Bokt verslaafd? > magazine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Bokt verslaafd? > magazine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 16:03

Het Paard&Lifestyle magazine over Bokt is bijna af, maar er zijn nog een paar artikelen die nog niet helemaal af zijn. Één daarvan gaat over bokkers die heel veel op bokt zitten en misschien wel (lichtelijk) bokt-verslaafd zijn. Heb jij een boktverslaving en vind je het leuk om jouw verhaal te delen in het online magazine?

Beantwoord dan de volgende vragen (hoeft niet heel uitgebreid hoor). Als ik je verhaal wil plaatsen, dan krijg je even een pb van me.

Alvast heel erg bedankt!! *\o/*

===

1. Leeftijd:
2. Opleiding/werk:
3. Sinds wanneer ben je lid van Bokt?
4. Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan Bokt?
5. Hoe belangrijk is Bokt voor jou en hoe uit dat zich?
6. Heb je het idee dat je niet zonder Bokt kunt?
7. Beschrijf in maximaal 3 woorden hoe het leven zonder Bokt er voor jou uit zou zien?
8. Op welke topics besteed je de meeste tijd? Waarom?
9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over gemaakt?
10. Heeft je tijdsbesteding op bokt wel eens geleid tot vervelende situaties? Bijvoorbeeld dat je je vrienden minder vaak ziet of tot concentratieverlies op school/werk?
11. Wat heeft bokt jou tot nu toe gebracht? Denk hierbij aan vriendschappen, steun, kennis etc.
12. Als je verder nog iets kwijt wilt, kan dat hieronder.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:25

1. Leeftijd: 17
2. Opleiding/werk: Havo eindexamen
3. Sinds wanneer ben je lid van Bokt? 31 december 2010 (vandaag 4 jaar :D )
4. Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan Bokt? ongeveer 2 tot 8 uur. Afhankelijk van de dagen.
5. Hoe belangrijk is Bokt voor jou en hoe uit dat zich? Via bokt hou ik contact met mensen, gezelligheid scheppen en even een gezonde discussie aangaan.
6. Heb je het idee dat je niet zonder Bokt kunt? Ja eigenlijk wel. Heb hier veel mensen leren kennen, forumdelen die ik erg interessant vind.
7. Beschrijf in maximaal 3 woorden hoe het leven zonder Bokt er voor jou uit zou zien? Saai, leeg, creativiteitsloos :+
8. Op welke topics besteed je de meeste tijd? Waarom? Schooltopics, tekentopics in foruminhoudelijke discussies. In die topics kan ik dingen toevoegen.
9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over gemaakt? Ja regelmatig helaas. Alhoewel ik wel kan stoppen als schoolwerk etc voor gaat.
10. Heeft je tijdsbesteding op bokt wel eens geleid tot vervelende situaties? Bijvoorbeeld dat je je vrienden minder vaak ziet of tot concentratieverlies op school/werk? Concentratieverlies wel eens, vrienden heb ik niet zo zeer dus dat valt mee. Soms wel mensen die je hier volgen omdat je hier actief bent. Dat is wel vervelend
11. Wat heeft bokt jou tot nu toe gebracht? Denk hierbij aan vriendschappen, steun, kennis etc. Goede plek om je ei kwijt te kunnen. Bij problemen helpen bokkers je wel goed. Ook zo heb ik goede vrienden ontmoet.
12. Als je verder nog iets kwijt wilt, kan dat hieronder. Bokt is leuk, aan te raden. Sommige mensen beginnen over negativiteit, maar het ligt net eraan waar je zelf in gaat kruipen. Ikzelf kom die situaties namelijk vrij weinig tegen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:31

1. Leeftijd:
17
2. Opleiding/werk:
VWO 5
30-07-11
2 tot 10 uur
Via bokt kan ik mijn verhaal en gedachten kwijt en leer ik nieuwe mensen kennen.
Met moeite zou het lukken.
7. Beschrijf in maximaal 3 woorden hoe het leven zonder Bokt er voor jou uit zou zien?
Saaier, minder discussies, minder ideeën.
LZP, UK, ITP
9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over gemaakt?
Mensen die het niet kennen snappen de lol niet.
10. Heeft je tijdsbesteding op bokt wel eens geleid tot vervelende situaties? Bijvoorbeeld dat je je vrienden minder vaak ziet of tot concentratieverlies op school/werk?
Nee.
11. Wat heeft bokt jou tot nu toe gebracht? Denk hierbij aan vriendschappen, steun, kennis etc.
Steun tijdens ziekte van broertje en steun van bokt-vriendinnen tijdens lastige periodes. Ook veel tips voor paarden natuurlijk.

DafnessJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:37

1. Leeftijd: 20 jaar
2. Opleiding/werk: Werk, Websites bouwen
3. Sinds wanneer ben je lid van Bokt? 05-02-2010
4. Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan Bokt? Dat hangt af van de privé druk, wanneer ik tijd over heb ga ik zeker even op bokt.
5. Hoe belangrijk is Bokt voor jou en hoe uit dat zich? Bokt is niet het belangrijkste voor me dat is mijn vriend en mijn familie. Wel heeft bokt een belangrijke rol gespeeld in mijn toekomst. Door mee te doen aan fotomeetings heb ik veel ervaring op gedaan en heb ik mezelf sneller kunnen ontwikkelen.
6. Heb je het idee dat je niet zonder Bokt kunt? Nee ik zou goed zonder bokt kunnen, wanneer zal na een tijdje toch wel weer na het vertrouwde forum verlangen.
7. Beschrijf in maximaal 3 woorden hoe het leven zonder Bokt er voor jou uit zou zien? Snowboarden, vrienden & familie, carrière
8. Op welke topics besteed je de meeste tijd? Waarom? Voornamelijk ben ik in de meeting topics te vinden en de ITP. Ben altijd geïnteresseerd in de creaties van andere.
9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over gemaakt? Nee hoor, niemand heeft hier problemen mee. Enkel voorheen op school wel eens raar aangekeken maarja dat krijg je als je een van de weinige vrouwen bent, haha!
10. Heeft je tijdsbesteding op bokt wel eens geleid tot vervelende situaties? Bijvoorbeeld dat je je vrienden minder vaak ziet of tot concentratieverlies op school/werk? In het begin heeft dit wel wat schooluurtjes gekost, maar heb gelukkig nooit problemen hierdoor gehad.
11. Wat heeft bokt jou tot nu toe gebracht? Denk hierbij aan vriendschappen, steun, kennis etc. Veel nieuwe ervaringen en persoonlijke ontwikkeling binnen de fotografie.
12. Als je verder nog iets kwijt wilt, kan dat hieronder. Ik ben misschien niet verslaafd aan bokt zoals misschien vele andere hier, maar toch heb ik heel veel te danken aan dit te gekke forum, misschien dat je toch hier iets aan hebt.

Groetjes Daphne.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:42

1. Leeftijd:
26 jaar
2. Opleiding/werk:
Werkzoekend
29/03/2004
Veel te veel, gemiddeld 6u
Bokt is op dit moment mijn enige connectie met mijn passie. Ik ben voornamelijk een stille meelezer, maar als ik iemand kan helpen doe ik dit.
Niet zonder kunnen is een groot woord, maar na 1 dag zonder Bokt mis ik het wel
Veel quality time
Ik lees voornamelijk de informatieve topics, foto topics, beestenboel en in memoriam
Soms gefrustreerd omdat ik regelmatig mijn tijd vergeet
Nee dat niet
Een heleboel kennis over paarden, steun en/of hulp als het lichamelijk weer eens tegen zit en 1 dame in het bijzonder heeft heel veel voor mij gedaan.
Als ik dit zo terug lees, ben ik toch echt wel verslaafd :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:51

