Sfeer op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Sfeer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 17:29

Wat vinden jullie van de sfeer op bokt?

Ik durf er eerlijk gezegd gewoon nooit meer topics te openen, bang om daarover weer rottig commentaar te krijgen -O- Veel dingen hier op bokt worden niet goed gekeurd, is zielig, mag niet, etc. Ik heb gemerkt dat ik niet de enige ben die hier zo over denk... En dat vind ik jammer! :j
Mijn vraag, wat vinden jullie van de sfeer? Wat kan er veranderen en hoe gaan we dat met z'n allen doen? *\o/*

prugelpiet

Re: Sfeer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:30

Reacties zijn soms te hard ja, maar je leert er ook weer van.
De sfeer kan goed zijn, maar je hebt ook topics war het niet goed loopt

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 17:31

prugelpiet schreef:

Ik denk dat er een groot verschil is tussen opbouwende kritiek en afzeiken...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:32

Vivian__ schreef:
prugelpiet schreef:

Ja, dat is waar.
Ik kan ook niet zeggen dat ik altijd leuk commentaar krijg, open ook amper topics.
Sommige dingen wil ik wel, maar doe ik niet, is toch niet oke :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:32

Ik zou zelf nooit foto's plaatsen op bokt; gewoon omdat ik geen zin heb in gezeik of mij eerst volledig moet indekken. De enquete liet ook wel erg naar voren komen dat veel bokkers de sfeer veel minder vinden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:33

dat is niet alleen bokt hoor, dat is de hele maatschappij........

of andere fora's en facebook enz is het niet veel beter :n

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:35

Ik vind de huiskamer (iig de 2 topic's waar ik in zit dan) erg gezellig! :)
Ben het er mee eens dat er soms een beetje te word gereageerd..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:36

Ojajoh schreef:

Ik denk niet zozeer de maatschappij; meer het gemak van relatief anoniem gal kunnen spuwen achter de computer. Want de mensen die bv stiekem van die sneue pb's gaan sturen, zullen in het echte leven niet de ballen hebben om dat ook face-to-face te durven zeggen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:38

vuurneon schreef:
Ojajoh schreef:

Ik denk niet zozeer de maatschappij; meer het gemak van relatief anoniem gal kunnen spuwen achter de computer. Want de mensen die bv stiekem van die sneue pb's gaan sturen, zullen in het echte leven niet de ballen hebben om dat ook face-to-face te durven zeggen.

Nou dat weet ik nog zo net niet.......

want het gebeurd ook op facebook en daar is niks anoniems aan....

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:38

Ojajoh schreef:

inderdaad -O-
ben het helemaal met je eens TS.
om maar even een voorbeeld te noemen:

je hoeft echt niet op bokt te plaatsen dat je je merrie wilt gaan dekken.
het is zelden goed genoeg namelijk, zonder papier = veulen voor slacht.
Ik vind kruisingen vaak leuker dan de rassen zelf!
en zo is het met nog veel meer dingen.
Laatst bijgewerkt door Magiccc op 11-03-13 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:39

vuurneon schreef:
Ojajoh schreef:

Haha ik heb wel eens mensen gemeet via internet, die dan de grootste mond en de grootste verhalen hadden, en die dan in het echt heel stil en terug getrokken waren. Ja, dat was echt een desillusie :').

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:41

Over facebook ed
Ik zie het zelf niet; of ja... Bij die doorstuurrommel commentaar wel (maar de gemiddelde leeftijd van de botte reacties is wel in de puberteit aan de jonge koppies te zien). Vroegah roddelde ik met een vriendin, was er geen sociale media (wel zo veilig, geen werkgever kan dat nagaan :')). Maar nu speelt met name voor de jeugd alles daar af...
(En ik weet zeker dat het grootste deel spijt krijgt van ze hebben geschreven als jeugd)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:44

weet je, mensen zullen dingen blijven doen die je niet tof vind. De kunst is om te leren dit niet jouw probleem te maken maar het bij hen te laten liggen :)
Ik vind de sfeer prima, maar ben dan ook zeeeer selectief over wat ik me laat raken en wat niet

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:45

Bij mij ligt het eraan wanneer ik de sfeer echt "slecht" vind in een topic.
Iedereen zal een andere mening hebben, en als dit onderbouwd wordt is er zeker geen probleem. Echter zijn er ook topics waar andere mensen de TS gelijk aanvallen.
Je hebt dan ook nog topics waarin TS eerst nette reacties krijgt waarom iets beter niet te doen en vervolgens reageert de TS op een vreemde manier dat dat de vraag niet was.... Tja....
In dat geval kan ik me wel voorstellen dat andere mensen wat harder worden, en zou dat zelf ook worden..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:47

In veel topics die langer bestaan merk ik daar niets van. Alleen mensen kunnen wel heel erg geïrriteerd raken of iets verkeerd opvatten. Zijn altijd wel mensen bij die het beter weten.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:49

Vivian__ schreef:
prugelpiet schreef:

Ik sluit me hier helemaal op aan!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:49

