Leeg halen van OP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Leeg halen van OP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 21:46

Zou daar niet een OW op kunnen ?
Of op een andere manier strenger aangepakt kunnen worden ?
Het is zo vervelend als je een topic opent en de OP is weg gehaald.

Ik geloof nooit dat ik de enige ben die het vervelend vind ?
Laatst bijgewerkt door moyra op 30-05-14 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Leeg halen van OP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:48

Ik ben direct voor Moy!
Je komt ze ook steeds vaker tegen..

BaileyMix

Ja!!!

geerke

nee...ik vind het ook niet kunnen.Maar goed,ik erger mij ook aan ''het topic mag nu op slot''.
Omdat het commentaar niet is wat ik er van verwachte :+

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:49

Nou inderdaad, zo irritant vind ik dat. Denk dan eerst even goed na voor je een topic aanmaakt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:50

Dat soort dingen als waar Geerke het over heeft, lees ik wel overheen...

Maar een leeggehaalde OP... Snap niet waarom mensen dat doen. Dat maakt het topic zelf er niet overzichtelijker op, omdat je het "probleem" al niet kunt lezen. En dan snap je soms niet meer waar de oplossingen voor bedoeld zijn... Eigenlijk zou je zodra de OP geplaatst is, er direct niets meer aan moeten kunnen wijzigen...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:52

Ik vind het ook vervelend. :j

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 21:54

Ik denk dat als er OW's op uitgedeeld worden de mensen wel een 2e keer nadenken om het daarna weer te doen.
En anders gewoon 1 x een OW en bij de 2e keer een ban...

Helemaal weg halen van de wijzig knop vind ik niet echt handig omdat ik geen gebruik maak van de voorbeeld knop en nog wel eens spelfouten ed wil wijzigen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:56

We gaan in ieder geval achter de schermen in gesprek om te kijken of er één en ander veranderd kan worden zodat het leeghalen van de openingspost niet meer zo makkelijk is.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:57

Dat zou erg fijn zijn Marga :j

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:57

Het is ook schering en inslag op een ander forum waar ik regelmatig zit. Wordt ondanks veel protesten niets aan gedaan. En dan krijg je dus mensen die de OP bij voorbaat al gaan quoten. Meestal is aan de OP al wel te zien dat ie vlot leeggehaald gaat worden.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:01

Vind de wijzigknop altijd erg handig, even wat extra info toevoegen om het te verduidelijken of spellingsfouten weghalen. Zou fijn zijn als dat blijft :)

Word idd zelf ook gek van alle topics waar de OP weg zijn. Zelfs als je zelf het antwoord al hebt, het kan voor een ander ook nog erg handig zijn om de gebruikte tips (en vooral de bijbehoorde vraag!!!) te kunnen lezen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:03

Fijn dat dit soort dingen zo adequaat wordt opgepakt door het team, Marga! Veer "op de spreekwoordelijke plek" voor alle teamies!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:03

Misschien een minimum aantal woorden voor de OP instellen? Zodat je geen OP's van twee lijntjes krijgt (wat ook zo vervelend is) en dan kan hij ook niet leeggehaald worden?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:08

Dat zou misschien wel een heel goed idee zijn Iolanthe. Als je dan qua woorden onder dat minimum zit, kun je gewoon je post niet neerzetten. Nodigt gelijk uit bij bepaalde dingen wat meer info te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:10

Zeer vervelend inderdaad, kijk dat je hem even aanpast omdat er iets verkeerds in staat wat je niet doorhad, ok. Maar helmaal leeghalen is gewoon niet echt fijn. Denk dan eerst na voordat je een topic opent. Dus ik ben ook wel voor hoor om hier een OW voor te geven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:11

het kan toch maar binnen een uur veranderen, dat vind ik al heel wat... kan je wel nog wat spellingfouten of zo wijzigen.. maar de hele post weghalen vind ik ook erg irritant.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:15

mwah, ligt er ook een beetje aan waarom het is weggehaald. Mijn "plaatsen"-knop werkte laatst iets te enthousiast waardoor ik 3 dubbeltopics had gepost. in eerste instantie had ik mijn eigen berichten getemt, maar omdat er op dat moment geen mod in de buurt was en ik wel overal reacties op kreeg heb ik bij 2 van de 3 topics de op leeggemaakt met de melding dubbeltopic. In zo'n geval vind ik het voor het overzicht wel handig en je hebt als ts nu eenmaal niet de bevoegdheid om je hele topic te verwijderen dus ja...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:16

Misschien moet je eerder denken aan dat je geen minimale hoeveelheid characters hebt, en wel een OP kunt wijzigen net als nu, maar het aantal characters niet met méér kunt verminderen dan bv 5%. Dan kun je wel toevoegen/spelfouten corrigeren, maar niet leeghalen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 22:16

Murosch schreef:
mwah, ligt er ook een beetje aan waarom het is weggehaald. Mijn "plaatsen"-knop werkte laatst iets te enthousiast waardoor ik 3 dubbeltopics had gepost. in eerste instantie had ik mijn eigen berichten getemt, maar omdat er op dat moment geen mod in de buurt was en ik wel overal reacties op kreeg heb ik bij 2 van de 3 topics de op leeggemaakt met de melding dubbeltopic. In zo'n geval vind ik het voor het overzicht wel handig en je hebt als ts nu eenmaal niet de bevoegdheid om je hele topic te verwijderen dus ja...

Dat heb je wel zolang er geen reacties op geplaatst worden en binnen een bepaalde tijd ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:17

ja maar als er binnen no time reacties staan dus niet, zoals in dit geval gebeurde.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:36

Gelukkig kunnen de mods in dat geval twee topics verwijderen en de reacties uit de verwijderde topics in het overblijvende topic plaatsen. Dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:39

maar waarom zou het erg zijn om dan je op leeg te halen is de vraag. Ik zou het namelijk niet weten...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:43

Eens! Een tijdje geleden ook al het balletje opgegooid in de zoveelste tem omdat de TS de OP had leeg gehaald. Heel vervelend! Super Marga dat jullie het gaan bespreken!

Wat betreft de dubbeltopics, dat komt volgens mij niet zo heel vaak voor, al snap ik wel wat je bedoelt, maar je kunt dan evt ook een opmerking posten in een opvallend kleurtje en verwijzen naar het topic wat gebruikt moet worden en dan kunnen de teamies die sluiten zodra ze het zien.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:46

dat heb ik ook gedaan met linkje erbij, maar wel de oorspronkelijke op leeggehaald. Ik begrijp jullie irritaties wel (had ik vanavond ook nog bij een topic) maar als je een nieuwe regel invoert moet je het wel van alle kanten bekijken bedoel ik.