Opgelicht op bokt markt, wat kan ik nu doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shelby2005

Opgelicht op bokt markt, wat kan ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 09:53

Hallo,

Misschien zijn er mensen die dit ook een keer hebben meegemaakt (hoop het niet voor jullie) die mij tips kunnen geven hoe zij het destijds afgehandeld hebben? Ik zou 2 weken geleden een zadel hebben gekocht via bokt van iemand die op mijn advertentie had gereageerd, ik had nl een advertentie geplaatst met kinderzadel gezocht voor de pony van mijn dochtertje. Zij had er wel een voor me, en die mocht ik voor 50 euro incl. verzenden overnemen. Tijdje heen en weer gemaild en foto gezien en leek allemaal oké dus ik heb haar 50 euro overgemaakt en een printscreen van de overboeking gestuurd (daar vroeg ze om, dan zou ze het meteen de volgende dag versturen) maar dit is nu 2 weken geleden en ik heb nog steeds niks. Op mails reageert ze niet meer, ik heb daarna 2x gevraagd of ze me de verzendcode wil doormailen --> niks. Wel gelezen maar niet gereageerd. Toen heb ik haar een mail gestuurd of ze me svp het zadel wil opsturen of anders mijn geld terug wil storten want mijn dochtertje had inmiddels al 2 weken een pony maar nog steeds geen zadel en ze zat er echt op te wachten. Ook erin gezet dat ik me niet kan voorstellen dat iemand een kind van 7 jaar wil oplichten voor 50 euro maar dat ik me nu toch echt zorgen begin te maken enz... die laatste mail heeft ze nog steeds niet geopend en ze is sinds die mail ook niet meer online geweest op bokt. Ik snap er niks van en baal als een stekker want ik heb niet voor niks een 2e hands zadel gekocht, als ik er genoeg geld voor had dan had ik er wel een in de winkel gehaald.

Ik heb al naar de bezwaarcommissie gemaild dus die weten er van, ik heb ook van de week twee keer 1 cent overgemaakt naar haar rekening met omschrijving WAAR BLIJFT MIJN ZADEL?!? omdat ze haar afschriften waarschijnlijk wel leest en haar mail dus niet. Dit kan ik best lang volhouden maar ik wil gewoon een reactie! Een verklaring, waarom? Wat kan ik nu nog meer doen behalve aangifte doen? Ik weet inmiddels waar ze woont (ben ik via de bank achter gekomen) dus mijn ex (vader van mijn dochtertje) zei al dat hij er wel even heen zou rijden, maar of dat de oplossing is? Wie heeft er nog tips voor mij hoe ik mijn geld op een "nette manier" terugkrijg?

Alvast bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:30

Als ze helemaal niet reageerd is online aangifte doen een optie doen, maar of daar veel mee gedaan word?
Als je ex langs wil gaan en je hebt haar adres dan zou ik hem dat gewoon laten doen, dan heb je iig een reactie terug.. je kan haar ook sturen dat je haar adres hebt (met het adres er bij) en zeggen dat je ex het zadel wel op komt halen omdat ze blijkbaar geen tijd heeft het op te sturen, heb je al op boktnaam gezocht om te kijken of er meerdere mensen opgelicht zijn?

amies100

Re: Opgelicht op bokt markt, wat kan ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:33

Ik zou inderdaad gewoon je ex laten langsgaan. Je zou haar kunnen googelen om te kijken of je haar nummer kunt vinden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:37

Ik zou ook je ex laten langsgaan :j

Vervelend dat er zo veel mensen opgelicht worden op internet :( Bah

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:38

Shelby2005 schreef:
Ik weet inmiddels waar ze woont (ben ik via de bank achter gekomen) dus mijn ex (vader van mijn dochtertje) zei al dat hij er wel even heen zou rijden, maar of dat de oplossing is? Wie heeft er nog tips voor mij hoe ik mijn geld op een "nette manier" terugkrijg?

Alvast bedankt!!

