mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:46

hoi bokkers,
Ik vroeg me af of dit normaal is. In een topic over mijn kat is ene bokker het totaal niet eens met de manier waarop ik mijn kat voer (2 keer per dag afgewogen portie). Na zich te hebben opgedrongen werd deze bokker persoonlijk en begint over mijn 'eetprobleem' en dat ik zo zelf ook zou afvallen als ik zo zou een. Voor mij in mijn gewicht een erg gevoelig punt dus zoiets komt hard aan.
Ik heb hier op 29-11 dan ook onmiddellijk op getemd.
Ondertussen ging die bokker ook nog in een topic over afvallen waarin ik zit posten dat je gewoon 2 maal per dag een afgewogen portie moet eten. Wat duidelijk dus terug ene steek richting mij is. Ik heb hier dus weer op getemd.
30-11 kreeg ik van de mods van het forum over mijn kat reactie: 'bedankt voor je melding, dit is nergens voor nodig'. Maar de berichten staan er nog gewoon en het ziet er dus naar uit dat er niets met mijn tem gedaan is. Ik heb dan gevraagd of hier iets mee gedaan werd, hierop kreeg ik antwoord dat dat niet met derden gedeeld word (hallo, het gaat over mij?), maar ok dat kan ik nog wel begrijpen, maar die berichten staan nog wel gewoon online...
Gisteren heb ik pas van de mods op het afvallen topic reactie gehad en die gingen in overleg.

Ik heb dus nu het gevoel dat die bokker er gewoon mee weg komt en die kwetsende berichten blijven gewoon online staan. Is dit normaal? Waarom zijn er dan mods?

Mars

Re: mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:50

Dikke kans dat diegene er dus wel degelijk op aangesproken is als wat zij deed tegen de regels is. Maar dat wordt dus niet met jou besproken, ook dat zijn de regels. Je kunt dus niet zomaar roepen dat er niets met je tem gedaan is omdat de berichten er nog staan...

Zoe_97

Re: mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:51

ja maar ik vind het abnormaal dat zulke berichten dus gewoon online blijven, dan lijkt eht alsof er niets gedaan word en die kwetsende dingen staan nog open en bloot op het internet....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:52

Dit is iets dat je met de mod in kwestie kunt opnemen. Je kunt haar gewoon een bericht sturen met deze vraag, dan kom je vast verder. Zo niet, dan is er nog een hoofdmod.

De rest van de Bokkers kan je ook niet helpen met dit probleem dus is FZ hiervoor niet de juiste plek.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:52

Sancties of aansprekingen blijven tussen moderators en die betreffende persoon en worden inderdaad niet met derden gedeeld, jij bent hier de derde partij.
Zonder de specifieke situatie te kennen (ben geen mod op die fora en bezoek die fora ook nooit, dus ook niet toevallig tegengekomen), berichten worden niet altijd verwijderd. Soms lijkt het alsof er niets gedaan wordt maar wordt er wel degelijk door mods ingegrepen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:53

Mods hebben 7 dagen om een tem af te handelen, en ja dat kan soms wat langer duren. Dat jij geen signaal krijgt houdt ook niet in dat er niks mee wordt gedaan. Heb je al met de mod zelf pb-contact gehad nadat je bericht kreeg dat de zaken niet met jou gedeeld worden?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:55

Ach joh, ik had een tijdje terug een topic over mijn 5 jarige zoon die niet goed eet, je had de reacties eens moeten lezen ;) Die mensen maken zich drukker dan jij hoor, gewoon over zulke negativiteit heen pissen en eruit halen waar je wat aan hebt, net als in het echte leven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:55

ik heb op de tem gereageerd, en ze hebben 3 dagen geleden gereageerd daarop dat ze weghalen willen overleggen, maar die berichten blijven zo steeds langer online staan... Lijkt me toch logisch dat zo'n berichten gewoon weggehaald worden als er mensen door gekwetst worden? In het verleden zijn er om minder berichten verwijderd...

