[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:39

Na even proefdraaien achter de schermen zijn we zo ver dat het eerste deel van de nieuwe layout getest kan worden! De techniek is helemaal omgegooid, zodat deze makkelijk aan te passen is naar nieuwe wensen.

Het eerste voorbeeld hiervan is de mobiele layout, die gebruikers een mooiere en handigere layout geeft op kleine schermen. Er is geen switch meer nodig naar m.bokt.nl, de versie geschikt voor mobiel wordt automatisch toegepast. En omdat dit op dezelfde basis werkt als grote schermen, is in principe is alle functionaliteit van het 'gewone' Bokt nu ook toegankelijk voor mobiele gebruikers.

Bij de grotere schermen is de techniek wel helemaal veranderd, maar is geprobeerd om in veel opzichten de oude vormgeving te volgen.
Een paar dingen zijn wel aangepast:
- de knoppen en knoppenbalk in het editor-scherm (waar je nieuwe berichten schrijft)
- het zoekveld
- bij het zoeken zelf kun je de forums eenvoudig aanklikken. Het indrukken van extra knoppen of het instellen van 'doorzoek subforums' is niet meer nodig
- en de links voor eigen berichten en actieve onderwerpen staan nu naast elkaar staan in plaats van onder elkaar. Dit maakt het vooral voor touch-schermen makkelijker in gebruik.
We hopen dat deze veranderingen het gebruik makkelijker maken.

Op dit moment zijn diverse pagina's van Bokt aangepast, namelijk de forums, eigen berichten en actieve onderwerpen, de topics, het profiel, zoeken en de editor.
Er zijn ook een paar dingen niet veranderd. Dit gaat vooral om het UCP: de pb's en de inbox, en de andere instellingen, zijn niet aangepast. Deze pagina's gebruiken voor nu nog de oude versie van Bokt.

Nieuwsgierig geworden om het ook uit te proberen? Dit kun je instellen via Instellingen -> Foruminstellingen en dan bij 'Mijn forumstijl' kiezen voor "Bokt 5." Je kunt ook een klein voorproefje nemen.

We horen graag jullie mening!

Als er problemen of vreemde zaken optreden meld het dan ook vooral, daar is het een test voor :j Het helpt enorm als je aangeeft welke browser je hebt, zo duidelijk mogelijk het verschil omschrijft met de oude layout, en een screenshot bijvoegt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:42

Heb het hier aangepast, ziet er goed uit zo op het eerste gezicht.

Maureen95

Re: Nieuwe layout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:43

Wow het is even wennen maar ziet er super uit !

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:45

Even wennen maar ik ben nu al helemaal fan van de mobiele versie <3

Edit: De inbox werkt nog niet mobiel? Dan schakelt hij over naar de gewone bokt :)
Laatst bijgewerkt door xStephanie op 03-07-13 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:48

@Maureen95; heb je het dan over de site op mobiel of op een 'grote' PC? Op niet mobiele apparaten zou het er vrijwel hetzelfde uit moeten zien als voorheen :)

Overigens komt er nog een 'nieuwe nieuwe layout' in een later stadium die beter past bij de bovenkant van de site en b.v. ook de hoofdpagina. Eerst willen we echter de techniek daarachter goed hebben voor we ok echt met het uiterlijk aan de slag gaan.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:48

ziet er goed uit +:)+

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:49

Ik heb even gekeken en hem weer op bokt4 gezet.
Niet omdat het niet bevalt maar vind 'nieuwe berichten' de titels erg groot

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:51

Ziet er straks uit, wel wennen inderdaad. Bij eigen berichten is het allemaal een beetje te uitgerekt naar mijn idee maar dat ligt ongetwijfeld aan mijn scherm. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:52

moyra schreef:
Ik heb even gekeken en hem weer op bokt4 gezet.
Niet omdat het niet bevalt maar vind 'nieuwe berichten' de titels erg groot

Hier idem (al vind ik ze niet te groot). Ik denk dat hij voor de mobiele versie nu een stuk beter is. Minder kans om op de verkeerde link te drukken. Maar ik vind eigen berichten nu niet fijn lezen. Voorheen zat er meer ruimte om de titel heen volgens mij? Verder ziet het er wel strak uit.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:54

@ BartVBik zit nu ff op tegelijk. Maar op pc ziet het er ook anders uit. De knoppen.
En ik heb een klein probleempje als ik op mobiel zit
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 03-07-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:56

Ik vind het bij "eigen berichten" een beetje onnodig om een extra kolom te hebben met daarin de afkorting van het subforum.

