Bokkers in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 06:53

Hoi,

Ik vroeg me af of het misschien leuk is om een nieuwe rubriek te maken om bokkers in het buitenland te interviewen? In het verleden heb ik wel eens een interview gelezen in de BBB en dacht dat het misschien wel leuk en leerzaam is om bokkers uit verschillende landen gewoon eens een aantal vragen te stellen over hoe het er bij hun aan toe gaat en over de huisvesting van de paarden. Misschien zelfs leuk om dan per land een stickie te maken met het interview van bokkers uit die landen en informatie voor transport, kosten en wet & regelgeving op paardengebied zodat andere mensen die willen emigreren hier al een hoop informatie uit kunnen halen plus de betreffende bokkers dan ook om informatie kunnen vragen.

Hoe ben ik op dit idee gekomen?
Doordat ik zelf op dit moment (en hopenlijk definitief) in Nieuw-Zeeland woon ben ik in het huiskamertopic [HK] Emigreren, waar heen en waarom terecht gekomen. In dit topic komen geregeld vragen voorbij van mensen die ergens heen willen emigreren als: hoe gaat dat, wat is jullie ervaring met transportbedrijf .... en wat komt er nog meer bij kijken. Ook worden er geregeld topics gestart met deze vragen en dus dacht ik dat het misschien handiger is om alles op 1 plek te hebben.

Misschien ben ik :o? en heb ik er totaal overheen gekeken en bestaat er al zoiets, in dat geval sorry.

gr daphne

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:33

Het lijkt mij een heel leuk idee Daphne :)
Inderdaad heeft iedereen die wil emigreren zo ongeveer dezelfde vragen en opstakels die voorbij komen te nemen. En in het topic wonen de bokkers in heel veel verschillende landen :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:34

Sinds 3 weken verhuist naar Turkije. PB staat open.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:43

Wat leuk, bevalt het je paardjes? :)

_Femkeeex

Re: Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:44

Jazeker, beter dan in NL zelfs. Helaas heb ik mijn paardjes niet mee kunnen nemen, maar ze hebben hier een ontzettend goed thuis gekregen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:56

Daarnaast zou ik het interessant vinden wanneer de volgende keer in 'de grote BOKT enquête' een vraag gesteld wordt in welk stad/land je woont. En dan in de uitslag een landkaart met stipjes waar bokkers wonen. Misschien interactief dat je ook op de naam kunt klikken ofzo, maar alleen stipjes is ook leuk om te zien. Nederland en België zullen wel 1 grote stip worden..
Zo weten bokkers bij wie ze terecht kunnen met vragen over dat specifieke land. En met de grote Bokt enquête (hoe vaak per jaar is die?) bereik je veel mensen.
En is het voor het team ook makkelijk om mensen te selecteren voor de interviews (met fotos) waar je het over had. Gewoon de wereld rond met bokt...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:59

Jammer dat je de paardjes niet mee hebt kunnen nemen. Gelukkig hebben ze een goed huisje gevonden.

Rivano, dat lijkt me ook een gaaf idee, een wereldkaart met stipjes met de namen van de bokkers bevoorbeeld en die je kunt aanklikken en dan het profiel te voorschijn komt ofzo.
Zo kunnen bokkers die willen emigreren meteen zien of er in de buurt waar ze naar toe willen een bokker zit om informatie te vragen of eventueel eens af te spreken ofzo. :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:00

Leuk topic! Ik ga volgen...ben van plan binnen een paar jaar belgenland te ruilen voor iets anders :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 04:49

Rivano schreef:
Daarnaast zou ik het interessant vinden wanneer de volgende keer in 'de grote BOKT enquête' een vraag gesteld wordt in welk stad/land je woont. En dan in de uitslag een landkaart met stipjes waar bokkers wonen. Misschien interactief dat je ook op de naam kunt klikken ofzo, maar alleen stipjes is ook leuk om te zien. Nederland en België zullen wel 1 grote stip worden..
Zo weten bokkers bij wie ze terecht kunnen met vragen over dat specifieke land. En met de grote Bokt enquête (hoe vaak per jaar is die?) bereik je veel mensen.
En is het voor het team ook makkelijk om mensen te selecteren voor de interviews (met fotos) waar je het over had. Gewoon de wereld rond met bokt...

Nouja inderdaad, dat is dus het idee erachter.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 01:28

Leuk idee, Daffie!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 01:49

Rivano schreef:
Daarnaast zou ik het interessant vinden wanneer de volgende keer in 'de grote BOKT enquête' een vraag gesteld wordt in welk stad/land je woont. En dan in de uitslag een landkaart met stipjes waar bokkers wonen.

