Standje van de "boktjuf"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

uitgebokt

Standje van de "boktjuf"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 11:25

Ik had een topic geopend over het gratis aanbieden van dieren. Hierin verwijs ik naar een advertentie. Niet bij naam, maar het was makkelijk te achterhalen om welke advertentie het ging.
Krijg ik een pb dat dit niet mag, dus een slotje.
Waarom meteen een slotje??? Ik kan dit toch wijzigen? Ik krijg hier de kans niet eens voor. -:(-

Wat een kinderachtig gedoe zeg. Ik ben verdorie een volwassen vrouw en voel me net een kind dat van de juf een standje krijgt.

Belachelijk gewoon! -:(-

Anoniem

Re: Standje van de "boktjuf"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:26

Omdat je geen advertenties mag bespreken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:27

:D welkom bij de club! :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:28

Tja. Als iedereen gewoon verwijzingen naar ads gaat plaatsen en de mods maar moeten aanpassen...
En daarbij kon je gewoon een mailtje met uitleg naar de mod sturen en uitleg vragen ipv een boos topic te oefenen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:28

Volgens mij was het genoemde topic niet zo zeer om die advertentie te bespreken, maar was dat meer een voorbeeld wat TS aanhaalde waarom ze het topic opende.
Het gaat er gewoon om dat je moet opletten als je je dieren gratis aanbiedt

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 12:05

Liselot schreef:
Volgens mij was het genoemde topic niet zo zeer om die advertentie te bespreken, maar was dat meer een voorbeeld wat TS aanhaalde waarom ze het topic opende.
Het gaat er gewoon om dat je moet opletten als je je dieren gratis aanbiedt

Klopt helemaal.
Het was meer een tip, want veel mensen weten niet wat er kan gebeuren als je je dier gratis gaat aanbieden.

Maar waarom dan ook meteen sluiten? Ik of de mod kan dit toch gewoon wijzigen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:07

Het ging in alle reacties over die advertentie, en ging er verder op in. Het was wel degelijk het bespreken van een advertentie, en dus terecht.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:13

KimD schreef:
Het ging in alle reacties over die advertentie, en ging er verder op in. Het was wel degelijk het bespreken van een advertentie, en dus terecht.

Maar dan zou er gemod moeten worden op de reacties en niet op de TS

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:14

'als volwassen vrouw' zoals TS zegt, kun je ook gewoon even de boktregels doorlezen. Dan had je geweten dat dit niet mag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:17

Liselot schreef:
KimD schreef:

Maar dan zou er gemod moeten worden op de reacties en niet op de TS

TS haar OP ging ook veel over de advertentie. Ze had ook het topic kunnen openen over dat onderwerp zonder de hele advertentie te hebben genoemd.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 12:21

Met een paar aanpassingen had het topic gewoon kunnen blijven. Maar goed, dat kreeg helaas geen kans.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:29

Dan open je toch gewoon een nieuw topic? Doe niet zo moeilijk.

Het is toch vrij logisch dat zoiets snel verwijderd wordt?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:30

Cayenne schreef:
'als volwassen vrouw' zoals TS zegt, kun je ook gewoon even de boktregels doorlezen. Dan had je geweten dat dit niet mag.

_/-\o_

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:32

En ook een volwassen vrouw als jij mag de regels niet overtreden :) Als je de regels door had gelezen had je dat geweten ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:34

Cayenne schreef:

:j :j

Als je een mailtje stuurt naar de betreffende mod met de vraag of je het aan mag passen, dan zou het zomaar kunnen dat het topic weer geopend wordt.

En eh: mag niet is mag niet, heel simpel. Kan een mod wel leuk naar iedereen PB's gaan sturen of je het alsjeblieft aan wil passen maar voordat dat gebeurd is, jij zit tenslotte niet de hele dag achter Bokt neem ik aan...

Neem het niet zo hoog op, die dingen gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 22-03-15 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:35

gelukkig zijn er regels,anders word het heel snel een zooitje :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:38

Ik snap t gevoel van TS wel hoor. Soms gaat t nogal rigoreus.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:45

Cayenne schreef:

Wat een K reactie Cayenne. Ik heb ook meermalen op mijn kop gehad van de boktjuf. Soms terecht, had ik maar op moeten letten. Soms onbegrijpelijk, topic was te leuk en niet serieus, ging over schoonmaken van ruinenfluit. ([MD] Dikke boon uit z'n fluit) later keek ik nog eens ten toen was ineens de moderator opmerking weg en het topic weer open, zonder dat ik daarvan in kennis gesteld was.