Is het lettertype ook aangepast? Heb sinds kort een heel ander lettertype op Bokt :?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:58

Maureen ik heb bovenaan geen Eigen berichten etc staan. Niet dat ik daar behoefte aan heb :+

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:59

Maureen, thanks voor het screenshot. Die tekst bij de icoontjes hoort er niet. Welke mobiele browser heb je?

Capopjekop, MarJon en moyra, er zijn wel wat dingen veranderd op Eigen Berichten, maar het zou volgens mij niet groter moeten zijn. Lettertype en grootte zouden hetzelfde moeten zijn en ik heb ook geen ruimte weggehaald. Wel staan de forums nu voor de titel in plaats van eronder. In het begin is dat even wennen maar na een tijdje is het veel makkelijker om een bepaald forum terug te zoeken omdat het niet zo op elkaar staat.
Ik ga even kijken of er nog andere verschillen zijn.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:00

Shadow ik heb een LG optimus L5 en ik gebruik het gewone internet die al op de mobiel stond. gewoon browser ofzo :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:01

Hmm het is even wennen. Maar ziet er opzich wel goed uit :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:01

Bij mij staat die tekst onderaan de pagina :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:04

Overal zitten kleine verschillen, wel echt even wennen. Alleen Eigen berichten vind ik wel heel veel ruimte russen de verschillende topic zitten. Dat vind ik minder prettig. Voor de rest is bokt ronder geworden voor mijn gevoel.

Edit: nu is het weer anders, beter. Ik zal even screenshots maken.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:05

Op de mobiele versie vind ik alles echt super, behalve dat de inbox het nog niet doet. En die vervelende reclame :o Dat maakt mn pagina veel groter :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:09

Ik heb nog wel een vraag. Blijft de m.bokt.nl wel bestaan? Ik heb namelijk het idee dat als ik op www.bokt.nl ga de site trager is dan de m.bokt.nl

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:13

Zo had ik het eerst (nieuwe layout al wel dus):
Oud

En nu is het zo (en zo is het wel fijn):
Nieuw

Links i.v.m. de grootte

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:14

Had stiekeme hoop dat er 1 lijn getrokken werd van de homepagina naar forumgedeelte. Helaas, het zijn nog steeds twee verschillende layouts. Desalniettemin: goed dat jullie er mee bezig zijn!

Volgens mij is er ook meer ruimte voor de avatars? Dus het tekstgedeelte is wat opgeschoven: dat is fijn, want soms heb je zulke lange regels dat je verdwaal in het lezen. Echter lijkt het lettertype groter? Het lees took weer onrustiger. Als ik mijn browserweergave op 90 procent zet oogt het al wat beter.

Kleine opmerking: grappig hoe bokt van plat naar meer 'diepte' toe gaat (in de vormgeving) terwijl Apple van 'diepte' naar plat gaat :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:14

Ik vind persoonlijk m.bokt.nl fijner voor de telefoon omdat het compacter is. Helaas kun je alleen niet van eigen berichten naar actieve onderwerpen. Op de tablet zou ik inderdaad Bokt 5 prettiger vinden.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:20

Ik heb nu bokt5, wel even wennen maar toch fijn! Ook fijn dat je kan zien bij actieve en eigen berichten van welk subforum de topics komen! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:23

ik vind het niks :') ben weer naar bokt 4 gegaan :))

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:25

Hmm ik ben er nu naar overgeschakeld op mijn tablet, maar de letters zijn nu wel erg klein..