De detectives genaamd bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

De detectives genaamd bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 10:56

N.a.v. Dit topic : [PP] paard gestolen. wat moet ik nu doen? open ik dit topic.

Er word netjes door een modje gevraagd of hier niet gespeculeerd kan worden. En wat doen sommige mensen..... Juist ja speculeren. Waarom word er niet gewoon geluisterd naar een mod?

Want het feit is dat alleen de ts de waarheid weet. En dan gaat bokt even alles uitzoeken. Ik vind het te belachelijk voor worden dat er ineens diep gespit gaat worden.
Arme jongen, als hij straks de berichten leest krijgt hij een rolberoerte van alle wantrouwigheid van bokt.

Als mensen hierover willen liegen dan komt dat vanzelf uit en daar heb je de bokt-detectives niet voor nodig denk ik.

Anoniem

Re: De detectives genaamd bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:59

Nouja moet wel zeggen, moment dat er mensen midden in de nacht op pad gaan / plannen maken om erop uit te gaan om te zoeken naar een paard, dan vind ik het logisch dat mensen wel ook te raden gaan of het allemaal wel zuivere koffie is.

Er is genoeg informatie gegeven en als je heel wat terugleest vind ik het logisch dat mensen er een heel naar gevoel over krijgen, omdat een hele hoop informatie niet klopt als je dat naast elkaar gaat zetten.

Daarbij komt, het is een openbaar forum, een ieder mag zeggen en vinden wat hij of zij zelf wil.. en ook twijfels mogen daarbij uitgesproken worden en als er een onderbouwing bij zit.. Dan is het aan de TS om goodwill te laten zien. Sorry hoor, mensen gaan midden in de nacht hun bed uit voor iemand die ze niet kunnen maar van de TS ontbreekt ieder spoor, alleen maar een vaag verhaal en dan dus (niet meer dan logisch) speculaties.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:00

Ik snap je reactie. Het bericht wordt op fb door heel veel mensen gedeeld en gaan mensen zelfs naar een markt. Zo'n bericht doet ook heel veel. Het is niet goed dat er veel gespeculeerd wordt, maar een overzichtsberichtje met de feiten waaruit blijkt dat een verhaal niet klopt, kan ik dan ook wel weer waarderen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:01

Dan moeten de mensen die op pad gaan toch dingen uitzoeken. En niet de rest? Aangezien de mensen die dit allemaal plaatsen niet aan het zoeken waren...

Waarom al die achterdocht. Waarom niet gewoon iemand vertrouwen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:01

JosineS schreef:
Ik snap je reactie. Het bericht wordt op fb door heel veel mensen gedeeld en gaan mensen zelfs naar een markt. Zo'n bericht doet ook heel veel. Het is niet goed dat er veel gespeculeerd wordt, maar een overzichtsberichtje met de feiten waaruit blijkt dat een verhaal niet klopt, kan ik dan ook wel weer waarderen.

Dat is ook prima :j

Maar hele foto's gaan achterhalen. Komop :(

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:03

quera schreef:
Als mensen hierover willen liegen dan komt dat vanzelf uit en daar heb je de bokt-detectives niet voor nodig denk ik.

Hoe, als iedereen alles voor waarheid aanneemt?
Ik zeg niet dat het verhaal niet klopt, geen idee, heb het topic niet gevolgd, maar hoe moet de waarheid aan het licht komen als niemand zich afvraagd of een verhaal wel klopt?

Jolliegirl

Heb het eens zitten doorlezen..
jeetje..

Denk dat veel mensen wel oprecht meehelpen, en zo ook dingen willen uitzoeken,..
Dat is al eens eerder voorgekomen bij een grote leugenaar op bokt.. ook met paarden en de hele reutemeteut...

na wat speurwerk bleek zij alles bij elkaar gelogen te hebben..

Dus ja, ik snap het wel.. Zeker als er dingen gewoon niet kloppen, niet duidelijk zijn.

Staat inmiddels een slotje op zie ik.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 10-04-13 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

JosineS

quera schreef:
JosineS schreef:

Dat is ook prima :j

Maar hele foto's gaan achterhalen. Komop :(

Als je weet hoe het moet is het net zo makkelijk als een naam googlen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:04

Traiectum schreef:
quera schreef:

Ik zeg niet dat het verhaal niet klopt, geen idee, heb het topic niet gevolgd, maar hoe moet de waarheid aan het licht komen als niemand zich afvraagd of een verhaal wel klopt?

Mensen zijn hele foto's gaan achterhalen. ;)
Mensen maken vanzelf fouten waardoor het aan het licht komt.

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:04

Aangezien sommige mensen het onnodig vinden dat hun standpunt door deze link wordt onderbouwt werd ik gedwongen hem te verwijderen -O-
Laatst bijgewerkt door mnnkhfsgh op 10-04-13 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:04

quera schreef:
Dan moeten de mensen die op pad gaan toch dingen uitzoeken. En niet de rest? Aangezien de mensen die dit allemaal plaatsen niet aan het zoeken waren...

