Sluiten topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Sluiten topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:31

Goed, schiet mij maar lek, ik snap hier niets van. E eerlijk gezegd ben ik gewoon pisnijdig. Aangezien de mod met wie ik dit heb geprobeerd te bespreken geen sjoege geeft een openbaar topic.
Het gaat om dit topic : [TAO] Paard redden van de slacht?

Een naief redelijk jonge ts die dingen beweert over illegale praktijken in een slachthuis. Ervaringen van horen zeggen zonder bewijs.
Dus ik tem, er vanuit gaand dat het topic gesloten gaat worden. Vervolgens zie ik dat het tooic verplaatst is. Op mijn tem alleen een "bedankt voor je tem". Maar er is dus geen reet mee gedaan. Geen uitleg niets. Dan raak ik al geirriteerd.
Vervolgens een pb er opaf gestuurd. Ik zie dat deze gelezen is, maar gewoon geen reactie.

Nou, dan ga ik koken, vind het gewoon onbeschoft. Dat is dan ook mijn laatste tem ooit.

Cchanny

Re: Sluiten topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:32

Er word misschien wel wat mee gedaan. Maar niet direct. Er komt soms wel eens voor dat ze het zelf moeten onderzoeken of even moeten bespreken met andere mods.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:34

Wat Cchanny zegt is waar.

Verder weet ik niet wanneer je die pb hebt gestuurd, maar een pb staat al bij verzonden berichten als je je pb-box opent, dan hoeft de pb nog niet eens gelezen te zijn. Het kan dus best zijn dat de betreffende mod even snel heeft gekeken en nu druk bezig is en je later nog een reactie krijgt, mods zijn ook niet 24/7 online :).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:35

maar als een PB gelezen is is het toch niet zoveel moeite om even een een bericht terug te sturen dat je ermee bezig bent?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:36

En watis de moeite om dat even te melden? Lijkt me niet meer dan fatsoenlijk, even laten weten dat je er iets mee gaat doen en dat je het serieus neemt. Even reageren op een pb waarin om toelichting word gevraagd.
Bovendien vind ik het vreemd dat dit topic open blijft, er wordt nogal wat beweerd... Volgens mij worden dat soort topics normaal direct gesloten. Naam van dit bedrijf word nogal besmeurd zo. Normaal is bokt er dan als de kippen bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:37

Polly schreef:
maar als een PB gelezen is is het toch niet zoveel moeite om even een een bericht terug te sturen dat je ermee bezig bent?

Het hoeft dus niet eens te zijn dat de PB gelezen is, het kan ook zijn dat alleen de PB box geopend is.

En verder: Zelf kijk ik ook wel eens snel op mijn mobiel tussen lessen door, of tijdens het koken. Dan heb ik soms ook een pb die ik dus wel zie maar waar ik nog niet meteen op kan reageren, ook niet dat ik hem gelezen heb.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:38

Ik heb ook wel eens getemt met tekst en uitleg waarom ik temde (was een dubbel topic meen ik me te herinneren) waarna het topic enkel verplaatst werd en de tem gesloten.
Deed mij vermoeden dat mijn tem niet gelezen was, maar er nav mijn tem direct naar het topic gekeken werd naar wat er mis was. Heb er nog een paar berichtjes achterna gestuurd, maar er werd niet veel aan gedaan. Ging ook niet om een zware zaak dus heb het er maar bij gelaten, maar het gaf me nou niet bepaald een prettig gevoel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:42

Vervelend dat je dit gevoel hebt TS, echter vraag ik me ook af wanneer je de pb gestuurd hebt. Als mod krijg je vaak een hoop pb's per dag en heb je niet altijd meteen de gelegenheid om te antwoorden. Zelf maak ik een soort 'to do' lijstje van mijn pb's wanneer ik er niet meteen aan toe kom en dan kan het wel eens zijn dat ik pas een dagje later antwoord kan sturen.
Ik zou het dus rustig eventjes afwachten en ervan uit gaan dat je gewoon netjes antwoord krijgt :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:42

Desiree_1993 schreef:
Polly schreef:

Het hoeft dus niet eens te zijn dat de PB gelezen is, het kan ook zijn dat alleen de PB box geopend is.

daar heeft bokt toch zo'n mooie functie voor, dat de PB naar een andere map gaat als ie gelezen is? Tenminste dat word altijd vermeld als die vraag weer gesteld word op FZ

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:44

Dorus schreef:
Ik heb ook wel eens getemt met tekst en uitleg waarom ik temde (was een dubbel topic meen ik me te herinneren) waarna het topic enkel verplaatst werd en de tem gesloten.
Deed mij vermoeden dat mijn tem niet gelezen was, maar er nav mijn tem direct naar het topic gekeken werd naar wat er mis was. Heb er nog een paar berichtjes achterna gestuurd, maar er werd niet veel aan gedaan. Ging ook niet om een zware zaak dus heb het er maar bij gelaten, maar het gaf me nou niet bepaald een prettig gevoel.

