OP leeghalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

OP leeghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 09:51

hoi bokkers,

Ben ik de enige die het strontvervelend vind dat mensen zomaar hun op kunnen leeghalen?
Even een vraag aan Bart: Is het mogelijk het wijzigen van de OP enkel nog via modjes te doen verlopen? Dan zouden mensen niet gewoon hun OP leeg kunen halen, en als er echt ene probleem is kan een mod het topic doen verdwijnen?

groetjes zoë
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 18-10-15 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Re: OP leeghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:54

Ik snap volgens mij welk topic je bedoelt, ik vind het ook vervelend dat het mogelijk is om je post leeg te halen als je niet te horen krijgt wat je wil horen. Ik denk dat het wel een hoop werk erbij gaat geven voor de modjes als je het mogelijk maakt om alleen de OP door hun te laten wijzigen maar het zou wel een hoop gezeur schelen.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:56

Helemaal mee eens!!
Kan me er zo aan ergeren..
En ik weet ook welk topic je bedoeld :P

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:02

Het is natuurlijk erg vervelend als een volledige OP leeggehaald wordt. Het probleem is alleen dat de optie om een OP te wijzigen er voornamelijk is, zodat kleine aanpassinkjes gemaakt kunnen worden, zoals het verbeteren van spel/tikfoutjes, of een foto plaatsen wanneer het niet gelukt is die zichtbaar te maken. Dat is technisch gezien niet te scheiden van het weghalen van de hele OP; immers, als je de OP kunt aanpassen dan kun je in principe ook alle tekst weghalen.

Het aanpassen van de OP kan sowieso niet eindeloos, alleen binnen een bepaalde tijd na het openen van het topic, en daarmee lossen we het probleem in elke geval voor een deel al op. De mogelijkheid om je eigen post, binnen een korte periode nadat je 'm geplaatst hebt, aan te passen is iets wat veel gebruikers wel erg belangrijk vinden om te hebben. Daarin zijn wij al wat strenger dan veel andere social media en fora, omdat het alleen mogelijk is kort nadat je de post hebt geplaatst.

Wat zou jullie suggestie zijn om dit probleem aan te pakken? De optie dat dit alleen via de mods mag is misschien niet heel erg wenselijk, want dat zou dus ook betekenen dat je als je je OP terugleest en een spelfoutje ziet, je daarvoor meteen mod zou moeten PB'en...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:05

Hoe lang is de tijd dat dat kan nu? Misschien korter maken?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:06

Er zal vast een goede reden zijn wanneer iemand dat doet. Eigen keus topic van die persoon.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:07

Wat doen jullie als mod met iemand die zijn OP wist? Krijgt die persoon een PB met waarschuwing o.i.d?

Aanpassingen via het tem-systeem lijkt mij nogal omslachtig voor iedereen. Dus denk ik dat jullie als mod de personen in kwestie moeten aanspreken en iemand die het veelvuldig doet op andere wijze aanpakken. :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:07

Volgens mij is het nu een uur? dat moet vast korter kunnen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:08

Misschien moet je er nog de optie aan koppelen dat het binnen bepaalde tijd kan, mits er nog niet door iemand gereageerd is? En wat mij betreft geld dat niet alleen voor de OP, maar voor elke post. Ik vind het altijd knap vervelend dat iemand nog snel de post aanpast terwijl er al op gereageerd is/wordt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:09

Zet er gewoon harde sancties op :o
Ik pas ook regelmatig nog openingsposten aan.
Eigenlijk zou ik ook gewoon via de knop voorbeeld mijn post kunnen herlezen en kan ik ook gelijk zien welke foto er wel en welke foto er niet werkt.
Laatst bijgewerkt door moyra op 18-10-15 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:09

Ik vind het inderdaad erg prettig om de mogelijkheid te houden om je post aan te passen. Een typfoutje vind ik altijd erg storend en een edit vind ik erg prettig als ik iets wil toevoegen.
Is het een idee om een minimaal aantal tekens in de op te laten staan? Handig als er dan niet bij vermeld wordt hoeveel tekens het minimaal moeten zijn, zodat het frustrerend wordt om de op leeg te halen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 11:10

Maartje1990 schreef:
Er zal vast een goede reden zijn wanneer iemand dat doet. Eigen keus topic van die persoon.

dan moest die maar beter nadenken voordat ie het op internet gooit...

misschien ipv ene half uur die tijd naar 10 minuten halen? dan haal je toch al veel mensne weg die hun OP leeghalen. Of iets dt een mod een wijziging kan weigeren en dat het originele bericht weer terugkomt (als iemand daar een melding van gemaakt heeft).

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:11

Misschien is het handig als je de inhoud van een aangepaste OP nog terug kan zien? Dat er, net als bijvoorbeeld Facebook, staat: 'bewerkt', en als je daar op klikt kan je de oude inhoud teruglezen.
Dit hoeft niet met gewone berichten, maar ik denk dat je met een OP wel zo goed nadenkt dat het niet erg is dat je de oude inhoud kan teruglezen.
En kleine aanpassingen kunnen nog gewoon gemaakt worden, dan gaat niemand nog op dat 'bewerkt' knopje klikken :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:12

Hanmar schreef:
Wat zou jullie suggestie zijn om dit probleem aan te pakken? De optie dat dit alleen via de mods mag is misschien niet heel erg wenselijk, want dat zou dus ook betekenen dat je als je je OP terugleest en een spelfoutje ziet, je daarvoor meteen mod zou moeten PB'en...

