hebben jullie nog tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FingroLover schreef:ja maar ik weet nog niet alles bvb. waar mag je op het lijf baby olie gebruiken
Paardjes45 schreef:http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F
Poetsen: Je begint met de roskam, je gaat met ronde bewegingen over de huid van het paard heen, druk niet te hard. De roskam gebruik je om de haren los te maken. Een roskam mag je niet gebruiken op het hoofd, de benen en de rug. Daarna pak je de harde borstel, daarmee poets je de grootste hoeveelheid vuil en haren weg, de harde borstel mag je overal op het lichaam gebruiken. Dan pak je de zachte borstel, de zachte borstel is bedoelt om het laatste vuil weg te halen. Nu ga je over op de benen, hiervoor gebruik je een hoevenkrabber. Je krapt altijd van boven naar onder. Krap de kroonrand goed en haal de steentjes en het vuil goed weg, maar kom niet teveel aan de straal.
[ Afbeelding ] De hoef
Wassen: Was je pony niet te vaak, want dan kunnen de huidschilfertjes los raken en de huid erg gaan jeuken. De staart mag je wel vaker wassen. Is je pony een schimmel, kun je de staart wassen met zilvershampoo (Zilvershampoo is shampoo voor mensen met grijs haar), spoel de zeep er goed uit, zodat het niet gaat jeuken.
Opzadelen: Als je in de stal begint met opzadelen, begin dan bij het zadel (als je in een wei of ergens buiten opzadeld, begin dan bij het hoofdstel). Je legt eerst het sjabrak goed neer, precies goed op de rug, dan pak je het zadel, je pakt het zadel en sjabrak en legt te ver naar voren, daarna schuif je het zadel naar achtere op de goede plaats. Dan ga je aansingelen. Doe de singel niet meteen in het laatste gaatje, maar wacht tot bij de les, want de pony blaast zich eerst helemaal op. Na ongeveer 5 minuutjes, kan je de singel in het juiste gaatje zetten. Dan komt het hoofdstel. Ga aan de linkerkant van de pony staan. Pak met je ene hand het bit en met je andere hand de bovenkant van het hoofdstel. Daarna probeer je het bit in de mond te schuiven, als hij de mond niet wil open doen, dan moet je je duim aan de ene kant en met je wijsvinger aan de andere kant van het paard z'n mond schuiven, je moet je vingers wel helemaal aan de buitenkant zetten, want anders kan hij in je vinger bijten. Als dat gelukt is, dan schuif je voorzichtig het hoofstel over de oren heen. Ten slotte maak je alle gespen goed vast, niet te strak en niet te los.
Dit was het wel zo'n beetje enja ik weet het, ik ben geen kei in schrijven!!
FingroLover schreef:een pony. hoe moet je foto"s platsen?
Adje30 schreef:Hallo
Mijn naam is Eduard Schonewille en ben al een tijdje lid van bokt maar heb nog niet voorgesteld, dus bij deze. Ik ben Eduard en ben beginnend fotograaf mijn dochter zit op paardrijden en het lijkt me ook zeer leuk om verder te gaan in paardenfotografie. Binnenkort mijn eerste fotomeeting in zeegse wat me heel leuk lijkt. Je kunt foto's van mij bekijken op facebook mijn pagina heet daar "Eduardfotografie". Voor meer informatie kun je mij altijd een pb sturen.
Groetjes
nienke555 schreef:Adje30 schreef:Hallo
Mijn naam is Eduard Schonewille en ben al een tijdje lid van bokt maar heb nog niet voorgesteld, dus bij deze. Ik ben Eduard en ben beginnend fotograaf mijn dochter zit op paardrijden en het lijkt me ook zeer leuk om verder te gaan in paardenfotografie. Binnenkort mijn eerste fotomeeting in zeegse wat me heel leuk lijkt. Je kunt foto's van mij bekijken op facebook mijn pagina heet daar "Eduardfotografie". Voor meer informatie kun je mij altijd een pb sturen.
Groetjes
Je moet een nieuw topic aanmaken als je jezelf wilt voorstellen! Maar deze, welkom!