help ! ik ga mijn hond verliezen !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madebygifi

help ! ik ga mijn hond verliezen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 19:16

ik weet niet of ik dit bericht hier mag plaatsen maar ik heb dringend wat raad nodig .
Ik heb een paar dagen geleden te horen gekregen dat mijn hond coona kanker heeft het is een erg agressieve kanker en er valt niks meer aan te doen . Coona is 13 jaar en dat ras word normaal maar 13 jaar . het is een echte bomma .
De dokter zei dat ze ofwel door die kanker haar poot kan breken en dat we haar dan moeten laten inslapen of we rustig afscheid kunnen nemen en haar dan laten inslapen . We zijn er nog niet helemaal uit maar we gaan waarschijnlijk rustig afscheid nemen en haar laten inslapen . Maar ik zou erg graag bij zijn als ze word geutanaseerd .Ik zou graag wat tips hebben over hoe ik daar op dat moment mee moet omgaan en hoe ik er daarna mee moet omgaan . alle tips en info zijn welkom .
xxxx verdrietig meisje van 14 jaar xxx ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

mariekekroon

Re: help ! ik ga mijn hond verliezen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:17

veel sterkte

madebygifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 19:17

mariekekroon schreef:
veel sterkte

bedankt xx

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:18

heeeel veeeel sterkte

madebygifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 19:18

Nagano schreef:
heeeel veeeel sterkte

dank u maar heb je mss tips over hoe ik ermee moet omgaan dat zou heel hulpvol zijn

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:20

bedenk dat je hond dan geen pijn meer heeft.....
mischien een plukje haar bewaren van je hond?!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:21

Wat verschrikkelijk voor je! Ik heb zelf drie honden en ik moet er niet aan denken dat er zoiets met mijn hondjes gebeurt. Wat bij mij heel erg geholpen heeft toen ons paard overleed is toen het paard al ingeslapen was nog even met hem alleen te zijn. Ik heb toen een mooi afscheid kunnen nemen. Misschien helpt dit ook bij jou.
Veel Sterkte en m'n PB box staat altijd voor je open als je iets kwijtwilt :(:)

madebygifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 19:21

mariekekroon schreef:
bedenk dat je hond dan geen pijn meer heeft.....
mischien een plukje haar bewaren van je hond?!

dank u , en dat plukje doen we zowiezo we gaan haar ook laten cremeren dat ze altijd bij ons is x

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:22

Oja een plukje haar is een goed idee. Dat kan je dan in een mooi sieraad laten zetten of in een fotolijstje met de hond zijn foto erin.
Bedenk dat de hond een mooi lang leventje heeft gehad bij jou :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:22

Tips om ermee om te gaan? Er goed aan blijven denken dat je hond straks nooit meer pijn kan hebben :(:) en een heerlijk leventje bij jullie heeft gehad!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-01-13 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:23

madebygifi schreef:
Nagano schreef:
heeeel veeeel sterkte

dank u maar heb je mss tips over hoe ik ermee moet omgaan dat zou heel hulpvol zijn

probeer er veel over te praten krop het niet op
en als de da zegt dat het beter is dan zou ik met je hond nog iets gaan doen wat je altijd al heb willen doen
en dus exstra genieten er van

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:23

en veel fotos maken van jou en je hond, kan je die later nog een x bekijken en terug denken hoe die was

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:24

Als je kiest voor inslapen, maak je een afspraak bij de dierenarts.
Op het moment daar, zal de dierenarts de hond nog eens nakijken, hierna krijgt je hond eerst een spuitje waarvan ze gaan slapen (te vergelijken met een narcose-prikje) vaak geeft een dierenarts je in de tijd dat je hond gaat slapen de tijd om afscheid te nemen. (bij ons op het werk ging de dierenarts dan vaak even een minuut of 10-15 weg uit de spreekkamer) Als je hond eenmaal in slaap is, krijgt het een 2e spuitje. Dit spuitje zorgt uiteindelijk voor de daadwerkelijk dood. Meestal duurt dit niet lang :n

Vaak is er hierna ook nog tijd om afscheid te nemen als je de hond achter laat bij de dierenarts.
Je kan je hond ook weer mee naar huis nemen en thuis begraven als dat volgens de wet mag.

Veel sterkte, afscheid nemen is nooit leuk :(:)
Misschien handig om het te melden bij de dierenarts of assistente (op het moment dat je de afspraak maakt) dat je het nog nooit hebt meegemaakt en het "eng/spannend" vindt. De meeste dierenartsen nemen ruim de tijd om je gerust te stellen en uit te leggen wat ze precies gaan doen.

Schrik niet, sommige dieren gaan nog bewegen nadat ze overleden zijn. Dit normaal en komt door de spieren en het afsterven van het lichaam. Ze leven dan niet meer, dus je hoeft niet bang te zijn dat de dierenarts zijn werk niet goed doet.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:25

idd! Een plukje haar houden en haar riempje ofzo aan je muur hangen :)
Maak er een mooi afscheid van, met wat lekkers en een zacht dekentje en veel knuffels. Je kan haar ook een brief schrijven en die dan bij haar in haar mandje leggen. Neem vooral zoveel tijd als je nodig hebt. Sterkte meid! :(:) en denk aan alle mooie momenten

