Oude berichten verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Werecat

Oude berichten verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:47

Naar aanleiding van dit topic kwam er toch weer een vraag opborrelen die ik al een langere tijd heb;

Is het niet mogelijk om je (oude) berichten te laten verwijderen? Ik heb toen ik nog jonger was redelijk veel persoonlijke dingen op bokt gezet, zoals mijn woondplaats en naam, en ik vind het eigenlijk toch prettiger als al die posts verwijderd worden.

Daarnaast heb ik ook verschrikkelijk slecht (penny) advies gegeven aan mensen, en ik heb ook liever niet dat al die oude berichten makkelijk terug te lezen zijn. Nu wil ik eigenlijk gewoon het liefste alle berichten die ouder zijn dan 2014 verwijderen. Kan dat?

Groetjes,

Werecat

zonnebloem18

Re: Oude berichten verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:06

Naam en woonplaats kan je met een goede reden vrijwel altijd laten verwijderen, dit kan het beste door een mail te sturen naar support@bokt.nl.

Het verwijderen van al je berichten voor een bepaalde datum is iets wat we niet doen. Bedenk dat iedereen jong is geweest en onhandige dingen heeft geplaatst, ik denk dat de meeste Bokkers zich wel schamen voor bepaalde berichten die ze plaatsen als puber/penny.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:08

zonnebloem18 schreef:
Naam en woonplaats kan je met een goede reden vrijwel altijd laten verwijderen, dit kan het beste door een mail te sturen naar support@bokt.nl.

Het verwijderen van al je berichten voor een bepaalde datum is iets wat we niet doen. Bedenk dat iedereen jong is geweest en onhandige dingen heeft geplaatst, ik denk dat de meeste Bokkers zich wel schamen voor bepaalde berichten die ze plaatsen als puber/penny.

Zijn jullie wel verplicht toe als de gebruiker dat vraagt volgens mij. En van bepaalde bokkers is dat wel degelijk gedaan omdat dat van invloed zou zijn op bepaalde andere zaken.... :) Beetje hypocriet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:09

Toch ben ik kennelijk een van de weinige bokkers, maar ik blader nog regelmatig door mijn oude berichten

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:12

Hier hetzelfde...

Heb nogal persoonlijke dingen op bokt gezet en soms ''blind'' door ''woede'' gereageerd maar zou echt doodongelukkig worden moesten de mensen die ik nu ken of een toekomstige baas daarachter komen dat ik dat ooit op internet heb gezet...

(pas daardoor nu wel heel erg op met wat ik plaats omdat je het niet kunt verwijderen na een bepaalde tijd. :n )

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:13

Ik vind het eigenlijk redelijk apart dat het niet kan, ik krijg er ook geen fijn gevoel bij.

'Vroeger' was ik veel roekelozer met mijn privacy, en er staan dan ook echt best veel foto's van mij op bokt of stukjes met mijn naam en woonplaats erbij. Als ik alleen mijn naam opzoek in mijn eigen berichten, krijg ik al 17 pagina's.

Daarom leek het me ook handiger (en het geeft mij een fijn gevoel) als ik gewoon alle berichten vanaf een bepaalde datum kon verwijderen. Jammer dat dit dus niet kan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:18

In bepaalde gevallen kan je je account laten anonimiseren of berichten/topics laten verwijderen, maar in het geval van TS zou het gaan om het verwijderen van 10.000 berichten. Dat is technisch gezien gewoon ontzettend moeilijk. 1 topic of een aantal berichten zijn met een paar klikken verwijderd, maar 10.000 berichten in meer dan 1500 topics, daar gaat zoveel tijd in zitten.

Zoals ik al zei naam en woonplaats kan je via support laten verwijderen, hierover kan je hier meer lezen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:20

eigenlijk zou dat mogelijk moeten zijn....gewoon omdat mensen ook veranderen, waarom kan dat dan niet op bokt? -O-

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:20

zonnebloem18 schreef:
In bepaalde gevallen kan je je account laten anonimiseren of berichten/topics laten verwijderen, maar in het geval van TS zou het gaan om het verwijderen van 10.000 berichten. Dat is technisch gezien gewoon ontzettend moeilijk. 1 topic of een aantal berichten zijn met een paar klikken verwijderd, maar 10.000 berichten in meer dan 1500 topics, daar gaat zoveel tijd in zitten.

Zoals ik al zei naam en woonplaats kan je via support laten verwijderen, hierover kan je hier meer lezen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen.

:j dankje! Dus in principe is het ook prima als ik gewoon mijn naam en mijn woonplaats naar de support@bokt mail stuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:22

zonnebloem18 schreef:

Is het niet een idee om te zorgen dat je áltijd zelf je berichten kunt verwijderen? Desnoods na X dagen/maanden/jaren dat het bericht dan wel blijft staan maar onder "gast0000weetikhet"?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:22

Ja hoor als je een mailtje stuurt naar support@bokt.nl met daarin een verzoek tot verwijderen en aangeeft om welke naam en woonplaats het gaat kunnen zij dit voor je regelen.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:25

Zou je een account niet volledig kunnen verwijderen en daarmee alle berichten van deze persoon?

Ik denk dat dit, met de toenemende privacy regels en verplichtingen om zaken te verwijderen op verzoek mensen (kijk naar een Google), wel iets is om als een forum als bokt proactief een oplossing in te zoeken.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:28

Volgens mij kunnen accounts niet verwijderd worden, omdat er dan in teveel topics gaten vallen waarin jij hebt gereageerd.

Dan vind ik het idee van Bizzybijtje eigenlijk wel een hele goede! Zou zoiets ook gerealiseerd kunnen worden?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:35

Ja daar heb je gelijk in.

