Topics op slot wanneer TS dat wil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Topics op slot wanneer TS dat wil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 19:19

Misschien loopt er al een topic over, maar het valt me toch steeds meer op: wanneer een TS om een slotje roept, ook bij onduidelijke redenen, plaatsen modjes tegenwoordig gewoon een slotje. Vroeger moest je daar echt een gegronde reden voor hebben. Nu gaan fijn lopende discussies ook meteen om deze reden op slot.

Is dit nieuw beleid? Kan iedere TS zijn of haar topic nu op slot krijgen?
Voorbeeld: [STW] Autisme als excuus en dit slechts een van de vele topics waar nu helaas zomaar een slotje op zit.

Geryon

Re: Topics op slot wanneer TS dat wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:21

Waarom zou TS haar/zijn eigen topic niet mogen laten sluiten? Vind het eerder raar als je daar een gegronde reden voor moet hebben.. TS heeft het topic aangemaakt, haar/zijn keuze..

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:23

Geryon schreef:
Waarom zou TS haar/zijn eigen topic niet mogen laten sluiten? Vind het eerder raar als je daar een gegronde reden voor moet hebben.. TS heeft het topic aangemaakt, haar/zijn keuze..

Maar gemaakt is gemaakt toch? Als je zo even je eigen topic kan verwijderen als je het je niet bevalt?

Daarom moet je ook eerst goed nadenken waarom je een topic plaatst, en niet zomaar even voor de lol plaatsen.

Ts ik ben het wel met je eens. Tegenwoordig worden alle topics met verkeerde reacties, of om ts' wil gesloten..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 19:24

Geryon schreef:

Maar wanneer een discussie fijn loopt en er niets aan de hand is? Wanneer het topic niet loopt zoals TS dat wil kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar wanneer iemand nu om een slotje gaat roepen (terwijl het topic heel interessant en fijn verloopt) is dat toch gewoon zonde?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:25

Dan wordt er toch gewoon een nieuw topic aangemaakt. Heeft iedereen zijn zin :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:26

inderdaad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:29

nou dat vind ik wel een beetje onzin, er zijn al genoeg nutteloze topics, kun je beter minder topics maken waar alle informatie voor een zinnige discussie bij elkaar staan, anders word het nog chaotischer dan dat het al is...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:31

Inderdaad. Er worden al zoveel topics gemaakt :).
Maar soms ook kan een topic ineens omslaan. Heb topics gezien die haast begonnen als reltopic, en dan toch heel positief eindigen. Als de TS meteen om een slotje vraagt, gebeuren dat soort dingen ook niet.

En als het topic prima verloopt, snap ik het ook niet :). Ik ben het helemaal met je eens, TS.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 19:33

Bij het aanmaken van een nieuw topic raakt de discussie vaak 'doodgeslagen' en dat is gewoon jammer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:34

precies, als iedereen om een slag of een stoot alle topics dicht gooit, dan is er helemaal niks meer aan... :n en ik vind het nu al een hele klus om handige topics terug te vinden...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:34

Cayenne schreef:
Bij het aanmaken van een nieuw topic raakt de discussie vaak 'doodgeslagen' en dat is gewoon jammer :)

En je krijgt toch niet altijd net die sfeer van 't oude topic mee imo.

edit: dus de toon en waar het exact over gaat, en de aanleiding. "N.a.v. dit topic...." in de OP zetten werkt ook lang niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:35

mee eens :j ik vind dat de mods er wel weer iets strenger mee mogen worden :j

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:35

Frederieke_ schreef:
mee eens :j ik vind dat de mods er wel weer iets strenger mee mogen worden :j

