klacht markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simone9288

klacht markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 23:39

Ik heb de volledige verzorging van een pony op me.
Ik betaal alles voor haar. Voer, Hoefsmit alles.
De verzorgsters en de verkoop regel ik ook.
De eigenaar is een 90 jarige man die niet voor haar kan zorgen vandaar dat ik dit doe. Wij willen haar verkopen omdat er niks meer met haar gedaan wordt en dat vinden wij zonde.
Echter elke keer als ik haar te koop zet wordt de advertentie verwijdert en krijg ik een bericht dat de eigenaar maar zelf een account moet maken.
Dus dat houdt in dat ik een 90 jarige man die niet eens zelf iets over de pony weet en niks van haar verzorging of gedrag af weet maar moet laten zitten en hem zelf een account aan laten maken.

Ik vind dit rond uit belachelijk.

Dit heb ik ook aan een moderator gemeld maar mijn advertentie wordt gewoon weer verwijdert.

Dat houdt in. Als meneer zelf een account maakt wat hij niet eens kan. Zou hij geen informatie over de pony kunnen geven en kan er nooit een goed passend tehuis voor haar worden gezocht.

Dat houdt ook in als zijn situatie nog meer verslechterd zal uiteindelijk de pony naar de slacht gaan.

Lijkt me een beetje zonde als hier voldoende mensen met interesse zijn en zoekend naar een geschikte pony.

Krijg echter geen pm terug dus dan maar op deze manier.

Sani

Re: klacht markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:41

Regel is nu eenmaal dat alleen de eigenaar van een paard/pony een advertentie kan openen over de verkoop van zijn of haar paard/pony.

Snap dat het vervelend en vooral lastig is in de situatie waarin jullie zitten.
Misschien een advertentie op marktplaats openen en deze link in je onderschrift zetten zodat deze alsnog door bokkers gelezen wordt?

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 23:46

Je kan toch niet van een 90 jarig iemand verwachten dat die even een account aan maakt.

Sorry maar het lijkt mij dat er hier enkel echte paardenliefhebbers zitten.
Dan ga ja niet op deze manier met mensen om.
En zeker niet als er een goed plekje voor een pony gezocht wordt.
Hoe meer er geholpen kunnen worden hoe beter lijkt mij en ik verwachten toch zeker wel een paardenforum dat mensen het hier mee eens zijn.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:48

Nou goed, laten we het andersom stellen. Nu is de situatie zoals jij het beschrijft.
Zometeen zijn er 12-jarige meisjes die bij een boer/verre kennis/oid een paard weten te staan en deze ultrazielig vinden (en noem alle penny-termen maar op) en daarvoor ook een advertentie openen en op die manier het paard gaan verkopen zonder dat eigenaar op de hoogte is.
Om dat soort situaties te voorkomen, hebben ze die regel opgericht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:50

Deze regel is ingesteld omdat op de bokt Markt degene die de advertentie plaatst ook verantwoordelijk is voor de verkoop, afhandeling en geldtransactie. Bokt is meer een community, en daarom willen we ook weten met wie we van doen hebben als adverteerder, om zo ook geen schijnveiligheid in handelen te creeeren, en de markt een zo veilig mogelijke handelsplaats te maken. Ook onder paardenliefhebbers gaat de handel niet altijd op een even eerlijke manier.

De optie van Sandra is een mogelijkheid om toch de advertentie onder de aandacht te brengen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:51

Zet de pony dan op marktplaats te koop, of speurders dat is gratis.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 23:54

Ja maar dat kan als nog iedereen doen zonder dat het erbij staat.

Wees blij dat mensen eerlijk zijn. Verder weet ik alles over de pony. Ik regel alles voor de pony en ik betaal alles voor de pony. Dus zou ik eigenlijk moeten liegen door te zeggen dat het mijn pony is om haar fatsoenlijk te kunnen verkopen.
Dat kan toch niet. Ik ga hier toch niet om liegen.

Dan kunnen er regels zijn maar er zit wel degelijk een verschil tussen zomaar een pony voor iemand verkopen of met spoed een goed tehuis zoeken omdat ze anders naar de slacht gaat.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 23:55

Ja dat snap ik zelf ook wel dat ze daar te koop kan staan. Maar het is toch belachelijk dat je op een paarden forum waar je juist verwacht een geschikt huisje te vinden je advertentie niet kan plaatsen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:57

Regels zijn er niet om ten kosten van alles strak te hanteren. Ze zijn er om de gedachte/het idee ergens achter te kunnen waarborgen. Regels falen in gevallen waar die gedachte niet gewaarborgd kan worden.

Met andere woorden: ik vind dat er best naar een oplossing gezocht mag worden. Is er een manier voor de mods om te verifiëren dat meneer echt 90 jaar is en niets van de pony afweet?