Dat is nu dus hetzelfde, alleen nu gaat het wel om een zware zaak. En lijkt me dat het dus ook fatsoenlijk opgepakt mag worden.
Normaal vind ik het geen probleem om te wachten, maar in deze situatie lijkt het me aardige prioriteit te hebben. En het stoort me gruwelijk dat dat blijkbaar niet binnenkomt. Je hoopt bijna dat het bedrijf er werk van gaat maken. Helaas hebben ze geen email. Als ik een topic open over een bekende oplichter is die wel binnen 5 minuten gesloten. Dan kan het blijkbaar wel?
Laatst bijgewerkt door secricible op 26-11-12 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:46

Polly schreef:
daar heeft bokt toch zo'n mooie functie voor, dat de PB naar een andere map gaat als ie gelezen is? Tenminste dat word altijd vermeld als die vraag weer gesteld word op FZ

De PB gaat bij de verzender van de map postvak uit naar de map verzonden berichten als de PB box geopend is, de desbetreffende PB kan dan nog ongelezen zijn. Dus stel dat ik 5 pb's heb en ik open mijn inbox en lees er op dat moment maar 1, dan staat bij alle 5 de verzenders dat bericht in hun verzonden berichten en denken dus veel mensen dat het bericht gelezen is. Maar dat is dus niet per definitie zo.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:48

hmm dan heb ik het anders begrepen, excuus.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:49

Ik ben me bewust dat ze het niet gelezen heeft, maar dat verklaart nog steeds het antwoord op mijn tem niet en de reden dat een topic al meer dan 24uur open staat terwijl er sprake is van smaad

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:52

Hoe bedoel je smaad? TS geeft aan dat er paarden geslacht worden die niets mankeren, dat (zowel het benoemen, als het slachten zelf) is toch niet tegen de wet? De koeien mankeren ook niets, net als de varkens, en de kippen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:55

paarden mogen toch niet doorverkocht worden als ze bij de slager staan? TS noemt de slager waar zij een paard wil weghalen wel met naam en toenaam en dat daar eerder paarden door de achterdeur verkocht zijn.
Hoe wil je dat noemen dan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:55

Ts geeft verderop aan dat paarden er doorverkocht worden en dat is wel illegaal en dus smaad.

En ja, dit heb ik duidelijk vermeld in de tem.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:58

TS : Even ademhalen.. Relax, ontspan.. :)

Ik snap je frustratie.. Omdat ik laatst om ervaringen vroeg over een slachthuis en daar HELE strenge regels golden!! Mocht geen boe of bah zeggen of de reactie werd verwijderd wegens de strenge regels, begrijp ik je heeeel goed!!

Ik vind dit echt niet kunnen wat er daar in dat topic gebeurt.

Angela : Ze suggereert dat er paarden doorverkocht worden van de slacht.
Dat mag wettelijk niet.

Ik hoop dat hier snel een mod achteraan gaat.
Want op dit moment word er imo een slachthuis zwart gemaakt op basis van 1 persoon..Die ook nog eens alles van horenzeggen heeft!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:07

Nou hopen dat er snel wat aan gebeurt....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:12

Ik heb in ieder geval even een PB verzonden aan de mods van TAO (waar het topic nu staat na verplaatsen) om ze op de hoogte te stellen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:26

Ik wacht af...

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:31

Imo hoeft dat topic niet gesloten te worden. Wel lijkt het me verstandig om de speculaties/verhalen via via te verwijderen. Of iig de tekst die duidelijk maakt op welk slachthuis het gaat. Maar waarom sluiten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:34

Het maakt me niet uit wat er mee gebeurt, als de smaad maar uit het topic verwijdert word.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:53

Even een reactie van de desbetreffende mod :) Vanochtend voordat ik naar mijn werk ging heb ik inderdaad het topic verplaatst. Dit omdat het topic op LZP stond op het algemene deel, terwijl dit juist meer te maken had met het paardspecifieke deel.
Ik heb de tems daarop gesloten omdat na het lezen van de OP het niet specifiek ging om het al of niet 'zwartmaken' van een slagerij of zoiets. De vraag was puur 'Wel of niet een paard kopen/redden van de slacht.'. Die discussie daarop verliep verder prima. Over het wel of niet verwijderen van specifieke informatie over het bedrijf moet nog overlegd worden.

Oja rond het middaguur heb ik tijdens een kort pauzemoment even kort mijn mail gekeken op mijn telefoon. En nu pas net thuis, dus... gelegenheid om te reageren hebben mods niet altijd. Het inloggen op Bokt en pb's wel of niet lezen wil niet altijd zeggen dat er ook tijd is om een reactie te kunnen plaatsen.

Polly schreef:
Veel moeite is het niet, maar simpelweg de tijd ontbreekt tijdens mijn werkzaamheden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 23:01

Dan rest mij toch echt de vraag: in mijn tem heb ik heel duidelijk aangegeven waarom ik getemt heb. Prima dat de openingspost goed is, maar dan ga je toch verder kijken (zo groot was het topic niet) of in ieder geval iets anders dan topic verplaatsen en de tem sluiten? Nu staat er "bedankt voor je tem" en er is vervolgens niets mee gedaan. Als ik niet terug had gekeken dan was er niets meer met deze tem gedaan. Er wordt gewoon een tem gesloten zonder dat er kritisch naar gekeken wordt, ik. Raag me zelfs af of mijn tekst bij de tem wel gelezen is.
Blijf het een hele vreemde manier van doen vinden, heel vreemd... Eerlijk gezegd gewoon aso...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:06

Ik had inderdaad jouw tem open moeten laten staan om daar vervolgens op een later moment op terug te kunnen komen. Daarvoor mijn oprechte excuses.