1. Leeftijd: 22
2. Opleiding/werk: Opleiding: Bachelor Illustratie aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam
3. Sinds wanneer ben je lid van Bokt? 04-11-08 16:11, volgens mijn profiel :D
4. Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan Bokt? Veel, in de trein op weg naar school, als ik even tijd heb... En ook als ik eigenlijk huiswerk moet maken maar een beetje vastloop, zoals nu haha.
5. Hoe belangrijk is Bokt voor jou en hoe uit dat zich? Opzich wel redelijk belangrijk. Ik heb een boel van Bokt geleerd. Het is heus niet allemaal kommer en kwel en de vaste topics waar ik in zit zijn meestal best gezellig!
6. Heb je het idee dat je niet zonder Bokt kunt? Uhm opzich zou ik denk ik best zonder kunnen, maar dat zou wel lastig zijn. Het is zo makkelijk om even snel een vraag te stellen, of advies, of om gewoon even gezellig te kletsen.
7. Beschrijf in maximaal 3 woorden hoe het leven zonder Bokt er voor jou uit zou zien? Veel tijd over :D
8. Op welke topics besteed je de meeste tijd? Waarom? Ik reageer veel in het topic [WN-AM] [Centraal]Startende westernruiters? . Ik ben daar binnen komen rollen toen ik mijn nieuwe bijrijdpaard, Fritz, ben gaan rijden. Ik was niet echt beginnend westernruiter maar ik had toen een jaar niet gereden en vond het wel leuk om erin te reageren. Het is superleuk om iedereen zijn vooruitgang te volgen!
9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over gemaakt? Nah, m'n moeder moet wel eens lachen dat er zoveel verschillende topics over uiteenlopende onderwerpen zijn en mijn vriend roept wel eens "jeetje, zit je nou alweer op Bokt!" Of "lekker aan het Bokken lief?" Maar verder weten niet veel van mijn vrienden van het bestaan van Bokt af.
10. Heeft je tijdsbesteding op bokt wel eens geleid tot vervelende situaties? Bijvoorbeeld dat je je vrienden minder vaak ziet of tot concentratieverlies op school/werk? Vooral dat laatste. Als ik op school ergens even geen zin in heb of iets even moeilijk vind, verschuil ik mij al snel achter Bokt. Gelukkig heb ik daar nog nooit problemen mee gehad. Als ik met vrienden weg ben kijk ik niet op Bokt dus het is niet zo dat ik die minder zie ofzo.
11. Wat heeft bokt jou tot nu toe gebracht? Denk hierbij aan vriendschappen, steun, kennis etc. Voornamelijk kennis! Ik weet dat je sommige dingen hier beter met een korreltje zout kan nemen maar toch staan er zeker nuttige dingen op Bokt. Verder was het toen ik vorig jaar wilde stoppen met mijn opleiding heel fijn dat "onbevooroordeelde" mensen, die mij niet kennen, ook hun mening erover gaven. Ik ben toen uiteindelijk wel gestopt maar in september weer vol goede moed begonnen!
12. Als je verder nog iets kwijt wilt, kan dat hieronder. Nou uhm. Ik heb niet zoveel te melden verder. Ga zo door, denk ik.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 31-12-14 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:51

1. Leeftijd:
42
2. Opleiding/werk:
huisvrouw
12-09-05
7 uur gemiddeld
De vakanties overleef ik net omdat ik weet dat ik daarna weer op bokt kan
uhm eigenlijk denk ik wel dat ik het heel moeilijk krijg als ik niet meer op bokt zou kunnen
Minder paard gerelateerde gesprekken
Huiskamer topics waar ik in zit
Manlief vindt sowieso dat ik te veel op de laptop zit. Niet wetende dat ik het merendeel op bokt vertoef
Nee dat niet
Ik heb een aantal lieve vriendinnen door bokt ontmoet.
Lichtelijk verslaafd zou ik bijna wel zeggen. Dit drukt je wel een beetje met je neus op de feiten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:59

1. Leeftijd:
33

2. Opleiding/werk:
Interieurverzorgster

2 augustus 2002

Gemiddeld 8 uur op een doordeweekse dag. In het weekend meer.

Best wel, al mijn vriendinnen ken ik via Bokt, zit in een aantal vaste HK topics waar ik dus veel ben te vinden. Verder ga ik veel naar (foto)meetings.

Als het moet dan kan het natuurlijk wel maar ik ben er wel heel erg aan gewend zeg maar. En zonder mijn (foto)meetings zouden mijn weekenden wel leeg worden.

Te rustig, minder sociaal leven.

Op dit moment mijn HK topics. Maar heb fora zoals FK, FM, BM, HAW, RIJ-ITP en WN-ITP als favorieten staan omdat ik daar graag kom.

9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over
gemaakt?

Ze vinden het tijdverspilling. Ze zeggen dat ik er teveel op zit en op deze manier nooit een relatie ga krijgen.

Nee nog nooit.

