beter voorstel heb kan ik onmogelijk zeggen dat iets anders beter is.
ariatje schreef:Systeem werkt niet. Ik heb na jaren nog steeds de 25 nuttige berichten niet gehaald.....
_Ezra schreef:Het is niet mogelijk te reageren op een niet-paardgerelateerd topic als je nog geen 25 berichten hebt. Waarom is dat? Ik vermoed dat het een poging is spammers buiten te houden, zodat alleen mensen die iets met paarden hebben gebruik maken van dit forum, maar ik vind het zelf uitermate frustrerend. Er moeten toch betere manieren zijn?
Ik ben op dit forum gekomen om over paarden te leren, wat dus betekent dat ik veel topics lees, maar weinig zinnigs toe kan voegen aan die topics. Hierdoor plaats ik nauwelijks berichten, dus zal het nog wel een paar maanden duren voordat ik over de grens heen ben. Ik erger me er echter constant aan dat er heel veel niet-paardgerelateerde topics zijn waarvan ik het idee heb dat ik er een nuttige bijdrage aan kan leveren, maar dat het voor mij niet mogelijk is erop te reageren. Ik heb al een keer een PM gestuurt naar een TS die dienst deed als reactie, maar zeker bij de wat meer discussie topics werkt dat niet.
Nu zou je kunnen zeggen dat ik dan beter ook lid kan worden van een algemeen forum, maar ik ben zo iemand die werkelijk iedereen probeert te helpen als ik dat kan, maakt niet uit waar, dus ook op dit forum.
Ik ben op andere forums een systeem tegengekomen waarbij de eerste 10 berichten van een nieuwe gebruiker eerst goedgekeurd moesten worden door een moderator voordat ze in het topic verschenen, misschien is het een idee zoiets in te voeren voor de wat meer algemene topics, mits dat natuurlijk niet te druk zou worden voor de moderators.
E4D schreef:Hanmar schreef:In reactie op de vorige poster: oneliners tellen niet mee voor je 25 posts, dat moeten namelijk 'nuttige' posts zijn. Oneliners zoals 'o wat interessant' in een informatief topic worden verwijderd en zullen dus niet meetellen.
Mag ik vragen of je ergens kan terug zien hoeveel van dit soort posts je geplaatst hebt? Ik vraag me dit regelmatig af maar kan het niet vinden?
Hanmar schreef:Overigens is het in het algemeen wel belangrijk om te weten dat je, wanneer je je 25 berichten hebt, toegang moet vragen tot de 'Kudde'; je wordt niet automatisch toegevoegd. In de Help staat een stukje uitleg en daarbij ook de link die je kunt klikken om die toegang aan te vragen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F
_Ezra schreef:Hanmar schreef:Overigens is het in het algemeen wel belangrijk om te weten dat je, wanneer je je 25 berichten hebt, toegang moet vragen tot de 'Kudde'; je wordt niet automatisch toegevoegd. In de Help staat een stukje uitleg en daarbij ook de link die je kunt klikken om die toegang aan te vragen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F
Wacht even, betekent dat dat nadat je de 25 berichten hebt gehaald iemand moet controleren of het wel goede berichten waren? Hoe kan dat dan ooit niet te druk worden voor de mods?