Goh, bokt zal bokt weer eens niet zijn hoor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Goh, bokt zal bokt weer eens niet zijn hoor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:33

Hallo Bokkers.

Aangezien ik geen idee heb waar ik het moet plaatsen dan maar hier. Sorry mod's! Verplaats het maar als het verkeerd staat! :o :o

Ja hoor. Je opent een topic en er zijn altijd mensen die negatieve reacties hebben.
Af en toe wordt ik daarom zo gek van bokt.
Want ik zie het ook heel vaak bij andere bokkers dan is er niet veel negatiefs op aan te merken, behalve opbouwende kritiek. Maar dan zijn er altijd wel een paar die wat te zeuren hebben.

Kan bokt haar negatieve niet onderbouwende commentaar ook een keer voor zich houden?

Want zo is het niet leuk meer om iets te plaatsen of iets..
Ik open het niet zodat het een reltopic wordt, of omdat er bij mij zo negatief gereageerd is door sommige. Maar omdat ik het vaker zie en er gewoon even helemaal gek van wordt.

Jullie vinden mij vast een aansteller maar bokt wordt zo alleen maar negatiever en uiteindelijk is dingen plaatsen niet leuk meer voor bokkers.
Behalve voor de 'bekende' bokkers want vreemd genoeg is daar bijna nooit commentaar op. IS NIET PERSOONLIJK BEDOELD! :o :o

Sorry voor mijn klaag momentje :o
Als jullie een discussie starten, respecteer elkaar en hou het netjes.

Groetjes, Willemijn

Lianne86

Re: Goh, bokt zal bokt weer eens niet zijn hoor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:34

Haha herkenbaar....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:35

Er zijn al heel veel van dit soort topics geweest, maar je houdt de negatieve reacties niet tegen.

Ik zie ook gewoon altijd commentaar richting bekende bokkers hoor?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:36

Hier geef ik je gelijk in. Tuurlijk, het is een forum, en iedereen mag zijn mening geven, maar soms word iemand volledig de grond in geboord. En dat is nou niet de bedoeling. Opbouwende kritiek en iemand volledig de grond in boren is iets wat sommige mensen nog niet helemaal doorhebben geloof ik...

Maar je moet dat soort berichten gewoon negeren hoor.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 25-09-13 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:36

wat doe je nu zelf dan? :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:37

Hahah daar kan ik wel om lachen hoor :+

Maar het viel mij gewoon op dat het eigenlijk de laatste tijd wel zo is, Sorry voor mijn klaag momentje :o

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:37

VVDD -> FZ

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:38

Ik loop hier al een klein poosje rond, dus ben niet echt nieuw meer :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:39

CupCakes_ schreef:
Ik loop hier al een klein poosje rond, dus ben niet echt nieuw meer :)

Dat weet ik. :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:39

Het klopt wel wat je zegt, maar ik denk niet dat het veel gaat uitmaken.
Leven en laten leven... Er zijn altijd mensen die denken dat ze via een computerscherm je leven kennen...

En tenslotte is het ook maar een forum, met commentaar van onbekende mensen, het zou wel erg zijn als je daar je hele week door liet verpesten :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:40

Er zijn mensen die reacties als negatief bestempelen, wat eigenlijk gewoon een feedback is wat toevallig niet in het straatje van de betreffende TSer valt. Er zijn ook reacties die de plank mis slaan, maar dat heeft meer met diegene te maken.
Het is dan aan TS om hier anders mee op te gaan.

Ik zie sommige (bestempelde negatieve) reacties echt ogen openen bij anderen of serieus goed onderbouwd zijn. Er zijn heel wat deskundigen en oude rotten met goed advies. Ook de 'penny's' onder ons (sorry) kunnen dikwijls met originele en frisse oplossingen komen.

Vaak is het normaal reageren op een toevallig wat andere verwachtte reactie ook een kunst. Vaak wordt er boos gereageerd, ontwijkend gereageerd.

