Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:32

Ik ben boos! -O-

Vandaag opende ik dit topic: [LZP] Het weggeef-topic!

Met als gedachte erachter dat we mensen blij kunnen maken door onze (overtollige) spullen weg te geven. Gewoon om anderen blij te maken, zonder daar zelf iets voor terug te hoeven, de voldoening van het weggeven moet genoeg zijn!

Gelukkig was er heel veel animo voor en waren er veel mensen die volgden en ook dingen wouden weggeven :) Heel lief! Helaas waren er ook mensen die 'bedelden' om gratis spullen of mensen die wouden ruilen.. dat is juist waar ik het topic niet voor bedoelt heb, daar is de boktmarkt voor.

Helaas trof ik vanavond dan ook een slotje aan op het topic, in mijn ogen erg onterecht! Ik vind dat een goede actie als dit juist bokt positief kenmerkt (net zoals de bokt kaartenacties in het verleden en dergelijke). Ik ben het absoluut oneens met het slotje.

Motief van moderator erachter is dat dergelijke dingen maar op de bokt-markt moeten. MAAR: Op de bokt-markt zijn gratis spullen nauwelijks terug te vinden, want als je via de zoekfunctie zoekt op gratis, krijg je vooral teab advertenties, of ruitershops met GRATIS verzendkosten. Daarnaast zou ik zelf nooit kijken op de bokt-markt of er iemand een gratis appeltaart wil weggeven, een gratis wasbak aanbied, of een stapel oude donaldducks weggeeft!
Op deze manier slaat het volledig de plank mis, dit was absoluut niet de bedoeling van mijn weggeef-topic.

Ik verzoek dus dat het topic z.s.m. weer opengaat. Zodat lieve bokkers nog steeds via het topic spullen kunnen weggeven en er anderen blij mee kunnen maken die het nog graag willen/kunnen gebruiken!

Blijkbaar nodig met een aantal regels:
- Geen gebedel/gezocht reacties
- Alleen dingen aanbieden die je GRATIS weggeeft zonder er iets terug voor te hoeven o.v.v. waar af te halen
- Reacties daarop via PB
- In het topic eventueel laten weten welke bokker je blij hebt kunnen maken
- Offtopic reacties kunnen verwijderd

Zo blijft het topic overzichtelijk en blijft de goede bedoeling achter het topic voortbestaan. Meer mensen die het slotje graag zien verdwijnen?
Laatst bijgewerkt door Jaime_ op 01-05-13 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Re: Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:33

Eens. Ik vind het slotje ook onzin. Ben erg benieuwd naar de reden. Vond het een goed en leuk initiatief. :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:34

het is toch nog tijdelijk ?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:35

Zoals in de slotpost ook horen alle produkten (gratis of niet) aangeboden te worden op de BoktMarkt. Adverteren op het forum is eenvoudigweg niet toegestaan en ook gratis weggeven wordt in dit geval als adverteren gezien.
Dat wil niet zeggen dat we niet met jullie meedenken. We zijn volop in overleg voor een oplossing, meer hierover kan je ook hier lezen: C_arola @ [MZ] Hoofdstuk 'Gratis' op Markt

branka16

Ik vind het ook jammer!!!
K had al allemaal foto's van de spullen gemaakt enzo!!!
Potjandikke! -O-

Sadira

Ik heb er niet in gepost maar vond het topic een ontzettend leuk initiatief, en ben het wel met je eens dat de boktmarkt gewoon niet zo werkt. Dus ik kan het me in je bezwaar vinden. Ik snap dat de mods liever hebben dat het via de markt gaat, maar zo functioneert die nou eenmaal niet.... Dat is het nadeel van de huidige markt in vergelijking met EA vroeger. :)

Is geen klacht over de markt hoor, vind het een prima ding, maar niet voor alles :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:37

Wat zonde dat 'ie dicht is!
Ik hoop dat hij snel weer open mag of dat er een functie voor op de Markt komt want ik vond het een enorm leuk initiatief. :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:39

Wat een onzin, waarom moet dat nou weer op de markt :? Iets gratis weggeven is niet adverteren! Maar de wereld een stukje beter maken, je wil niet weten wat wij nederlanders weggooien terwijl er mensen naar de voedsel/kledingbank moeten!

ad·ver·ten·tie (de; v; meervoud: advertenties)
1
tegen betaling in een dagblad of tijdschrift opgenomen bekendmaking

Ik was het al vaker niet eens met bepaalde bokt-regels, maar dit vind ik echt regelrechte onzin en gewoon belachelijk!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:40

Kende het topic niet, maar wel een heel leuk initiatief blijkbaar! Jammer dat het gesloten is, hopelijk vinden de moderatoren snel een manier om dit toch terug recht te zetten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:40

Ik zag het topic ook en ik vond het een super goed initiatief! :D heb het al gestipt, want ga het morgen een s rustig allemaal lezen! :D maar jammer dat het dicht is nu

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:41

Dat is niet "ineens" Het is al een hele tijd niet toegestaan om artikelen aan te bieden of te koop te vragen op het forum, ongeacht of er voor betaald moet worden of dat het gratis is.
Zoals gezegd zijn we in overleg en vraag ik jullie even geduld te hebben tot het overleg is afgerond. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:42

Het was wel afschuwelijk onoverzichtelijk...

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:44

takkie_muis schreef:

Daar ben ik het mee eens.
Maar het initiatief was mooi.
Misschien is er iets te bedenken dat het overzichtelijker word.

