Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 23:25

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit onderwerp, maar ik waag het er op.

Wat is toch het genot dat sommige "volwassenen" er uit halen, om op topics van kinderen op Bokt van huis uit te reageren met opmerkingen als "TS heeft te vaak de Penny gelezen" en TS op alle mogelijke manieren te proberen in een hoekje te duwen. Er loopt op dit moment een topic van een meisje welke van haar vader te horen heeft gekregen dat hij een paar pony's voor haar koopt. Papa heeft meer dieren rondlopen en grond zat.
Nu is dat meiske natuurlijk helemaal hoteldebotel en stelt op Bokt vragen als: Hoe ga ik het doen met de stal, wat verzorgings vragen en meer. Nu krijgt ze me toch een bak negativiteit over zich heen! Ze moet maar een verzorg pony nemen, want als je nu al zegt dat je twee dagen in de twee weken een bijrijder zou willen dan kan je er dus niet voor zorgen, weet je wel hoeveel werk het is met die pony's, wie zorgt ervoor wanneer je bij je moeder bent, heb je wel geld geld geld. (Iedereen met paarden op Bokt is miljonair geloof ik?)... Kortom, het gros vindt dat ze maar geen pony's moet krijgen. En dan vinden ze het ook nog eens gek dat ze niet meer reageert :?

Waarom wordt er altijd in het geval van kinderen van uit gegaan dat er nergens over is nagedacht door de ouders? Waarom is het zo moeilijk om gewoon eens blij te zijn voor zo'n meiske en normaal te antwoorden op vragen? De instelling van veel volwassenen tegenover kinderen hier vind ik werkelijk tenenkrommend....
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 21-04-14 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:27

sja....makkelijke prooien voor de jagers he??
Ik las net een ander topic waarin iemand het ook wel stoer vond een 12 jarige even met de grond gelijk te maken.
Zal het een soort van machtsgevoel geven of iets???
Ik vind het maar zielig gedrag.....maarja....wie ben ik :D

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:29

Dat is iets wat ik me inderdaad ook vaak afvraag.
Hier op bokt lijkt het vaak een sport om mensen onderuit te halen..
(oehhh wat zeg ik nu?? :P)
Laat kinderen toch lekker penny zijn, als ze dat zijn, daar zijn ze kind voor..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:33

Helemaal mee eens, maar ach, entertainment hè {:} Vind het stiekem altijd wel grappig om te zien hoe ze zo 'volwassen' mogelijk proberen te doen en dan juist ontzettend achterlijk aan het reageren zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:36

Triest idd -O- Jonge kinderen bekijken dingen heel anders, maar dat kan in veel gevallen ook heel verhelderend zijn. Maarja meestal word dat niet serieus genomen, omdat ze nog veel te jong zijn om serieus te nemen.... |o

Juist de jonkies van nu zouden we moeten motiveren om over paarden te leren en vooral veel lol te maken mét hun pony of paard. En dat ze soms dingen doen, waarvan je dan denkt; Pff wát onverandwoord! Ja, dat zijn kinderen... Maar dat mag geen reden zijn om jonge kinderen af te bekken en niet serieus te nemen.

Als er dan weer een topic geopend word door zo'n jong kind, met dat ze weggaan van bokt omdat ze zo de grond ingetrapt worden, dan word er niet gedacht; Oei, we zijn misschien te hard geweest. Maar er word gewoon doodleuk ''Ajú'' gezegd :x

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:37

Ik heb dat topic ook gelezen en vind het inderdaad heel naar hoe anderen een kind van nog maar elf afbranden, hoe sneu ben je dan. Mijn dochter is ook elf en zou ook zoiets kunnen schrijven, terwijl wij als ouders natuurlijk gewoon de verzorging op ons nemen, natuurlijk heeft het kind daar de verantwoording niet voor. Zullen mensen nou echt denken dat zo'n kind het allemaal zelf moet doen? Of misgunnen mensen een ander nou gewoon het plezier....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:41

