Ik kreeg van een moderator een PB of ik voortaan geen puntjes meer in een naam wilde schrijven. Het is niet toegestaan om puntjes te plaatsen in namen van personen of van paarden(dekhengsten). Ik vind deze nieuwe regel echt wel heel vreemd. Wat vinden jullie van deze nieuwe regel?
Mag het ook niet als je de puntjes in size 1 doet? Dan zie je het bijna niet..
Badeendje
Geplaatst: 19-06-13 18:08
Ik vind het raar dat er een regel van wordt gemaakt, maar ik begrijp niet waarom je een punt tussen de naam zou zetten omdat je wil dat het paard niet wordt gevonden. Een mening geven mag altijd, dus ook over een bepaald paard wat mij betreft. Maar een regel? Neh
furious
Vind het prima die puntjes lezen irritant.
Anoniem
Summerfly schreef:
Mag het ook niet als je de puntjes in size 1 doet? Dan zie je het bijna niet..
Heb je een voorbeeld?
Summerfly
Geplaatst: 19-06-13 18:09
Boktr.egel
Boktregel
Bovenste is met puntje, onderste is zonder. Bedoelde je dat?
Laatst bijgewerkt door Summerfly op 19-06-13 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Wat niet weet, wat niet deert vind ik. Is wel een flauwe regel dit hoor. Leest best irritant, dat geef ik toe, maar om er een regel van te maken is gewoon kinderachtig.
Ik lees mee in een topic over werk zoeken en daar worden heel vaak bedrijfsnamen enzo met puntjes ertussen geschreven...en dat begrijp ik heel goed. Zou het heel vreemd vinden als we dat dan daar ook niet meer mogen doen...vind het maar een rare regel...
Ik zou van deze "regel", die ik dus volledig NIET serieus neem en ook niet zal gaan doen gewoon bijna demonstratief puntjes in elk woord willen gebruiken evt in size 1. Is niet te zien. Het is me alleen iets te veel werk elke keer. Ik erger me er nu gewoon aan dat ons "opgedragen" word puntjes enkel op bepaalde plekken te gebruiken. Is ook wel logisch aan het eind van een zin maar ga er geen regel van maken, dat is gewoon kinderachtig. Stuur dan gewoon een sturende pb (heet zo geloof ik?) dan snapt iedereen die dat doet ook wel.
Ik vind het een goude regel! Het word veelal gebruikt dat sommige dingen niet terug te vinden zijn, dus vaak in namen of wat dan ook.
Heerlijk die regel! Go Modjes
vuurneon
Geplaatst: 19-06-13 19:19
Ik vind het een belachelijke reden; bokt wil dat je voorzichtig bent met alles wat je op internet zet. Dus puntjes zijn daarbij erg handig bij bv vacatures. Als je een vacature wilt doorgeven, maar niet wilt dat je baas/collega's etc weet wie je bent zijn de puntjes handig
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-06-13 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt
capopjekop
Geplaatst: 19-06-13 19:19
En wat als je er niet naar luistert? Dan kunnen ze ook wel gaan stellen dat me niet meer mag in me paard. Dat vind ik net zo goed irritant Dan kun je overal wel regels voor gaan zoeken, ik vind het betutteling.
Overmatig puntgebruik leest irritant, maar zoals in dat topic van werkzoekende is het toch wel handig dat het mag.
Iris82
Geplaatst: 19-06-13 19:25
Zou dit ook voor de hk gelden? Anyway, ik vind het ook een belabberde regel.
Ben niet zo snel heel straight in mn opmerkingen maar dit vind ik wel overmodden.
Uhm... heeft iemand recent de regels nog doorgelezen en érgens ook maar enige verwijzing naar deze nu bekritiseerde 'regel' gevonden? Ik niet nl... Dus ik vermoed zo dat er iets verkeerd is geinterpreteerd. Bv de regel sowieso geen privacy-gevoelige info op bokt te zetten.
Ik vind het niet storend als er puntjes gebruikt worden, als er maar niet achter elke letter een staat. Want ik kan het ivm privacy heel goed begrijpen dat mensen puntjes gebruiken
De laatste tijd verschijnen er steeds meer berichten waarin puntjes/leestekens staan waardoor berichten slechter leesbaar worden. We vragen bij registratie om goed leesbare berichten te plaatsen en daar valt niet alleen het normale gebruik van leestekens onder, maar ook het bewust veranderen van woorden.
Naast de leesbaarheid gaat het ook om de informatievoorziening die we op het forum hebben. Ons forum staat of valt met de vindbaarheid van informatie en als iemand bijv. informatie zoekt over de dekhengst Oscar, dan wordt die informatie niet gevonden als je dat als Os*car schrijft. Daarom willen we dit dus niet toestaan.
Zomaar een algemene vraag... Werkt het gebruik van puntjes überhaupt wel om Google te omzeilen? Ik meende namelijk ergens gelezen te hebben dat Google geen leestekens leest, dus puntjes gebruiken zou dan geen verschil maken. Of is dat klinkklare onzin?