nieuw lid!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FingroLover

nieuw lid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 17:39

hoi ik ben nieuw.
hebben jullie nog tips *\o/*
Laatst bijgewerkt door Muurp op 10-09-13 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

nienke555

Re: kussssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:40

Hoi welkom! Hoe heet je en wat voor tips wil je?

FingroLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 17:42

Patricia en hoe kan ik het best een manege pony verzorgen en tips over bokt.nl

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:44

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:51

Hoe lang rij je al? Een manege pony mag je natuurlijk alleen verzorgen als het van de eigenaar mag. Eerst de hoeven uitkrabben, dan met de rosborstel, harde borstel, zachte borstel, en als je het wilt de manen met de manenkam. De staart moet heel voorzichtig. Je kunt het met een speciale staartborstel doen, maar ook gewoon met je vingers. Je kunt de pony natuurlijk ook nog invlechten, maar als je naar huis gaat moet je het er wel weer uithalen.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:52

Hoe oud ben je?
Misschien kan je in de openingspost wat meer over jezelf vertellen :+

FingroLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:42

ik rij al 2 jaar paard en ik ben 13

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:35

Oke! Maar als je twee jaar rijd, dan weet je toch wel hoe je een manegepony moet verzorgen :)

FingroLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:57

ja maar ik weet nog niet alles bvb. waar mag je op het lijf baby olie gebruiken

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:59

babyolie wordt gebruikt, voor de oogjes en neus zodat die gaan glimmen. Heb ik ergens gehoord! Wat wil je allemaal weten?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:09

FingroLover schreef:
ja maar ik weet nog niet alles bvb. waar mag je op het lijf baby olie gebruiken

Net als antiklit in elk geval niet op de plekken waar het tuig moet komen, want dan gaat dat glijden. Verder zou ik aan je instructeur vragen wat mag, want daar hebben verschillende maneges andere regels voor.

FingroLover

Re: nieuw lid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:13

okè zal ik zeker doen

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:17

Wil je nog meer weten :)
In je profiel staat: i love fingro, wie is fingro? Een pony? Heb je ook foto's van hem? :)

FingroLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:25

een pony. hoe moet je foto"s platsen?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:10

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

Poetsen: Je begint met de roskam, je gaat met ronde bewegingen over de huid van het paard heen, druk niet te hard. De roskam gebruik je om de haren los te maken. Een roskam mag je niet gebruiken op het hoofd, de benen en de rug. Daarna pak je de harde borstel, daarmee poets je de grootste hoeveelheid vuil en haren weg, de harde borstel mag je overal op het lichaam gebruiken. Dan pak je de zachte borstel, de zachte borstel is bedoelt om het laatste vuil weg te halen. Nu ga je over op de benen, hiervoor gebruik je een hoevenkrabber. Je krapt altijd van boven naar onder. Krap de kroonrand goed en haal de steentjes en het vuil goed weg, maar kom niet teveel aan de straal.

Afbeelding De hoef

Wassen: Was je pony niet te vaak, want dan kunnen de huidschilfertjes los raken en de huid erg gaan jeuken. De staart mag je wel vaker wassen. Is je pony een schimmel, kun je de staart wassen met zilvershampoo (Zilvershampoo is shampoo voor mensen met grijs haar), spoel de zeep er goed uit, zodat het niet gaat jeuken.

Opzadelen: Als je in de stal begint met opzadelen, begin dan bij het zadel (als je in een wei of ergens buiten opzadeld, begin dan bij het hoofdstel). Je legt eerst het sjabrak goed neer, precies goed op de rug, dan pak je het zadel, je pakt het zadel en sjabrak en legt te ver naar voren, daarna schuif je het zadel naar achtere op de goede plaats. Dan ga je aansingelen. Doe de singel niet meteen in het laatste gaatje, maar wacht tot bij de les, want de pony blaast zich eerst helemaal op. Na ongeveer 5 minuutjes, kan je de singel in het juiste gaatje zetten. Dan komt het hoofdstel. Ga aan de linkerkant van de pony staan. Pak met je ene hand het bit en met je andere hand de bovenkant van het hoofdstel. Daarna probeer je het bit in de mond te schuiven, als hij de mond niet wil open doen, dan moet je je duim aan de ene kant en met je wijsvinger aan de andere kant van het paard z'n mond schuiven, je moet je vingers wel helemaal aan de buitenkant zetten, want anders kan hij in je vinger bijten. Als dat gelukt is, dan schuif je voorzichtig het hoofstel over de oren heen. Ten slotte maak je alle gespen goed vast, niet te strak en niet te los.

Dit was het wel zo'n beetje enja ik weet het, ik ben geen kei in schrijven!!

FingroLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 17:46

Paardjes45 schreef:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

Poetsen: Je begint met de roskam, je gaat met ronde bewegingen over de huid van het paard heen, druk niet te hard. De roskam gebruik je om de haren los te maken. Een roskam mag je niet gebruiken op het hoofd, de benen en de rug. Daarna pak je de harde borstel, daarmee poets je de grootste hoeveelheid vuil en haren weg, de harde borstel mag je overal op het lichaam gebruiken. Dan pak je de zachte borstel, de zachte borstel is bedoelt om het laatste vuil weg te halen. Nu ga je over op de benen, hiervoor gebruik je een hoevenkrabber. Je krapt altijd van boven naar onder. Krap de kroonrand goed en haal de steentjes en het vuil goed weg, maar kom niet teveel aan de straal.

[ Afbeelding ] De hoef

Wassen: Was je pony niet te vaak, want dan kunnen de huidschilfertjes los raken en de huid erg gaan jeuken. De staart mag je wel vaker wassen. Is je pony een schimmel, kun je de staart wassen met zilvershampoo (Zilvershampoo is shampoo voor mensen met grijs haar), spoel de zeep er goed uit, zodat het niet gaat jeuken.

Opzadelen: Als je in de stal begint met opzadelen, begin dan bij het zadel (als je in een wei of ergens buiten opzadeld, begin dan bij het hoofdstel). Je legt eerst het sjabrak goed neer, precies goed op de rug, dan pak je het zadel, je pakt het zadel en sjabrak en legt te ver naar voren, daarna schuif je het zadel naar achtere op de goede plaats. Dan ga je aansingelen. Doe de singel niet meteen in het laatste gaatje, maar wacht tot bij de les, want de pony blaast zich eerst helemaal op. Na ongeveer 5 minuutjes, kan je de singel in het juiste gaatje zetten. Dan komt het hoofdstel. Ga aan de linkerkant van de pony staan. Pak met je ene hand het bit en met je andere hand de bovenkant van het hoofdstel. Daarna probeer je het bit in de mond te schuiven, als hij de mond niet wil open doen, dan moet je je duim aan de ene kant en met je wijsvinger aan de andere kant van het paard z'n mond schuiven, je moet je vingers wel helemaal aan de buitenkant zetten, want anders kan hij in je vinger bijten. Als dat gelukt is, dan schuif je voorzichtig het hoofstel over de oren heen. Ten slotte maak je alle gespen goed vast, niet te strak en niet te los.

Dit was het wel zo'n beetje enja ik weet het, ik ben geen kei in schrijven!!

thanks

Adje30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:41

Hallo

Mijn naam is Eduard Schonewille en ben al een tijdje lid van bokt maar heb nog niet voorgesteld, dus bij deze. Ik ben Eduard en ben beginnend fotograaf mijn dochter zit op paardrijden en het lijkt me ook zeer leuk om verder te gaan in paardenfotografie. Binnenkort mijn eerste fotomeeting in zeegse wat me heel leuk lijkt. Je kunt foto's van mij bekijken op facebook mijn pagina heet daar "Eduardfotografie". Voor meer informatie kun je mij altijd een pb sturen.

Groetjes

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:32

Welkom! :wave:
Hopelijk leer je hier veel en vermaak je je met het lezen van de topic's!

FingroLover schreef:
een pony. hoe moet je foto"s platsen?

Aan de hand van dit had ik ook een vraag:
Mijn vraag is hoe je foto's in je profiel moet plaatsen.
Heb heel bokt (nou wel erg mijn best gedaan en meer dan een uur aan het zoeken inmiddels :? ) af gezocht naar het antwoord en als het toch hier staat http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F kan iemand het dan nader toelichten?
_/-\o_
Alvast bedankt

eigenlijk bedoel ik dit meer voor de andere lezers en niet voor Ts :o :oo

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:48

Adje30 schreef:
Hallo

Mijn naam is Eduard Schonewille en ben al een tijdje lid van bokt maar heb nog niet voorgesteld, dus bij deze. Ik ben Eduard en ben beginnend fotograaf mijn dochter zit op paardrijden en het lijkt me ook zeer leuk om verder te gaan in paardenfotografie. Binnenkort mijn eerste fotomeeting in zeegse wat me heel leuk lijkt. Je kunt foto's van mij bekijken op facebook mijn pagina heet daar "Eduardfotografie". Voor meer informatie kun je mij altijd een pb sturen.

Groetjes

Je moet een nieuw topic aanmaken als je jezelf wilt voorstellen! Maar deze, welkom!

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:15

nienke555 schreef:
Adje30 schreef:
Hallo

Groetjes

Je moet een nieuw topic aanmaken als je jezelf wilt voorstellen! Maar deze, welkom!

Of van dit topic een centraal voorstel topic maken ;)

Adje30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 03:25

Ik dacht dat dit topic een voorstel topic was , sorry :-(

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:07

Maakt niet uit, je bent nieuw!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:18

Adje30 schreef:
Ik dacht dat dit topic een voorstel topic was , sorry :-(