Heel veel nieuwe leuke contacten, echte vriendinnen, meer kennis op paarden en fotografie gebied.

Bokt kan soms behoorlijk doordraven en hun mening opdrukken maar als puntje bij paaltje komt en er is een bokker in nood staan ze wel allemaal klaar om te helpen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:05

1. Leeftijd:
19
2. Opleiding/werk:
Medische Informatiekunde, eerstejaars bij de UvA.
06-09-10
Een aantal uur, 4 tot 10 uur denk ik
Best wel, het is er over het algemeen gezellig. Er komen interessante en leuke dingen voorbij en je leert ervan. Ook heb ik er een leuke groep mensen leren kennen!
Ik zou wel kunnen zonder, maar ik zou er niet blij van worden.
Saai, minder sociaal
Alles ongeveer evenveel verdeeld
Valt wel mee
Ik kom bijna niet aan studeren toe. Bokt is toch veel interessanter dan alles wat ik moet leren haha
Een super gezellige groep meiden! Verder ook heel wat kennis die ik anders nooit had gehad.
Ik vind het jammer dat de sfeer vaak toch snel negatief wordt, maar het maakt bokt er niet bepaald minder op.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:11

1. Leeftijd:
15 jaar

2. Opleiding/werk:
4 Havo

18-1-2014

Op schooldagen ongeveer 5 uur en in het weekend 8 uur.

Best belangrijk aangezien ik weinig mensen op school aardig vind en hier veel aansluiting heb met mensen omdat iedereen hier dezelfde hobby heeft.

Als het noodzakelijk is kan ik natuurlijk wel zonder bokt. Maar dan niet langer dan een week :+.

Huiswerk :+.

Vooral HK en ITP topics. HK topics omdat ik daar aansluiting heb met vaste mensen. ITP topics omdat ik het leuk vind om naar foto's van paarden van andere bokkers te kijken.

9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over
gemaakt?
Mijn ouders vinden het niet zinnig. Verder vinden veel mensen het zonde van de tijd maar ik heb één vriendin die er ook op zit.

Vorig jaar wel, toen leden de exacte vakken onder bokt, dit jaar niet meer want nu heb ik geen exacte vakken meer :+..

Contact met leuke mensen echte vriendinnen. En heb veel nieuwe dingen geleerd over paarden en fotografie en tekenen.

Het is heel fijn om steun te krijgen van mensen die je amper tot niet kent.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:32

1. Leeftijd:13
2. Opleiding/werk: 2Vwo
3. Sinds wanneer ben je lid van Bokt? 2011 volgensmij
4. Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan Bokt? Toch in totaal wel een uur per dag maar het verschilt.
5. Hoe belangrijk is Bokt voor jou en hoe uit dat zich? Ik zou zonder kunnen maar het is vooral heel gezellig.
6. Heb je het idee dat je niet zonder Bokt kunt? Nee
7. Beschrijf in maximaal 3 woorden hoe het leven zonder Bokt er voor jou uit zou zien? Beetje saai.
8. Op welke topics besteed je de meeste tijd? Waarom? Itp en huiskamers en topic van vriendinnen, itp omdat ik het leuk vind om fotos te kijken en huiskamers omdat die gezellig zijn.
9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over gemaakt? Niet echt, wel vriendinnen die zeggen oh weer bokt?
10. Heeft je tijdsbesteding op bokt wel eens geleid tot vervelende situaties? Bijvoorbeeld dat je je vrienden minder vaak ziet of tot concentratieverlies op school/werk? Nee
11. Wat heeft bokt jou tot nu toe gebracht? Denk hierbij aan vriendschappen, steun, kennis etc. Vooral kennis maar ook veel steun en een aantal hele lieve vriendinnen.
12. Als je verder nog iets kwijt wilt, kan dat hieronder. -

melody7

Re: Bokt verslaafd? > magazine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:42

