25 nutige berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustypower

25 nutige berichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 13:10

Hoi
ik ben niet echt nieuw op bokt maar nu wou ik graag een topic maken op beesten boel, hier staat dan dat je minstens 25 nutig berichten moet plaatsen.
:Y)
nu was mijn vraag waarom is dat?

Ik weet niet of het hier goed staat

nouky12

Re: 25 nutige berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:12

Ik denk dat het is dat niet iedereen onzinnige topics gaat aanmaken. Af en toe wel vervelend

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:13

Dat is om te voorkomen dat niet-paardgerelateerde mensen hier alleen komen om te rellen of om topics op beestenboel/lzp/mws te maken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:18

Hier zijn echt al heel veel topics over, misschien even de zoekfunctie gebruiken? Of het kopje 'welkom' lezen? Of de FAQ? Die zijn er niet voor niets...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:43

Inderdaad om te voorkomen dat het hele forum zomaar onder spam kan komen te staan.
De drempel om een account aan te maken en te misbruiken wordt een stuk hoger :j

Zo kunnen de bokkers daarnaast ook een beetje zien met wat voor een persoon ze te doen hebben :)

Dustypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 16:28

oke dankje allemaal kom ik ook weer verder.

fohadie ik ben misschien al best lang geregistreert maar weet verder niet veel ik lees meestal gewoon topics als ik me verveel, weet dus nog niet zoveel van bokt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:51

Dustypower schreef:
oke dankje allemaal kom ik ook weer verder.

fohadie ik ben misschien al best lang geregistreert maar weet verder niet veel ik lees meestal gewoon topics als ik me verveel, weet dus nog niet zoveel van bokt.

als je je registreerd op bokt is dat een van de eerst tips die je krijgt, lees welkom, FAQ en gebruik de zoekfunctie. Hoef je dus niet lang lid voor te zijn. :Y) Dit om te voorkomen dat er steeds dezelfde topics gemaakt worden en aangezien er minstens 1x per maand wel een topic gemaakt wordt met dezelfde titel...

Ja, of bokt.nl is gewoon erg onduidelijk en ligt er misschien een taak voor het beheer oid om hier wederomweer eens naar te kijken?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:53

Ik heb geen 25 nutige berichten hoeven plaatsen..

Wel 25 nuttige berichten..

Okee erg flauw, maar inderdaad om te peilen of je wel "serieus" bent.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:55

Inderdaad iets dat we beter kunnen communiceren denk ik. Wat dat betreft is er ook best erg veel informatie voor nieuwe gebruikers.

Beter nog zou zijn als we de 25 berichten regel op de een of andere manier helemaal kunnen laten varen. Dus wel de problemen voorkomen die de 25 berichten regel probeert op te lossen, maar dan op een meer gebruiksvriendelijke manier. Staat hier op de lijst om een keer goed over na te denken, maar als een van jullie daar nu al een briljant idee over heeft dan horen we dat erg graag :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:11

Dankjewel voor je snelle reactie Bart! Fijn om te weten dat er nog steeds over dit wordt nagedacht. Snap dat het voor jullie ook lastig kan zijn.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:20

Ik volg Bokt al jaren. Maarehhh... 25 nuttige berichten komen er van mij niet. Er is altijd wel iemand die mijn gedachte inmiddels al verwoord heeft. Dan kan ik wel een soort herhaling typen om mijn aantal berichten te scoren, maarehhhh… dat vind ik nogal ‘niet nuttig’. Ik hou het fijn bij meelezen en af een toe een PB. :D

Eva1521

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:03

Ik wil graag ergens op reageren maar ik moet nog 24 berichten :(

Eva1521

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:03

Welke forums moet je precies op reageren?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:05

Eva1521 schreef:

Je hebt er 53 hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:06

Eva1521 schreef:

Ik lig in een deuk...zie toevallig allemaal oude topics voorbij komen waar ik ook ooit in heb gereageerd.Allemaal IM....en jij schrijft overal sterkte :D
Nu begrijp ik waarom.
Weet alleen niet of ''sterkte'' onder een nuttig bericht valt :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:06

Eva1521 schreef:
Welke forums moet je precies op reageren?

Onder het kopje "informatief"

Ik vind de 25 berichten grens positief! Toen ik net op bokt kwam, zat ik al op 20 voordat ik de regel ontdekte :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:11

Ess_Ramona schreef:
Eva1521 schreef:

Je hebt er 53 hoor.

