huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 17:25

Huiskamertopics zijn er om gezellig met een selectief gezelschap te communiceren.
Echter maar al te vaak schuiven er ongewenstegasten aan.
Eigenlijk zou je die als TS gewoon de toegang moeten kunnen ontzeggen, thuis laat je ongewenste gasten immers ook voor de deur staan.
Zou het niet mooi zijn als dit hier ook mogelijk was?

prugelpiet

Re: huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:26

ik ben voor :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:32

En bedoel je dan dat je als TS mag zeggen: "Jullie mogen niet meepraten" of bedoel je dat andere mensen helemaal het topic niet in kunnen om mee te lezen?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 17:38

Ik bedoel dat je als TS mensen waar iedereen. Zich aan ergert de deur uit moet kunnen zetten....net zoals je dat thuis zou doen,of eventueel voor mensen waar je van te voren weet dat ze komen zieken onzichtbaar maken....als ze niet weten dat t er is,hoef je ze erook niet uit te gooien.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:40

Ik ben voor :j
Laatst bijgewerkt door Selena op 01-12-14 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Nee dat doet de sfeer ten goede op bokt :')
Bokt is een openbaar forum en HK topics zijn ook openbaar. Als je in een selectief gezelschap wil kletsen richt je maar je eigen skype gesprek op.
Lijkt me niet echt een goed idee, krijg je alleen maar woorden van op bokt. Als iemand ziekt kan je ook gewoon temmen he ;)

rea

Ook voorstander.

Het gaat 'm vooral om bokkers die te onpas hun meningen en overtuigingen komen verkondigen in HK-topics die een heel andere insteek hebben.
Heb je een gezellig clubje en komt er één of andere lapzwans zijn of haar sektarische ideeën opdringen ... :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:42

Voorstander.

Lijkt mij dat als mensen jou er uit gooien dat je toch al niet meer met die mensen om wilt gaan, je mag ook zelf een HK aanmaken dus dan kan je met je groepje 'ik heb een andere mening' lekker in dat andere topic.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:44

Ja en als je dan weet dat je eruit gegooid bent en je komt diegene tegen in andere topics dan krijg je daar "rellen" en dan krijg je dus alleen maar meer reltopics. En miss vindt de TS iemand niet aardig en gooit die, diegene eruit maar vind de rest haar wel aardig.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 17:44

Jij hebt het precies begrepen Rea.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:46

Als mensen echt gericht het topic verzieken kun je daar toch gewoon op temmen? Als je echt in privésfeer wilt praten kun je inderdaad beter een WhatsApp groepje oid oprichten. Bokt is gewoon een openbaar forum.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:48

Tegen,

Dit doet de sfeer niet ten goede op bokt, dit gaat uitlopen dat geen HK meer toegankelijk is voor mensen die net nieuw zijn.
Dus je ook niet zo snel meer jezelf gaat melden in een HK die jou leuk lijkt.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:49

Voorstander. Weet je waar rellen van komen? Mensen die zich al maanden ergeren aan dezelfde persoon en dan in één keer losbarsten. 'Eruitgooien' is ook niet altijd een rel, je kunt ook best op een normale manier met iemand bespreken of hij/zij het wel gezellig heeft in de groep, want meestal is dat ook niet het geval als iedereen zich ergert aan die persoon.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 17:50

Zo als jij het stelt,heeft een huiskamertopic geen functie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:50

Ik erger me er meer aan dat je mensen niet mag 'weigeren'. Soms komen er mensen midden in een hechte groep die al meerdere topics bij elkaar zijn en gaan zich dan ergeren en zeuren over het feit dat er over meetings etc. gepraat wordt (dus over dingen die diegene heeft gemist omdat die daar te laat bij was).

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:52

Dan gaat diegene toch zelf?
Je kan toch ook op een volwassen manier dan gaan PBen?
Openbaar forum, dit gaat meer op een ja jij mag daar niet bij en jij mag daar niet bij lijken. Dan sluit je mensen buiten en dat moet je als bokt zijnde niet willen :)
Als het echt niet klikt dan kan je iemand toch gewoon pben, en als iemand de sfeer verpest kan je gewoon temmen.