Eigenlijk moeten we ten alle tijde open staan voor andermans reactie om daarna over te gaan in een gepaste reactie waarom je er wel of niet mee eens bent. Dan heb je een forum.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 25-09-13 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:41

Ik wordt eigelijk altijd heel onzeker van bokt. Van de mensen die je de grond in boren.
Zoals laatst had ik een toppi geopend bij de medische deel (voor de mense) meerde reacties gekregen dat ik naar ha moest want bokt is een paarden toppic en is dus alleen voor paarden en de mensen op bokt zijn geen dokter. Dat werd er gezegt. Maar dan vraag ik me af, waarom is er dan een medisch deel voor mensen op bokt???

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:42

Voor vraagjes waarvoor je niet naar de HA hoeft? :P

Nee ik vind wel dat je gelijk hebt hoor korbakimmy8 :j

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:42

Tja, zo is bokt korbakimmy..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:42

Heel herkenbaar... Laatste tijd zat ik alleen in HK.... En ik schrok me rot toen ik weer op de andere gedeeltes kwam... Wedstrijdjes "wie kan het grappigst iemand de grond in trappen" lijken te worden gespeeld

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:43

Knert schreef:
Er zijn mensen die reacties als negatief bestempelen, wat eigenlijk gewoon een feedback is wat toevallig niet in het straatje van de betreffende TSer valt. Er zijn ook reacties die de plank mis slaan, maar dat heeft meer met diegene te maken.
Het is dan aan TS om hier anders mee op te gaan.

Ik zie sommige (bestempelde negatieve) reacties echt ogen openen bij anderen of serieus goed onderbouwd zijn. Er zijn heel wat deskundigen en oude rotten met goed advies. Ook de 'penny's' onder ons (sorry) kunnen dikwijls met originele en frisse oplossingen komen.

Vaak is het normaal reageren op een toevallig wat andere verwachtte reactie ook een kunst. Vaak wordt er boos gereageerd, ontwijkend gereageerd.

Eigenlijk moeten we ten alle tijde open staan voor andermans reactie om daarna over te gaan in een gepaste reactie waarom je er wel of niet mee eens bent. Dan heb je een forum.

Helemaal mee eens trouwens :j De wereld zou er beter uitzien als iedereen twee keer dacht over een reactie op een reactie ;)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:46

Herkenbaar...
Ik denk altijd 10x na voordat ik eindelijk die leuke foto, mooie tekening, lang verhaal hier post... |o
Maar gelukkig maak ik het tot nu toe nog nooit mee dat het niet onderbouwend is, maar als je ál die topics en reacties ziet... pfff

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:48

Het is niet alleen Bokt hoor... kijk maar eens op het Fokforum... of NU jij... waar mensen zich helemaal anoniem achten met alle gevolgen van dien.
Tja, leuk reageren, ook als je eens iets ziet waarvan je denkt "huh?" is soms een kunst.

Maar soms komt het voor dat mensen reacties al negatief vinden en om een slotje brullen als er alleen maar een simpele mening wordt gegeven die niet in het straatje van de TS te pas komt.

Ook als mensen een topic plaatsen waarbij lezers redenen hebben te twijfelen aan de motieven van de starter, (bijvoorbeeld als iemand toestemming aan de lezers lijkt te vragen om ethisch discutabele dingen te willen doen) kunnen mensen wel eens niet zo leuk reageren, en eerlijk gezegd, in zulke gevallen is dat vaak niet geheel ten onrechte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:49

Zoolgangster schreef:
Het is niet alleen Bokt hoor... kijk maar eens op het Fokforum... of NU jij... waar mensen zich helemaal anoniem achten met alle gevolgen van dien.
Tja, leuk reageren, ook als je eens iets ziet waarvan je denkt "huh?" is soms een kunst.

Maar soms komt het voor dat mensen reacties al negatief vinden en om een slotje brullen als er alleen maar een simpele mening wordt gegeven die niet in het straatje van de TS te pas komt.

Ook als mensen een topic plaatsen waarbij lezers redenen hebben te twijfelen aan de motieven van de starter, (bijvoorbeeld als iemand toestemming aan de lezers lijkt te vragen om ethisch discutabele dingen te willen doen) kunnen mensen wel eens niet zo leuk reageren, en eerlijk gezegd, in zulke gevallen is dat vaak niet geheel ten onrechte...