Maar het gaat niet over het waarom er een standje gegeven wordt. Het gaat om de toon waarop dat gedaan wordt. Niet alleen was de lol die ik met dat topic had meteen weg maar ik werd inderdaad als een klein jong weggezet. Ik begrijp dat het lastig is omdat het geschreven woord nu eenmaal anders landt dan het gesproken woord. Maar ik begrijp de frustratie van Ren@te. Misschien mag het wel eens opnieuw onder de aandacht van de moderators, hoe doe je zoiets. Schrijft men hetzelfde bij iemand van 18 als bij iemand van 50?
Ik ben in elk geval blij dat ik niet de enige blijk te zijn die van haar sokken wordt geblazen door een moderator met vast goede bedoelingen die dan even helemaal verkeerd aankomen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:01

Ik ben het eigenlijk ook wel met Cayenne eens hoor. Het is, dacht ik, algemeen bekend dat je geen ads/downloads mag bespreken dus als je jezelf als volwassen vrouw bestempeld kan je ook bedenken dat je de regels moet doornemen als je twijfelt of het wel mag. En als je het kan aanpassen zonder te verwijzen naar een ad stuur je die mod toch een pb of open een nieuw topic. Om nou meteen een topic aan te maken als je nog geen poging ondernomen hebt met de mod loop je ook wel iets te hard van stapel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:03

Ik denk dat de mods er niet aan kunnen beginnen om iedereen eerst een waarschuwing te geven met een lijst van mogelijke veranderingen erbij, om vervolgens later nog een keer terug te komen om te zien of het daadwerkelijk gedaan is.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:13

De moderator in kwestie heeft gehandeld op een topic dat tegen de regels was. Het negatief bespreken van andere bokkers en hun geplaatste topics of advertenties is nu eenmaal niet toegestaan, dat werd in het betreffende topic wel gedaan. Wanneer je het niet eens bent met de manier waarop dat is gebeurd kun je met de moderator contact opnemen, of een bericht sturen naar een hoofdmoderator. Er zal dan gekeken worden naar de manier van handelen, die in dit geval juist is geweest. Het is in ieder geval het effectiefst om direct contact op te nemen, dan kunnen we kijken naar wat er is gebeurd. Een topic zoals dit is in ieder geval niet de bedoeling.

Wanneer je suggesties hebt voor het wijzigen van het topic om er zo voor te zorgen dat het topic weer open kan, kun je die ook doorgeven bij de betreffende moderator(of eventueel haar collega op dat forum). Zij gaat dan kijken of er inderdaad wijzigingen gedaan kunnen worden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:48

mrie schreef:
Cayenne schreef:

Wat een K reactie Cayenne. Ik heb ook meermalen op mijn kop gehad van de boktjuf. Soms terecht, had ik maar op moeten letten. Soms onbegrijpelijk, topic was te leuk en niet serieus, ging over schoonmaken van ruinenfluit. ([MD] Dikke boon uit z'n fluit) later keek ik nog eens ten toen was ineens de moderator opmerking weg en het topic weer open, zonder dat ik daarvan in kennis gesteld was.

Maar het gaat niet over het waarom er een standje gegeven wordt. Het gaat om de toon waarop dat gedaan wordt. Niet alleen was de lol die ik met dat topic had meteen weg maar ik werd inderdaad als een klein jong weggezet. Ik begrijp dat het lastig is omdat het geschreven woord nu eenmaal anders landt dan het gesproken woord. Maar ik begrijp de frustratie van Ren@te. Misschien mag het wel eens opnieuw onder de aandacht van de moderators, hoe doe je zoiets. Schrijft men hetzelfde bij iemand van 18 als bij iemand van 50?
Ik ben in elk geval blij dat ik niet de enige blijk te zijn die van haar sokken wordt geblazen door een moderator met vast goede bedoelingen die dan even helemaal verkeerd aankomen.

En waarom zou een 50 jarige anders aangesproken moeten worden? Als die de regels overtreed doet die net zoveel fout als een 18-jarige. Die zijn gewoon evenwaardig hoor! We leven toch nietmeer in een samenleving waarin de dorpsoudsten alles morgen omdat ze 'slimmer' zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:54

mrie schreef:
Schrijft men hetzelfde bij iemand van 18 als bij iemand van 50?

Jij mag mijn reactie een K reactie vinden :)
Wat maakt volgens jou het verschil tussen iemand van 18 en iemand van 50? Verdient een ouder iemand meer respect en meer privileges qua posten op een forum? :?
En controleer je dan ook meteen of iemand echt 18 of 50 is?
Echt, dat lijkt mij onzin en bovendien onmogelijk gezien het aantal boktleden :')

Gewoon even de regels lezen en dan weet je waar je aan toe bent. Je bent er trouwens ook mee akkoord gegaan bij aanmelden, dus dan is er toch geen probleem wanneer een moderator je er op wijst?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:23

volgens mij zijn regels regels of je nu 13 bent of 50?
Snap trouwens niet waarom TS de MOD niet gewoon per PB om uitleg heeft gevraagt.Maar goed.
Dit is gewoon een MOD zwart maken,die er ook niets aan kan doen dat regels nageleefd moeten worden.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:02

Open dan een nieuwe zonder advertentie? :)

Advertenties mogen niet besproken worden dus gaat het op slot.
Als je dit niet wist, weet je het nu hé :D
Het heeft geen zin om hier zo kwaad over te worden, modjes volgen ook maar regels op en het is echt niets persoonlijk :)