Na het posten maximaal 10% van het aantal characters kunnen deleten? Dan kun je wel spelfouten corrigeren, en tekst toevoegen, maar slechts beperkt weghalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:15

Zelfde idee als Ibbel; een beperking op het aantal te wijzigen karakters zetten, als dat mogelijk is.

En als dat niet mogelijk is, dan sanctioneren.

Het is best wel raar dat je bijvoorbeeld niet zomaar 1,2,3 je account kunt laten verwijderen op Bokt "omdat topics dan onleesbaar worden", maar mensen wel complete openingsposten kunnen verwijderen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:17

Op sommige fora hebben ze het zo ingesteld dat je niet meer dan zoveel procent van de post aan kan passen. Dus bijvoorbeeld 5% van de originele post kan aangepast worden. Zo kun je wel je typefouten eruit halen of je foto aanpassen, maar niet de hele post weghalen.
Hoe dat technisch zit, weet ik niet ;)
Laatst bijgewerkt door Paardennamen op 18-10-15 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:17

Ik vind het te gek voor woorden om daaf sancties op te zetten echt te gej voor woorden!! Bokt wordt al beheerst door regels en sancties en dat bederft gewoon de pret...

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:19

Topic in kwestie was van mij, en was (naar mijn idee) niet meer van toegevoegde waarde, alle reacties waren hetzelfde, vandaar dat ik de OP heb leeggehaald. Als alle reacties hetzelfde zijn is het niet mogelijk een waardige discussie te starten (waar ik ook geen behoefte in heb momenteel).

Voor wie geïnteresseerd is kan ik gerust de OP per PB versturen. Facebook post staat nog gewoon online, jawel, op mijn Facebook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:19

Ik vind het persoonlijk prima dat je de kans hebt om m te deleten. Niet dat ik het persoonlijk ooit gedaan heb, maar misschien realiseer je je aan de hand van de reacties dat het niet zo handig was om er een topic over aan te maken.

En wat is nou precies het geen wat je stoort? Dat je de sensatie gemist hebt? Soms is het maar beter ook dat het niet meer online staat. En dat was in dit geval ook.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:24

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 11:24

Iris82 schreef:
Ik vind het persoonlijk prima dat je de kans hebt om m te deleten. Niet dat ik het persoonlijk ooit gedaan heb, maar misschien realiseer je je aan de hand van de reacties dat het niet zo handig was om er een topic over aan te maken.

En wat is nou precies het geen wat je stoort? Dat je de sensatie gemist hebt? Soms is het maar beter ook dat het niet meer online staat. En dat was in dit geval ook.

het stoort me dat vaak zo ook een hoop waardevolle info verloren gaat. Ik heb het niet op 1 bepaald topic hoor, het stoort me bij ze allemaal. Zo toics waar mensne info vragen over dingen bij hu pard of van recht en mensen stoppen tijd in het reageren, en plots is de op weg. Dan kom ik later binnen omdat het onderwerp me interessant leek om meer info over te lezen, maar je kunt alles toch niet 100% begrijpen omdat iemand weer eens de OP leeghaalde.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 11:25

Knudd schreef:
Topic in kwestie was van mij, en was (naar mijn idee) niet meer van toegevoegde waarde, alle reacties waren hetzelfde, vandaar dat ik de OP heb leeggehaald. Als alle reacties hetzelfde zijn is het niet mogelijk een waardige discussie te starten (waar ik ook geen behoefte in heb momenteel).

Voor wie geïnteresseerd is kan ik gerust de OP per PB versturen. Facebook post staat nog gewoon online, jawel, op mijn Facebook.

dat alle reacties hetzelfde zijn is toch helemaal geen reden om een topic leeg te hlen. Als je het niet meer open wilt vraag je de mdjes om ene slotje...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:26

Is het geen moelijkheid om een bepaald aantal procenten te kunnen aanpassen aan je OP? Dan kun je toch deels wijzigen maar helemaal leeg hapen word dan lastig lijkt me?

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:27

Misschien de mogelijkheid maken dat er direct onder de OP door de ts een nieuw bericht kan worden geplaatst? Zeg maar een 'update venster'. Het bericht wordt dan niet aangepast maar er kan wel direct onder de OP iets worden toegevoegd als een foto of aanvullende informatie ter verduidelijking van de OP.
Eventueel kan de OP dan aanpasbaar blijven voor de duur van 15minuten. Of de reeds geschreven tekst bevriezen en enkel toestaan tot bijvoegen van tekst.

Een andere optie is misschien dat het aantal tekens in de OP bij aanpassingen niet vermindert kan worden, enkel vermeerderd. Al kan men dan natuurlijk tekens er voor terug plaatsen en alsnog de originele OP verwijderen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:27

Maar wat nou als je bijvoorbeeld gewoon meer informatie aan je OP toe wil voegen? Moet dat dan ook binnen die 10% passen?