Stemactie per pb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

D__S

Stemactie per pb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:19

Geen idee of het hier goed staat.

Ik weet dat het niet is toegestaan om topics te openen om stemmen te ronselen, maar mag je dit wel doen via pb?
En zoniet, kan ik dit ergens melden indien dit voorkomt?

KimD

Re: Stemactie per pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:20

Lijkt me niet dat het mag, maar te controleren valt t natuurlijk niet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:20

Volgens mij niet.. Vraag anders een modje.. Die kan je altijd verder helpen..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:24

Kreeg ik idd laatst ook..

"Even heel brutaal hoor, maar zou jij misschien op me willen stemmen bij een wedstrijd?"

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:26

Nee, ik dacht ook niet dat dit mag (was ooit een bokker geweest die het deed)

Melding van maken bij de modjes?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:27

Nee dit mag niet. Met een screenshot erbij kun je dit bij een mod melden :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:27

ik heb de pb doorgestuurd naar de Moderator die op dat moment online was en die heeft het al in behandeling genomen.. Omdat het overduidelijk spam via pb betrof en niet een persoonlijk gericht mailtje.

ging inderdaad om hetzelfde topic dat enkele minuten daarvoor gesloten werd.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:28

Ik kreeg laatst ook zo'n pb ja.. Heel raar vond ik dat. Kende dat kind totaal niet.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:28

Ik heb vandaag ook een melding gemaakt over de stem-pb's. Op pb's wordt er niet gemoddereerd. Wel wordt in de gaten gehouden of het niet uit de hand loopt. Zou het even aan een mod melden. :)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:29

elenaMM77 schreef:
ik heb de pb doorgestuurd naar de Moderator die op dat moment online was en die heeft het al in behandeling genomen.. Omdat het overduidelijk spam via pb betrof en niet een persoonlijk gericht mailtje.

ging inderdaad om hetzelfde topic dat enkele minuten daarvoor gesloten werd.

Goed om te horen dat er iets aan gedaan wordt.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:29

als je iedereen even 5 euro geeft als je om een stem vraagt dan maak je ons allemaal heel blij :7 even zonder gekkigheid, denk je nu echt dat dit gaat werken. ik vind het ook erg onsportief om zo om stemmen te gaan bedelen , wie zo gek ik om jouw een stem te geven verdient wel een schouder klopje :Y)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:31

Ik heb er ook niets mee gedaan.
A ken ik de persoon niet
En B stem ik al nooit voor mensen :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:27

Het is inderdaad niet toegestaan om stemmen te ronselen via PB (of andere reclame te maken). Heb je zo'n PB ontvangen dan mag je dat altijd melden.

De algemene afspraak is dat er niet wordt gemodereerd op PB's omdat wij dat zelf niet kunnen nalezen (privacy) en er een bewerkte versie doorgestuurd kan worden, en bij één melding kan er bijvoorbeeld ook sprake zijn van een miscommunicatie of van het uitvechten van een ruzie tussen twee Bokkers waarin het team als pion wordt gebruikt. De klacht wordt wel opgeslagen ter dossiervorming. Want: Als diverse Bokkers los van elkaar komen klagen over gelijkaardige PB's, dan mogen we redelijkerwijze toch wel aannemen dat er zeker ongewenste PB's verstuurd worden.

Ontvang je dus een PB met ongewenste inhoud: Spam, bedreigingen, seksuele intimidatie, .... Dan is het altijd de moeite waard om dit toch door te sturen naar een moderator. Ook als we in eerste instantie niks concreets voor je kunnen betekenen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:51

Da's leuk natuurlijk, maar naar aanleiding van dit topic kan ik wel een pb sturen met de melding dat ik een pb hebt ontvangen van een Bokker, terwijl dat helemaal niet zo is. Ook is het op deze manier mogelijk om samen te zweren en met een groep te klagen over iemand die pbs verstuurd terwijl dat niet zo is. maw dit is ook geen waterdichte manier. Iemand kan dus op deze wijze ook slachtoffer worden van cyberpesten waarbij de mod's ook als pion worden gebruikt.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 14-01-16 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:59

