heeft het zin om tegen een OW in te gaan ( ervaringen ? )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

had het zin om tegen de OW in te gaan

ja
11 (19%)
nee
42 (75%)
een beetje
3 (5%)

Totaal aantal stemmen: 56

romyloverrr

heeft het zin om tegen een OW in te gaan ( ervaringen ? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:12

hallo,
ik heb hier een OW te pakken ,
wat ik niet echt terecht vind , en bij iemand die ik ken nog onterechter.

maar heeft het bij jullie al eens zin gehad om tegen een OW in te gaan ?
of zeggen jullie , bespaar je het werk van die lange PB , het heeft toch geen zin.

wie heeft hier ervaring mee ?

secricible

Re: heeft het zin om tegen een OW in te gaan ( ervaringen ? )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:13

Nee heb je, ja kun je krijgen

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:14

In plaats van dit topic te openen had je ook contact op kunnen nemen het het BZ.
Er wordt serieus naar je aanvraag gekeken, nee heb je en ja kun je krijgen ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:19

oké , als er serieus naar mijn aanvraag word gekeken ga ik gewoon een PB schrijven !
bedankt , dan weet ik eigenlijk al genoeg !

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:21

wat is een ow?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:25

een officiele waarschuwing omdat ik mij , volgens de modenators , heb misdragen in een topic :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:36

Misschien handig dat ik als lid van de BZC (Bezwaarcommisie van bokt) even antwoord in dit topic. Als je een OW hebt gekregen is het handig om, als je vragen hebt, als eerste contact op te nemen met de moderator die jou de OW heeft gegeven. Kom je er dan samen niet uit, of kan/wil je geen contact opnemen met de moderator, dan kun je bezwaar tegen de OW indienen bij de BZC. Dat kan inderdaad via pb.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:42

bedankt voor het duidelijke antwoord !

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:29

Nee, heeft geen nut! :)

Ik ben eens tegen een ban ingegaan. Kreeg ik ná de ban reactie. Ik gevraagd wat er gebeuren zou als ik gelijk zou hebben, nou dan zou ik zegmaar korting krijgen op de volgende keer dat ik iets doe wat niet mag _O-
Sorry, maar dat vind ik écht belachelijk. Dan mag je je dus 1 keer flink misdragen op bokt, zonder een ban te krijgen :=

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:50

Als je OW inderdaad onterecht is, heeft het zeker zin om bezwaar te maken. Eerst bij de mod zelf en als dat niet gewenst effect heeft bij de bezwarencommissie.

Heb daar zelf geen ervaring mee overigens. Ooit 1x bezwaar gemaakt wat niet gehonoreerd werd. Overige OW's vond ik zelf wel terecht dus niet meer over gemiept na de tijd.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:54

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:18

Ik ben trouwens wel benieuwd wie er op ''Ja'' gestemd heeft :) Helemaal nergens om hoor, maar ik vraag me serieus af of dat modjes zijn of leden van de bezwaarcommisie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:21

Daphne__ schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd wie er op ''Ja'' gestemd heeft :) Helemaal nergens om hoor, maar ik vraag me serieus af of dat modjes zijn of leden van de bezwaarcommisie.

Dat denk ik wel. :D

Nee, tegen een ow ingaan had bij mij geen zin.. Ze hadden bij mij nergens bewijs voor en dat heb ik ook aangegeven maar daar waren ze het niet mee eens.. Nouja dan niet.. :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:21

De wereld vergaat nog eerder dan dat een ban wordt teruggedraaid, dat kun je echt shaken.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:24

Daphne__ schreef:
Nee, heeft geen nut! :)

Ik ben eens tegen een ban ingegaan. Kreeg ik ná de ban reactie. Ik gevraagd wat er gebeuren zou als ik gelijk zou hebben, nou dan zou ik zegmaar korting krijgen op de volgende keer dat ik iets doe wat niet mag _O-
Sorry, maar dat vind ik écht belachelijk. Dan mag je je dus 1 keer flink misdragen op bokt, zonder een ban te krijgen :=

Om een bezwaar echt goed te bekijken, hebben we tijd nodig. We bekijkende situatie met heel de BZC en nemen een beslissing. Als je een korte tijdelijke ban hebt gekregen, kan het dus zo zijn dat je inderdaad de uitspraak van je bezwaar pas krijgt als je tijdelijke ban alweer afgelopen is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:49

