spannend en avontuurlijke: de geheime paardrij bende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lentina

spannend en avontuurlijke: de geheime paardrij bende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 15:57

heeey lezers

ik heb een hyve en die heet de geheime paardrij bende. en daar gaan we spannende dingen beleven. hier heb je het aller eerste serrie van de bende. wil je lid van de hyve wordn dat kan want we hebben leden hart nodig. hier is de link van de hyve: http://degepaardrbende.hyves.nl/. ik zeg veel lees plezier!!!! en groetjes

serrie 1: HET GEHEIM VAN DE BENDE
de meiden van de bende waren in het bos aan het rijden maar opeens kom er een shetlander aan gegaloppeerd en doken aan de kan maar het paard stopte. er zat iemand er op. strik niet jullie zijn de bende zeker? zei de mevrouw op de shetlander. ja dat zijn wij ja zei anouk. okee, volg mij dan maar zei de mevrouw op de shetlander weer. waar gaan we heen vroeg kirsten zachtjes. en ze mevrouw zei'' daar kom je zo achter''. maar de shetlanders ging opeens weg en de mevrouw stond op de grond en zei '' jullie zijn de bende''. dus waarom nou wij? vroeg little shet. nou, jullie allemaal kregen zo hoefijzermoedervlek op jullie arm en dat is de teken van de verband zei de mevrouw en toen was de mevrouw weg. de meiden gaan verder en vinden de manege van de bende. ik vind dit raar, want dit stond er nog niet vorige week zei kim. dat klop ja zei little shet. ze gaan naar binnen en zijn die 1e mevrouw die ze in het bos zagen. ze lopene er heen. de mevrouw ziet dat ze naar haar komen. ah, daar zijn jullie ik zocht jullie al zei de mevrouw. hoe zo dan? vroeg marlies. nou niemand mag deze legende weten zegt de mevrouw. kijk ik heb gister al een paar nieuwe dingen voor jullie ga halt zegt de mevrouw. wat voor dingen? vraagt anouk. nou loop maar mee met me dat laat ik het zijn zegt de mevrouw. ze lopen na een af gelegen stallen en daar staan nog niet in want dat zijn de nieuwe stallen voor de bende meiden. hier is het zegt de mevrouw. er staan nog geen shetlanders in zegt jarissa. dat klopt maar jullie shetlanders zijn nog niet geboren. iedereen die een paardenhoofdmoedervlek heeft komt hier zegt de mevrouw. maar opeens komt er een shetlander aan gelopen met een man er op en de mevrouw zegt tegen de bende ga naar binnen dan kom ik later wel achter jullie aan. ik zag dat je nieuwe meiden binnen heb? vraag de zwart donkere man op het shetlanders. ja dat klopt, wat moet je van ons? vraag de mevrouw. nou, ik wil die meiden hebben zegt de man op het paard. nou dat heb je pech want je krijgt de volgende ronden je meiden weer maar deze meiden niet zegt de mevrouw. en de man loopt met de hengst weg. anne rend naar de mevrouw. waarom was hij er vraag anne. nou hij komt in zo veel jaar iets halen zegt de mevrouw. na een paar maanden dat de meiden dat ze daar zijn is er heel veel met de meiden gedaan. zoals dat ze veel meer dingen hebben geleert over drachtige merrie's. nou niemand is goed genoeg. maar de meiden moeten helaas weer naar huis want dit is een soort ponykamp waar ze altijd heel magen met ze alle.
the end.
Laatst bijgewerkt door lentina op 29-11-12 16:23, in het totaal 3 keer bewerkt

4EverHobbes

Re: spannend en avontuurlijke: de geheime paardrij bende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:00

Leuk... maar een 15-jarige die zo beroerd Nederlands schrijft?

lentina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 16:04

ik weet niet maar dat hebben heel veel uit mijn klas hoor. dus zeur niet

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:12

Doe eens even mak aan jij?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:16

lentina schreef:
ik weet niet maar dat hebben heel veel uit mijn klas hoor. dus zeur niet

Pardon???
doe eens normaal, hier bereik je niets mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:17

Leuk hoor, maar waar zijn de leestekens? Zo is er echt niet doorheen te komen.
Je reageert ook nog eens ontzettend onvolwassen. Jammer.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:18

Is gewoon niet te volgen,zo onduidelijk geschreven. Jammer.