1. Leeftijd: 17
2. Opleiding/werk: MBO niveau 4 jaar 1, Manager Dierenverzorging
3. Sinds wanneer ben je lid van Bokt? Begin 2011
4. Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan Bokt? Min. 8 uur toch wel denk ik op normale dagen.. De tijd die ik dan op school nog wel eens kijk zit daar nog niet bijgeteld.
5. Hoe belangrijk is Bokt voor jou en hoe uit dat zich? Ik wil persé een paar keer per dag op Bokt kijken, maar als mijn internet abonnement op is ga ik er geen internet voor bij kopen. Op vakantie koop ik dan weer wel internet bundels speciaal voor Bokt, want 2-3 weken zonder zitten kan natuurlijk niet :=
6. Heb je het idee dat je niet zonder Bokt kunt? Ik zal wel zonder Bokt kunnen, maar liever niet!
7. Beschrijf in maximaal 3 woorden hoe het leven zonder Bokt er voor jou uit zou zien? Een stuk saaier.
8. Op welke topics besteed je de meeste tijd? Waarom? 1 vast huiskamer topic het grootste gedeelte van de tijd, omdat dat heel leuke mensen zijn :) Verder struin ik ITP af en lees ik de topics die bovenaan staan en een interessante titel hebben meestal.
9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over gemaakt? Mijn ouders vinden mij verslaafd, vriendinnen valt het in de klas wel op dat ik altijd dat blauwe scherm aan heb staan.
10. Heeft je tijdsbesteding op bokt wel eens geleid tot vervelende situaties? Bijvoorbeeld dat je je vrienden minder vaak ziet of tot concentratieverlies op school/werk? Nee nooit. Al stelde ik mijn huiswerk wel altijd uit, dit leverde geen slechtere resultaten op want uiteindelijk deed/doe ik het altijd wel.
Ik heb heel veel leuke mensen leren kennen, echte vriendinnen leren kennen en buitenrij maatjes gevonden! En nog veel meer dan dat, je kunt op Bokt gewoon altijd je ei kwijt en dat is heel fijn :)
12. Als je verder nog iets kwijt wilt, kan dat hieronder. -

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:49

connepon85 schreef:
Het Paard&Lifestyle magazine over Bokt is bijna af, maar er zijn nog een paar artikelen die nog niet helemaal af zijn. Één daarvan gaat over bokkers die heel veel op bokt zitten en misschien wel (lichtelijk) bokt-verslaafd zijn. Heb jij een boktverslaving en vind je het leuk om jouw verhaal te delen in het online magazine?

Beantwoord dan de volgende vragen (hoeft niet heel uitgebreid hoor). Als ik je verhaal wil plaatsen, dan krijg je even een pb van me.

Alvast heel erg bedankt!! *\o/*

===

1. Leeftijd:19
2. Opleiding/werk: MMZ
3. Sinds wanneer ben je lid van Bokt? Eind 2011
4. Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan Bokt? 5 a 6 uur per dag
5. Hoe belangrijk is Bokt voor jou en hoe uit dat zich? Bokt is voor mij belangrijk! Heb er veel vrienden en vind het leuk om te kletsen!
6. Heb je het idee dat je niet zonder Bokt kunt? Ja ik zou niet zonder bokt kunnen.
7. Beschrijf in maximaal 3 woorden hoe het leven zonder Bokt er voor jou uit zou zien? Saai, ongezellig en stil
8. Op welke topics besteed je de meeste tijd? Waarom? In huiskamertopics omdat ik daar ook vriendengroepen heb zitten waar ik mee praat.
9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over gemaakt? Op school worden er soms wel eens opmerkingen over gemaakt dat ik niet met school bezig ben haha.
10. Heeft je tijdsbesteding op bokt wel eens geleid tot vervelende situaties?Bijvoorbeeld dat je je vrienden minder vaak ziet of tot concentratieverlies op school/werk? Heb wel eens mindere cijfers.
11. Wat heeft bokt jou tot nu toe gebracht? Denk hierbij aan vriendschappen, steun, kennis etc.veel vriendschappen, gezelligheid en veel paardenkennis.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:58

Wauw! Waar halen jullie allemaal die tijd vandaan joh :oo

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:00

Ik ben chronisch ziek dus lig het grootste gedeelte van de dag thuis... te bokken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:07