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:26

Praat met iemand erover als je het erg moeilijk vind. Misschien iemand van Bokt die je dit soort informatie toevertrouwt?
Bij mij helpt het altijd om met vreemde vertrouwensmensen hierover te praten. Je moet wel heel goed zijn om met mij te kunnen praten als je me kent. Ik weet het niet hoe het komt maar tegen vreemde mensen die ik bijv. net ken zou ik meer vertellen dan tegen mensen die ik goed ken
Zoals ik al had gezegd mag je alles wat je wilt vertellen in mijn pb box gooien ;)

madebygifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 19:27

Anoli schreef:
Op het moment daar, zal de dierenarts de hond nog eens nakijken, hierna krijgt je hond eerst een spuitje waarvan ze gaan slapen (te vergelijken met een narcose-prikje) vaak geeft een dierenarts je in de tijd dat je hond gaat slapen de tijd om afscheid te nemen. (bij ons op het werk ging de dierenarts dan vaak even een minuut of 10-15 weg uit de spreekkamer) Als je hond eenmaal in slaap is, krijgt het een 2e spuitje. Dit spuitje zorgt uiteindelijk voor de daadwerkelijk dood. Meestal duurt dit niet lang :n

Vaak is er hierna ook nog tijd om afscheid te nemen als je de hond achter laat bij de dierenarts.
Je kan je hond ook weer mee naar huis nemen en thuis begraven als dat volgens de wet mag.

Misschien handig om het te melden bij de dierenarts of assistente (op het moment dat je de afspraak maakt) dat je het nog nooit hebt meegemaakt en het "eng/spannend" vindt. De meeste dierenartsen nemen ruim de tijd om je gerust te stellen en uit te leggen wat ze precies gaan doen.

Schrik niet, sommige dieren gaan nog bewegen nadat ze overleden zijn. Dit normaal en komt door de spieren en het afsterven van het lichaam. Ze leven dan niet meer, dus je hoeft niet bang te zijn dat de dierenarts zijn werk niet goed doet.

dank u voor de reactie ! we gaan onze hond thuis laten inslapen omdat ze maar op 3 poten stapt en we kunnen haar daardoor niet vervoer . xxx

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:27

Praat er in elk geval over met je ouders, zodat zij ook weten dat je graag mee wilt gaan naar de dierenarts ( of komt de dierenarts bij jullie thuis ? )

Maak van te voren nog een paar mooie foto's van Coona en zoals al gezegd een plukje haar is ook fijn om te bewaren.

Richt een mooi gedenkhoekje in waar haar foto mag staan met een kaarsje en straks haar urn, dan heb je altijd een plaatsje waar je even bij haar kan zijn :(:)

Heel veel sterkte !

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:28

Applelover schreef:
Praat met iemand erover als je het erg moeilijk vind. Misschien iemand van Bokt die je dit soort informatie toevertrouwt?
Bij mij helpt het altijd om met vreemde vertrouwensmensen hierover te praten. Je moet wel heel goed zijn om met mij te kunnen praten als je me kent. Ik weet het niet hoe het komt maar tegen vreemde mensen die ik bijv. net ken zou ik meer vertellen dan tegen mensen die ik goed ken
Zoals ik al had gezegd mag je alles wat je wilt vertellen in mijn pb box gooien ;)

mij ook weet wat het is om een hond te verliezen
van mij is het al 4 jaar terug maar denk nog elke dag aan haar

caboclo

voor een vriend hebben we een halsband van zijn overleden hond laten verbronzen ken trouwens ook verzilveren of vergouden nu hang hij aan de muur bij een mooie foto op canvas

dancertje

Heel veel sterkte op de eerste plaats.
Kwa omgaan is lastig tips te geven op dat moment moet jij doen wat te prettig vind.
Meestal doen wij het zo bij ons op de praktijk:
De mensen komen binnen krijgen een aparte kamer aangewezen en krijgen van ons wat te drinken.
Vervolgens komt de dierenarts naar binnen en leggen we het geheel uit aan de mensen.
Dan wordt het slaapmiddel gegeven en wij laten de mensen dan altijd eventjes alleen om even rustig nog te knuffelen.
Dan gaan wij naar binnen en dan leggen we uit dat die goed slaapt en het tijd is voor de laatste prik.
De dierenarts dient die toe en dan laten we ze nogmaals alleen om echt afscheid te nemen en dan luistert de dierenarts of het diertje echt overleden is en dan is het helaas tijd je geliefde vriend achter te laten of zelf ergens anders heen te brengen bijvoorbeeld naar het crematorium of begraafplaats.

Als mensen beginnen te huilen en sorry zeggen zeg ik altijd nee u mag gerust huilen het is toch iets belangrijks waar je afscheid van neemt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:30

madebygifi schreef:
Anoli schreef:

dank u voor de reactie ! we gaan onze hond thuis laten inslapen omdat ze maar op 3 poten stapt en we kunnen haar daardoor niet vervoer . xxx

Dat is helemaal mooi, want dan ben je lekker thuis. Meld het wel hoor bij je ouders en DA :j
Maar voor de rest telt mn bericht dan nog steeds. Waarschijnlijk zal de DA wel even afstand nemen na het eerste spuitje :j
Zo kan jullie hond lekker gaan slapen in bijzijn van zn baasjes en in zn vertrouwde omgeving :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:30

Mijn honden zijn altijd ingeslapen thuis of op stal, dus in hun vertrouwde omgeving.
Ondanks dat de meeste niet echt angst hadden voor de dierenarts, wisten ze wel dat er iets ging gebeuren wat minder leuk was.
Ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk het is, dus heel veel sterkte!

madebygifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 19:30

super bedankt voor al jullie steun en tips . er is altijd nog welkom :(

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:31

Misschien is het beter om niet mee te gaan met het eutaniseren. Ik zou je gewoon proberen te blijven herrineren hoe blij en vrolijk je hond is. Beter dan dat je een dode hond ziet. Dit heb ik ook bij een paard gedaan waar ik afscheid van moest nemen

madebygifi

Re: help ! ik ga mijn hond verliezen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 19:35

dank u !!!