Grote banner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Grote banner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 18:30

Hoi,

ik heb sinds vandaag weer een grote banner in het beeld staan. Heb hem al eerder gehad en dan gaat hij weer een paar dagen weg en dan komt hij weer, net zoals op mobiel
Ik gebruik Google chrome zowel als laptop op mobiel.
Iemand hier ook last van?

Afbeelding

zonnebloem18

Re: Grote banner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:22

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is dit geen banner van Bokt. Heb je misschien per ongeluk een extensie/add-on geïnstalleerd?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:30

Jup, ik heb precies dezelfde groote alleen van een ander bedrijf :) :
Afbeelding
Gebruik ook google chrome
En heb voor zo ver ik kan zien, niks geïnstalleerd...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:34

Ik heb 'm ook. Jammer voor Bokt, maar met zulke opzichtige reclame gaat mijn adblocker weer aan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:38

Op mijn mobiel had ik hem niet maar nu op de laptop wel. Ik ga de grote baas even een berichtje sturen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 20:43

Ik heb ook niks raar geïnstalleerd .. :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:46

Ik had vanmiddag ook een grote op de Bokt Markt, die zo leuk je halve scherm in beslag neemt. Dat was er eentje van Netflix.
Ook hier niks raars geïnstalleerd.

Afbeelding
Edit: nu dus ook weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:07

Mooi, er is dus al een topic over.
Ik krijg ook die gigantische banner van Netflix als ik de Markt open. Wat een irritant ding.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:15

Iejoor schreef:
Jup, ik heb precies dezelfde groote alleen van een ander bedrijf :) :
[ [url=m/yMc0BH.png]Afbeelding[/url] ]
Gebruik ook google chrome
En heb voor zo ver ik kan zien, niks geïnstalleerd...

Deze banner had ik net ook!

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:21

Ik heb deze banners alleen op onze schoolcomputer, eentje van netflix inderdaad :n

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:29

Hmm, die Netflix banner hoort alleen te verschijnen als je niet ingelogd bent, maar dat lijkt hier niet het geval. Excuses!

De banner uit de eerste en 3e post zou je maximaal 1 keer per dag moeten zien. Hij is even groot als de banner die je b.v. onderaan de topics ziet staan, hij staat alleen op een wat meer prominente plek. Maar dat is ook meteen de reden dat deze positie maar heel weinig wordt gebruikt (en ook een stuk meer oplevert dan de positie onder de topics).

Adblockers. Tja. Ik ben er erg van overtuigd dat we het op Bokt.nl extreem netjes doen als het gaat om banners en de impact die de banners hebben op de site. Een site van dit formaat in de lucht houden doe je niet even op een zaterdagmiddag, daar is gewoon geld voor nodig. Bizar effect van de adblockers is wel dat de banners voor de mensen zonder adblocker opvallender/groter/meer moeten worden om de inkomsten op hetzelfde niveau te houden. Dat levert allemaal een aardige neerwaardse spiraal op :\

Als je klachten hebt over de banners dan horen we dit erg graag en kijken we graag mee naar een oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:44

Juist vanwege de broodnodige inkomsten voor Bokt wil ik geen adblockers gebruiken, hoewel een ander forum waar ik op zit echt extreem is met de banners (groot, niet snel weg te klikken, bewegend). Maar dan moeten ze hier niet net zo groot en irritant worden als op dat andere forum :D

Is een betaalde versie van Bokt voor degenen die geen ads willen zien, maar Bokt wel willen ondersteunen geen optie? Of is dat technisch onhaalbaar, danwel te kostbaar voor de gebruikers die dat zouden willen?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:52

Sonja schreef:
Is een betaalde versie van Bokt voor degenen die geen ads willen zien, maar Bokt wel willen ondersteunen geen optie? Of is dat technisch onhaalbaar, danwel te kostbaar voor de gebruikers die dat zouden willen?