Ik had er een tijd terug ook een inderdaad. Als je een negatieve stem uit kon brengen zou ik het doen. Ik hou niet van al dat gekwijl om een beetje aandacht.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:00

Sammie schreef:
Da's leuk natuurlijk, maar naar aanleiding van dit topic kan ik wel een pb sturen met de melding dat ik een pb hebt ontvangen van een Bokker, terwijl dat helemaal niet zo is. Ook is het op deze manier mogelijk om samen te zweren en met een groep te klagen over iemand die pbs verstuurd terwijl dat niet zo is. maw dit is ook geen waterdichte manier. Iemand kan dus op deze wijze ook slachtoffer worden van cyberpesten waarbij de mod's ook als pion worden gebruikt.

Er wordt ook gevraagd om een screenshot. Daarmee sjoemelen is al wat lastiger als groep. Niet onmogelijk maar zou je die moeite willen nemen is dan de vraag.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 14-01-16 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in quote aangepast, naam verwijderd

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:03

Volgens mij staat dat er niet..? Er staat wel dat er door iemand een bewerkte screenshot gestuurd kan worden en dat dat één van de redenen is om niet te modden op pb's. En als groep hoef je daar niet mee te sjoemelen.. Je hebt maar één iemand nodig. En bij cyberpesten is die moeite klein. Onder groepsdruk of hoe dat dan ook heet wordt daar gewoon om gelachen. De gevolgen beseffen ze niet.

plus.... ik meen dat de afspraak wel wat dat andere bokkers niet zomaar open en bloot besproken mogen worden. De naam had dus imo al verwijderd mogen worden.. (ja ook in mijn bericht). Maar dat heb ik dus even expres gedaan om aan te geven hoe makkelijk het kan gaan.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 14-01-16 22:57, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:04

Toen ik destijds een stalker meldde, werd mij duidelijk gevraagd om screenshots. Ik neem aan dat deze regel nog steeds van kracht is :j

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 14-01-16 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:05

Oh.. dat kan.. Ik doelde op de opmerking van Urielle. Daar zie ik het niet specifiek in staan.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:08

Hallo "afzender pb",

Bedankt dat je me opmerkzaam hebt gemaakt op deze verkiezing. Ik heb gestemd op "iemandandersdanafzender pb"
}:)

Ik weet trouwens van minimaal één ander groot forum dat de mods daar de pb's wel kunnen lezen. Dat zullen ze (hoop ik tenminste) alleen doen als er vanwege een klacht oid aanleiding toe is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:09

Ah op die fiets. Daar heb je gelijk in. Waarschijnlijk wordt met doorsturen dat bedoeld, maar niet echt duidelijk omschreven :j

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:17

Ik zal wel heel blond zijn, maar vragen om stemmen waarvoor? :o?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:21

Willemina_L schreef:
Ik zal wel heel blond zijn, maar vragen om stemmen waarvoor? :o?

Mensen doen mee aan allerhande wedstrijden, van 'wie heeft de mooiste baby' tot 'wie heeft de mooiste hond' en van alles er tussenin. Daarvoor moeten ze online stemmen krijgen...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:30

Oh oké, op zo'n manier. Weer wat geleerd op mijn 35e :o

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:11

Moderatoropmerking:
Uit enkele berichten is de naam van deze gebruiker verwijderd. We willen jullie vragen om de kwestie algemeen te houden. Zoals wellicht bekend is, is het bespreken van gebruikers niet toegestaan. Alvast bedankt.

Om terug te komen op een eerdere vraag, sceenshots zijn zeker niet waterdicht. Het blijft een lastige kwestie waarin ook de aard van de pb's mee kan spelen, de hoeveelheid klachten en de gebruiker die de berichten stuurt. Cyberpesten op deze manier ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen en ik hoop niet dat het mensen op ideeën heeft gebracht, maar het is zeker iets om mee te nemen bij dergelijke kwesties.