Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marocje schreef:Ik heb weleens een foto van mijn zoon tijdens zijn les op bokt gezet, in een 'besloten' topic. Natuurlijk kan iedereen dat lezen of reageren. Hij weet er overigens zelf van (hij is negen), en vond het prima.
BlueStar schreef:Foto's gaan (nu nog) op bokt altijd via linken. Je hebt altijd nog de mogelijkheid om bij de uploadsite je foto in een andere map te plaatsen. Hierdoor is de link die op bokt staat niet meer goed en de foto is niet meer te zien.
Je vraag, je kan als kind idd geen toestemming geven, maar je ouders zijn verantwoordelijk tot het kind 18 jaar is. Helaas betekend dit dus ook dat ze iets kunnen en mogen plaatsen zonder toestemming van het kind.
Mocht het wat oudere kinderen betreffen, dan is het denk ik aan hun om te overleggen met de ouders.
Het blijft altijd een moeilijk iets, natuurlijk zijn ouders trots en willen dit graag delen. En ja de kinderen zullen later het misschien niet zo leuk vinden.
Ik ben bang dat het alleen maar erger wordt. Heel veel gaat via de computer er ligt meer van je op straat dan je zelf weet. En je wil al helemaal niet gokken wat er van jou bekend is op computers van instanties. En daarvan is ook al bewezen dat het niet veilig is.
Nayomie schreef:Je ouders beslissen, maar dat heeft ook te maken met het gezonde verstand van de ouder.
BlueStar schreef:Nayomie schreef:Je ouders beslissen, maar dat heeft ook te maken met het gezonde verstand van de ouder.
Daar sla je de de spijker op de kop. Je mag als kind altijd hopen dat je ouders de goede beslissingen maken. Nu kan ik me voorstellen dat je even achter je oren krabt, maar 15 jaar terug? Wie had ooit kunnen denken dat het zo groot en wereld wijd zou gaan worden.