Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suusie22 schreef:als je alles wilt wissen wat diegene ooit op internet heeft gedaan ben je denk ik nog wel even mee bezig.
zelf mag alles van mij wel blijven bestaan, waarom niet? misschien kan ik anderen nog helpen met mijn goede kennis van alles 'kuch'. Alleen op fb is mijn echte naam bekend in een account. verder laat ik op alle andere sites mijn naam onbekend. waarom zou je trouwens gegevens op internet willen laten wissen als je overleden bent?
Shadow0 schreef:Buiten internet kun je ook niet alles gewist hebben wat ooit over jou is gegaan of door jou is geplaatst. Alles wat er ooit in kranten, blaadjes, notulen en verslagen is gekomen blijft bestaan, en een groot deel daarvan is openbaar of in elk geval voor meerdere mensen toegankelijk.
Persoonlijk ben ik ook erg benieuwd wat er precies achter zit om alles verwijderd te hebben, wat maakt dat anonimiseren niet genoeg is?
Natuurlijk kan je even zoeken op woonplaats en naam, maar vaak heb je ook wel andere dingen geplaatst waaraan valt af te leiden om wie het gaat... En om die ook te laten verwijderen moet je die post voor post uitzoeken..
Dat is niet heel fijn kan ik je vertellen
Zeker niet als ze dat anders interpreteren dan jij het had bedoeld. Ik zit in een HK-topic dat inmiddels alweer meer dan vier jaar bestaat, met mensen die ik ook al even lang ken en inmiddels als vrienden beschouw. Daar heb ik het dus ook over mijn offline leven, maar dat wil niet zeggen dat iedereen uit mijn offline leven dat hoeft te lezen
(Net zoals met een gewoon gesprek dus eigenlijk. Niet iedereen hoeft alles te weten over hoe ik over ze denk en voel, de twijfels die ik aan mezelf heb en al dat soort dingen.) Nu kan je natuurlijk zeggen dat als 't niet op de voorpagina van de krant mag, je 't ook niet online moet zetten, maar zoals gezegd: ik zit al jaren op bokt. Ten tijde van mijn eerste post was ik veertien of vijftien en had ik een andere kijk op wat ik wel of niet wilde delen met elke willekeurige persoon die de moeite doet om dingen na te lezen...
En ik zou het toch ook wel fijn vinden als ik, stel dat ik ooit stop met bokt, de boel zou kunnen wissen als ik die behoefte voel. Tegenwoordig groeit iedereen op met internet en hoewel je ouders je echt wel waarschuwen en zeggen dat je niet teveel details over jezelf op internet moet zetten, heb je dan nog niet echt het inzicht dat dat schadelijk kan zijn. Je wordt gewaarschuwd voor vieze mannetjes, maar je beseft je niet dat je leven onvoorspelbaar kan lopen en je niet kan weten of jij misschien op de een of andere manier zodanig in de belangstelling gaat komen dat mensen met andere bedoelingen jouw woorden na gaan lezen.
En natuurlijk zijn er andere manieren om bokt berichten terug te zoeken, zoals via Google, maar waarom zou je het makkelijker maken dan nodig is? Wat betreft dat Facebook en Twitter het ook doen: dat iemand anders iets doet, wil nog niet zeggen dat het goed is
Amable schreef:Ik zou het juist heel jammer vinden als alles wat ik geschreven heb verwijderd zou worden, net alsof ik uitgewist wordt ofzo. Nee hoor, lekker laten bestaan, laat men maar weten dat ik ook op deze aardbol rondgelopen heb
Niet dat ik bang ben om vergeten te worden maar wel als alles gewist zou worden.. Al is het alleen internet.. Shadow0 schreef:TE5 schreef:Shadow, heb je ooit iemand gehad uit je offline leven die online jouw berichten begon na te lezen?
Gelukkig niet. Maar eh, dat staat toch min of meer los van wat er gebeurt na je dood?
Maar gezien 't gesprek in z'n algemeen meer richting 'of bokt alle posts van gebruikers zou moeten verwijderen als zij dat willen' begon te gaan dacht ik dat ik my two cents ook maar zou plaatsen