beestenboel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

beestenboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:20

geen idee of het mag of hier moet, maar ik doe het toch maar.

is het niet handig/leuk om aparte forums op beestenboel te maken?
dus zegmaar aparte forums voor honden,katten,konijnen,vissen,knaagdieren,vogels,reptielen en overig.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:21

Uhm nee :') we zijn een paardenforum, de rest is bijzaak. Althans, dat is mijn mening :)
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 20-06-14 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Re: beestenboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:23

dat is wel zo ja. maar dan kan je wel beter zoeken als je iets van bijvoorbeeld je hond wilt weten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:28

Dan zou ik naar een hondenforum gaan..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:35

Maar dan moet je weel veel accounts hebben.
Maar het is wel zo...

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:39

Wat mij betreft mag het best. Bokt is al een lange tijd niet meer 100% paardgericht. Je hebt huiskamertopics, LZP, medisch etc. Dit heeft bij lange na niet altijd met paarden te maken. Als dit op Bokt geplaatst mag worden, mag er ook een aparte hoek voor ander soorten dieren vind ik.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:44

Ik snap je wel want ik vind het leuk om in beestenboel te kijken en dat lees ik ook allemaal door maar ik heb persoonlijk helemaal niks met honden en katten en er zijn veel topics over honden en katten. dus t is altijd wel zoeken haha

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:53

hielkebro schreef:
Ik snap je wel want ik vind het leuk om in beestenboel te kijken en dat lees ik ook allemaal door maar ik heb persoonlijk helemaal niks met honden en katten en er zijn veel topics over honden en katten. dus t is altijd wel zoeken haha

precies dit, ik heb zelf katten dus daar geen problemen mee, maar als ik bijvoorbeeld iets wil opzoeken over vissen, moet je of alle rijen langs gaan of zoekbalk waar je nog meer andere topics krijgt die je niet zoekt

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:06

Ohhh! Dit is zo'n perfect idee!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:12

Je hebt zat forums over honden, katten, konijnen en noem maar op. Dus nee, het lijkt me enorm overdreven.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:23

Lumea schreef:
Wat mij betreft mag het best. Bokt is al een lange tijd niet meer 100% paardgericht. Je hebt huiskamertopics, LZP, medisch etc. Dit heeft bij lange na niet altijd met paarden te maken. Als dit op Bokt geplaatst mag worden, mag er ook een aparte hoek voor ander soorten dieren vind ik.

Er is een andere soort plek voor andere dieren, namelijk beestenboel. Het blijft in basis altijd een paardenforum. Voor alle andere dingen die kwijt moet kun je altijd Googlen en naar andere fora...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 10:27

LicentioFide schreef:
Ohhh! Dit is zo'n perfect idee!

Bedankt
Pluttersput schreef:
Lumea schreef:

Er is een andere soort plek voor andere dieren, namelijk beestenboel. Het blijft in basis altijd een paardenforum. Voor alle andere dingen die kwijt moet kun je altijd Googlen en naar andere fora...

Maar 5 accounts (ik zeg maar wat) vind jij veel handiger dan gewoon iets meer aandacht aan dieren besteden. Als je dit doet blijft het paardengedeelte nog steeds het grootst

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:31

Dat denk ik niet. Want bokt is nu al niet meer voornamelijk paard gericht. Wel voor ren groot deel, maar voor een heel groot deel ook niet meer. Google een willekeurig iets, en je komt vrijwel altijd op bokt terecht. Ga je dat nog meer doen door er variatie in beestenboel aan te brengen, dan gaat het snel berg af ben ik bang,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:32

Lijkt mij soms wel lastig, omdat er ook bokkers zijn met de niet bekende huisdieren :P

Waar zou een egel tussen passen? Een eekhoorn? Etc :)

En ach ja, bokt is een paardenforum :) ik vind het wel leuk om de beestenboel doorelkaar te hebben, dan zie je ineens een tooic wat je leuk lijkt, maar die je bij subfora niet had gezien.