En mochten er meer dat hebben van je klas zou ik me als ouder ernstig zorgen maken.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:19

Deze kwam ik net ook al tegen bij forumzaken....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:19

Ik vind het ook heel erg verwarrend... Er is geen touw aan vast te knopen! Heb t 3x moeten herlezen en nog snap ik t maar een beetje. Verhaaltje kan best leuk worden, als t duidelijker geschreven word... Vind wel dat je met wat meer respect mag reageren ts... Zo kwaad is t allemaal niet bedoeld, als je t niet leuk vind oke...maar deze reacties zijn imo veelste fel...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:22

Veel leesplezier? Ik krijg spontaan een aanval van depressie als ik nog moet lezen dat dit het normaal taalgebruik van een 15-jarige zou moeten voorstellen :') . Kan iemand mij geruststellen dat dit niet zo is :') .

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:23

Hoofdletters TS.. Hoofdletters!! Je shift toets is toch hopelijk niet stuk? :7

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:24

Ja, maar... Mensen... Medebokkers... Ze weet alles over paarden. Dan ben je heel wijs en intelligent en ligt het niet aan haar dat wij het niet goed kunnen lezen. Toch?

Ik ben overigens tot de eerste zin gekomen en heb het daarna maar opgegeven...

Lentina, als heel veel uit jouw klas zo schrijven, mag de leraar Nederlands nog eens goed geëvalueerd worden.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:25

Moet eerlijk zeggen het zou erg leuk kunnen zijn. Maar ik kom door alle fouten en rare zinen er niet door heen.
En als 15jarige zo schrijven, auw.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:26

Kwanyin schreef:
Veel leesplezier? Ik krijg spontaan een aanval van depressie als ik nog moet lezen dat dit het normaal taalgebruik van een 15-jarige zou moeten voorstellen :') . Kan iemand mij geruststellen dat dit niet zo is :') .

Nee, vraag maar aan TS. Iedereen in haar klas schrijft zo. Dus dan moet je niet zeuren geloof ik.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:27

4EverHobbes schreef:
Kwanyin schreef:

Nee, vraag maar aan TS. Iedereen in haar klas schrijft zo. Dus dan moet je niet zeuren geloof ik.

-O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:28

Door al die verschillende namen raakte ik de weg al heel snel kwijt... Vooraf een inleidend stukje waar in iedereen in t verhaal word voorgesteld had ook prettig geweest. In de vorm van al vertellende voort ofzoiets. Maar dit is verschrikkelijk om te lezen.

Nog niet te spreken over t niveau nederlands dat om te huilen is....

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:28

Ik vind het overigens wel een avontuur om de gehele tekst te lezen zonder de draad kwijt te raken. Dus dat is dan weer positief.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:29

Nu vraag ik me toch wel heel sterk af wat jij op school doet, als je nog steeds geen fatsoenlijke zinnen kunt schrijven en interpunctie kunt gebruiken. Dat soort dingen hoor je op de basisschool te leren. :=
Sorry ts, maar je kunt geen verhalen gaan schrijven op deze manier. :n
Laatst bijgewerkt door Fellow op 29-11-12 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:30

Nou, ik ben ook 15, maar dit is wel erg slecht nederlands. xd

Op de leestekens na: Je zou situaties iets meer kunnen beschrijven, het nu een best droog verhaal. Bijvoorbeeld de eerste zin:
'de meiden van de bende waren in het bos aan het rijden maar opeens kom er een shetlander aan gegaloppeerd'

Je beschrijft het niet, je vertelt het. In plaats van te zeggen; 'De meiden van de bende waren in het bos aan het rijden' zou je het meer kunnen beschrijven, zoals: 'De hoeven van de paarden maakte een krakend geluid op de versgevallen herfstbladeren.' en dan verder op die manier schrijven.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, verder moet je echt op je leestekens en grammatica letten want dit is heel slecht te lezen. :j

PalermoZ

Ik heb een voorgevoel dat de TS waarschijnlijk 5 jaar jonger is dan dat ze heeft aangegeven in haar profiel...

4EverHobbes

En wat ik ook heel erg spannend vind, is te gokken hoe lang het duurt voor dit topic op slot gaat :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:31

Mss is het aan ons om het verhaal te herschrijven en de fouten eruit te halen?
Althans, dit soort teksten kregen wij vroeger met Nederlands als opdracht.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 29-11-12 16:32, in het totaal 2 keer bewerkt

HTM

Even op hyves zitten kijken, blijft toch nieuwsgierig :D

maar het verhaal gaat over Kim, paardenlover en TS zelf.
En van paardenlover en TS is het profiel niet te zien, maar van Kim wel, deze is 13 jaar.

Amaris

4EverHobbes schreef:
En wat ik ook heel erg spannend vind, is te gokken hoe lang het duurt voor dit topic op slot gaat :D

En zo kwam alles toch weer goed en is het nog maar even de vraag hoe lang en gelukkig dit topic nog leeft :D :+

HTM

Brainless schreef:
Mss is het aan ons om het verhaal te herschrijven en de fouten eruit te halen?
Althans, dit soort teksten kregen wij vroeger met Nederlands als opdracht.

:')