Volgens mij kan dat wel, want je mag in principe je accountnaam 1x wijzigen. Dus in theorie zou je dat zelf al kunnen doen. Profiel leeghalen en dan je naam veranderen of een tweede account aanvragen. Maar goed dat haalt suffe tiener uitspraken natuurlijk niet weg.

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:37

Nooit over na gedacht, maar is het niet heel normaal om je eigen berichten te kunnen verwijderen? Zou waarschijnlijk ook wel ruimte schelen op de servers :p

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:37

Als je je naam verandert, komt je nieuwe naam ook bij je eerder geplaatste berichten te staan. Daar schiet je dus vrij weinig mee op.

Het zelf kunnen verwijderen van berichten vind ik een hele goede. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:38

Ik vind het eigenlijk ook wel een heel goed idee _O- Scheelt de mods werk en aanvragen of je woonplaats/naam wil verwijderen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:40

Zelf posts verwijderen lijkt me dan weer geen goed idee. Als je kijkt hoe de discussies er hier soms aan toe gaan. Denk dat er dan veel gaten in de topics vallen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:41

Destination schreef:
Zelf posts verwijderen lijkt me dan weer geen goed idee. Als je kijkt hoe de discussies er hier soms aan toe gaan. Denk dat er dan veel gaten in de topics vallen :=

Is het gezeik misschien ook sneller klaar :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:44

https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F

Als ik het hier lees is Bokt trouwens niet verplicht berichten/accounts te verwijderen?

"Je berichten zijn niet zomaar persoonsgegevens, het zijn óók bijdragen aan een discussie, ze maken deel uit van de gemeenschap die rond het forum is ontstaan. En daarmee gaat er een uitzondering uit de privacywet gelden: wanneer iemand een “eigen aantoonbare noodzaak” heeft om je persoonsgegevens te publiceren, dan kun je geen verwijdering daarvan eisen."

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:45

Destination schreef:

Post verwijderen hoeft niet als de naam gewoon wordt veranderd in gast298 of wat dan ook. Dan blijft een bericht staan, maar is het wel anoniem.

Dan heb je wel kans dat mensen expres anoniem gaan rellen oi.d. denk ik, maar dan zou je nog eventueel kunnen zeggen dat je maar 10 posts over een bepaalde tijd zelf mag verwijderen.

Ik weet alleen niet of dat ook allemaal gerealiseerd kan worden op een forum, ik heb geen verstand van computerzaken.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:45

Op andere fora wel gezien dat gebruikers geanonimiseerd kunnen worden, berichten kun je daar dan voor die tijd zelf nog verwijderen, iets dat wettelijk volgens mij zelfs een verplichting is, maar dat is wel een klok en klepel verhaal in mijn hoofd.
Op zo'n forum kun je dan ook met een nieuwe gebruikersnaam weer opnieuw beginnen, maar bokt lapt dat gewoon aan zijn laars, gezien men hier ook zo neurotisch is over meerdere accounts hebben. Daar kun je gewoon regels voor maken (zoals niet mogen dubbelnicken in topics) en één regel meer of minder zal hier ook niet opvallen, maar toch mag het niet en krijg je er zelfs gedonder mee..

En wat betreft die gaten in topics, dat is soms wel heel irritant, maar goed, waarom zou je het recht niet hebben om je eigen woorden terug te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:48

Destination schreef:

Als ik het hier lees is Bokt trouwens niet verplicht berichten/accounts te verwijderen?

"Je berichten zijn niet zomaar persoonsgegevens, het zijn óók bijdragen aan een discussie, ze maken deel uit van de gemeenschap die rond het forum is ontstaan. En daarmee gaat er een uitzondering uit de privacywet gelden: wanneer iemand een “eigen aantoonbare noodzaak” heeft om je persoonsgegevens te publiceren, dan kun je geen verwijdering daarvan eisen."

Citaat:
Bij forumbijdragen betekent dat in de praktijk dat je berichten moet anonimiseren maar ze niet hoeft te verwijderen. Uitzondering zou een bericht zijn dat inhoudelijk van alles vertelt over de plaatser, bijvoorbeeld een voorstelbericht of een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie bijvoorbeeld. Dergelijke berichten moeten weg op verzoek, behalve in héél uitzonderlijke gevallen waarin de nieuwswaarde zó groot is dat weghalen objectief gezien echt onacceptabel zou zijn.

Óf anonimiseren en daardoor die berichten weghalen uit je "eigen berichten" zodat ze niet direct vanaf jouw account op te zoeken zijn, maar enkel te vinden als je daadwerkelijk het topic opent en erin kijkt. En dan dus met de naam Gast0000 bijv.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:50

Bizzybijtje schreef:
Destination schreef:

Citaat:
Bij forumbijdragen betekent dat in de praktijk dat je berichten moet anonimiseren maar ze niet hoeft te verwijderen. Uitzondering zou een bericht zijn dat inhoudelijk van alles vertelt over de plaatser, bijvoorbeeld een voorstelbericht of een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie bijvoorbeeld. Dergelijke berichten moeten weg op verzoek, behalve in héél uitzonderlijke gevallen waarin de nieuwswaarde zó groot is dat weghalen objectief gezien echt onacceptabel zou zijn.

Ja, maar TS had het over het verwijderen van alle posts voor een bepaalde datum, toch? Dat kan dan weer niet van Bokt geëist worden.

"Daarnaast heb ik ook verschrikkelijk slecht (penny) advies gegeven aan mensen, en ik heb ook liever niet dat al die oude berichten makkelijk terug te lezen zijn. Nu wil ik eigenlijk gewoon het liefste alle berichten die ouder zijn dan 2014 verwijderen. Kan dat?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:51

Klopt, maar het kan dus wél geëist worden dat ze geanonimiseerd worden.