Opbouwende kritiek word niet gewaardeerd op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opbouwende kritiek word niet gewaardeerd op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:25

Goede middag Bokkers,

Valt het jullie ook op dat de verkeerde mensen worden getemd en worden aangesproken door de moderators?

Ik ben zelf een vrij direct persoon, ik ben niet het type dat ergens om heen praat, maar gewoon recht door zee.
Blijkbaar word dat heel vaak niet gewaardeerd, en dus krijg je, slecht onderbouwde en slecht gespelde berichten van moderators.
Ik moet dan maar een toontje lager zingen. (Bv, vragen waarom een te dik persoon op een mager onbespierd paard klimt. Waar al tientallen mensen op gereageerd hebben)

Als ik dan opbouwende kritiek geef met wacht nog even, TS word persoonlijk, dus krijgt ze een persoonlijk antwoord terug, krijg ik zo 'n fijn berichtje van de moderator.

Wat vinden jullie er nou van? Moeten ze sommige TS'ers hier niet eens over aan gaan spreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:30

Ik weet over welk topic je het hebt en ik vond je eerste berichten daar gewoon netjes en opbouwend, maar naarmate de TS antwoorden gaf die niet overeenkwamen met die van jou, werd je toch wel een beetje persoonlijk aanvallend naar haar toe.
Ik snap zeker wel dat je iets wilt bereiken met je reacties, dat heb ik zelf ook geprobeerd, namelijk iemand behoeden voor een fout waar in de toekomst veel problemen uit voort kunnen komen.
Het verschil tussen jouw reacties en die van mij, is dat ik datgene wat jij in latere reacties zegt wel denk, maar niet neerzet. :)
Want uiteindelijk krijg jij een OW of een Ban en lacht de ander je keihard uit, dat moet je niet willen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-14 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:30

Ik denk dat het nadeel vooral ligt in het manier waarop. Via een forum heb je geen hoogte van iemand zijn stem,dus kan je niet "zien" hoe iemand het bedoeld terwijl het vaak goed bedoeld word. Dan kan het dus anders over komen..

Je kan zeggen "je kan beter dat en dat doen" maar dat kan die persoon negatief lezen... denk dat omdat het via alleen het forum en je mensen dus niet kan zien het vaak gewoon verkeerd opgevat word terwijl diegene het vriendelijk/opbouwend bedoeld en niet negatief/afbouwend

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:33

Ik vind het een beetje vreemd dat je de mods beschuldigt van slecht gespelde berichten terwijl je zelf niet foutloos schrijft :')

Dat je direct bent is tot daaraan toe, maar het ligt eraan waarop je dingen zegt. Omdat je op een forum schrijft mis je dingen als intonatie en houding. Daardoor kunnen berichten bot opgevat worden terwijl dit misschien niet zo bedoeld is. Kijk dus eerst naar jezelf, is jouw bericht bot of is het daadwerkelijk een net onderbouwd bericht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:33

In dit geval was het zeker goed bedoeld en heb ik de TS inderdaad persoonlijk benaderd, nadat zij dat ook bij mij deed (god wat klinkt dat kinderachtig)
Ik ben inderdaad van mening dat het via een tekst heel anders over komt. Daarom kan ik er slecht tegen dat ik dan maar een toontje lager moet zingen.
Spreek liever die TS aan op hoe zij op dingen reageert en met haar paard bezig is.
Maar goed, blijkbaar moet ik mijn mond maar houden omdat mensen anders dingen horen die ze niet willen?
Mensen moeten maar eens niet van het negatieve uit gaan en de wat hardere reacties als opbouwend gaan zien.

Precies Kim, je hebt het over het goede topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:34

Sappos schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat je de mods beschuldigt van slecht gespelde berichten terwijl je zelf niet foutloos schrijft :')

Dat je direct bent is tot daaraan toe, maar het ligt eraan waarop je dingen zegt. Omdat je op een forum schrijft mis je dingen als intonatie en houding. Daardoor kunnen berichten bot opgevat worden terwijl dit misschien niet zo bedoeld is. Kijk dus eerst naar jezelf, is jouw bericht bot of is het daadwerkelijk een net onderbouwd bericht?