Daarnaast lijkt het me ook dubbelwerk voor de modjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:33

Ik zeg nee. Straks wordt Bokt nog een forum dat over alles gaat behalve paarden. En een nieuw onderwerp plaatsen in Beestenboel is echt niet zo veel moeite. Je kunt toch de titels lezen? Dan zie je toch ook waarover het gaat? We hebben toch ook geen hockey, voetbal, hoogspringen of dansen subforum?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:34

Pluttersput schreef:
Dat denk ik niet. Want bokt is nu al niet meer voornamelijk paard gericht. Wel voor ren groot deel, maar voor een heel groot deel ook niet meer. Google een willekeurig iets, en je komt vrijwel altijd op bokt terecht. Ga je dat nog meer doen door er variatie in beestenboel aan te brengen, dan gaat het snel berg af ben ik bang,

Omdat je vaak op bokt zit, is bokt hoger in de google-resultaten geloof ik. Thuis kom ik namelijk heel snel bij bokt uit als iets google, op school niet vaak :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:37

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 10:52

Ik bedoel dat als je op bb klikt dat je dan uit die dingen kan kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:56

Waaróm? Je kunt toch gewoon een onderwerp plaatsen met een duidelijke titel? Iedereen die een beetje kan lezen weet dan waarover het gaat.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:44

Nergens voor nodig toch? Er is een prima zoekfunctie voor als je wil checken of een vraag al eerder gesteld is, en er worden echt niet zóveel topics op BB aangemaakt dat je die per categorie een subforum zou moeten geven. En inderdaad, als je nog meer over een specifiek huisdier wil vragen of lezen kan je je ook aanmelden bij een ander forum. Daar zijn natuurlijk geen 5 accounts voor nodig, de meeste mensen hebben immers geen 5 verschillende soorten dieren. :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:47

Dit topic hoort niet op BB thuis maar op FZ, daarom verplaats ik het even :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:55

Ik ben tegen, Bb en zeker BB-itp loopt niet zo denderend hard dat het onoverzichtelijk wordt. Het is prima zoals het nu is, ik zie een splitsing niet als een meerwaarde.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:34

Als ik eens even kijk op BB zie ik dat op de eerste pagina op de bovenste helft van de berichten vandaag is gereageerd, de onderste helft is reeds gisteren voor het laatste gereageerd. Einde van pagina twee zit je al aan het begin van de week. Dat wil zeggen dat er wel gebruik wordt gemaakt van het forum, maar een stormloop is het ook niet. Als je dat nog eens gaat opdelen in allerlei dieren, krijg je gewoon een hele hoop forums erbij waar overal nauwelijks op gereageerd gaat worden. Plus je moet dan nog eens zeven of weet ik veel hoeveel forums extra openen, kijken, sluiten, volgende openen..als je graag van alle diersoorten op de hoogte bent. Nee laat het maar gewoon zoals het is hoor, als je zoekfunctie beheerst vind je ook genoeg terug.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:19

Helaas moet ik mededelen dat er niet zomaar nieuwe subforums worden aangemaakt. De reden hiervan is dat Bokt al ontzettend groot is, en het daarom lastig is voor nieuwe gebruikers (en ook voor ons als teamleden) om het overzicht te kunnen behouden.

Zoals Kwanyin al zegt loopt het op BB niet echt storm, als wij subforums zouden aanmaken zal dit resulteren in meerdere weinig/niet actieve subforums die wel allemaal in de gaten moeten worden gehouden door moderators.

De zoekfunctie is een goed hulpmiddel om te zoeken over bepaalde dieren en/of rassen. Je kunt als je op BB bent aangeven bij het zoeken dat je alleen in BB wilt zoeken. Daardoor worden de andere fora niet meegenomen in de zoekresultaten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:23

Roosch schreef:
Ik ben tegen, Bb en zeker BB-itp loopt niet zo denderend hard dat het onoverzichtelijk wordt. Het is prima zoals het nu is, ik zie een splitsing niet als een meerwaarde.

Inderdaad en via de zoekfunctie kun je ook veel informatie terugvinden. Google is er ook nog altijd. :)