wat beschouwen julie als een 'penny' ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TsarinaZ

wat beschouwen julie als een 'penny' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:06

hallo ik weet niet of het hier goed staat dus ik waag het er maar op

de titel zegt het al wat zien julie nu als het 'penny meisje' dit vraag k mij nu toch echt wel af
sommige hebben het beeld dat penny meisjes verhaaltjes maken over wat ze beleven met hun pony, die naar
julie blijk helemaal niet waar zijn of niet kunnen

andere vinden penny meisjes dan weer de jongere minder evaren ruiters.
vaak word ik penny genoemd omdat ik veel vragen stel.. na een tijdje krijg je gewoon al schrik om vragen te stellen
terwijl je dat namelijk altijd zou moeten kunnen doen anders leer je ook niks bij.
Ik heb mijn eige eerste paard gekocht en al wat hindernissen tegengekomen maar als ik dan iets vraag krijg ik het woord
penny naar mijn hoofdgesmeten..

dus wat verstaan julie nu onder het woord 'penny' ?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:10

Ik vind het grote onzin eerlijk gezegd. Ik versta niks of iedereen onder penny.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:11

MyHu schreef:
Ik vind het grote onzin eerlijk gezegd. Ik versta niks of iedereen onder penny.

dat vind ik dus ook ik en vele andere mensen zijn hier al zwaar door beledigd en durven zo niks meer te plaatsen op bokt.. vind ik echt erg

PocoGaucha

Re: wat beschouwen julie als een 'penny' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:12

iemand die een beetje in een fantasie paarden wereld leeft en de werkelijkheid een beetje kwijt is, wordt zo genoemd. geeft verder niets, bijna iedereen op bokt is 'vroeger' zo geweest.

Ik ook:).

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:12

Ik vind het ook onzin, net wat jij zegt, je moet toch gewoon vragen kunnen stellen op bokt, daar is de wie wat waar toch ook voor gemaakt, ik stel ook vragen als ik iets niet weet, volgens mij is dat gewoon heel erg normaal hoor, dus maak je niet druk.

En de kindjes die verhalen schrijven die niet kloppen, die hebben of aandacht te kort of ze 'wonen' nog een beetje in hun fantasie wereldje, niks om je zorgen over te maken

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:14

een tijdschrift,
ik word nooit penny genoemd maar ik klets heel de dag door over paarden dus je moet je het er niet zo van aan trekken wat andere mensen zeggen

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:16

BOKTMANDYY schreef:
Ik vind het ook onzin, net wat jij zegt, je moet toch gewoon vragen kunnen stellen op bokt, daar is de wie wat waar toch ook voor gemaakt, ik stel ook vragen als ik iets niet weet, volgens mij is dat gewoon heel erg normaal hoor, dus maak je niet druk.

En de kindjes die verhalen schrijven die niet kloppen, die hebben of aandacht te kort of ze 'wonen' nog een beetje in hun fantasie wereldje, niks om je zorgen over te maken

nou ja meestal krijg je dan zo van die antwoorden 'neem een lesgeefster' of 'voor penny vragen heb ik geen tijd' of 'duidelijk zit jij nog in je penny jaren' dat vind ik gewoon heel grof overkomen... Ik ben bijna 17 en voel me dan aangesproken alsof ik een kind van 5 ben gewoon omdat ik vragen stel over hoe zij het zouden aanpakken met dingen waar ik minder ervaring mee heb. naatuurlijk vraag je zo een dingen aan je lesgeefster maar je kan beter meerdere opties bekijken dan maar 1 vind ik persoonlijk

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:23

Ik vind het ook onzin. Net zo'n grote onzin als het onderscheid tussen: Mensen met paarden en paardenmensen. Het is in het leven geroepen door mensen die zich beter voelen dan anderen en vergeten dat we hier allemaal hetzelfde zijn: paardenliefhebbers.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:23

Dan vraag ik me toch af wat voor vragen je stelt want ik ben 17 en ik heb werkelijk nog nooit die benaming naar m'n hoofd gekregen :o

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:26

xTammyy schreef:
Dan vraag ik me toch af wat voor vragen je stelt want ik ben 17 en ik heb werkelijk nog nooit die benaming naar m'n hoofd gekregen :o

Ik ben 22 en ik kreeg in een discussie naar mijn hoofd geworpen dat ik nog 'in de ponytijd' was blijven steken. Hier bokt prefereert men excuses te zoeken of persoonlijk te worden als men het antwoord op een vraag niet weet of geen waardig argument meer kan brengen. Verbaasd me dus helemaal niets dat mensen onterecht voor penny uitgemaakt worden.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:27

xTammyy schreef:

dan heb jij geluk ik weet ook wel dat ik veel vragen stel omdat ik mijn merrie nu nog maar 9 maand heb en ik daarvoor enkel op de manege ree dus ja op verschillende vlakken was en ben ik nog onervaren... ik heb ook een moeilijk paard dat ik eigenlijk nog helemaal moet hertrainen. ze is een jaar zadelmak geweest waarna ze 2 jaar stil stond voor ze bij mij kwam dus ja. problemen met de galop, evenwicht en nog eens een trauma (verlatingsangst) erbij je kan je dus al voorstellen dat ik al net wat vraagjes gehad heb :j

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:29

je voelt je een penny of niet.. ,het is meer een hokjes plaatsen
ik ken iemand die is al op leeftijd en ze zei, ik voel me echt nog een penny..
lekker boeiend

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:32

Kan me voorstellen dat je een boel vragen hebt in die situatie ja.