Ik ben dan ook geen moderator ;)

Sappos

Re: Opbouwende kritiek word niet gewaardeerd op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:34

Ik weet niet of dat een criterium is ;) maar persoonlijk vind ik het niet netjes om dat zo neer te zetten ;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:35

Ik weet niet over welk topic het gaat of wat jouw reacties waren, maar ik hoor deze klacht heel vaak. En eerlijk? Vrijwel altijd ligt het toch echt aan de persoon zelf. Opbouwende kritiek kan altijd, eerlijk en recht door zee is ook geen probleem, zolang je het zelf maar netjes houd. En daar gaat het vaak mis. Eerlijk zijn is wat anders dan met de botte bijl ergens in hakken en opbouwende kritiek is precies zoals het woord al zegt: opbouwend.
Je zegt het zelf toch ook al? Je wordt zelf ook persoonlijk en daarvoor krijg je een berichtje. Dat is dus niet omdat je kritiek geeft, dat is omdat je persoonlijk wordt. Dat een ander dit bij jou uitlokt, maakt daarin niks uit want het blijft jouw eigen verantwoordelijkheid.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:36

Hoe weet jij dat die andere persoon niet óók een PB heeft gekregen?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:36

Waar het 'm ook vaak in zit is herhaling en doordrammen. Als iets al 4x gezegd is, en nummer 5 zegt hetzelfde, tsja, daar raakt een TS misschien gefrustreerd van. Wat voor nut heeft het om het te blijven herhalen?

Daarnaast zie je vaak dat er wordt doorgedramd. Opbouwende kritiek is prima, maar je mening erdoor willen drukken, vind ik not done. Je kunt je feedback geven, en dan is het aan de TS om daar wel of niet iets mee te doen. Als de TS er een andere mening over heeft, of beslist niets met de opbouwende kritiek te doen, dan is dat haar/zijn keuze en dan moet het ook gewoon klaar zijn. En naar mijn inziens, gaat het daar vaak mis. Want degene met de opbouwende kritiek blijft doorgaan en doorgaan want hun opbouwende kritiek is het juiste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:41

Zo persoonlijk was het niet.
Het begon erover dat ze beter kon wachten. Dit deed zij niet. Waarop mijn reactie was, dat niet alle paarden pijn aangeven. Waarop TS dus reageerde van zo jij kent mijn paard.
Dit heb ik nergens gezegt, ik was nogsteeds netjes en vriendelijk en haar aan het helpen.
Vervolgens stuur ik dus terug dat ik het best hinderlijk vind hoe ze reageert, terwijl er opbouwende kritiek word gegeven.
En DAAR werd ik voor getemd.

Als TS daar gefrustreerd van word, moet ze daar misschien iets mee gaan doen. Heb haar idd ook nog gezegt dat ze toch misschien eens na moet denken over wat haar verteld was door iedereen.

Buiten de hele situatie... ging mij het er meer om dat mijn mening is dat de moderators niet er juist handelen.
Ook zij kunnen er minder negatief naar kijken en het opbouwend opvatten zoals het ook geschreven was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:42

ps... wat ze ermee doet is geheel aan haar zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:50

Nou ja, de definitie "opbouwend kritiek" wordt op Bokt soms anders geïnterpreteerd. Dan zou ik het ook niet waarderen. Aan de andere kant zijn er vaak gebruikers die aanvallend op opbouwend kritiek (wat ook echt opbouwend is en niet "anders geïnterpreteerd" opbouwend) waardoor je een complete rel krijgt.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:51

Nu je dat andere topic erbij haalt, wordt dit topic meer een 'ik voel me bedonderd, ik moet en zal mijn gelijk halen' topic. Erg jammer.

En voor jou lijkt het reuze mee te vallen, maar blijkbaar wordt dat toch anders opgevat. Ik neem aan dat een mod, wanneer deze een tem berichtje krijgt, het desbetreffende topic doorleest en op basis daarvan een bericht stuurt. Dus als de mod vindt dat de tem onterecht is, hier ook niks mee gedaan wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:51

En dat is nou het jammere van Bokt...

en vooral heel vervelend!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:52

NikkiTazz schreef:

Wat is het jammere van Bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:53

Jiskaa schreef:
Nu je dat andere topic erbij haalt, wordt dit topic meer een 'ik voel me bedonderd, ik moet en zal mijn gelijk halen' topic. Erg jammer.

En voor jou lijkt het reuze mee te vallen, maar blijkbaar wordt dat toch anders opgevat. Ik neem aan dat een mod, wanneer deze een tem berichtje krijgt, het desbetreffende topic doorleest en op basis daarvan een bericht stuurt. Dus als de mod vindt dat de tem onterecht is, hier ook niks mee gedaan wordt?

