TeM lang open.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

TeM lang open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:17

Helleu,

Ik vroeg me af, ik heb een heel rijtje TeM's staan, inmiddels nu 2 dagen open. Het betreft hetzelfde topic, omdat ik vond dat het uit de hand liep. Ik had een aantal dagen er voor ook een TeM over hetzelfde topic geplaatst, toen kreeg ik de reactie dat het 'Mosterd na de maaltijd' zou zijn. Maar, deze TeM's staan dus nu al 2 dagen open, dus mocht er nu een modje reageren, is het wéér mosterd na de maaltijd, omdat er zo laat een reactie komt.

Is het normaal dat een TeM zo lang open blijft staan? Ik zal wel de reactie krijgen dat ik volgende keer een modje moet PB'en, maar ik heb het hier specifiek over TeM's, want inmiddels is de sfeer weer redelijk bijgetrokken in het topic, maar het geeft voor de TS wel onnodig veel stress..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:19

Ik heb ook al 6 dagen een TEM open staan.
Gaat ook om een ruzie die nu al lang voorbij is.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:21

Het gaat op die manier wel een beetje zijn functie voorbij als ze zo lang open staan -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: TeM lang open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:24

Er staat 7 dagen voor een TEM en je kan dan beter een mod die online is een PB sturen als je vindt dat een topic uit de hand loopt of dat er ruzie is ofzo.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:31

7 dagen := ? Is het niet een idee om een apart 'aan te nemen' om alle TeM's af te handelen ofzo? Want IMO zijn dat wel hele belangrijke signalen die blijkbaar een snelle reactie nodig hebben, anders TeM je niet.

Mochten jullie nog een vrijwilliger daarvoor nodig hebben voor dat klusje :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:32

Als er meerdere mensen op 1 bericht of topic getemd hebben valt dat bij de mods extra op en dan zien ze in de temlijst dat er iets dringends is...

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:34

Er staan 15 TeM's open op hetzelfde topic bij mij alleen al..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:37

Als ik goed gok over welk topic het gaat zijn we als team al in overleg maar hebben de betreffende mods nog geen tijd gehad de tems te sluiten.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:37

Hoop niet dat ze 7 dagen voor elke tem nemen. Ik heb getemd op mijn eigen bericht in haw en ik kreeg daar maar 3 dagen de tijd voor. Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat ze mijn tem ook binnen hetzelfde termijn oppakken.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:38

Okay prima, maar blijkbaar komt het vaker voor :) Het is geen aanval ofzo, maar wellicht wel een goed signaal omdat TeM's vaak gemaakt worden op momenten dat het ook echt nodig is, als dat een week mag duren voordat dat in behandeling genomen gaat worden, gaat het zijn functie voorbij :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:43

Het streven ligt ook op 3 dagen. 7 Dagen is echt de uiterste, uiterste grens.

Je hebt overigens gelijk hoor Mear: als een TEM pas na een week gezien wordt is dat niets meer of minder dan eieren na pasen. Is niet de bedoeling, gaat ook nergens over.
Maar: en het is heel goed dat je het aankaart, want het legt wel een nieuw probleem bloot: in topics waarin in korte tijd Heel Veel gebeurt zijn TEMs een fantastisch terugvindmiddel.
Misschien een goede reminder dat TEMs gesloten moeten worden, en daarna door een mod nogmaals getemd moeten worden, zodat degene die in eerste instantie TEMt weet dat het is opgepakt.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:46

Ik kreeg zelfs een reactie op een TeM die 2 dagen later werd opgepakt al de reactie er bij dat het 'Mosterd na de maaltijd' was... dat vind ik toch jammer, zeker omdat als Bokkers we ook een bepaalde verantwoordelijkheid voelen om jullie daarin te helpen waar wij kunnen. :) Jammer als je dan wel zo'n reactie krijgt.

In principe hoeft er niks anders te gebeuren dan er naar te kijken en te sluiten. Ik vind als wij willen weten hoe het gaat met de TeM dat je ook daar in een eigen verantwoordelijkheid kunt bijdragen door zelf dit terug te kijken :) Het is niet nodig om daarin de Mods extra werk te geven :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:54

Begrijpelijk dat je die mosterd na de maaltijd-reactie jammer vond. Vind ik ook. Doe je je best blijkt het nog voor niets. Hm.

Om te zeggen "er hoeft niets anders te gebeuren dan kijken en sluiten" is te gemakkelijk gesteld. Soms moet er echt wat mee, en niet zelden vraagt dat een enorme bult inleeswerk.
TEMs die gesloten zijn zijn niet meer zichtbaar voor de mods overigens.
Als het ter zake doend is heb ik nog wel ergens een topic met de voorbeelden van hoe TEMs eruit zien aan de achterkant van de schermen? (als de foto's het nog doen hoor, geen idee)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:55

Ik heb een TeM weleens 3 weken open gehad. Ook een paar keer zelf nog een keer op gereageerd in de hoop dat het dan onder de aandacht kwam en de mods van het betreffende subforum gepbt, maar niets nada..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:55

delerium schreef:
Begrijpelijk dat je die mosterd na de maaltijd-reactie jammer vond. Vind ik ook. Doe je je best blijkt het nog voor niets. Hm.

Om te zeggen "er hoeft niets anders te gebeuren dan kijken en sluiten" is te gemakkelijk gesteld. Soms moet er echt wat mee, en niet zelden vraagt dat een enorme bult inleeswerk.
Als het ter zake doend is heb ik nog wel ergens een topic met de voorbeelden van hoe TEMs eruit zien aan de achterkant van de schermen? (als de foto's het nog doen hoor, geen idee)

Is het ook zo dat als er 50 tems op 1 topic zijn, dat die allemaal handmatig per stuk gesloten moeten worden? Want op het topic waar ik op heb getemd is sowieso vaker getemd.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:58

delerium schreef:

Oh begrijp me absoluut niet verkeerd hoor! Ik bedoelde het helemaal niet betuttelend of iets in die richting. Ik begrijp dat er meer mee moet gebeuren, in mijn geval waren het nieuwe TeM's op dat topic, waar ik dus al eerder op had geTeM't en ik weet zéker dat ik niet de enige was dieop dat topic temde, dan weet je dus dat er al een mod op de hoogte is en zich al had ingelezen, anders zou die persoon niet een opmerking plaatsen dat het 'Mosterd na de maaltijd' is :)

EDIT: Ben trouwens benieuwd naar die voorbeelden!

Cayenne schreef:
Ik heb een TeM weleens 3 weken open gehad. Ook een paar keer zelf nog een keer op gereageerd in de hoop dat het dan onder de aandacht kwam en de mods van het betreffende subforum gepbt, maar niets nada..

Balen zeg... -O-

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:02

Ok, voor we ernstig langs elkaar heen praten: mag ik het topic per PB?
Cayenne, die van jou ook? 3 weken is bij de wilde spinnen af, dat kan niet, daar is niets goeds aan. Denk dat we het daar wel over eens zijn.

Mjetterd: dat kan allemaal in 1 keer, mits ze op hetzelfde bericht zijn. Stel: dit bericht wordt door 50 mensen getemd: dan kan dat in 1x gesloten door het zetten van vinkjes.
Heeft een topic 50 berichten en worden alle 50 berichten 1x getemd: dan moeten alle 50 TEMs afzonderlijk gesloten worden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:04

Ik kan het topic niet vinden (heb het ook ontstipt en weet de titel niet meer), maar de TEM ging over jonge bokkers onder de 16 die voor een 18+ lijn werkten. Dit werd in dat topic besproken en is volgens de wet niet toegestaan.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:05

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:13

Je hebt PB Delerium! En bedankt, leuk om te zien :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:18

Cayenne schreef:
Ik kan het topic niet vinden (heb het ook ontstipt en weet de titel niet meer), maar de TEM ging over jonge bokkers onder de 16 die voor een 18+ lijn werkten. Dit werd in dat topic besproken en is volgens de wet niet toegestaan.

Ik denk dat ik weet welk topic jij bedoeld. Ik doe je even een pb.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:20

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:21

Ik wou er even aan toevoegen dat het topic waar Mear het over heeft 'mijn' topic is. (even nagevraagd aan haar, had al zo mijn vermoeden). Ik heb namelijk zelf ook 2 keer getemt voor het topic en ik weet dat een aantal bokkers die ik per pb heb gesproken ook hadden getemt voor hetzelfde topic, op dezelfde dag. :)

Leuk trouwens om dat zo achter de schermen te zien zeg! Jullie mods hebben het er maar druk mee.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:25

't Houdt ons van de straat 8-)

Het bespreken van individuele zaken, of casussen is niet voor FZ, daarvoor kun je beter bij de mods van het betreffende tabblad zijn.
De dingen die hier, danwel via PB zijn aangedragen neem ik mee. Bedankt!

Voor algemene dingen over TEMs: komt u maar :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:14

ik heb in het verleden weinig problemen met Tem's gehad maar heb nu ookal een paar keer gehad dat er personen zwart gemaakt worden door iemand met 1 of een paar berichten en dat zo'n tem dan rustig een paar dagen blijft openstaan, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.