botte kwetsende uitspraken normaal op bokt tgt??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

botte kwetsende uitspraken normaal op bokt tgt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 17:56

Het valt mij meer en meer op dat de sfeer hier minder word.

Je durft bijna geen topic meer te openen zonder eerst tig keer je foto's te hebben gecontroleerd of je wel recht zit, of hard in de hand bent.
Of een onschuldige vraag over een fout of dergelijks en je krijgt iedereen over je heen met de vragen waarom heb je dit niet gedaan. Ooohw zo dom!! Dat had je zo moeten aanpakken sufferd!

Is dit normaal of ben ik de enige die zich hier aan iriteert.

Sorry voor spelfouten ook ik ben niet volmaakt.

Anoniem

Re: botte kwetsende uitspraken normaal op bokt tgt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:57

Was altijd al zo.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:59

Persoonlijk vind ik het op bokt nog wel meevallen. Er wordt hier flink gemod op vriendelijk en respectvol reageren op elkaar. Op diverse andere fora is dit absoluut niet het geval naar mijn ervaring.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:00

Valt toch best wel mee?
Er komt weleens commentaar en misschien niet wat je wil maar ja het blijft een forum.
Het valt mij ieder geval niet echt op dat er heel erg veel commentaar is of iedereen op 1 topic focust bij foto's.
Soms gebeurt het weleens in een probleem topic maar het is vaak ook maar net hoe je dat als TS op pakt hoe dat verder loopt.
Wat mij vooral irriteert is als iemand vraagt om tips of commentaar en dan vervolgens niet openstaat of alles afwimpelt en dan word je vanzelf gefrustreerd omdat je dan het idee hebt dat iemand eigenlijk alleen maar wil horen dat ze op de goede weg zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:01

ligt eraan hoe jij je opstelt.
meestal als jij je in je topic verdedigend opstelt en vooral niet openstelt voor kritiek (wat goed bedoelt is)... ja dan krijg je minder leuke posts. en dat vind ik best logisch.

iedereen loopt elke keer maar te meuten dat het ongezellig is, maar ik zie dat nooit eigenlijk ;) haal eens een voorbeeld tevoorschijn??

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:04

Ik herken het ook, maar dit is al jaren en voor mijn gevoel is het de laatste tijd niet bijzonder verergerd. Vaak zijn het ook dezelfde personen met x type opmerkingen die je er zó uit zou kunnen vissen en die mensen neem ik al niet meer al te serieus als ik topics door lees

Wat mij wel opvalt en wat ik vervelend vind, is dat er af en toe voor het gemak van uit wordt gegaan dat een ts dom is, nog niet allang vanalles geprobeerd heeft op rijtechnisch of medisch gebied, of een mishandelaar is. En ook zeer zeker de posts zoals je al noemde 'waarom heb je het niet zo of zo gedaan, met als ondertoon: wat ben JIJ dom zeg!
Ik krijg er spontaan jeuk van :D

Vragen zijn imo niet dom, sommige antwoorden van Bokkers wel

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:09

Het is net als in de echte wereld, iedereen heeft een mening :)
Sowieso zijn fora erg geschikt om je mening op te spuien zonder enige terughoudendheid, dat is hier zo, dat is op bijvoorbeeld tweakers.net ook zo.
Vrouwen onder elkaar(groot gedeelte van bokt) vind ik ook regelmatig feller dan mannen. Zoals ik al zei, vergelijkbaar met de buitenwereld :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:10

Bizzybijtje schreef:
Was altijd al zo.

Je bent gewoon nog niet lang genoeg lid :D

Maar even zonder dollen, de bokt-gebruikers zijn wel een afspiegeling van de maatschappij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:12

Sok schreef:
Bizzybijtje schreef:
Was altijd al zo.

Maar even zonder dollen, de bokt-gebruikers zijn wel een afspiegeling van de maatschappij...