Ik post het hier om te vragen of ander bokkers dit normaal vinden of ook zo'n situatie hebben gehad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:56

Zoe_97 schreef:
ja maar ik vind het abnormaal dat zulke berichten dus gewoon online blijven, dan lijkt eht alsof er niets gedaan word en die kwetsende dingen staan nog open en bloot op het internet....

Het lijkt alsof er niets aan gedaan is, maar dat is jouw eigen interpretatie. Je kunt er ook vanuit gaan dat je tems serieus zijn opgepakt door de mods, je schouders ophalen over degene die je blijkbaar gekwetst heeft en een leuker topic opzoeken... Het blijft maar internet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:57

Mars schreef:
Zoe_97 schreef:

Het lijkt alsof er niets aan gedaan is, maar dat is jouw eigen interpretatie. Je kunt er ook vanuit gaan dat je tems serieus zijn opgepakt door de mods, je schouders ophalen over degene die je blijkbaar gekwetst heeft en een leuker topic opzoeken... Het blijft maar internet.

mijn probleem is vooral dat ik niet wil dat er zulke dingen over mij op internet staan, maar schijnbaar is het gewoon normaal dat te laten staan...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:57

Klopt hoor is mij vaker opgevallen dat sommige mods met 2 maten meten.
En tja het enige wat je daar aan kan doen is diegene erop aanspreken en je er daarna bij neer te leggen of niet meer op Bokt posten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:00

En door het nu zelf open en bloot tot in detail op het internet te gooien, vestig je er alleen maar nog meer aandacht op!

Stuur gewoon netjes een een pb naar de betreffende mod in plaats van die ervan te betichten haar werk niet goed te doen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:01

De berichten heb je al gelezen en zijn voor jou kwetsend, wat is dan de 'meerwaarde' ervan dat ze online blijven staan? Niemand anders zal ze zo opvatten als jij doet, en dat jij ze zo opvat is logisch en begrijpelijk, maar je moet de MODs wel de kans geven om actie te ondernemen :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 12:01

heb ik al gedaan (in de tem dan), maar ze zeggen al 3 dagen te gaan overlegen, maar een bericht weghalen moet nu toch niet dagen over overlegd te worden als er zo vaak een hoop berichten die niet kwetsend zijn gewoon worden verwijderd binnen de 10 minuten..

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:04

Shirley schreef:
En door het nu zelf open en bloot tot in detail op het internet te gooien, vestig je er alleen maar nog meer aandacht op!

Stuur gewoon netjes een een pb naar de betreffende mod in plaats van die ervan te betichten haar werk niet goed te doen.

Exact dit, als het namelijk wordt weggehaald staan alle details hier nogsteeds beschreven.

Afwachten, verder gaan en desnoods mod een PB sturen.
Het lijkt mij persoonlijk erg lastig als iedereen met werk ed. zit om dan een moment te plannen om te overleggen dus niet zo gek dat dit wat langer duurt ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:06

Neonlight schreef:
Sancties of aansprekingen blijven tussen moderators en die betreffende persoon en worden inderdaad niet met derden gedeeld, jij bent hier de derde partij.
Zonder de specifieke situatie te kennen (ben geen mod op die fora en bezoek die fora ook nooit, dus ook niet toevallig tegengekomen), berichten worden niet altijd verwijderd. Soms lijkt het alsof er niets gedaan wordt maar wordt er wel degelijk door mods ingegrepen.

Dus degen die meldt dat hij/zij persoonlijk wordt aangevallen is een 3de partij?
Die hoort niet meer wat er met zijn/haar klacht gebeurt?

Dat verbaasd mij zeer...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:07

Volgens mij verwijderen ze niet zo snel berichten, tot nu toe staan alle berichten met persoonlijke aanvallen naar mij nog online terwijl in de regels staat dat dat niet mag. Nja, oplossing is ze dan maar gewoon vergeten en niet meer lezen :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:08

Gillbo schreef:
Klopt hoor is mij vaker opgevallen dat sommige mods met 2 maten meten.
En tja het enige wat je daar aan kan doen is diegene erop aanspreken en je er daarna bij neer te leggen of niet meer op Bokt posten.