Bij Motor-forum.nl werkt dat al ruim 10 jaar zo: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... den-1.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:55

Yep zoiets dus Rex_Rolfo, dat zou mensen toch aan moeten spreken? En voor 15 euro per jaar bannerloos forummen is een keurige prijs lijkt me.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 10:59

Deze banner krijg ik de hele tijd, niet 1x per dag. Heb het al vaker vermeld maar er word niks mee gedaan

Afbeelding

Ik vind het persoonlijk ook een hele irritante plek voor een advertentie en dat overweegt mij ook om weer adblocker te gebruiken.
Ik snap best dat bokt inkomen moet hebben van advertenties maar als ze op zo'n onhandige plek staan en als meerdere bokkers klagen en dan word er niks mee gedaan, tja sorry dan :\

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:51

@SindyKaya; die positie is een beetje vergelijkbaar met de banner in de topicstart, maar dan op mobiel. Die hoort maar heel af en toe voorbij te komen maar daar was een foutje ingeslopen lijkt het. Oorzaak is gevonden, is opgelost maar nu is er iets anders stuk. Ben er iig mee bezig :j Nadat die wijziging online staat kan het dus zijn dat je de banner tegen blijft komen maar heel veel minder vaak dan nu.

Overigens zeg ik hierboven dat de banner uit de topicstart maar 1x per dag voorbij komt. Dat klopt, maar dat geldt niet perse voor de bannerpositie. De specifieke banner (van Academy Bartels) krijg je maar 1x per dag als je ingelogd bent. Het kan wel zijn dat je op diezelfde dag ook een andere banner op die plaats krijgt, maar ook die zou dan maar een of enkele keren moeten verschijnen en alleen als daar een premium voor wordt betaald.

Abonnementen hebben we het vaker over gehad maar als het dan puntje bij paaltje kwam was er weinig animo voor. Maar wat mij betreft een heel goede oplossing en ook een goed alternatief voor de adblockers. Heb zelf ook een dergelijk abonnement bij een aantal sites en dat bevalt prima :j Niet alleen om van de banners af te zijn maar ook om direct wat voor die sites te doen. Technisch/administratie heeft een dergelijk abonnement best wat voeten in de aarde maar we zouden een beperkte pilot op kunnen zetten :j

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:20

Ik vind de adblockers en de inkomsten altijd wel een interessante discussie. Nu ben ik dus wel benieuwd: wat kost zo'n abonnement ongeveer? Valt daar iets over te zeggen?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:13

BartVB schreef:
Abonnementen hebben we het vaker over gehad maar als het dan puntje bij paaltje kwam was er weinig animo voor.

Het zal ook moeten groeien en een interessante prijs hebben. Dan is nog een leuke discussie wat optimaal is. Een tientje zal meer donateurs opleveren dan 15 euro. Maar ook de helft meer? Dat geeft hetzelfde totaalbedrag maar meer donateurs is ook meer werk voor de crew.

En wat staat er tegenover? Op M-F is het de mogelijkheid advertenties uit te zetten en je krijgt het donateurslogo naast je forumnaam zodat anderen kunnen zien dat die persoon donateur is. Schijnbaar werkt het, voor een kosten/baten/werk analyse zou je duderuud van M-F eens moeten contacteren.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:55

Wat een reële prijs is, is inderdaad een goede vraag. Lastig uit te rekenen ook gezien de complexiteit van de advertentiewereld. Wat ik van Tweakers begreep is dat ze in principe niet uit komen met de €15,- die ze vragen voor een bannervrij abonnement, ook omdat deze abonnementen natuurlijk vooral worden afgesloten door de enthousiaste gebruikers die veel pagina's (en dus advertenties) bekijken.

Maar wat mij betreft is het vooral een manier om de reguliere bezoekers tegemoet te komen. Wat dat betreft ook even kijken wat we nog meer zouden kunnen doen voor de abonnees. Maar denk dat dat iets voor wat later wordt om te voorkomen dat we hier weer een jaar mee bezig zijn O:) Eerst eens zorgen voor de basisfunctionaliteit en nadenken over een realistische prijs.

Wijzingen m.b.t. de banners staan nu iig online :j

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:33

Bedankt! Ik heb hem inderdaad niet meer langs zien komen :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:40

Vanmorgen kwam hij weer voorbij hoor!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:06

Welke banner bedoel je dan?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:39

Netflix vult het bokt scherm als ik bokt aanzet

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:56

Ik zie de banners best wel vaak. Zolang ze hem herrie maken en niet bewegen, zitten ze mij dat prima.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:12

Ik heb een tijdje terug geregeld die irritante groooooooote reclame van Renault gehad op de bokt markt die ik niet weg geklikt kreeg, gelukkig nu nog niet die van netflix :j