Helemaal mee eens. En niet zomaar gelijk op slot gooien als TS dat wil :D

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:58

Ik vind ook dat er te veel met slotjes gestrooid word. Je ziet het nu heel vaak dat er een discussie gestart word maar als veel het niet eens zijn met de TS word er meteen om een slotje vraagt en helaas...ook vaak gegeven. Niet iedereen kan het met je eens zijn, en dat hoeft ook helemaal niet, maar kom op...een slotje? Als er nou gereld word kan ik het begrijpen, anders toch echt niet. Een discussie kan ook pittig verlopen en dat is óók niet verkeerd, zolang het in goede banen te lijden is. Mods kijken imo nu te weinig naar of de beweegredenen voor het slotje ook goede gegronde reden heeft. En imo is dat alleen als er een reltopic van gemaakt is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:01

Er is ook niks mis met een flinke discussie zo op z'n tijd :D En ik vind het ook wel wat makkelijk als de ts dat zelf kan bepalen want soms is er reden voor dat die wat minder leuke reacties krijgt en dat is vaak alleen maar voor het welzijn van het paard. Als er echt een goede reden voor is oke, maar ik zou bijvoorbeeld geen voorstander zijn stel dat er een systeem kan komen dat je je eigen topic kan sluiten oid.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:03

Zelfs een reltopic kan omgebouwd worden tot iets beters, als 't beginnend is :)
Dat vond/vind ik juist de kracht van Bokt eigenlijk.

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:05

Klopt. Nu word er gewoon maar een slotje op gegooid zonder dat er een een vermanend berichtje van een mod verschijnt of we het aub netjes willen houden want anders een slotje. Mag wel weer wat meer gebeuren. Slotjes zijn zo makkelijk...en die kunnen altijd nog, probeer het eerst eens anders. En ga aub niet naar de pijpen van iedere TS dansen door een slotje te geven als zij het willen. Kijk dan eerst even goed waarom en beslis of het een goede beslissing is om een slotje te geven.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:50

Jammer dat dit topic op slot gedaan is. er word hier een discussie gevoerd, en omdat TS het ineens niet meer nodig vind mag ie op slot? en de rest van de mensen die de discussie voeren dan?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:35

Ik heb het aan de mod gevraagd wat de reden van het slotje op dit topic was. Het schijnt met de jeugdige leeftijd van de topicstarter te maken te hebben en regelgeving hieromtrent.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:38

Wel jammer, want ik vind reltopics soms prachtig om te lezen }>

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:39

Het was geen reltopic. Er was een stevige discussie, en de meningen liepen ver uiteen, maar er werd geen ruzie gemaakt. Dat was ook zo leuk aan dat topic, dat kan dus ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:41

Wettelijk gezien mag je als je jonger dan 18 bent alleen reageren met toestemming van je ouders of voogden. Dat geldt dus helemaal voor het openen van een topic. Bokt is juridisch verplicht om zo'n topic te sluiten of te verwijderen als daar een verzoek toe komt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:44

Ik snap de argumentatie dat er geen discussie plaats kan vinden als om de haverklap alles gesloten kan worden als de discussie een kant uit gaat die de TS niet zint, maar ik vind dat er wel onderscheid gemaakt dient te worden tussen een topic over een medische (erfelijke) aandoening zoals Autisme, of een mening over een paard wel of niet op ijzers of de kleur of merk van een schabrakje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:45

Karl66 schreef:
Wettelijk gezien mag je als je jonger dan 18 bent alleen reageren met toestemming van je ouders of voogden. Dat geldt dus helemaal voor het openen van een topic. Bokt is juridisch verplicht om zo'n topic te sluiten of te verwijderen als daar een verzoek toe komt.

Was er niet ergens ook een leeftijdsgrens vanaf wanneer iemand mocht plaatsen op Bokt? Was dat niet 13 jaar? Wat doen al die 10 en 11 jarigen dan op Bokt?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:47

Cassidy schreef:
Karl66 schreef:

Was er niet ergens ook een leeftijdsgrens vanaf wanneer iemand mocht plaatsen op Bokt? Was dat niet 13 jaar? Wat doen al die 10 en 11 jarigen dan op Bokt?

Tja hoe wil je dat tegen houden in deze tijd.. Is toch de verantwoordelijkheid van de ouders wat hun kind op de computer en internet doet