1. Leeftijd: 28
2. Opleiding/werk:
HBO toegepaste psychologie
Even kijken, 5-11-08, alweer 5 jaar dus.
Het ligt eraan hoe mijn dagindeling is, soms helemaal niet, soms een uurtje, maar soms staat Bokt ook de hele dag aan en dan zoek ik heel Bokt af om ergens op te reageren. Soms tot vervelend aan toe :P
Bokt is belangrijk geweest voor mijn ontwikkeling betreft paarden. Ik ben er door Bokt achter gekomen dat ik niet zo goed bezig was, in die zin dat ik enkel kennis had van het 'geen gelul trek m in de krul' gebeuren en niet luisterde naar het paard. Via bokt kwam ik erachter dat het ook anders kon en door veel auto-didactiek heb ik mezelf geleerd om anders met paarden om te gaan. Dat is voor mij heel waardevol geweest en ik leer nog steeds.
Verder heb ik hier ook een klankbord gevonden voor mijn problemen. Ik heb een heftige depressie gehad met de nodige therapie en hier kon ik het er op een fijne manier met mensen over hebben. Nog steeds ben ik te vinden in het therapietopic en nu help ik anderen die in therapie zijn met mijn ervaring.
Ik kan het wel, maar ik mis het wel, omdat het gewoon een fijn tijdverdrijf is. Soms vraag ik me wel eens af of Bokkers zonder mij kunnen haha. Dat klinkt raar, maar door mijn ongezouten maar eerlijke mening op de ritp en haw topics krijg ik met enige regelmaat pb's van mensen met de vraag of ik ze advies en tips wil geven. :P
Extra hobby zoeken :P
RITP, HAW en Medisch, omdat ik dus graag rijtechnische tips geef, ook al wordt dat niet altijd gewaardeerd haha. En medisch omdat ik het gewoon interessant vind om mee te denken en proberen het goed te raden haha.
Soms vraagt mijn vriend wel eens of ik de laptop dicht wil doen, dan blijf ik zo hangen. Maar inmiddels heb ik daar nauwelijks last van.
Toen ik in mijn depressie zat, was Bokt een beetje mijn wereldje. Ik kon de hele dag online zijn, maar ook moeilijk in bed komen. Maar ook als ik honger had of nodig naar het toilet moest kon ik dat te lang uitstellen. Niet echt handig.
Door Bokt heb ik mijn huidige partner ontmoet. Ik heb Liselot op Bokt ontmoet, zij nam mij mee naar haar stamkroeg en toen ontmoette ik mijn vriend. Ik heb daardoor ook veel vriendschappen gesloten buiten Bokt. Ik heb nog meer fijne mensen ontmoet, vriendin Sabini maar ook bijzonder persoon Bertie. En door Lollieloes heb ik mijn huidige verzorgpaard gevonden. Verder heeft Bokt mij dus in doen zien hoe paardensport wel leuk kan zijn, en leer ik dus nog steeds heel veel. Ik geef ook les en heb dan ook regelmatig lesklanten via Bokt ontmoet.
Het is dan maar een virtuele wereld, maar ik vind het een mooie wereld!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:45

1. Leeftijd:
19 jaar
2. Opleiding/werk:
Verpleegkundige & vakantiebaan Horeca
20-01-10 om 17:53, bijna 5 jaar dus!
Gemiddeld 4 tot 6 uur per dag.
Erg belangrijk, je krijgt veel rijtechnische tips, leuke opmerkingen, gezellige HK's.
Ik denk niet dat ik het kan, wellicht minderen maar stoppen zeker niet.
Niet origineel, dom.
Meestal bij in the picture en de huiskamertopics.
Nee, hebben ze gelukkig geen last van.
Soms staat huiswerk in de weg, maar nooit tot problemen geleid.
Een hele leuke vrienden groep van een vast HK topic. Aantal meetings en steun van bokkers als er iets is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:16

1. Leeftijd:
19

2. Opleiding/werk:
Student HBO-Rechten, Caissière bij de AH.

27-02-10

Verschilt, minimaal 1 uur tot wel 5/6 uur. (Verdeeld over de dag)

Best belangrijk, ik leer er veel van en vindt het erg gezellig. Over elk onderwerp kan je praten.

Ja

Ongezellig, paardloos, kennisarm.

HK topics en topics op LZP. Daar is de meeste gezelligheid in te vinden!

Ze vinden het maar raar, dat ik op zo'n forum met vreemde penny's klep.

Vooral concentratieverlies op school, ik spiek net iets te vaak op bokt tijdens de colleges.