Het duurde nog lang voor de "mods meten met 2 maten"-dooddoener weer om de hoek komt. Er is hier al door verschillende (ex-)teamleden uitleg gegeven hoe er met dingen wordt omgegaan. Daar is niks dubbelzinnigs of onduidelijks bij.

TS, je vestigt nu inderdaad de aandacht op iets wat je juist niet wilt dat anderen lezen. Handiger was geweest om dit per PB met een mod te bespreken.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:09

Als je dingen op forum zet, kan je daar positieve of negatieve opmerkingen over krijgen, das een logisch gevolg.

Als je er problemen mee hebt, t niet op forum/online bespreken. Of je gewoon er niets van aantrekken.

Dus de positieve reacties wat mee doen, en de negatieve reacties negeren, en je er niet druk om maken.

Geen aandacht aanschenken, das voor je eigen gemoedsrust beter.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:12

Brainless schreef:
Neonlight schreef:

Dus degen die meldt dat hij/zij persoonlijk wordt aangevallen is een 3de partij?
Die hoort niet meer wat er met zijn/haar klacht gebeurt?

Dat verbaasd mij zeer...

Dat niet Brainless, maar het gaat in dit geval om de mods en degene die het nare bericht geplaatst heeft. Als die gebruiker op welke manier dan ook aangesproken wordt, DAT wordt niet gedeeld met de TeMmer. Het is een zaak tussen de mods en de poster van het bericht, de TeMmer is hier geen partij in.
Dat klinkt krom, maar TS is op de hoogte gehouden in de TeM en weet dus dat het opgepakt is. De uitkomst van het overleg wordt nooit met een TeMmer gedeeld.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:13

Checax, sorry maar dat is mijn ervaring daar kan jij niet eens over oordelen!Dus dooddoener is onzin want het is wel degelijk mijn ervaring hier maar lees ook even de rest van mijn post dan zie je ook wat mijn oplossing daarvoor is

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:15

Lieve schat, als jij vervolgens in jouw eigen topic er keihard bovenop springt... Wat denk je dan? Ja, het is een beetje 'kat op het spek binden' (om maar in de termen te blijven) maar als jij gewoon had getemt en er niet op had gereageerd was het waarschijnlijk net iets gemakkelijker geweest. Internet tipje: Zaken negeren en staat het je niet aan, gewoon op die TeMknop rammen. Kom je namelijk veel verder mee.
Laatst bijgewerkt door Winged op 02-12-15 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:17

Zoe_97 schreef:
mijn probleem is vooral dat ik niet wil dat er zulke dingen over mij op internet staan, maar schijnbaar is het gewoon normaal dat te laten staan...

Tja, ik wil geen belasting betalen, ik wil geen regen en ik wil geen griep. Als je deelneemt aan een forum met erg veel leden dan zul je ongetwijfeld eens iemand treffen waarmee het niet lekker loopt. Daar kun je dan een drama van maken en er zo nog meer de aandacht op vestigen. Of zoals ik al zei: schouders ophalen, zelf de verstandigste zijn en verder kletsen in een topic waar je wel plezier van hebt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:22

Mars schreef:
Zoe_97 schreef:

Tja, ik wil geen belasting betalen, ik wil geen regen en ik wil geen griep. Als je deelneemt aan een forum met erg veel leden dan zul je ongetwijfeld eens iemand treffen waarmee het niet lekker loopt. Daar kun je dan een drama van maken en er zo nog meer de aandacht op vestigen. Of zoals ik al zei: schouders ophalen, zelf de verstandigste zijn en verder kletsen in een topic waar je wel plezier van hebt.

Denk dat dit alles wel opsomt ;-)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:31

Mars schreef:
Zoe_97 schreef:

Ben het hier wel mee eens. Door een topic te openen loop je het risico dat mensen onaardige dingen over je zeggen... Het is lekker makkelijk om via het internet iemand te kwetsen. Als ik jou was, zou ik het proberen te negeren, hoe moeilijk ook.