Hardstikke leuk maar ik ga zeker niet opgeven waar ik precies woon. En ik denk dat er wel meer zijn die niet echt de behoefte hebben precies aan te geven waar ze wonen, gezien er bij sommige hele vage dingen staan als "bij mijn paard" oid. Niet iedereen wil vanwege privacy alles open en bloot op het net hebben.

Het idee van buitenlandse bokkers interviewen is wel leuk. Is wel leuk te horen waar zij tegenaan lopen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 02:25

rina schreef:
Rivano schreef:
Daarnaast zou ik het interessant vinden wanneer de volgende keer in 'de grote BOKT enquête' een vraag gesteld wordt in welk stad/land je woont. En dan in de uitslag een landkaart met stipjes waar bokkers wonen.

Hardstikke leuk maar ik ga zeker niet opgeven waar ik precies woon. En ik denk dat er wel meer zijn die niet echt de behoefte hebben precies aan te geven waar ze wonen, gezien er bij sommige hele vage dingen staan als "bij mijn paard" oid. Niet iedereen wil vanwege privacy alles open en bloot op het net hebben.

Het idee van buitenlandse bokkers interviewen is wel leuk. Is wel leuk te horen waar zij tegenaan lopen.

Daar heb ik inderdaad ook zitten denken, noord-, oost-, zuid-, west.....land is dan volgens mij meer als genoeg. Mij maakt het opzich heel weinig uit, maar ik hoef echt geen toeristen/wildvreemde langs te hebben. Mijn voorkeur gaat ook meer uit naar gewoon een lijst met de naam van het land en welke bokkers daar wonen plus dan dus extra info

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 04:09

Was ongeveer 8 jaar geleden verhuisd naar Sint Maarten in het Carribisch Gebied :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:58

Jeetje...Sint Maarten 8-) Hoe bevalt het daar ? Misschien heel erg domme vraag aangezien je er al 8 jaartjes verblijft... :o Toch benieuwd..

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:06

Wij zijn in 2009 naar Oostenrijk verhuist. maar ik zit nu alweer vanaf mei in Italie en ga over 3 weekjes ongeveer weer naar huis! :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:27

Ik woon in Luxemburg...maar dat is minder spannend als andere, verdere, bestemmingen, gok ik :D . Al kun je er ook fijn buitenrijden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:54

Luxemburg is ook mooooooi ! En een fiscaal paradijsje :D Alleen valt het weer soms wel een beetje tegen .. :brr:
Oostenrijk en Italie zijn ook zo prachtig !

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:56

Mooi is t idd wel, veel afwisseling...bij ons is t best vlak , maar n paar km verderop heuvelachtig.
ja, dus als jullie van je zwartgeld af moeten... 8-)

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:02

Wij wonen sinds februari 2008 in Frankrijk in de Auvergne en de paarden genieten hier van hun welverdiende pensioen !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:06

Hihiiiiii.... mijn zwart geld loopt hier op 4 benen in de wei :D :D
Frankrijk...de Auvergne...mmmmm....ben nieuwsgierig ! Hoe zijn de huizenprijzen daar ? Bedoel dan voor een klein boerderijtje zonder luxe met wat grond...

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:09

Ik woon niet zo heel ver van nederland, in duitsland sinds 2009

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 22:03

om heel eerlijk te zijn gaan jullie nu behoorlijk off-topic. De vraag was hoe jullie over zo'n topic denken, niet waar jullie naar toe geëmigreerd zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:44

Oepssss....verkeerd begrepen dan...sorry :o

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:34

Pandora2 schreef:
Jeetje...Sint Maarten 8-) Hoe bevalt het daar ? Misschien heel erg domme vraag aangezien je er al 8 jaartjes verblijft... :o Toch benieuwd..

haha, geeft niet hoor ;) het is heel erg mooi, vol met natuur alleen wel heeeeel erg heet.. vooral in de zomer.. TE heet. Je moet zeker NOOIT je zonnebrand vergeten ;D maar je kan wel lekker genieten en afkoelen in de blauwe zee met witte stranden! :D
vooral als we met de paardjes gaan zwemmen!! +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:51

Het lijkt me een goed idee Daffie want ook via PB hebben wij vragen gekregen over hoe en wat met emigreren in Frankrijk en ik heb zelf ook via-via informatie opgezocht. De info vragen gaan verder dan de paarden want er komt veel meer kijken bij emigreren. Het anonieme vind ik wel goed. Mensen mogen best weten dat ik in de Limousin woon in Frankrijk maar preciezer is niet nodig.