Heel veel vriendschappen, om leuke dingen mee te doen, zelfkennis, steun waneer je dat nodig heb, mijn muzieksmaak is er deels door gevormd en heel veel kennis.

Bokt heeft zo zijn slechte punten maar het resultaat is geweldig!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 04:06

Bellatrix schreef:
1. Leeftijd:
33

2. Opleiding/werk:
Interieurverzorgster

2 augustus 2002

Gemiddeld 8 uur op een doordeweekse dag. In het weekend meer.

Best wel, al mijn vriendinnen ken ik via Bokt, zit in een aantal vaste HK topics waar ik dus veel ben te vinden. Verder ga ik veel naar (foto)meetings.

Als het moet dan kan het natuurlijk wel maar ik ben er wel heel erg aan gewend zeg maar. En zonder mijn (foto)meetings zouden mijn weekenden wel leeg worden.

Te rustig, minder sociaal leven.

Op dit moment mijn HK topics. Maar heb fora zoals FK, FM, BM, HAW, RIJ-ITP en WN-ITP als favorieten staan omdat ik daar graag kom.

gemaakt?

Ze vinden het tijdverspilling. Ze zeggen dat ik er teveel op zit en op deze manier nooit een relatie ga krijgen.

Nee nog nooit.

Heel veel nieuwe leuke contacten, echte vriendinnen, meer kennis op paarden en fotografie gebied.

Bokt kan soms behoorlijk doordraven en hun mening opdrukken maar als puntje bij paaltje komt en er is een bokker in nood staan ze wel allemaal klaar om te helpen.

Bellatrix moet sowieso in dat magazine komen. Zij is al bijna onderdeel van het interieur van bokt.
Post veel, is bekend bij veel bokkers en ze is denk ik wel een beetje boktverslaafd (zonder haar te beledigen).
Zo heeft ze afgelopen kerstdagen onbekende bokkers, die ook alleen zouden zijn met kerst, uitgenodigd voor een gezellige dag bij haar thuis. :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 04:43

1. Leeftijd:
28
2. Opleiding/werk:
Medewerker laboratorium-/patientenadministratie

12-08-2010

Op werkdagen ongeveer een uurtje of 2 en op vrije dagen ongeveer 4 uur, denk ik.

Best wel belangrijk, toch wel. Alles wat ik wil weten vind ik op Bokt. Zelfs mijn vriend, die zich niet heel veel met paarden bezig houdt, vindt zijn antwoorden op vragen (die dus niet paard-gerelateerd zijn) regelmatig hier. Niet dat elk antwoord inhoudelijk correct is, natuurlijk, maar door meningen en ervaringen met elkaar te vergelijken, kun je toch vaak tot een goede conclusie voor jezelf komen.
Het is zelfs een paar keer voorgekomen dat ik met een probleem in mijn hoofd achter de computer ging zitten, op bokt op "actieve onderwerpen" drukte en er toevallig net een topic over precies hetzelfde was geopend. :+

Ook de topics over fotografie en alles wat daarbij hoort, zijn voor mij erg fijn, voor bijvoorbeeld inspiratie en om nieuwe dingen te leren. Sterker nog, door bokt heb ik fotografie serieuzer opgepakt. Mede doordat ik veel aan fotomeetings heb meegedaan die hier georganiseerd werd door leden, waar ik veel geleerd heb. Ook omdat hier een aantal fotografen lid zijn en hun werk delen, die zo briljant zijn, dat ik alleen maar kon denken: "Dat wil ik ook!" :+

Daarnaast heb ik hier ook geleerd om bewuster te gaan paardrijden en beter naar mijn paard te luisteren.

Nou, laten we zeggen.. Liever niet!

Help :=

Dat varieert heel erg. Ik ben vooral een meelezer, ik reageer niet heel veel. Maar ik denk dat ik het meest meelees in foto-topics op FK. Oh en ook op het stukje Wedstrijden, aangezien ik zelf graag wedstrijden rijd en daarnaast ook nog jureer.

De enige die ziet dat ik vaak op bokt zit, is mijn vriend. Die vraagt soms alleen "En? Wat denkt bokt ervan?" :')

Nee, nooit.

Een geweldige (extra) hobby, meer begrip voor mijn paard en haar gedrag. Vrienden maak ik in het dagelijks leven al niet makkelijk en op bokt blijkbaar ook niet :'). Hoewel ik wel iemand heb ontmoet via bokt waarmee ik een heel leuk project aan ben gegaan!

