waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:58

tjah dit is weer zo een topic ...

en dit keer gaat t over t mosknee topic
dit had ik er in neer gezet tjah misschien niet zo stijlvol maar goed het is mijn mening en daar is toch een topic en een forum voor...daar horen mensen hun mening kwijt te kunnen
Citaat:
ik vind mensen die zonodig willen geloven dat ze dat lekker thuis moeten gaan doen...kerken en moskeeen staan er al genoeg ...
sport vergelijken met iets wat niet bestaat en zoals eerder werd gezegd tussen je oren zit vind ik niet kunnen...
ga mee met magic je voelt je amper meer thuis in je eigen land soms heb ik t idee alsof ik naar marokko ben gegaan of turkije...wij moeten ons aanpassen aan hun maar vind wel dat hun zich moeten aanpassen aan ons en dan allemaal nederlands banketstaaf en niet dat domme gemekker waar je als nler geen k van verstaat..

krijg ik toch even een liefdevolle pb van een modje of ik respectvoller wil reageren nou sorry hoor maar waarom moet je alleen maar brave, liefdevolle dingen zeggen mag je tegenwoordig niet zeggen dat het land al vol genoeg staat dat als men zich niet wil aanpassen dat ze maar terug moeten gaan naar hun geliefde landje...
waarom doet bokt toch zo vreselijk krom |o het is verdomme een forum en ik vind dat als iemand nou eenmaal een andere mening heeft dan andere dat dat ook gewoon gezegd mag worden en dan moet er niet meteen zo kinderachtig een pb gestuurd moeten worden..
door dit soort kansloze pb,s heb ik t idee dat ik mijn mening niet mag neerzetten en dat ik mond dood gemaakt word..en dit heb ik dus in veel meer topics buiten het hk als je maar 1 dingetje verkeerd zegt krijg je gelijk zo een leuke kinderachtige pb of OW.

ben benieuwd wie er net zo over denkt
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 29-01-13 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:00

Dat vraag ik me ook af

Toogfilosoof

Ik ben het met je eens.

bfsunshine

Ik geef je groot gelijk, ik probeer zo min mogelijk te reageren op dergelijke topics.. Ik vind het gezellig in de huiskamertopics, itp en een beetje 'onzin'topics. Maar de rest laat ik eigenlijk aan me voorbij gaan omdat het 9 van de 10x toch niet gewaardeerd wordt.

Naar mening moet men dan niet vragen naar de mening van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:02

Ik hoor van veel mensen dat het veranderd is, dat bokt veranderd is...
Misschien kun je naar bart een berichtje sturen waarom?

ik ben het met je eens

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:05

t lijkt wel in mijn ogen alsof je steeds meer behandelt word als een klein kind je zegt iets wat niet in hun straatje valt en hoppa gelijk komt er zo een liefdevolle OW of waarschuwing in je pb box..
ik vind dat echt ronduit kinderachtig als je niet wil dat mensen hun mening geven dan had je in mijn ogen gewoon geen forum moeten maken en ook geen topic.
niet iedereen denkt liefdevol over bepaalde dingen en vind t dan ook ronduit schandalig dat je niet eens wat minder liefs mag neerzetten ...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:05

Sja, ik heb ook wel eens een mening wat 'vriendelijker' geformuleerd gezien dan dat :)
Je kan reageren op bepaalde manieren.
En dan is: 'dan allemaal nederlands banketstaaf en niet dat domme gemekker waar je als nler geen k van verstaat' niet bepaald fatsoenlijk geschreven.
Je mag best je eigen mening geven, maar de manier waarop, is vaak erg belangrijk voor hoe je een toon zet, zeker als er alleen woorden op een scherm staan en er geen intonatie bij is :)
Overigens zou een spellingscheck ook geen kwaad kunnen, maar dat is mijn bescheiden mening :)
Laatst bijgewerkt door Mano88 op 29-01-13 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:06

Loesje88 schreef:
Sja, ik heb ook wel eens een mening wat 'vriendelijker' geformuleerd gezien dan dat :)
Je kan reageren op bepaalde manieren.
En dan is: 'dan allemaal nederlands banketstaaf en niet dat domme gemekker waar je als nler geen k van verstaat' niet bepaald fatsoenlijk geschreven.
Je mag best je eigen mening geven, maar de manier waarop, is vaak erg belangrijk voor hoe je een toon zet, zeker als er alleen woorden op een scherm staan en er geen intonatie bij is :)

Ik denk dat daar inderdaad wel het probleem zit :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:07

Je mag prima je mening geven. Het gaat om de manier waarop. Je had ook kunnen schrijven: "Ik vind dat er al genoeg kerken en moskeeën zijn in mijn buurt, ik voel me soms zowat in het buitenland lopen. Wij moeten allerlei aanpassingen doen maar dan mogen we toch ook verwachten dat immigranten zich ook aanpassen en hun best doen onze taal te leren, ik vind het helemaal niet leuk als ik Turks of Marokkaans om me heen hoor en er niets van begrijp." Dan zeg je eigenlijk hetzelfde, maar ik weet zeker dat je voor dat bericht geen waarschuwing had gekregen. ;)