Je hebt overal rotte appels tussenzitten en helaas ook op bokt. In elke groep die word gevormd in de maatschappij zitten soms onaardige mensen... Daar kunnen we niet veel tegen doen. Wat we er wel tegen kunnen doen is de kinderen beschermen tegen deze lui. Ik ben normaal niet van het strenger modereren, maar ik vind wel dat de kinderen in bescherming genomen zouden moeten worden als mensen zulke denigrerende opmerkingen maken, dat ze hierop best aangesproken kunnen worden, bericht verwijderen en desnoods een OW als het te ver gaat.

Ik word zo moe van die opmerkingen als "Het is weer vakantie." "Zal de penny wel gelezen hebben." "Daar gaan we weer." "Penny alarm!" etc. Zo gemeen naar die kinderen toe..

Ja, natuurlijk heb je onder de kinderen ook de vervelende kindjes zitten die best terecht mogen worden gewezen... Maar hoe het nu vaak gaat, dat is niet normaal.

chimello

Re: Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:44

Omdat een aantal van die kinderen een behoorlijk grote muil hebben tegenover volwassenen en dan vind ik het niet vreemd dat ze op hun plaats gezet worden. Zo herinner ik me een topic over gewicht waar een tiener zo vals reageerde dat ik meerdere berichten heb getemd.

Maar ik ben het ook met je eens dat sommige volwassenen echt een tikkeltje minder hard mogen reageren op kinderen. Vooral als ze toch duidelijk zien dat het om een kind gaat, die denken nu eenmaal anders. Een meisje mag een pony, so what, kraak haar vooral zo dusdanig af dat ze er een trauma van oploopt want daar schiet je veel mee op. Op dat opzicht heb je zeker gelijk ja.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:48

Snap het probleem, maar het komt denk ik ook grotendeels door alle onzin topics die penny's/kleine kinderen aanmaken en er gewoon niks van begrijpen. Het komt me af en toe ook wel mijn neus uit als er weer door een meisje van pak 'm beet 12 jaar wordt gevraagd wat een shetlander kost, ze een pony af wil dwingen bij haar ouders en hoe ze dit moet doen, hoe ze een shetlander moet beleren en weet ik het. Af en toe is het ook wel eens klaar en naar mijn mening zijn er te veel van dit soort topics op bokt. Dat vind ik ook zonde. De enkele 12-jarige die er dan tussen zit die het wel goed bedoelt, wordt hierdoor dan ' onderuitgehaald'. Jammer, maar ook niet heel onbegrijpelijk. Zelf reageer ik dan ook niet al te serieus. Het zijn dus niet alleen bokkers die hier van 'genieten' (er zullen er vast wel mensen bij zijn die hier wel van genieten), maar er gewoon klaar mee zijn om topic nummer 3421 over of je een shetlander kunt onderhouden voor 50-100 euro per maand.

Bovendien worden (vind ik) een aantal kinderen echt onwijs brutaal. Dit zijn niet alleen kinderen van 12, maar ook van 16. Als er dan wel eens serieus wordt ingegaan op een hulpvraag van een jonger kind, dan worden ze wel afgebrand door TS zelf.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 23:53

chimello schreef:
Omdat een aantal van die kinderen een behoorlijk grote muil hebben tegenover volwassenen en dan vind ik het niet vreemd dat ze op hun plaats gezet worden. Zo herinner ik me een topic over gewicht waar een tiener zo vals reageerde dat ik meerdere berichten heb getemd.

Maar ik ben het ook met je eens dat sommige volwassenen echt een tikkeltje minder hard mogen reageren op kinderen. Vooral als ze toch duidelijk zien dat het om een kind gaat, die denken nu eenmaal anders. Een meisje mag een pony, so what, kraak haar vooral zo dusdanig af dat ze er een trauma van oploopt want daar schiet je veel mee op. Op dat opzicht heb je zeker gelijk ja.