Ik heb veel te danken aan bokt en ik kom er altijd met plezier. De negativiteit waar vaak over gesproken wordt, neem ik op de koop toe, daar kun je haast niet omheen op een community met zoveel leden. Eigenlijk vind ik het persoonlijk erg meevallen, de negativiteit over de negativiteit vind ik soms veel erger :=

En inderdaad, ik verwacht toch eigenlijk ook wel een dubbele pagina over Bellatrix! :+ Als er 1 een goed mens is, die haast onlosmakelijk verbonden is aan bokt, dan is zij het wel :j

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 05:22

Niobe, je 2016e bericht.. had het nou op 2015 gehouden, zo gaat de tijd wel heel snel hoor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:31

Mjetterd, dat is nou es lief van je! <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:47

connepon85 schreef:
1. Leeftijd: bijna 38 (verjaardag = dezelfde als die van Bokt :P )
2. Opleiding/werk: Telefoniste/receptioniste, diploma Beveiliger 2, gecertificeerd Zumba instructrice
3. Sinds wanneer ben je lid van Bokt? 09-06-2002
4. Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan Bokt? paar uur per dag toch wel
5. Hoe belangrijk is Bokt voor jou en hoe uit dat zich? Het is een heerlijk tijdsverdrijf. Via Bokt heb ik ook een aantal leuke mensen leren kennen... en mede dankzij een topic op Bokt heb ik er ook een nieuwe hobby bij: pole fitness :D
6. Heb je het idee dat je niet zonder Bokt kunt? Het zou wel kunnen, maar mijn leven zou dan wel wat saaier zijn zeg maar :P
7. Beschrijf in maximaal 3 woorden hoe het leven zonder Bokt er voor jou uit zou zien? saai, saai, saai
8. Op welke topics besteed je de meeste tijd? Waarom? Ik lees meer mee dan dat ik reageer... momenteel reageer ik het meest in het pole fitness topic en het chihuahua topic.
9. Hoe reageert je omgeving op jouw tijdsbesteding op bokt? Worden er wel eens opmerkingen over gemaakt? Mijn omgeving heeft het volledig geaccepteerd :)
10. Heeft je tijdsbesteding op bokt wel eens geleid tot vervelende situaties? Bijvoorbeeld dat je je vrienden minder vaak ziet of tot concentratieverlies op school/werk? Mijn baas heeft er wat minder begrip voor als ik onder werktijd nog even snel iets wil lezen op Bokt, of een reactie wil plaatsen... in de pauzes mag het uiteraard wel :)
11. Wat heeft bokt jou tot nu toe gebracht? Denk hierbij aan vriendschappen, steun, kennis etc. Heb een aantal leuke mensen leren kennen op Bokt, een nieuwe hobby dankzij Bokt, antwoorden op veel vragen kan je hier ook wel vinden... eigenlijk is Bokt gewoon heel veelzijdig... :)
12. Als je verder nog iets kwijt wilt, kan dat hieronder. Bokt: bedankt! Hopelijk blijft Bokt nog lang bestaan :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:45

1. Leeftijd:
21
2. Opleiding/werk:
Werkzoekende
24-07-05
Zeker een paar uur per dag
Bokt is vrij belangrijk voor mij geworden. Ik vind het heerlijk om uren lang de verschillende topics af te struinen.
Uiteraard zou ik zonder Bokt kunnen, maar ik zou er niet gelukkig van worden.
Saai, verveeld, rustig
Ik ben meer een meelezer dan een reageerder, maar ik zit vooral op LPZ en MWS.
Mijn omgeving reageert hier prima op. Inmiddels weet iedereen in mijn omgeving wat Bokt is. :D
Nee. Over het algemeen weet ik goed mijn prioriteiten te stellen.
Dankzij Bokt heb ik veel kennis weten te vergaren. Tevens heb ik veel steun kunnen vinden op Bokt.
Natuurlijk heeft ook Bokt mindere kanten, zoals de negativiteit. Mijn ervaring is echter wel dat als het er op aan komt, alle negativiteit opzij gezet wordt om een ander te helpen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 21:07

Iedereen bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels het artikel rond :)