Er wordt soms wel hard of ongenuanceerd gereageerd, maar ik moet daar altijd wel om lachen. Het zegt iets over de mensen die zo tegen anderen praten. Of een 'Penny"meisje kritiek geven of zo.
Jammer dat je bijna geen topic meet durft te openen, maar: nu heb je het toch gedaan!!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:03

Wat mij vooral opvalt, is dat in topics waar negatief commentaar wordt gegeven, het nodig gevonden blijkt te worden dat iedereen continue hetzelfde blijft zeggen, ook al heeft TS de hint allang begrepen, pagina's en pagina's lang. Ook meerdere mod-opmerkingen helpen daar dan niet tegen. Soms worden er topics om gesloten.
Dat vind ik jammer en storend. Verder vind ik het niet erg als er ongezouten kritiek wordt gegeven hoor, daar leer je van! Ik zou me er ook niet om laten weerhouden om topics te openen hoor :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:39

Waar ik me zo ontzettend aan stoor, wanneer er door iemand een serieuze vraag gesteld wordt, helemaal tot de grond afgebrand wordt door een aantal bokkers. En dan idd pagina's lang mee door gaan.
Of nog zoiets, waar ik nu zelf in mijn topic tegen aanloop, is het eeuwige geroep om de da, terwijl ts al met regelmaat heeft gezegd dit niet nodig acht. En dan nog acht pagina's over door hameren. Toen was ik het zat en heb even mijn ongezouten mening gegeven. Gelukkig was het daarna redelijk over.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:46

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Okee, er wordt wel eens wat minder tactisch gereageerd, maar aan de andere kant... Ik zie ook zat topics waarin om hulp wordt gevraagd, er worden tips gegeven, maar bij elke tip zegt de TS: nee hoor, dat werkt niet.

Waarom open je dan een topic?!

En ja, dat je dan afgebekt wordt... Ik zou dat zelf nooit doen (denk ik), maar ik vind het wel begrijpelijk. Immers, als jij de tijd neemt om iemand te helpen, maar die persoon weet zelf alles beter, dan ben je er na verloop van tijd toch gewoon klaar mee?

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:51

Ik zet nooit rijfoto's of filmpjes op bokt. Alleen standfoto's e.d. Waarom? Omdat ik van de opgeleide juryleden al aanwijzingen krijg en daar iets mee doe. Als ik af en toe het commentaar hier lees blijkt er weinig tot niets te deugen terwijl er winst is gereden. Wij zijn geen Anky's of Edward's maar mensen die trots zijn op waar ze mee bezig zijn op ons eigen niveau. Wel heb ik vaak lol over algemene topic's of foto's.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:52

Ik merk af en toe als stille meelezer ook wel dat er soms erg bot gereageerd kan worden, maar aan de andere kant is het misschien ook wel hoe je iets interpreteert. Zelf probeer ik dan om het net even op een andere manier te lezen en vaak valt het dan wel weer mee :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:56

Als je bang bent om kritiek op bokt te krijgen weet je dus dat je zelf iets niet goed doet :) En dat je dat dus kan verbeteren in ieder geval.

Ben wel van mening dat kritiek vaker beter opbouwend kan in plaats van op een erg negatieve manier. Maar soms lijkt het wel nodig om tot iemand door te dringen. Onkunde maakt niet uit, iedereen moet leren. Maar iedere gek kan zich wel bedenken dat ze hun paard gigantisch pijn aan het doen zijn, dat kan iemand die totaal geen verstand van de sport heeft al.
Tja om dat lief te gaan zeggen zie ik niet zitten. Dat zal het niet veel verbeteren.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:04

Ik snap precies wat je bedoeld. Ik durf ook geen rijfoto's te plaatsen ivm gezeik dat ik het weer verkeerd doe. Ik heb het 1x gedaan en toen kreeg ik allemaal gezeik dat ik niet goed reed enzo. Ik ben 12. Geen Anky.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:09

Het is idd weleens lastig om iets te plaatsen zonder dat er gezeurd gaat worden om iets dat een ander veel beter denkt te kunnen.
Ookal vraag je helemaal niet naar de mening van een ander.

Verder vind ik het "toezicht" nog weleens storend.
Tuurlijk kan je niet alles tot in detail bespreken wat je bijv. In bed doet met een ander, maar soms als het maar in de buurt komt van een bed, komt er meteen een mod "in actie" omdat er MISSCHIEN een keer een jonger iemand langs komt en deze niet in aanraking mag komen met het woord *censuur*

Maar als ik op de radio hoor dat een meisje van 9 bevallen is...
Dan denk ik dat al het censuur een beetje uit 1800 stamt en totaal niet van deze tijd.

Ook het stokerige gedrag van meelezers is nog weleens een grote irritatiefactor.
Die lezen een pagina mee, denken te weten waar het over gaat, gaan in het topic een beetje commentaar lopen leveren en vertrekken weer voordat er iemand op kan reageren.

Om even terug te komen op de vraag hoe ik de sfeer vind..
Laat ik het zo zeggen, het komt regelmatig voor dat ik bokt totaal niet mis.