Mri schreef:Persoonlijk zie ik geen bezwaren. Zelf was ik mod op rustige fora en ik ga mij niet bemoeien in zaken waarin ik als mod de afgelopen week/weken mijn mening heb gegeven. Bang om als mid (ex)collega mods "tegen de schenen te trappen" ben ik niet. Als ik dat doe is het vanwege mijn mening en niet vanwege het kleurtje dat ik heb.
Ik snap de overwegingen voor deze stap en het is dan ook niet zo dat ik meteen denk dat het helemaal niet goed kan gaan...
Maar tegelijkertijd heb ik de indruk dat de voornaamste bezwaren nog niet helemaal begrepen worden. Het gaat namelijk niet om het bewust niet tegen de schenen schoppen (vanwege het kleurtje of vrienden ofzo), maar juist vanwege de onbewuste invloed die het kan hebben.
Het is lastig om je als mens te wapenen tegen onbewuste invloeden. Maar als je geen bezwaren ziet en denkt dat je er niet gevoelig voor bent, dan is de kans alleen maar groter dat je het over het hoofd ziet als dat toch gebeurt. En dat vind ik dan toch wel weer wat zorgelijk.