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 23:58

Uiteraard. Neem contact op zou ik zeggen.
Maar ik krijg überhaupt geen reactie terug op mijn pm's alleen de advertentie wordt gelijk weer verwijdert.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 23:59

Alles is in mijn bezit ook het paspoort en de betaling gaat ook via mij.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:59

hoelang betaal je al alles voor deze pony? ik meende dat ik ergens gehoord/gelezen heb, dat wanneer je bij een bepaalde tijd (geloof 6 maand) alles voor de pony betaald heb je deze dan ook mag toerekenen tot jou eigendom?

weet niet precieze hiervan af dus dat zou je dan zelf even op moeten zoeken.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 00:01

dan is ze bij deze van mij.

Kan ik dan eindelijk fatsoenlijk een advertentie plaatsen zonder dat hij verwijdert wordt?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:03

phormicola schreef:
Regels zijn er niet om ten kosten van alles strak te hanteren. Ze zijn er om de gedachte/het idee ergens achter te kunnen waarborgen. Regels falen in gevallen waar die gedachte niet gewaarborgd kan worden.

Met andere woorden: ik vind dat er best naar een oplossing gezocht mag worden. Is er een manier voor de mods om te verifiëren dat meneer echt 90 jaar is en niets van de pony afweet?

Precies dat! Heel vervelend dat regels zo stug en star worden gehandhaafd.. Ik kon me herinneren dat bokt een tijd geleden naar een andere manier van handhaving wilde; meer bekijken wat per situatie mogelijk is, gezond verstand gebruiken, beslissingen beargumenteren met de logische redenatie van de mods?

Vind dit niet echt getuigen van een 'gezond verstand'-beleid, jammer!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:07

Mij lijkt dat als je paspoort hebt, voor de pony betaalt, de betrokken persoon dat door jou laat doen en je die toestemming hebt.. En gezien dat die persoon 90 jaar oud is..Dat je met deze toelichting wel een beroep zou moeten kunnen doen op de uitzonderingssituatie. Dat kan er desnoods bijgezet worden. Dus ik zou één van de bemiddelaars een pb sturen met een link naar dit topic.

Regels zijn goed, maar als regels alleen regels worden, dan schieten ze hun doel voorbij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:08

marlonfloris, dat is niet het geval en een fabel die al langere tijd over bokt gaat.

simone9288, het is voor ons geen werk om dit voor iedereen te verifieren.. Wij zijn een gratis forum die adverteren er als extra service bij hebben, wat draait op vrijwilligers. Als wij dit voor veel gebruikers moeten verifieren (want geloof me, jij bent niet de enige) kunnen we daar iemand full-time op zetten, en we hebben daar simpelweg de middelen niet voor.
Dus hebben we de regel ingesteld, niet adverteren voor derden. En vanwege deze regel word je advertentie geweigerd.

Een oplossing is heel simpel, maak op marktplaats een advertentie en plaats die in je onderschrift. Daar mag je wel voor andere partijen adverteren, en zo kun je de advertentie prima bij paardenliefhebbers onder de aandacht brengen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:11

Ik snap dat best die regel, je zult inderdaad niet de enige zijn. En als je het voor 1 iemand toestaat komen er meerdere. En dat kunnen ze niet allemaal uitzoeken en dan krijg je weer gezeur omdat het ergens mis gaat. Het is nooit goed. Denk dat je toch het idee zult moeten gebruiken wat eerder gezegd is gewoon op MP of andere advertentie site en deze in je onderschrift zetten. Ook daar zitten paarden liefhebbers. Hier zitten ook weleens verkeerde mensen tussen die zul je er altijd tussen uit moeten pikken.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 00:14

Volgens mij zijn we er hierboven al uitgekomen.

Aangezien alles in mijn bezit is mag ik een advertentie plaatsen als haar noemende mijn pony.

Tevens gaat het er niet om een advertentie te plaatsen op marktplaats. Maar een advertentie van een paard niet te mogen plaatsen op een paarden forum.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:15

Neonlight schreef:
marlonfloris, dat is niet het geval en een fabel die al langere tijd over bokt gaat.

simone9288, het is voor ons geen werk om dit voor iedereen te verifieren.. Wij zijn een gratis forum die adverteren er als extra service bij hebben, wat draait op vrijwilligers. Als wij dit voor veel gebruikers moeten verifieren (want geloof me, jij bent niet de enige) kunnen we daar iemand full-time op zetten, en we hebben daar simpelweg de middelen niet voor.
Dus hebben we de regel ingesteld, niet adverteren voor derden. En vanwege deze regel word je advertentie geweigerd.

Een oplossing is heel simpel, maak op marktplaats een advertentie en plaats die in je onderschrift. Daar mag je wel voor andere partijen adverteren, en zo kun je de advertentie prima bij paardenliefhebbers onder de aandacht brengen.

oke dan weet ik dat ook! :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:17