En dat Doanique kan je dan gewoon tegen diegene zeggen dat ze niet moet zeuren?
Sorry hoor maar.... richt dan gewoon een whatsapp gesprek op. Ik ben ook in een hechte huiskamertopic terecht gekomen en dat gaat prima. Soms klikt het niet met mensen dan kan je dat zeggen maar om mensen dan buiten te sluiten vind ik echt te ver gaan :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:52

Tsja het ís een openbaar forum.

Maar ik ben het met je eens dat huiskamertopics "met rust gelaten" horen te worden.

Om een voorbeeld te noemen, ik ben heel "vervelend" geweest in topics over kristaltherapieen en aanverwante kwakzalverij toen die in het subforum "medisch" gevoerd werden, mijn inziens terecht.

Maar ik weet dat daar ook topics over lopen in de huiskamer, en die mensen val ik dus niet lastig met mijn mening.

Ik denk dat de tem functie goed genoeg voor orde kan zorgen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:53

Arc_En_Ciel schreef:
Voorstander. Weet je waar rellen van komen? Mensen die zich al maanden ergeren aan dezelfde persoon en dan in één keer losbarsten. 'Eruitgooien' is ook niet altijd een rel, je kunt ook best op een normale manier met iemand bespreken of hij/zij het wel gezellig heeft in de groep, want meestal is dat ook niet het geval als iedereen zich ergert aan die persoon.

Of nog erger: een hele groep die zich al maanden ergeren aan een persoon en degene die er wat van zegt wordt uitgemaakt voor van alles en nog wat en vervolgens van het fantastische mod-team een ban krijgt :')

Ik stem absoluut voor, maar ik weet wel dat bepaalde mensen dan niet meer veel te posten hebben.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:55

Het is een openbaar forum.... zegt me genoeg lijkt mij?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:55

Dat heet gewoon fatsoen idd Kuggur :) En als iemand dan "vervelend" gaat doen in zo'n topic gewoon temmen.

Nies: dan is de manier waarop het gezegd is blijkbaar niet netjes geweest. Dat kan ook via PB dan he ;)
Maar als je, je al maanden ergert aan iemand doe je het sowieso al fout vind ik, want dat kan je gewoon aankaarten zoals volwassen mensen dat kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:57

Ik zit niet op bokt om mensen te leren kennen en er vervolgens mee te gaan whatsappen. Bovendien hoeft niet iedereen op bokt mijn telefoonnummer te weten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:59

Daar heb je absoluut gelijk in, Yonker, maar voor een volwassen gesprek moet de "tegenpartij" ook wel zo'n gesprek kunnen voeren. Ik ken ook zeker voorbeelden hoor van zulke mensen, sommige bedanken je weken later zelfs nog. Maar helaas is niet iedereen zo.

Nieuwe mensen in een groep vind ik juist wel leuk, dat is het voordeel van bokt. De meeste mensen blijven na een tijdje gewoon weg als de groep hen blijkbaar toch niet zo goed ligt en iedereen die wel blijft is alleen maar leuk.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 18:14

:)* Het gaat me ook niet om nieuwe mensen,maar om mensen die simpelweg ongewenst zijn......dat moet je niet verwarren met ongenood.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:16

Precies dat is het voordeel van bokt met blokkeerfunctie (om het zo maar te noemen) tov whattsapp.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:17

Helaas zijn er bepaalde personen, die ondanks meerdere malen keurig vragen (want ik blijf keurig), toch in een topic rond blijven hangen. Ondanks negeren, ondanks verzoeken van meerdere mensen en dan toch door blijven gaan. TEMen heeft helaas niet altijd het gewenste effect. Dus ik zou het heerlijk vinden als er een optie is, zoals PPG beschrijft...