Ik vind deze 7 jaar al te veel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:12

letrow schreef:
Het is net als in de echte wereld, iedereen heeft een mening :)
Sowieso zijn fora erg geschikt om je mening op te spuien zonder enige terughoudendheid, dat is hier zo, dat is op bijvoorbeeld tweakers.net ook zo.
Vrouwen onder elkaar(groot gedeelte van bokt) vind ik ook regelmatig feller dan mannen. Zoals ik al zei, vergelijkbaar met de buitenwereld :)

Ik denk dat voor een groot gedeelte ook dingen verkeerd opgevat worden. Geschreven tekst mist toch soms de toon van iemand. Soms bedoelt iemand iets helemaal niet vervelend maar word het wel verkeerd opgepakt.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:14

Bizzybijtje schreef:
Sok schreef:

Puur interesse hoor, maar dat klinkt niet heel positief.. :=
Is dat dan omdat er zo 'bot' en 'kwetsend' gereageerd wordt..?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:15

Bizzybijtje schreef:
Sok schreef:

? :') Wat doe je hier dan nog?

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:19

Uiteindelijk is het via internet altijd makkelijker om iets onaardig tegen iemand te zeggen. Of het de laatste tijd verergert is weet ik niet, zolang zit ik nog niet op bokt :o maar af en toe mogen mensen best wel een beetje dimmen. Soms gaan ze echt tekeer tegen de TS die zogenaamd haar paard mishandeld of verwaarloosd :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:22

Ik irriteerde me een keer aan, me 1ste en me laatste proef, ik zei dat ik 1ste was geworden, moe was en de zenuwen kreeg door al die kijkende mensen en me opgesloten voelde... Filmpje van me proef geplaatst en meteen mensen zeggen dat ik dit fout doe, dat fout doe, zus fout doe... en dat het net een les leek omdat de voorlezer alles dubbel zei... Maar dat moest, want ik was gewoon bekaf voor het rijden... Nou concentratie was dus 3%, denk je dat ik dan als de beste kan rijden en me uiterste kan laten zien? :')

Nu denk ik gewoon: aan 1 filmpje/foto kan je niet zien hoe iemand is, pas als je er 50 heb gezien kan je het idee krijgen... En ja, dit was precies een filmpje waarbij ik niet me volledig kon laten zien, dus mensen denken meteen dat ik verschrikkelijk rij... Maar ze weten niet hoe ik ben, en hoe vermoeiend het is om te verdragen als je in paniek raakt door al die kijkende mensen en dan steeds vergeet wat wat is (dus in de war raken met gebroken lijn, nou hoe simpel is die figuur? xD)...

Dus ik heb gewoon schijt aan mensen die me niet geloven of hele verhaal niet lezen, dan denk ik: reageer dan niet ofzo :')

Ik heb trouwens ook autisme en ESM, en ik haat het om een onbekende iemand (echt 'wildvreemde' dus) iets te vragen, vind het ook verschrikkelijk als mensen naar me kijken, al helemaal als ik alleen in de bak ben en dus nergens heen kon gaan, was blij dat pony niets van aantrok :') Dus toen ik de bak in ging, geen zenuwen, toen zag ik al die mensen en toen begon de paniekerigheid, wou toen ook tijdens de proef van me pony afstappen door de stress etc. xD
Daarom dus me 1ste en laatste proef xD

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:30

Ik vind dit totaal niet het geval. Ik zie eigenlijk nooit ongefundeerde kritiek. Vaak wordt er kritisch gereageerd voor de bestwil van degene zelf of diens paard. Als mensen er niet tegen kunnen dat er eerlijk gereageerd wordt, moeten ze het niet op een openbaar forum zetten.

Ik irriteer me eerder aan eigenwijze topicstarters die weigeren sportief te zijn en tips aan te pakken om er hun voordeel mee te doen. Als je op een topic enkel kritiek krijgt als TS zou diegene misschien eens bij zichzelf te rade moeten gaan in plaats van in de verdediging schieten en het slachtoffer uithangen...

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:47

Zelf open ik niet veel topics maar lees ik heel veel mee. Maar ik heb het idee dat sommigen niet op kunnen houden. Als er een punt is gemaakt in een topic. Altijd nog even aanwakkeren of erover heen gaan.

Uiteraard facebook,twitter de hele maatschappij is zo. Maar wat ik dan zo jammer vind. Iedereen is hier lid met een voor liefde voor paarden. Dat is bij iedereen het zelfde denk ik.. kan het dan niet op een andere manier. Dan telkens over het zelfde vallen en er over doorgaan. De betreffende ts zal de aandachts punten zelf toch ook wel begrijpen daarna..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:07

Cerilene_ schreef:
Ik vind dit totaal niet het geval. Ik zie eigenlijk nooit ongefundeerde kritiek. Vaak wordt er kritisch gereageerd voor de bestwil van degene zelf of diens paard. Als mensen er niet tegen kunnen dat er eerlijk gereageerd wordt, moeten ze het niet op een openbaar forum zetten.

Ik irriteer me eerder aan eigenwijze topicstarters die weigeren sportief te zijn en tips aan te pakken om er hun voordeel mee te doen. Als je op een topic enkel kritiek krijgt als TS zou diegene misschien eens bij zichzelf te rade moeten gaan in plaats van in de verdediging schieten en het slachtoffer uithangen...

Daar ben ik het wel mee eens, maar vaak is de manier waarop het gebracht word ook niet mis.. :=

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:08

Gewoon niks van aantrekken ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:12

Dat is naar mijn mening heel makkelijk uit te leggen:
De mensen die daadwerkelijk verstand van zaken hebben/hadden zijn hier inmiddels vertrokken.
Goede discussies over paard gerelateerde zaken hebben plaatsgemaakt voor vragen als: help, mijn wasmachine doet het niet.
Als er dan al een paard gerelateerd topic wordt geopend beperkt het zich tot: moet ik wel of geen roze elastiekjes gebruiken voor wilde shet hengst??

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:14

Liezel1.. Je weet wat je daarmee suggereert toch? :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:18

Ja, ik rijd al jaren niet meer...
Heb een drukke baan en al tijden niets gepost, nu heb ik vakantie en zit ik een beetje te internetten... Ben al jaren niet meer bij de tijd wat paarden betreft...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:19

Liezel1 schreef:
Ja, ik rijd al jaren niet meer...
Heb een drukke baan en al tijden niets gepost, nu heb ik vakantie en zit ik een beetje te internetten... Ben al jaren niet meer bij de tijd wat paarden betreft...

Hehe! :)) Het was geen aanval ofzo, vind het persoonlijk alleen niet helemaal waar..

Alsof iedereen die hier nog post, geen verstand van zaken heeft :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:25

Zoals al gezegd wordt, dat is ook gewoon in de 'gewone' wereld zo. Naar mijn idee is dat ook nooit anders geweest op bokt.

Af en toe heb ik ook wel eens van 'goh, het mag wel eens wat minder', dat bokkers door blíjven gaan over hetzelfde onderwerp wat al 10 keer is gezegd, op een gegeven moment weet TS (of iemand anders) het wel en als ze het na 10 keer nóg niet snappen of aannemen, dan helpt een 11e keer nog niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:03

Poiuytrewq schreef:
Bizzybijtje schreef:

? :') Wat doe je hier dan nog?

Iig nauwelijks nog iets op het paardendeel :D gewoon de rivaliteit, altijd uitgaan van het negatieve in reacties en dan dat eeuwige doorzeuren als er iets fout is aan de OP. Het mag hier gewoon een stuk gezelliger en positiever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:04

Ik ben niet echt te vinden op de gedeelten over paarden. Dat vind ik niet bijster interessant omdat ik prima weet hoe ik moet rijden, wat ik moet veranderen en daarbij heb ik vertrouwen in mijn eigen instructeur.
Echter vind ik bokt wel leerzaam op het gebied van nieuwsfeiten, en studie-en werk. Hoewel ik inderdaad af en toe vind dat er ongefundeerde opmerkingen en meningen worden gepost waar niemand iets aan heeft, ben ik wel van mening dat je hier goed kan leren discussieren. Je kan lezen hoe anderen zaken bekijken en beargumenteren. Met name dat stukje vind ik interessant van bokt.