De reacties op www.nu.nl zijn inderdaad ook erg leuk voor een paar uur leesplezier :))

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:50

SharonZ schreef:
Herkenbaar...
Ik denk altijd 10x na voordat ik eindelijk die leuke foto, mooie tekening, lang verhaal hier post... |o
Maar gelukkig maak ik het tot nu toe nog nooit mee dat het niet onderbouwend is, maar als je ál die topics en reacties ziet... pfff

ohw.. niet met slof, gepaard met grote *lees 7cm* spoortje en mager paard in de krul met slecht passend zadel?
jaaaa geef maar toe. :D

Ik snap je wel. Ook ik zou daar wel op letten. Maar kan ook heel laconiek ermee omgaan. Iedereen kan ervan leren.
Zo heb ik ooit een tip gekregen over mijn zit. Ik zocht een ondersteunende zadel, meer wrong, diepe keil. Kreeg advies meer inch, minder keil en geen wrong.

Nou daar pluk ik de vruchten nu van.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:52

Met dat laatste ben ik met je eens zoolgangster.

Alleen het is wel zo ik probeer zelf altijd als er iets op een topic van mij wordt gereageerd te kijken of ik er wat mee kan, of het een onderbouwende reactie is of iets anders. Ik sta zelf overal voor open. Maar als er echt van die 'rare' negatieve reacties komen dan heb ik zelf ook zoiets van Ja wat moet ik hiermee?

Bokt geeft soms ook heel goed advies hoor! Maar het wordt wel steeds negatiever...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:53

Bokt is bokt nou eenmaal. Het zal ook denk ik nooit veranderen!

Maar het neemt niet weg dat al dat 'negatieve' commentaar ook nog eens HEEL leerzaam kan zijn. Het zijn misschien vaak niet de dingen die je wilt horen maar als je het goed opneemt en ook echt iets eraan doet zul je zien dat de bokkers ook echt gelijk hebben.

Als wij reageren met: je zadel past niet, je paard loopt teveel in de krul, je hoofdstel is te groot etc etc zeggen we dat echt niet zomaar hoor! Het is nog altijd voor elkaar te helpen en advies te geven.

De ene bokker brengt het nou eenmaal iets botter als de ander :)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 28-09-13 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic uit de post verwijderd.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:54

zo heb ik eens een vollere dame het advies gegeven een groter zadel te nemen omdat haar achterste er echt niet in paste. Moet zowat op mijn tenen lopen om zoiets te schrijven.

Maar feitelijk was ze wel te vol voor het zadel. Dan zou ik dat toch ook oprecht mogen zeggen?
En begrijp me goed, het boeit me precies niets wat de dame in kwestie weegt. Maar als je een rijtopic maakt, kan ook dit een onderdeel van kritiek zijn.

de dame in kwestie was overigens heel lief in haar reactie.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:55

Geryon schreef:
Voor vraagjes waarvoor je niet naar de HA hoeft? :P

Nee ik vind wel dat je gelijk hebt hoor korbakimmy8 :j

Naja was dat ik last had van pijn op borst bij adem halen, vroeg naar wat andere mensen zouden doen:)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:58

Knert schreef:
SharonZ schreef:
Herkenbaar...

ohw.. niet met slof, gepaard met grote *lees 7cm* spoortje en mager paard in de krul met slecht passend zadel?
jaaaa geef maar toe. :D

Ik snap je wel. Ook ik zou daar wel op letten. Maar kan ook heel laconiek ermee omgaan. Iedereen kan ervan leren.
Zo heb ik ooit een tip gekregen over mijn zit. Ik zocht een ondersteunende zadel, meer wrong, diepe keil. Kreeg advies meer inch, minder keil en geen wrong.

Nou daar pluk ik de vruchten nu van.

Dat vind ik dus weer onderbouwend, en dat is natuurlijk niet erg! :D
Slof ben ik zo erg tegen, maar houd dat voor me :P Bij ons op stal rijd er ook iemand mee, word zo misselijk als ik er naar kijk, neeee niet voorzichtig gewoon met lekker ruwe hand alsof het een shire is |o
En dan de rest nog... :r

Najaa bokt is bokt zoals al word gezegd... Ik blijf er gevoelig voor :o