In totaal wel, maar de forums waar TS in gereageerd heeft vallen niet onder informatief.

Ik heb er volgens mij ook best lang over gedaan voor ik aan de 25 nuttige berichten zat. Had in het begin niet zoveel zinvols te melden :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:11

geerke schreef:
Eva1521 schreef:

Ik lig in een deuk...zie toevallig allemaal oude topics voorbij komen waar ik ook ooit in heb gereageerd.Allemaal IM....en jij schrijft overal sterkte :D
Nu begrijp ik waarom.
Weet alleen niet of ''sterkte'' onder een nuttig bericht valt :D

50 sterkte berichten zag ik zo ongeveer.
Ze moeten wel bij 'informatief.'
En als ze alle 25 niet nuttig zijn, kan je op je kop krijgen van een moderator.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:13

Wat we vooral willen met de 25-berichten regel is een scheiding aanbrengen tussen bezoekers die iets met paarden hebben en bezoekers die om een andere reden op Bokt komen. B.v. de (ex-)vriendjes, vage fetishisten, mensen met vragen over kaakchirurgie, etc, etc.

Het vervelende is dat we met deze regel ook mensen die wel veel actief zijn/veel lezen maar niet perse vaak iets bijdragen (als een Pferdchen of Eva1521) beperken in hun mogelijkheden. Ander punt is dat we redelijk wat ongeduldige gebruikers hebben die wel echt geïnteresseerd zijn in paarden maar niet het geduld op kunnen/willen brengen om op zoek te gaan naar 25 topics waaraan ze echt iets bij kunnen dragen.

Om die redenen zou het handig zijn als we een betere manier hadden om de 'ongenode gasten' buiten te houden.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:15

Een toelatingstest met paardenvragen die je met een voldoende moet volbrengen, voordat je je account kan registreren :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:18

Dat zou sneu zijn geweest voor die invasie tweakers van een tijdje terug :P

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:19

M_i_R schreef:
Dat zou sneu zijn geweest voor die invasie tweakers van een tijdje terug :P

Ach, denk dat die wel goed zouden kunnen Googlen voor de antwoorden :D Wat wel weer meteen een nadeel is aan zo'n toelatingstest :')

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:20

Pferdchen schreef:
Ik volg Bokt al jaren. Maarehhh... 25 nuttige berichten komen er van mij niet. Er is altijd wel iemand die mijn gedachte inmiddels al verwoord heeft. Dan kan ik wel een soort herhaling typen om mijn aantal berichten te scoren, maarehhhh… dat vind ik nogal ‘niet nuttig’. Ik hou het fijn bij meelezen en af een toe een PB. :D

Dat herken ik heel erg! :o

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:21

Jennifuur schreef:
Een toelatingstest met paardenvragen die je met een voldoende moet volbrengen, voordat je je account kan registreren :D

Wat doe je als je paard ziek is;
A; dierenarts bellen
B; groentesoep geven

:')

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:23

Bart, ik probeer een beetje mee te denken met een mogelijke oplossing. Ik weet niet of dit al geopperd is. Is het een idee om per gebruiker te controleren wat de verhouding is tussen de goede berichten die iedereen zou mogen plaatsen (berichten in informatief, maar ook bij In Memoriam, foto topics etc) en de minder nuttige berichten (berichten in LZP etc en de berichten die wellicht door medebokkers geflagged zijn als niet netjes).

Als deze verhouding positief is (dus niet te veel van de laatste soort berichten), is er niks aan de hand. Maar wanneer deze verhouding minder goed is (bijv alleen maar berichten in LZP), kan er wellicht automatisch een melding naar de betreffende gebruiker gezonden worden met een melding dat diegene te veel minder nuttige berichten post (ook een automatische ban op LZP topics?). Een moderator kan dan controleren of deze waarschuwing terecht was en contact opnemen met de gebruiker.

Wat exact deze ratio zou moeten zijn, is aan jullie. Misschien 2/3 en 1/3? Tenzij de gebruiker meer dan X aantal nuttige berichten heeft gepost, dat de ratio dan niet meer uitmaakt. Dit zou volgens mij ook simpel te implementeren moeten zijn.

EDIT: dit is een vrij ruwe schets van het idee, om welke fora het precies gaat, weet ik niet (nuttige fora, niet nuttige fora)
Laatst bijgewerkt door AlphaDaemon op 11-02-15 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt