ongewenste transacties Boktmarkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

ongewenste transacties Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 22:50

Zodra transacties niet gaan zoals ze gaan kan je de Marktmod inschakelt na een, schijnbaar, lange weg, met van en naar pben met de verkoper en er komt geen reactie word die bokker gebant.

Daarna komt er op Forumzaken een topic met: Meerdere mensen slechte Markt-ervaringen met ..... hier kunnen mensen reageren op of zij slechte ervaringen hebben.

Echter, wanneer er WEL transacties goed verlopen zijn, mag dit niet gemeld worden! Waarom niet? waarom mag j eniet vertellen dat jij wel goede transacties hebt gehad met de desbetreffende verkoper? Ik vind dit zo laag, sws als jij zo'n bericht krijgt op FZ word jou naam vies door het slijk gehaald..

Het probleem is nu ook, omdat de verkoper gebant is, dat je verhalen maar van 1 kant hoort. Waarom? waarom worden gebruikers direct gebant. sws, waarom word je van bokt helemaal gebant terwijl je op bokt de beste figuur kan zijn? waarom geef je dan niet een ban op boktmarkt van mij part. Maar hoe rigoureus is het als je dan direct maar voor heel bokt bant??

Anoniem

Re: ongewenste transacties Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:51

Gebruikers worden niet 'direct' geband. Daar gaat een hele lange weg aan proberen contact te krijgen vooraf. Er worden genoeg mogelijkheden geboden het netjes op te lossen.

Het maakt niet uit of mensen wél goede ervaringen hebben. Als er één iemand wordt opgelicht is diegene gewoon al fout bezig.

De berichten op FZ zijn perfect geschikt om overige slachtoffers op te sporen en met elkaar in contact te kunnen brengen om eventueel gezamenlijk verdere stappen te ondernemen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:52

Ladybird schreef:
Het probleem is nu ook, omdat de verkoper gebant is, dat je verhalen maar van 1 kant hoort. Waarom? waarom worden gebruikers direct gebant. sws, waarom word je van bokt helemaal gebant terwijl je op bokt de beste figuur kan zijn? waarom geef je dan niet een ban op boktmarkt van mij part. Maar hoe rigoureus is het als je dan direct maar voor heel bokt bant??

Dit typte een mod net, althans, ik neem aan dat het over dat topic gaat:
Citaat:
Er worden nooit zomaar gebruikers geband door het team. Er worden meerdere gelegenheden geboden om tot een oplossing te komen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:53

Ze vragen naar die slechte ervaringen zodat eventuele mensen die het voor zich houden, zich dan wel melden. (Al dan niet in het topic, al dan niet via pb)
Naar mijn idee gaan mods tot actie over (zoals bannen of een dergelijk topic waar jij op doelt) nadat er geen gehoor is gegeven, zoals daar ook staat in het topic waar jij waarschijnlijk op doelt.

Het valt mij op dat er nooit, maar dan ook nooit moeilijk gedaan wordt over die topics, totdat een vriendinnetje ineens in zo'n topic genoemd blijkt te worden.
De andere kant van wat jij noemt 'waarom geen positieve ervaringen'..

Over het bannen heb ik geen mening, wederom heb ik het idee dat jij je dit afvraagt vanwege de bokker waar jij op doelt en de manier waarop je wsl op bokt met haar omging.

Dav

Regel van bokt om evt meer ''slachtoffers'' tegen te gaan????,mocht de verkoper wel fout zijn.
Er kan een goede reden zijn dat de verkoper tijdelijk niks van zich kan laten horen maar met een ban word het helemaal lastig om de kopers in te lichten.

Hier op bokt was laatst ook zo'n topic van iemand,die persoon had op bokt mensen opgelicht en daarna op een ander forum.
Op bokt werd ze geband maar op het andere forum niet zodat die gedupeerden toch nog contact met haar konden opnemen mocht ze online komen.
Laatst bijgewerkt door Dav op 13-01-13 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Dat vind ik namelijk ook! Kunnen we niet een topic maken waarin iedereen kan zeggen dat de transactie met die en die goed verlopen is!

En ShauniBef ik mis je :(
Jammer dat hij gebant is. Niks kwaads aan vond ik

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:54

Misschien is het wel een idee om reacties van kopers op de adverteerder mogelijk te maken??
Ik vind het altijd wel fijn als ik van een ander hoor dat een verkoper lekker vlot is met versturen etc.....

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:54

Shauni een hij :') ?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:55

ik bedoelde zij hah

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:55

Sani schreef:
totdat een vriendinnetje ineens in zo'n topic genoemd blijkt te worden.

Dat viel mij dus ook op.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:57

Waarom zou je moeten melden dat een transactie goed verlopen is? Dat is toch de normale gang van zaken? Als het een keer niet goed gaat, ala, dat kan gebeuren, maar meerdere keren? Dan zit er toch iets fout en dan is het mooi dat Bokt dit verder tegengaat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:58

Ladybird, misschien omdat als het een vriendinnetje op Bokt is, dat mensen om haar te steunen maar wat positieve verhalen op gaan schrijven?
Maar ik weet het ook niet, hoor. Het zou normaal moeten zijn dat een transactie goed verloopt.
Als het iemand zou zijn die net op Bokt is, en nog niet bekend is, zou niemand het erg vinden als de naam wordt genoemd. Alleen maar blij met de waarschuwing.
Maar het is natuurlijk balen als een voor jou bekende bokker in zo'n topic wordt genoemd.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:00

Dit gaat niet specifiek over Shaun, al is dit wel de druppel..

Ik heb het vaker meegemaakt. er worden lelijke dingen in het topic gemeld, terwijl transacties gewoon goed verlopen zijn ZONDER dat de debetreffende verkoper zelf kan reageren (en dan alsnog eventueel) met een voorstel kan komen..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:01

Hoezo maakt dat een verschil, of iemand de betreffende bokker kent of niet? Alleen als mensen andere ervaringen met haar hebben, mag dat ook genoemd worden, toch?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:02

Maar daar zit het hem. Er is vermoedelijk al tijd genoeg gegeven om met een voorstel te komen.
En naar mijn weten is er nog altijd de bezwaarscommissie waar een geband lid terecht kan wanneer hij/zij het niet eens is met een bepaalde beslissing.
Maar lelijke dingen? Wat is er lelijk aan dat het feit dat aangeven inderdaad een slechte transactie gehad te hebben? In het topic waar ik op doelde in mijn vorige post ben ik het zo 123 niet tegen gekomen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:04

Ladybird schreef:
Ik heb het vaker meegemaakt. er worden lelijke dingen in het topic gemeld, terwijl transacties gewoon goed verlopen zijn ZONDER dat de debetreffende verkoper zelf kan reageren (en dan alsnog eventueel) met een voorstel kan komen..

Citaat:
Er worden nooit zomaar gebruikers geband door het team. Er worden meerdere gelegenheden geboden om tot een oplossing te komen.

Ik neem aan dat je niet met je neus bovenop de transactie zit, dus je weet in principe niet hoe het is gegaan, het zijn ook meerdere mensen die zich melden in dat topic. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat het bokt team hier netjes mee om gaat.

Daihyo

Iemand wordt nooit zomaar geband. Als iemand bij een koop geen reactie meer van de verkopende partij krijgt terwijl er al wel betaald is, kun je de Bezwaarcommissie inschakelen. Wij gaan in dat geval bemiddelen tussen beide partijen en 9 van de 10 keer komen we er uit en wordt het alsnog opgestuurd of terugbetaald. Wanneer dit, na herhaaldelijke pogingen, niet gebeurt, dragen wij de bemiddeling over aan de moderators. Zij doen nog een laatste poging en lukt ook dit niet, kan er een ban volgen.
Hier gaat een aantal weken overheen, een verkoper krijgt een aantal kansen om het zelf op te lossen. Lukt dit niet, kan er een ban volgen.
En dan volgt er inderdaad ook een topic op FZ om te inventariseren of er meer mensen een slechte ervaring hebben.

En waarom geen positieve ervaring noemen? Dat is in dat geval niet relevant. Er is een slechte ervaring, iemand (of meerdere mensen) is gedupeerd en dat proberen we op te lossen. Daar gaat het om. :)

nynke55

Hhilde schreef:
Hoezo maakt dat een verschil, of iemand de betreffende bokker kent of niet? Alleen als mensen andere ervaringen met haar hebben, mag dat ook genoemd worden, toch?

Wat heeft dat voor zin? Als 20 mensen een goede ervaring hebben, maar 5 mensen hun spullen niet gekregen hebben, hebben ze er toch niks aan dat de rest wel tevreden is?
Moet je dan iets bestellen met de kans van 1 op 5 dat het goed komt?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:07

Ehh, nee. Maar als jij door wat voor omstandigdheden dan ook je spullen niet goed kon verzenden, vinx jij het dan fijn om als oplichter weggezet te worden?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:09

Hhilde schreef:
Ehh, nee. Maar als jij door wat voor omstandigdheden dan ook je spullen niet goed kon verzenden, vinx jij het dan fijn om als oplichter weggezet te worden?

Dan kan je toch het geld terug storten?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:10

Hhilde schreef:

Hoe veel tijd moet je iemand geven om uitleg te doen?
Er staat duidelijk dat er pogingen gedaan zijn om tot een oplossing te komen maar dat er daar geen gehoor aan is gegeven. Wie zijn schuld is het dan?
Zoals ik net ook al zei, persoon in kwestie kan altijd contact opnemen met het modteam/bezwaarscommissie/etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:12

Hhilde schreef:

Zo snel gaat dat blijkbaar niet.
De verkoper heeft ruim de tijd uitleg te geven aan het bezwaarcommissie.
Ook wordt gekeken naar een oplossing en geld terugsturen is zo gebeurd.
Daar heb je geen weken de tijd voor nodig.

nynke55

Hhilde schreef:

Nee, maar er word ook nergens gezegd dat ze een oplichtster is, alleen dat een aantal mensen geld overgemaakt hebben, hun spullen niet gekregen hebben, de bezwaarcomisssie haar een aantal keren heeft benadert en de moderators nog een keer. Ik kan me voorstellen dat het eens een paar dagen langer kan duren dan de bedoeling was, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand met goede wil dit zo lang zou laten voortduren.

Ailill

ruitje schreef:
Hhilde schreef:

Dan kan je toch het geld terug storten?

Dat wilde de mensen niet, die wilden wachten op de spullen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:13

@Ailill
Maar als de verkoper het geld terugstuurt hebben de kopers geen zaak meer.