In dit geval blijft het meisje keurig in haar berichten, het zijn de "volwassenen" die infantiel reageren. Er wordt een topic geopend omdat ze wil leren en zoveel mogelijk informatie wil vergaren voordat de pony's er zijn. Iets wat wij alleen maar zouden moeten waarderen.
Als een kind vals reageert, is het prima dat daar iets van gezegd wordt, begrijp me niet verkeerd, maar van huis uit een kind af te branden gaat te ver.
Als je een probleem hebt met kinderen die vragen stellen over de kosten van een pony of over het houden er van, reageer dan gewoon niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:53

Niet elke 12 jarige gaat heel bokt doorlezen om antwoord te krijgen op haar vraag. Weten zij veel dat zij topic 30000 zijn ondertussen. Ze openen zelf een topic. Vaak in het jeugdgedeelte. Heb je geen zin in zulke topics, lees die topics dan niet en reageer dan ook niet. Het kruisje rechts bovenin is zo gevonden.

Ja, sommige kinderen zijn brutaal, maar moet iedereen dan maar bij voorbaat worden afgebrand? Moeten de niet brutale kinderen de dupe worden van het vooroordeel dat elk kind wel brutaal zal zijn... Ik vind dat sommige kinderen brutaal zijn, geen excuus voor de volwassenen om zich dan zo maar te gedragen..

En al zijn kinderen brutaal.. Ja, dan mag je ze best op hun plaats zetten, maar ook dit heeft grenzen. Ook dit moet op een normale manier gebeuren in plaats van een kind tot de grond af te branden.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:55

SaskiaKa, hier heb ik me ook vaak over verbaasd. Die kinderen zijn makkelijke prooien voor ouderen. Ik vind het regelmatig tegen het pesten aanzitten en tem altijd als ik het zie.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:56

Ik vind het ook sneu.. heb ook gereageerd op het topic wat je bedoelt.
Overigens heb ik ook de indruk dat veel (jonge) pubers zo reageren op kinderen, een beetje het idee van tweedeklassers die ineens het recht hebben brugklassers te pesten omdat ze het zelf niet meer zijn en het ze een goed gevoel geeft. Een ander neerhalen is altijd om jezelf beter te voelen.
Het gevoel van gezamenlijkheid, groepsvorming zal ook een rol spelen. En op een forum zijn mensen ineens heel dapper;)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 23:57

Sammyoo schreef:
SaskiaKa, hier heb ik me ook vaak over verbaasd. Die kinderen zijn makkelijke prooien voor ouderen. Ik vind het regelmatig tegen het pesten aanzitten en tem altijd als ik het zie.

Tja, ik zeg meestal gewoon in het topic wat ik er van vind, ik weet niet hoe ik moet temmen! :')

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:58

Het valt me op dat merendeel van die "volwassenen" zelf geen kinderen hebben, kennelijk missen ze dan inlevingsvermogen in een kind van die leeftijd. Best sneu eigenlijk, want juist op die leeftijd kun je nog zo lekker fantaseren over een eigen pony.

Daarnaast zijn er volgens mij ook een aantal mensen die zich zelf beter voelen als ze een ander de grond in kunnen stampen en wat is nou een makkelijker slachtoffer dan een kind...

ElineS

En vervolgens in een topic met een nieuwsbericht waarin een kind zelfmoord heeft gepleegd omdat die getreiterd werd op school en/of via internet.

"Oooow wat erg!"
"Dat dit kan!"
"Dat ze daar niets aan doen!"
"Wat vreselijk dat mensen een ander zoveel pijn kunnen doen."
"Beseffen ze het dan niet!"

