Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heimdallr schreef:Wat is je brandende vraag dan?
Welkom!
Zo erg dat ze geen haartje meer op de neus heeft, en er open wonden beginnen te komen. Vervolgens hebben wij de eigenaar van de manege laten kijken en ook hij zei is een zonnen allergie en je moet er baby olie op smeren ?! :S Nu is het zo dat de wonden zelfs onder dr oog beginnen, zeg eigenlijk maar gerust dr gehele voorkant! Ik kreeg gisteren een foto van haar neus en het ziet erna mijn idee niet uit als een zonnen allergie maar iets anders... We hebben aan schimmel gedacht, eczeem etc etc. Gisteren zijn we begonnen met sudocreme. Ik zal even kijken of ik de foto via me Telefoon hier neer kan zetten. En ben benieuwd wat de mening van de rest is!! Mioux schreef:T ziet er niet best uit nee... vind het ook wel een drastisch verschil van hoe t was en nu...
Zijn er geen planten waar ze bij kan waar allergie vandaan kan komen? Of is er iets in t hooi misschien wat dit kan veroorzaken ? Heb je al eens gevraagd of ze kunnen kijken of het wat met eczeem te maken heeft? (al zou je denken dat t ook dan op meer plekken moet komen)
Ja het verschil van hoe het was en nu is, is heel drastisch.. Daarom zitten wij ook echt met onze handen in de haren
Rijden gaat het hem ook niet worden, want die neusriem erover heen lijkt me voor haar ook geen lekker gevoel! Heb zelfs gedacht of het misschien aan haar halster kon liggen ? Maar ze heeft altijd de zelfde.. Overgens, Zijn er wel paarden bij ons op de prive stalling die last hebben van schimmel en wratten ( paardje naast haar heeft het in zn oren zitten ) maar dan had ze het over de hele lichaam moeten hebben lijkt mij ? Mioux schreef:zelf denk ik ook niet echt aan eczeem,zoals ik al eerder zei dan zou je verwachten dat t op meer plekken zit en dr manen etc.Ik zou ook een andere dierenarts vragen wat dit kan zijn en eventueel testen laten doen... lijkt ook inderdaad op een schimmel met infectie, wat erger word zonder goede behandeling. Dit kaart ik jouw niet aan aangezien je de DA vertrouwt,wat normaal gesproken ook moet kunnen,maar denk dat die toch wat over t hoofd ziet
Mioux schreef:Je zou ook eens foto's kunnen mailen naar dierenartsen die veel met paarden doen. Ik zie dat je uit almere komt dus nijkerk is wat ver,maar daar zitten wel hele goede mensen met veel behandelde paarden aan van alles. http://www.dierenkliniekvoorpaarden.nl/ ... elkom.html
Je zou ze eens kunnen mailen met foto's ?
Mooblie schreef:Is er al een bloedtest gedaan? Ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar ik kan me voorstellen dat hier wat uit zou komen, al dan niet zou kunnen uitsluiten. Een andere dierenarts is misschien ook een goed idee, mocht er iets over het hoofd gezien worden.