Was ik zo klaar mee.
Gewoon ff wassen, scheren en knippen met dat spul.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:40

Je zou ook via haar ip adres achter haar (echte) gegevens kunnen komen. Als ik me niet vergis is die via je mail te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:41

Mijn zegen zou je hebben, om hem langs te sturen m het op te halen. Het moet maar eens afgelopen zijn met die naaierij! Dit is gewoon oplichting. Niet meer en niet minder.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:42

Mary, zoals je leest heeft ze haar adres al ;)

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:42

_Nancy schreef:

:j meer dan vervelend inderdaad. Het zet mij in elk geval wel aan het denken, zou ik het wel doen, stel dat...enz enz.
Iemand kan er nog zo betrouwbaar uitzien en dan toch nog een oplichter blijken te zijn :(

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:43

_Nancy schreef:
Mary, zoals je leest heeft ze haar adres al ;)

:o :o :o :o
Zie het inderdaad

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:44

Mary1971 schreef:
_Nancy schreef:

:j meer dan vervelend inderdaad. Het zet mij in elk geval wel aan het denken, zou ik het wel doen, stel dat...enz enz.
Iemand kan er nog zo betrouwbaar uitzien en dan toch nog een oplichter blijken te zijn :(

Ja precies, ik kijk nu ook wel uit bij wie ik wat koop via de Bokt markt (dmv profiel bekijken en berichten terug lezen)
Als er een adv staat van een bokker die nog maar 0 berichten heeft en geen profiel, dan zoek ik wel verder :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:44

Heel snel afhandelen die handel! Erheen gaan en je geld terug eisen of het zadel meekrijgen. Jammer dat dit via zo'n forum als dit zelfs al moet.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:45

Ik zou ook je ex laten langsgaan!
Misschien nog keer mailtje sturen dat je het gewoon komt ophalen ! Wie weet reageert ze dan wel.
Niet voor jou TS maar als ik dit zo zie twijfel ik ook erg of ik ooit wel iets van de boktmarkt zou kopen wat niet dicht in de buurt is. Dit hoor je echt te vaak.. Succes verder!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:46

Sowieso even melden bij de mods van de bokt-markt toch?

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:46

Waarom haalt je ex het zadeltje dan niet gewoon op ;)

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:48

Je zou via de bank kunnen proberen je geld terug te halen. Dacht wel dat je daarbij een aangifte nodig hebt, maar dat durf ik niet te zeggen.

En anders idd je ex erlangs sturen, dit is niet netjes.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:50

wat zielig zeg...inderdaad een kind oplichten voor 50 euro.
Zal zelf geen kinderen hebben, wat een aso.

Ik voel me al heel schuldig als ik zeg ik stuur vandaag iets op en het lukt niet, dat het dan een dag later verstuurd wordt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:50

Ex langssturen absoluut!

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:51

Dit soort dingen zijn dan ook altijd weer vervelend voor mensen die wel eerlijk zijn.
Ik wil nu ook iets kopen van iemand via bokt en ergens achter in m'n hoofd heb ik toch zoiets van, oeh als dit dan maar goed gaat. En grote kans dat het helemaal onterecht is natuurlijk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:53

Als je ex een beetje het rustige type is zou ik hem wel even langs sturen. Maar ik zou er ook niet teveel bombarie van maken als hij langs gaat want daar zul je ook niet verder mee komen. Misschien is de druk al genoeg als hij voor de deur staat.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:54

Ik zou het zadel of mijn geld persoonlijk gaan halen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:20

Ik heb ook een probleem gehad met een bokker (nl. zaragozza) en de mods doen dus helemaal niets voor je. Ze gaan proberen te bemiddelen maar als dat niet lukt dan heb je nog niets. Bij mij ging het 'maar' om 5 euro......
Gewoon het heft in eigen handen nemen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:23

_Noor schreef:
Sowieso even melden bij de mods van de bokt-markt toch?

Nee, in principe verloopt dat via de bezwaarcommissie en in het berichtje van de TS staat dat TS met ze contact opgenomen heeft.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:27

Ik lees hier even mee. Heb inmiddels alweer een jaar geleden kleren overgekocht van een bokker, ofja.. geld overgemaakt. de kleren zijn nooit aangekomen. zij gaf aan dat ze ze wel degelijk had opgestuurd, maar is er verder naar mijn mening niet meer achteraan gegaan.

ze is soms nog wel online, post af en toe in topics ... en heb haar regelmatig pb's gestuurd. ik wil mijn geld terug, ben ook geen rijke student ofzo, en het word nu wel tijd voor dat ze het terug stort.
maar ik weet nog steeds eigenlijk niet bij welke mod ik dit kan aangeven...

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:28

Och jeetje wat een *** ik zal haar mailtje sturen (die leest ze echt wel)
Met als ik niet binnen week reactie krijg sta ik voor je deur en haal ik hem wel op..
En dan was ik ook echt gegaan.. ik ben altijd te goed van vertrouwen..maar beter op passen denk ik.. -O-