Vaak vind ik dat mensen die zoiets tegen iemand zeggen ook nogal kort door de bocht.. Maar ja dat heb je vrij snel op bokt :/

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:34

je moet er gewoon niks van aantrekken wat andere zeggen
gewoon lekker doorvragen aan je paarden vriendinnen of zo

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:35

TsarinaZ schreef:
BOKTMANDYY schreef:

nou ja meestal krijg je dan zo van die antwoorden 'neem een lesgeefster' of 'voor penny vragen heb ik geen tijd' of 'duidelijk zit jij nog in je penny jaren' dat vind ik gewoon heel grof overkomen... Ik ben bijna 17 en voel me dan aangesproken alsof ik een kind van 5 ben gewoon omdat ik vragen stel over hoe zij het zouden aanpakken met dingen waar ik minder ervaring mee heb. naatuurlijk vraag je zo een dingen aan je lesgeefster maar je kan beter meerdere opties bekijken dan maar 1 vind ik persoonlijk

Die antwoorden zijn heel kinderachtig, dan zou ik juist gaan twijfelen over de bokkers die dat antwoord geven zelf niet een beetje penny zijn, kom op, het klinkt zo kinderachtig, gedraag je volwassen toch !?
Het is ook grof, maar ook heel kinderachtig.
Eigenlijk moet je met je hoofd er ver boven zitten 8)7
Daar heb je ook gelijk in, beter meerdere opties, die kun je samenstellen en kun je ook weer heel erg van leren

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:36

Mijn idee van "penny" zijn de meisjes die tegen mensen vertellen dat ze een wilde hengst hebben die alleen zij kunnen temmen en die een weiland binnen lopen om vervolgens van alles en nog wat met een pony te doen. Je pony vaak vlechten of met "roze" rijden versta ik niet onder penny. Dat heet gewoon lol met je knol :). Fantasieën mogen altijd over die wilde hengsten etc. maar andere mensen dat wijs maken, nee dankje. De betweterige die álles over paarden en pony's weten en die geen tips ontvangt vind ik ook wel penny.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:38

xTammyy schreef:
Kan me voorstellen dat je een boel vragen hebt in die situatie ja.

Vaak vind ik dat mensen die zoiets tegen iemand zeggen ook nogal kort door de bocht.. Maar ja dat heb je vrij snel op bokt :/

nou ja vind gewoon dat je in het algemeen nog al snel beoordeeld word zo wil ik al heel mijn leven western rijden en vroeg ik hoe ik mijn merrie het beste kan omscholen (niet bedoeld dat ik het meteen ging gaan doen terwijl ze nog geen goede basis heeft) krijg je derekt naar je hoofd dat je paard balans nodig heeft en je niet steeds moet verspringen of vluchten van het ene naar het andere..

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:39

Voor mij is penny: kleine jonge meisjes die spelenderwijs met paarden omgaan. :)

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:39

Frankaas schreef:
Mijn idee van "penny" zijn de meisjes die tegen mensen vertellen dat ze een wilde hengst hebben die alleen zij kunnen temmen en die een weiland binnen lopen om vervolgens van alles en nog wat met een pony te doen. Je pony vaak vlechten of met "roze" rijden versta ik niet onder penny. Dat heet gewoon lol met je knol :). Fantasieën mogen altijd over die wilde hengsten etc. maar andere mensen dat wijs maken, nee dankje. De betweterige die álles over paarden en pony's weten en die geen tips ontvangt vind ik ook wel penny.

dit beeld heb ik er ook altijd over gehad ja fantasien zijn goed maar je moet de grens tussen fantasie en werkelijkheid wel weten liggen

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:40

Bij het lezen van dit topic kreeg ik ironisch genoeg een advertentie voor de Penny-site te zien :')

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:46

Tytonidae schreef:
Bij het lezen van dit topic kreeg ik ironisch genoeg een advertentie voor de Penny-site te zien :')

_O- hahah dat was wel heel goed getimed dan

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:49

Het enige wat ik beschouw als een 'penny' is het tijdschrift zelf. Verder niks of niemand.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:50

TsarinaZ schreef:
Tytonidae schreef:

_O- hahah dat was wel heel goed getimed dan

Ik zat hier dan ook met een behoorlijke grijns op m'n smoel :Y)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:04

Laura_Stella schreef:
Het enige wat ik beschouw als een 'penny' is het tijdschrift zelf. Verder niks of niemand.

_/-\o_

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:13

Een penny is voor mij: een (vaak nog jong) meisje dat iedereen wel even gaat vertellen hoe het moet, iemand die overtuigd is dat zij alles weet en van niemand tips meer aanneemt. Bij deze meisjes gaat dat vaak gepaard met een behoorlijke dosis arrogantie en bijdehandheid.

De manier hoe het hier soms op Bokt eraan toegaat vind ik ronduit belachelijk. Ik kom vaak genoeg tegen dat iemand van 12 een normaal antwoord op een vraag geeft en dan nog wordt ze voor 'penny' uitgemaakt. En mensen die met het antwoord 'penny' reageren op een topic van zo'n jong meisje dat misschien nog niet alles weet, kunnen (vind ik) net zo goed weg blijven van het YRT subforum. Want je weet nu eenmaal dat je daar jongere mensen tegenkomt :)