Afbeeldingen van 1 post openen op mobiel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Afbeeldingen van 1 post openen op mobiel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:13

Hi!

Het valt mij op dat als ik op mijn mobiel op bokt ga, er [Afbeelding] komt te staan in plaats van een foto. Als ik er op klik zie ik de foto wel. Super fijn natuurlijk, want dat scheelt een hoop MB!
Echter vind ik het wel erg vervelend, dat als ik op [Afbeelding] in een specifieke post klik, alle afbeeldingen die op die pagina staan zichtbaar worden. Als ik een topic bijlees, dan zou dat dus betekenen dat ik een afbeelding die ik al gezien heb, ook laad. Dat vreet MB.

Zou het een optie kunnen zijn dat alleen de foto's in de post waarin je op [Afbeelding] klikt, zichtbaar worden?

8nnemiek

Re: Afbeeldingen van 1 post openen op mobiel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:39

Dat lijkt mij ook fijner. Zeker ook als je halverwege de pagina een foto wil openen en er staan er meer op de pagina.. dan verspringen alle posts en kun je de post gaan zoeken die je wilde zien. Normaal niet zo'n probleem, maar op de mobiel ben je toch even bezig met scrollen..

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:41

Misschien dat er daarmee alle foto's in één post zichbaar worden, niet per sé alleen die ene foto?

Ik kijk nog wel eens in ITP topics, waar het wel een beetje irritant is om steeds te moeten klikken, haha.
Het probleem wat 8nnemiek schetst heb ik ook een beetje last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:44

:j Dat bedoel ik

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:47

Danique schreef:
Hi!

Echter vind ik het wel erg vervelend, dat als ik op [Afbeelding] in een specifieke post klik, alle afbeeldingen die op die pagina staan zichtbaar worden. Als ik een topic bijlees, dan zou dat dus betekenen dat ik een afbeelding die ik al gezien heb, ook laad. Dat vreet MB.

Zou het een optie kunnen zijn dat alleen de foto's in de post waarin je op [Afbeelding] klikt, zichtbaar worden?

Dit zou ook voor mij geweldig zijn! Ik zit hoofdzakelijk op mobiel, en bij een topic titel die aanspreekt druk ik toch niet op de afbeelding ivm dat dan alles meteen geladen word.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:50

Ik vind het juist enorm fijn dat alles in een keer geopend wordt, scheelt soms een hoop aanklikken! :j

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:54

Ik houd er ook juist van dat alle foto's dan zijn geopend! Maar ik snap je punt :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:39

Ik snap je probleem want ik heb het ook wel eens! Toch vind ik het in andere gevallen héél fijn dat je met 1 klik alle foto's te zien krijgt. :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 06:34

Ik zou het fijn vinden als zoiets in te stellen is.

Als ik op wifi zit, dan vind ik het allemaal dikke prima (alhoewel dat vele scrollen bloedirritant is. Zit je net weer die post verder te lezen, floept ie ineens weer weg omdat er weer een afbeelding laadt)...

..maar op 3g wil ik gewoon niet dat hij meteen alles laadt, en als ik 1 foto in een topic wil zien heb ik er niet altijd meteen zicht op hoeveel er wel niet in het topic staan in totaal. Dan verschijnen er ineens 15, da's ook niet mijn bedoeling dan idd.

Meestal is dan inderdaad maar mijn tactiek om alle fototopics te mijden en alle foto's maar gewoon niet te openen, terwijl dat soms ook erg zonde is als je er juist eentje wil zien.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:08

Zou het niet mogelijk zijn om in de OP in 1 klik alle foto's te kunnen openen maar daaropvolgend alleen de afbeelding die je aanklikt.

Zeker bij fototopics vind ik het fijn dat ik in 1 keer alles kan zien. Maar inderdaad ergens halverwege een pagina een foto openen zorgt ervoor dat ik moet gaan zoeken naar de post waarin die foto stond. Een stuk minder fijn

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:16

Misschien bovenaan/onderaan een knop: laad alle foto's, en dan klikken per afbeelding. Voor elks wat wils.
Al moet ik zeggen dat ik bokt zoizo een mobiel-vriendelijk forum vindt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:47

Seltje / Selka, dat vind ik best goede ideeen, we gaan er eens naar kijken :j

We gaan in ieder geval ons best doen om het verspringen tegen te gaan. Maar het topic illustreert wel dat de wensen soms flink uiteenlopen: sommigen vinden het al lastig dat je die ene keer moet klikken, maar alles laden heeft voor andere situaties weer nadelen.
En elke keer naar instellingen gaan om dat te veranderen maakt het ook niet meteen handiger of duidelijker.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:55

Als de mogelijkheid er zou zijn zou ik de instelling permanent op klikken per foto laten staan. Dit vanwege de mb's.
Van 10 keer klikken als ik een keertje wel alle foto's wil zien ben ik ook nog nooit moe geworden :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:04

Oh sorry TS, ik had niet zo goed gelezen, haha. Dat had jij zelf inderdaad ook al geschreven!
Misschien is het handig dat je het zou kunnen instellen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:19

Een knop bovenaan voor alle foto's lijkt me inderdaad ideaal. En dan verderop op de pagina lijkt het me het makkelijkst om ze per post tegelijk te openen. Als je een bepaalde post wil lezen dan lijkt me dat je ook meteen alle foto's van diegene wil zien, maar dus inderdaad zonder dat het verspringt of al die foto's uit de OP openspringen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:52

De oplossing waar we nu voor gekozen hebben is dat alle afbeeldingen geladen worden op de pagina (dus niet alleen de post) vanaf het punt dat je klikt. Hierdoor raak je niet meer de plek kwijt waar je staat, en laad je geen foto's die je al gezien hebt, maar hoef je bv niet helemaal naar boven te scrollen om alles te laden, of per post te klikken. Instellingen zijn vaak onduidelijk, mensen vergeten wat ze hebben ingesteld of weten niet dat het kan, daarom maken we het liever zo dat het zo gemakkelijk mogelijk werkt voor iedereen.

Het is en blijft een compromis, ik ben dan ook benieuwd hoe het bevalt :j En mochten er vreemde dingen gebeuren, laat het dan ook vooral weten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:59

Ik ben benieuwd of het werkt! Lijkt me een hele verbetering :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:35

Klinkt inderdaad goed!

Zal het vanavond eens checken op de telefoon :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:52

Oh dat klinkt inderdaad goed. Afbeeldingen waar ik voorbij gescrolld ben hoef ik namelijk toch niet te zien :) Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:55

Bij mij worden nog steeds alle foto's geopend als ik op een foto klik.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:58

Heb het net bij 2 topics geprobeerd en bij beide verspringt het scherm naar boven

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:01

Klopt :) Deze wijziging hadden we intern al wel gemaakt en getest maar stond nog niet op de 'echte' site.

Nu als het goed is wel. We horen graag hoe dit bevalt :j Ik denk, net als Shadow0, dat dit een mooi compromis is :j Als je een topic voor de eerste keer leest dan klik je op de eerste [img] die je tegen komt en dan worden alle foto's geladen. Als je alleen de laatste post bekijkt klik je daar op [img] en krijg je alleen de foto's in die post.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:03

Het werkt!!

Super fijn! +:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:04

Hier werkt het ook

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:43

Hier werkt het ook! Super +:)+