En ik zie van jou regelmatig ongenuanceerde berichten die stikken van de vooroordelen. Tsja, dan snap ik wel dat je ook regelmatig een pb van een modje krijgt. Ik bedoel, iemands taal "dom gemekker" noemen is gewoon níet respectvol.
Laatst bijgewerkt door Dani op 29-01-13 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Re: waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:08

tjah maar dan nog....ik vind gewoon dat er heel kinderachtig gedaan word.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:09

@TS er zitten zoveel leden op dit forum, het is niet kinderachtig, het is puur om te zorgen dat alles netjes en vooral respectvol blijft verlopen :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:12

Moet eerlijk zeggen dat ik het gelezen had (zat ook in dat topic) en dat ik er een beetje om moest lachen, het is wat bruut om zo te zeggen maar het is wél juist datgene wat veel mensen erover denken maar niet neer willen zetten, of niet hardop durven zeggen. Tenminste, da's mijn mening :D

Van mij hoeven zulke topics ook echt niet op slot, juist interessant al die meningen. Zo zie je soms juist dingen ook eens van een ander perspectief, mooi toch! Mond snoeren vind ik erger dan een negatieve mening horen/lezen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:12

het is inderdaad de manier waar op je het opschrijft.
Wat jij schrijft heb ik al verschillende malen geschreven,nog nooit iets over gehoord.
Ja,van de linkse(wassenaar wonende :+ )medebokkers :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:14

Je kunt prima je mening geven maar het ligt voornamelijk aan de manier waarop je dat doet. Wat jij zegt heb ik al zo vaak voorbij zien komen namelijk (maar dan anders geformuleerd) en die mensen hebben daar echt niet allemaal een pb over gehad.

Ik stoor me meer aan je slechte Nederlands trouwens als ik eerlijk ben :Y)

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:18

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind de manier hoe je reageerde (en dan bedoel ik dus het citaat stukje in de beginpost) juist kinderachtig. Allemaal gescheld en lomp verwoord, dat kan ook wel anders. Tuurlijk mag je wel een mening hebben, maar het kan ook anders toch? Zeker door je laatste zin kunnen mensen echt beledigd raken hoor, misschien heb je het zelf niet door, maar je kunt niet alles roepen wat je denkt vind ik dan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:19

Ik denk dat iedereen z'n mening kan geven.
Maar jouw voorbeeld uit de OP is nu niet echt een goed voorbeeld van hoe je dat netjes doet. :D
Dus ik denk dat dit de oorzaak is van de pb die je hebt gehad!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:21

Ik vind het terecht dat je een berichtje hebt ontvangen: de manier waarop je de boodschap brengt, is minstens zo belangrijk als de boodschap zelf.
Je had exact dezelfde boodschap ook beter kunnen verpakken; dan was het nog je mening immers, maar wel tactischer.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:24

Je manier van je mening beschrijven is niet bepaald respectvol, dus begrijp ik
dat je daarvoor een berichtje krijgt.

Iedereen mag zijn mening hebben maar je kunt hem altijd netjes formuleren.

Als je trouwens zo gek bent op Nederland kun je misschien nog iets aan je taal doen,
'hun' is namelijk een bezittelijk voornaam woord. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:33

Is een punt in de hele maatschappij imo. Mensen vinden dat ze te pas en te onpas hun mening moeten kunnen geven, maar rekening houden met een ander is er dan ineens niet bij, respect is vaak ook ver te zoeken..
. Als je ze daar dan op wijst krijg je: ja maar.... Het is mijn mening....

Gister waren er ook een aantal van mening dat het belachelijk was dat gtst niet uitgezonden werd ivm de mededeling van Beatrix, dat mag je natuurlijk jammer vinden, en dat mag je zelfs belachelijk vinden, maar om Beatrix dan vervolgens voor kanke r h oer uit te gaan maken getuigd toch van weinig respect. En dat respect vind ik ook ver te zoeken in de post die ts in de OP aanhaalt.

En dus kom je op eenrichtingsverkeer uit, want men wil wel dat hun mening gerespecteerd wordt, maar respecteren vervolgens niet de mening van een ander...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:36

Ik vind de betreffende post zeer respectloos en begrijp echt dat daar op ingegrepen wordt.
Tuurlijk mag je je mening hebben, maar vrijheid van meningsuiting is niet gelijk aan andere mensen moedwillig beledigen en de grond in trappen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:39

Ik ben het helemaal met je eens. ;) Je had het inderdaad subtieler kunnen brengen maar alsnog maak jij gewoon een punt en vind ik niet dat het een berichtje is waarop een Modje zo zou moeten reageren. :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:59

:D

Zo verschrikkelijk herkenbaar....

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:10

Je mag best je eigen mening hebben, het is alleen de manier waarop je deze verkondigd.

Edit: zoals een aantal anderen (oa Vuurneon) ook zeggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:14

eenitraM schreef:
:D

Zo verschrikkelijk herkenbaar....

Zo verschrikkelijk voorspelbaar.... :')
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 29-01-13 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:14

Het is ook maar net wie het schrijft soms. Ik kreeg al een vingertik omdat ik 'oh mijn god' (dat was mijn hele post) zei :')