Omdat mensen impulsief kunnen handelen als ze iets aan het hart gaat. En sorry, maar als je alles bij elkaar optelt, dan zou ik echt wel even op mijn achterhoofd gaan krabben. En als ik hier een OW voor krijg, jammer dan, maar als je alles terug gaat lezen en gaat vergelijken dan klopt er gewoon een hoop niet. En dat iemand impulsief gaat kijken en probeert te helpen, niets anders dan lof voor, en die google image search is alleen maar handig. Zal wat zijn als heel bokt voor de gek is gehouden door een jongetje met teveel tijd over, sorry hoor.. Vind gewoon een hele hoop dingen raar bij elkaar opgetelt.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:05

Ik vond het zo belachelijk hoe dat net in de andere topic aan toe ging....

Het leek gewoon echt een detective-topic... Walgelijk..!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:05

Dank je mikky
Laatst bijgewerkt door quera op 10-04-13 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:06

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:08

quera schreef:
Traiectum schreef:

Mensen zijn hele foto's gaan achterhalen. ;)
Mensen maken vanzelf fouten waardoor het aan het licht komt.

Nogmaals, die fouten vallen niet op als niemand zich afvraagt of het allemaal wel klopt ;)

Jolliegirl

Re: De detectives genaamd bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:09

Laten we hier vooral verder gaan met die linkjes..
Komt hier ook vanzelf een slotje...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:09

Je afvragen en dan fouten zien van een persoon vind ik anders dan op internet hele stamboeken/foto's / namen uitzoeken .

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:09

Jolliegirl schreef:
Laten we hier vooral verder gaan met die linkjes..
Komt hier ook vanzelf een slotje...

Ja daarom zei ik het al

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:10

Ik vind stamboeknamen et cetera niet heel vreemd hoor als het gaat om een paard wat zoek is. Hoe meer informatie je over het paard kan verzamelen, hoe makkelijker het zoeken is nietwaar?

mnnkhfsgh

Nou hier zie je een oproep van aan aantal weken geleden gaat over dezelfde jongen dus volgens mij klopt alles gewoon! Vreselijk dat mensen zo ver kunnen en durven gaan.... Vind ik bijna net zo erg dat wanneer iemand zich op internet voordoet als iemand anders! Je belemmerd zo mensen om te helpen met zoeken...

Lotte_Wessel

er werd wel heel veel gespeculeerd in het topic over de fries, al moet ik zeggen dat sommige dingen die naar boven kwamen je wel enige reden tot speculeren gaven. Die foto van hem van de fries die staat in een topic van een meisje die zo blij is met precies hetzelfde paard. Ik weet niet of iemand contact had opgenomen met haar en of ze het paard nog heeft. In haar berichten staan wel dingen over een paard (misschien dus die fries) waardoor het niet mogelijk was dat de topic starter over de vermiste fries de fries op dat moment had.
Ik hoop echt dat ik me moet verontschuldigen voor het speculeren en dat hij de fries snel vindt, maar ik hou toch mijn twijfels.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:11

chelle_dora schreef:
Ik vind stamboeknamen et cetera niet heel vreemd hoor als het gaat om een paard wat zoek is. Hoe meer informatie je over het paard kan verzamelen, hoe makkelijker het zoeken is nietwaar?

Ja dat is waar maar dan word er gekeken naar eigenaar en dan komen de speculaties omdat de eigenaar niet klopt( wie weet heeft ts z'n zus het paard niet over laten schrijven)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:11

quera schreef:

Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dat een jongen foto's van oa Cristiano Ronaldo in zijn profiel/voorsteltopic zet, vertelt mij toch wel dat iemand niet héél eerlijk is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:12

Lotte_Wessel schreef:
er werd wel heel veel gespeculeerd in het topic over de fries, al moet ik zeggen dat sommige dingen die naar boven kwamen je wel enige reden tot speculeren gaven. Die foto van hem van de fries die staat in een topic van een meisje die zo blij is met precies hetzelfde paard. Ik weet niet of iemand contact had opgenomen met haar en of ze het paard nog heeft. In haar berichten staan wel dingen over een paard (misschien dus die fries) waardoor het niet mogelijk was dat de topic starter over de vermiste fries de fries op dat moment had.
Ik hoop echt dat ik me moet verontschuldigen voor het speculeren en dat hij de fries snel vindt, maar ik hou toch mijn twijfels.

Dat topic kwam uit 2011...

Maargoed waarvoor moet dat al uitgezocht worden??

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:14

quera schreef:
chelle_dora schreef:

Ja dat is waar maar dan word er gekeken naar eigenaar en dan komen de speculaties omdat de eigenaar niet klopt( wie weet heeft ts z'n zus het paard niet over laten schrijven)

Doen erg veel mensen in de Friezen wereld voorral bij een ruin omdat je daat betreft de fokkerij niet veel aan hebt ... En aangezien het vrij duur is om je paard op je eigen naam te zetten is dit echt echt echt niet raar!! Hoor het zó vaak! Maar goed wat ik nu doe is ook speculeren....

Ik hoop gewoone echt dat het paard op de foto's in goede gezondheid ergen staat waar dit dan ook is en hij snel naar zijn eigen stekje terug gaat!