Ik zou zeggen mensen kom met ideeën!!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:44

zonde dat het dicht is, het was een leuk initiatief.
Als ik het goed heb boden ook de moderators dingen aan. En dan moet hij toch op slot...
jammer, want niemand gaat gratis nagellak of rolgordijnen op de markt zetten natuurlijk!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:45

Marga schreef:
Dat is niet "ineens" Het is al een hele tijd niet toegestaan om artikelen aan te bieden of te koop te vragen op het forum, ongeacht of er voor betaald moet worden of dat het gratis is.
Zoals gezegd zijn we in overleg en vraag ik jullie even geduld te hebben tot het overleg is afgerond. :)

En WAAROM mag dat dan niet? Prima dat er regels zijn, je mag ook niet door rood rijden maar daar zit ook een reden achter. Dus wat is de reden van deze regel?

Vind het zo raar dat zoiets niet is toegestaan/wordt gedoogd op een forum als bokt.nl. Ik ben hoe stom misschien ook.. best boos en teleurgesteld hierom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:46

branka16 schreef:
takkie_muis schreef:

Ja dat zeker :j , alleen de uitvoering kon beter..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:47

Jaime_ schreef:
Marga schreef:

En WAAROM mag dat dan niet? Prima dat er regels zijn, je mag ook niet door rood rijden maar daar zit ook een reden achter. Dus wat is de reden van deze regel?

Vind het zo raar dat zoiets niet is toegestaan/wordt gedoogd op een forum als bokt.nl. Ik ben hoe stom misschien ook.. best boos en teleurgesteld hierom.

Doordrammen is in deze toch ook niet nodig? Er wordt door Marga al aangegeven dat er achter de schermen wordt overlegd/nagedacht over een oplossing die niet tegen de regels is en waar de gebruikers ook mee kunnen werken. Wellicht een idee om dit toch gewoon even af te wachten?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:47

branka16 schreef:
takkie_muis schreef:

Dat draag ik toch al aan in de openingstpost? :) Alleen plaatsen wat je wil weggeven met de plaats waar het op te halen is en wie je er blij mee hebt gemaakt. Rest moet maar via PB en offtopic reacties worden verwijderd.

Overzicht in het topic is dan terug, de schenker is blij, degene die iets krijgt is blij, beter voor het milieu als niet alles wordt weggegooit, iedereen blij lijkt mij. Behalve bokt, want bokt heeft een 'regel' dus het mag niet.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:49

Nou ik ben inmiddels al 5 dekens, 4 dekjes en een setje beenbeschermers armer :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:49

Leonoor schreef:
Doordrammen is in deze toch ook niet nodig? Er wordt door Marga al aangegeven dat er achter de schermen wordt overlegd/nagedacht over een oplossing die niet tegen de regels is en waar de gebruikers ook mee kunnen werken. Wellicht een idee om dit toch gewoon even af te wachten?

Dat komt omdat ik een beetje boos/teleurgesteld ben :o kijk, ik kan regels heel goed accepteren en kan me na veel regels wel schikken, maar dan wil ik wel graag het waarom erachter begrijpen. 'omdat het niet mag' vind ik geen reden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:51

Jaime, er word nu toch al overlegd voor een oplossing? ;) Daar even op wachten dus. Ik vind het een goed initiatief van je, en wel jammer dat het dicht is, maar bokt regels zijn bokt regels.

Het mag gewoon niet, en lijkt me eigenlijk ook best logisch ook. dat soort dingen horen gewoon op boktmarkt thuis. Lijkt me ook wel logisch, want anders komen er veel meer van dat soort acties op LZP. en waar wil je anders die grens leggen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:52

Jaime_ schreef:
Leonoor schreef:

Dat komt omdat ik een beetje boos/teleurgesteld ben :o kijk, ik kan regels heel goed accepteren en kan me na veel regels wel schikken, maar dan wil ik wel graag het waarom erachter begrijpen. 'omdat het niet mag' vind ik geen reden.

Het waarom is feitelijk heel simpel. Als het in 1 topic mag, dan mag het ook in 2 topics en als het in 2 topics mag.... ga zo maar verder. Vroeger was daarvoor EA en nu de Markt. Heeft te maken met een stukje overzicht voor de gebruikers en het team.

Snap dat je boos/teleurgesteld bent, maar door het drammen kom je juist over als een stampvoetend pubertje ipv iemand die serieus iets wil bespreken ;)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:53

Idd, net als mensen zeggen: Omdat dat zo is.
TOTAAL geen uitleg zit hierbij, hier kun je verder niks mee :n
Ik ben wel blij met t andere topic, door dat topic heb ik er
zaterdag 2 leuke halsters bij *\o/*

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:54

dan moeten ze maar op boktmarkt een rubriek maken, met gratis af te halen of zo iets.. als de mods het beter weten.
het is toch leuk als je mensen kunt helpen en vooral nu in deze tijd.
ik zat ook al foto's te maken van spullen die gratis afgehaald konden worden..
weinig zin om ermee verder te gaan.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:55

my_precious schreef:
dan moeten ze maar op boktmarkt een rubriek maken, met gratis af te halen of zo iets.. als de mods het beter weten.
het is toch leuk als je mensen kunt helpen en vooral nu in deze tijd.
ik zat ook al foto's te maken van spullen die gratis afgehaald konden worden..
weinig zin om ermee verder te gaan.

Read my mind :')