Kan iemand van de bezwaarcommissie aangeven hoeveel bans er b.v. het laatste jaar zijn teruggedraaid?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:24

Dat kunnen we in principe wel aangeven maar ik vraag me af wat het op dit moment toevoegt, en het is ook niet alleen aan mij om dit te beslissen. Het is volgens mij vooral de vraag wat er onder zinvol verstaan wordt. Ik proef uit de meeste reacties hier dat mensen een bezwaar als zinvol zien wanneer het besluit van de moderators wordt terug gedraaid. Maar het komt natuurlijk ook voor dat we, als we een bezwaar behandelen, tot dezelfde conclusie komen als het moderatorteam. De OW of ban vinden wij dan ook terecht gegeven.

Is het dan zinloos geweest om in bezwaar te gaan? Ik vind zelf van niet. Immers wij bekijken de zaak met een frisse blik omdat we geen voorkennis hebben, zo hou je elkaar als bokt team kritisch en alert. Daar profiteren uiteindelijk de gebruikers ook weer van. In die zin is het dus altijd zinvol om bezwaar in te dienen. Degene die het bezwaar heeft ingediend kan er echter heel anders tegen aan kijken omdat de OW of ban blijft staan. Het is dus maar net van welke kant je er tegen aan kijkt, of je het als zinloos of zinvol ervaart.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:18

slimmerik schreef:
Kan iemand van de bezwaarcommissie aangeven hoeveel bans er b.v. het laatste jaar zijn teruggedraaid?

Ja, dat kan.

In 2012 zijn er 44 bezwaren tegen een OW en/of ban ingediend. Daarvan zijn er 9 toegekend en dus teruggedraaid.
Dat is 20%.
Met wel de kanttekening dat dit dus alleen OW's zijn waarop bezwaar is ingediend. Hoeveel OW's er zijn uitgedeeld in 2012 is mij niet bekend.

Het heeft dus zeker wel nut om bezwaar in te dienen. Ik sluit me verder dan ook bij Susan aan :)

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:25

Nou, ik ben wel eens tegen een OW en tegen een ban in gegaan maar heb nooit enige respons gekregen. :P

Nu ben ik maar gewoon 'braaf'. :+ :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:52

Chaos schreef:
Nou, ik ben wel eens tegen een OW en tegen een ban in gegaan maar heb nooit enige respons gekregen. :P

Zo komen ze op die 44, de rest behandelen ze gewoon niet...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:54

Chaos schreef:

Ik weet dat de BZC heel erg serieus en kritisch te werk gaat. Vandaar ook dat ik het heel erg vervelend vind dat dit bezwaar kennelijk nooit is aangekomen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:56

Wij behandelen elk bezwaar dat binnenkomt tegen een OW of Ban. Dit kan volgens de Bokt Regels maximaal 7 werkdagen duren, voordat je antwoord op je bezwaar krijgt aangezien wij als Bezwaarcommissie ook werken of studeren en niet 24uur op Bokt zitten. Daarnaast wordt een bezwaar met de gehele bezwaarcommissie besproken om zo tot een objectief en kritisch oordeel te komen

Indien je geen respons hebt gehad van iemand van de bezwaarcommissie moet je een pb of een mail sturen naar de bezwaarcommissie dat je nog op respons wacht zodat iemand anders eventueel het bezwaar kan oppakken

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:57

Is al een tijd geleden hoor. Mijn laatste OW is al weer een heel tijd terug (GOED HE! :P ).
Heb toen zelfs nog een vriendin/bokker laten mailen maar die kreeg terug dat ik zelf contact moest opnemen, maar dat had ik al gedaan en kreeg toen alsnog geen respons. :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:03

Ik heb het nog even voor je nagekeken, maar kan er echt niets van vinden Chaos.
Is dit naar het mailadres van de Bezwaarcommissie gegaan?
Is al een tijd geleden, maar zou je dit nog kunnen checken? Is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen mailtjes sturen en dat ze niet aankomen of in spamboxen verdwijnen ofzo. Want beantwoord worden ze altijd als we ze binnen krijgen :j

Enne, houden zo, die OW's :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:08

Nee het heeft geen zin, ze denken toch alleen maar dat hun gelijk hebben. Zonder dat ze de achtergrond ervan weten.