Op bokt word er genoeg aan cyberpesten gedaan, tussen volwassenen en kinderen. Dan wel niet in zo'n mate als een kind gepest kan worden op school, maar niettemin blijft het treiteren. Triest is het.

chimello

Ja, ik vind het ook echt absurt hoor. En zo vaak zie ik dezelfde mensen keer op keer weer zo negatief reageren. Stop toch eens met een kind van een ander zo hard de les te leren. Alsof een meisje van wat, 12 jaar? zelf het paard koopt, natuurlijk niet, de ouders doen dat. Als de ouders onkundig zijn hoeft het kind er niet voor afgezeken te worden. Die vragen nota bene advies op bokt om ervan te leren maar als ze zo afgeketst worden zullen ze dat niet meer doen en stel ze krijgen nergens anders goed advies dan is bokt zo slecht nog niet... Beter dan niets. Hoeveel ouders kopen wel niet een shetlander omdat ze goedkoop zijn voor hun kind zonder dat ze er iets vanaf weten.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:00

SaskiaKa, om te temmen moet je het uitroepteken naast het bericht aanklikken!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:02

Goede vraag.. Mijn lompe reacties zijn vaak niet zo bedoeld..
Maar mensen die echt gaan afzeiken...? Jaloezie misschien?

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:04

Ook 12/13 jarigen kunnen gewoon normaal ABN reageren. Jongeren van die leeftijd zitten in klas 1/2. Dan mag je er toch vanuit gaan dat ook zij normaal reageren.
Ik ben het wel eens met het feit dat er Bokkers zijn die te fel reageren. Daarin mag Bokt wel strenger worden. Maar niet alleen voor volwassen-kind maar voor alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:04

Hm, als een kind serieuze vragen stelt prima. Maar hier zitten me toch ook een stel brutale apen op het forum met een scheur van hier tot gunder. Die mogen van mij best ff op hun plekkie worden gezet :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:05

Op Bokt is er een speciaal beschermde jeugdafdeling, en als jeugdigen daarin blijven, ga ik er van uit dat ze idd beschermd zijn voor volwassen kritiek.

Echter blijven veel kinderen daar niet, begeven zich in het volwassen gedeelte van Bokt en kunnen dan volwassen tegengas verwachten. In mijn ogen geen pesterij, en ik als een kind op grond van reacties op een zelf geplaatst topic vervolgens beslist om hand aan zichzelf te slaan, is er meer aan de hand dan een door hem of haarzelf uitgelokte reactie door het plaatsen van een topic buiten het voor de jeugd beveiligde gedeelte van Bokt.

Als een ouder beslist om een pony te kopen voor een kind, dan verwacht ik genoeg expertise van de ouder om te weten hoe de pony gestald en gevoerd moet worden en wat er verder voor de nodige verzorging aangeschaft moet worden. Kan heel goed dat de jeugdige bokker in haar/zijn enthousiasme topics op Bokt plaatst, en nogmaals als dit in het jeugdhonk gedaan wordt, ben ik er zeker van dat daar informatieve en leerrijke reactie op komt. Vooropgesteld dat het verhaal op waarheid berust. En dat is doorgaans af te lezen aan eerder geplaatste topics op Bokt. Teveel fantasiescenario's (en daar zijn er op Bokt genoeg van) en de reacties gaan niet meer zo positief uitvallen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 22-04-14 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:05

wel grappig dat de volwassenen van nu zo belachelijk kunnen reageren op die jonkies, ze hebben het alleen maar over die penny meisjes, maar hoe waren ze zelf pakweg 15 jaar geleden?
Waarschijnlijk precies hetzelfde.

Dan denk ik van kom op denk even na, hoe was je zelf op die leeftijd.

Cassidy

Re: Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:06

Op 12 jarige leeftijd had ik geen beschikking over internet, had wel mijn fantasien maar haalde het niet in mijn hoofd om die te uiten....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:07

Rowdine schreef:
Hm, als een kind serieuze vragen stelt prima. Maar hier zitten me toch ook een stel brutale apen op het forum met een scheur van hier tot gunder. Die mogen van mij best ff op hun plekkie worden gezet :)

Ik denk ook niet dat dat door TS wordt bedoeld. In dit geval ging het echt om een kind dat ook nog netjes bleef reageren ook.