Dit topic is gestart omdat blijkbaar de moderators het negatieve willen zien. lees het als vervelend en het is vervelend.
Ik wil inderdaad mijn gelijk, want er is NIETS raars gezegt.
Ik kan er erg slecht tegen dat alles maar ja nee en amen moet zijn.
Waren maar meer mensen direct eerlijk en oprecht! Heb ik meer respect voor!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Ok ik moet hier toch ook zeggen dat ik dit erg onterecht vind. Je houd het redelijk netjes hier en dat is zeker geen reden voor de opmerking dat je een toontje lager moet zingen. Enige wat er misschien aan op te merken is, is het 'doordrammen'. Het is vaker gezegd, TS wil niet luisteren, dan moet je eigenlijk gewoon ophouden. Op deze manier lijkt het er op dat je pas stopt als Ts doet wat jij zegt en ik vermoed dat het daarop gebaseerd is.
Maar alsnog is dat zwaar overtrokken en vind ik jouw reacties daar prima kunnen. (zoals ze er nu staan tenminste, is er niks gegumd of aangepast?)

Anoniem

Jiskaa schreef:
NikkiTazz schreef:

Wat is het jammere van Bokt?

Dat het zo vaak uit loopt op rellen.
Waarschijnlijk omdat iedereen graag negatief leest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:54

Zwerte schreef:
Ok ik moet hier toch ook zeggen dat ik dit erg onterecht vind. Je houd het redelijk netjes hier en dat is zeker geen reden voor de opmerking dat je een toontje lager moet zingen. Enige wat er misschien aan op te merken is, is het 'doordrammen'. Het is vaker gezegd, TS wil niet luisteren, dan moet je eigenlijk gewoon ophouden. Op deze manier lijkt het er op dat je pas stopt als Ts doet wat jij zegt en ik vermoed dat het daarop gebaseerd is.
Maar alsnog is dat zwaar overtrokken en vind ik jouw reacties daar prima kunnen. (zoals ze er nu staan tenminste, is er niks gegumd of aangepast?)

Ook ik leer hier wel van. Niets meer zeggen omdat anderen het niet willen horen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:55

Sluit dit topic maar, ik word hier echt gefrustreerd van.
Maar moet toch nog naschoppen, lekker volwassen zoals er ook zo volwassen met mijn opmerkingen word omgegaan: Mods, check beter hoe dingen gezegt worden. Niet alles is zo negatief als dat het lijkt. Zie de wereld wat vrolijker in!

Bedankt allemaal!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:56

Het is niet toegestaan om andere topics te bespreken of om linkjes te plaatsen (zou een mooie boel worden)...

Dat iedereen graag negatief leest ben ik het niet mee eens, maar het komt gewoon nogal snel negatief over. En als iemand temt dan stoort diegene zich er blijkbaar aan. Wie zijn de mods dan om te zeggen "stel je niet aan"? Dan opent de gedupeerde weer een topic met "de modjes luisteren niet naar mij!"

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:56

NikkiTazz schreef:
Jiskaa schreef:

Dit topic is gestart omdat blijkbaar de moderators het negatieve willen zien. lees het als vervelend en het is vervelend.
Ik wil inderdaad mijn gelijk, want er is NIETS raars gezegt.
Ik kan er erg slecht tegen dat alles maar ja nee en amen moet zijn.
Waren maar meer mensen direct eerlijk en oprecht! Heb ik meer respect voor!

En wat denk je er mee te bereiken om je gelijk te halen? Dat een mod zegt, sorrie, de volgende keer zullen we het niet weer doen?
Je zit hier op Bokt gewoon met enorm veel verschillende mensen, met verschillende meningen, normen en waarden. Waar de 1 iets leest als negatief, zal een ander dat lezen als minder negatief. Daar ontkom je niet aan.
Ik snap de tem wel, ik vind het doordrammen en het persé je gelijk halen, dat heeft niks meer te maken met opbouwende kritiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:57

Bizzybijtje schreef:
Aan de andere kant zijn er vaak gebruikers die aanvallend op opbouwend kritiek (wat ook echt opbouwend is en niet "anders geïnterpreteerd" opbouwend) waardoor je een complete rel krijgt.
Dit inderdaad. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:59

Magrathea schreef:
Het is niet toegestaan om andere topics te bespreken of om linkjes te plaatsen (zou een mooie boel worden)...

Dat iedereen graag negatief leest ben ik het niet mee eens, maar het komt gewoon nogal snel negatief over. En als iemand temt dan stoort diegene zich er blijkbaar aan. Wie zijn de mods dan om te zeggen "stel je niet aan"? Dan opent de gedupeerde weer een topic met "de modjes luisteren niet naar mij!"

Ook helemaal gelijk in, daarom zeg ik, sluit dit topic maar!