Verplaatst topic "hoe moet deze som"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Verplaatst topic "hoe moet deze som"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 20:01

Gister werd er een topic geopend met een som over verhoudingen.
Hier was wat commentaar op, en op dit commentaar werd weer commentaar gegeven :+
Dat topic werd toen gesloten ("slotje voor overleg").
Ik wilde het topic vandaag nog eens doorlezen, maar kon hem niet in mijn eigen berichten vinden.
Toen ik op het subforum school/studie/werk keek zag ik dat er bij stond dat hij verplaatst was, maar als ik hem open staat er dat het topic niet bestaat.
Is deze dan naar de mesthoop verdwenen? En zo ja: waarom?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Verplaatst topic "hoe moet deze som"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:08

Dan zal hij naar de MH zijn gok ik...
Huiswerk topic?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:16

Tja, opeens was mijn topic ook verdwenen omdat het zogeheten een huiswerktopic zou zijn terwijl ik écht om uitleg vroeg en niet om, maak mijn huiswerk _O-
Snap tegenwoordig helemaal niet meer van STW hoor :n Alles wordt gezien als huiswerktopic, helaas.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 20:19

De TS van dit topic was aan het leren voor een examen, dus niet echt een huiswerktopic dan toch?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:19

Nee precies. Had ik ook. Vroeg om uitleg en hoppa weg was die :\

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:21

Ken het topic, heb het gezien, maar dat werd meer dan huiswerk topic, met de comments.
Flink commentaar werd gegeven over het niveau van de opleidingen en de TS die daar aan vast zat.

Als je hem gisteren gezien hebt, weet je denk ik ook wel waarom hij op de MH is beland :+
denk nog niet eens zozeer vanwege de vraag van TS.

Waarbij ik mag hopen dat ze nu door heeft hoe ze verhoudingen uit moet rekenen als ze woensdag examen heeft.

edit typo
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 25-11-12 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:22

Ik denk dat hij naar de MH is, want er was commentaar op een opmerking van een mod en dat moet natuurlijk wel goed verdoezeld worden :+ .

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:25

Ik vraag mij sowieso al af, omdat de desbetreffende mod mijn niet verder hielp, waarom dat als je hulp nodig hebt voor notabene een OEFENTOETS dat dus geen huiswerk is maar hulp vraagt zodat je examen beter gaat, dat hij direct naar de MH gaat?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 20:27

Maar er zijn wel meer topics waar commentaar wordt gegeven op elkaar.
Vermoed inderdaad dat hij daarom verwijderd is, maar meestal gaan dat soort topics alleen op slot naar mijn idee, omdat er niet meer inhoudelijk op de startpost werd gereageerd?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:28

Natasja91 schreef:
Maar er zijn wel meer topics waar commentaar wordt gegeven op elkaar.
Vermoed inderdaad dat hij daarom verwijderd is, maar meestal gaan dat soort topics alleen op slot naar mijn idee, omdat er niet meer inhoudelijk op de startpost werd gereageerd?

Dat werd er nog wel degelijk bij mij dan. Want ik snapte het eerst nog niet. Toen werd het me langzamerhand duidelijk maar was opeens helemaal verdwenen :?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:28

Nayomie schreef:
Ik vraag mij sowieso al af, omdat de desbetreffende mod mijn niet verder hielp, waarom dat als je hulp nodig hebt voor notabene een OEFENTOETS dat dus geen huiswerk is maar hulp vraagt zodat je examen beter gaat, dat hij direct naar de MH gaat?

Omdat het neem ik aan wel om je leerstof gaat en dat kun je voor je eigen bestwil beter aan je docent vragen dan hier op bokt.
Huiswerktopics zijn verboden en niet voor niks. Bovendien is een oefentoets toch huiswerk? Of maak jij voor de lol oefentoetsen zonder dat de stof ooit getoetst wordt?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:29

Topics of berichten op Bokt verwijderen is een crime. Dat is heel moeilijk voor elkaar te krijgen, behalve als het iets is dat negatief voor Bokt uitpakt, dan is het verwijderen van zo'n topic ineens heel makkelijk... Normaal word zo'n topic gewoon op slot gezet, maar nu is die verdwenen.. Rara, waarom zou dat zijn..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:31

verootjoo schreef:
Nayomie schreef:

Omdat het neem ik aan wel om je leerstof gaat en dat kun je voor je eigen bestwil beter aan je docent vragen dan hier op bokt.
Huiswerktopics zijn verboden en niet voor niks. Bovendien is een oefentoets toch huiswerk? Of maak jij voor de lol oefentoetsen zonder dat de stof ooit getoetst wordt?

Het wordt wel getoets maar was niet huiswerk. Dit is ook niet verplicht maar omdat mijn vorige SE niet goed gemaakt was, vond ik het verstandig om deze te maken.
Bovendien, die docent antwoord niet op zondag ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:32

Nee, maar je krijgt er toch les in :+ dan kan je het toch beter in de les vragen dan hier met risico op verkeerde antwoorden... En ja, er staan soms heel wat verkeerde antwoorden...
Voorbereiden op een se lijkt me toch echt huiswerk, maar misschien verschillen daar de meningen over :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:34

Geloof mij, die docent legt niks maar dan ook niks goed uit. Zelf de opdrachten die hij geeft kloppen niet.

Maar onder huiswerk versta ik opdrachten die je laat maken door anderen. Ik vraag of mensen mij het kunnen uitleggen omdat ik er zelf de ballen van snap. Dat vind ik geen huiswerk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:39

Ik heb even gekeken, het topic is inderdaad verplaatst omdat het een huiswerktopic betrof. Zoals ook in de Boktregels staat, zijn die niet toegestaan.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 20:41

Maar hoe kan dat nou huiswerk zijn?? Leren voor een examen??
Ik mag hopen dat mijn leerlingen zoveel moeite doen om hulp te vragen aan anderen als ze er niet meer uitkomen.. opdrachten die ze moeten maken is een ander verhaal. Maar uitleg over hoe je iets moet berekenen???

[edit 1] Overigens wel bedankt voor het checken :) :)

[edit 2] Er staan meer 'huiswerk'topics, die zijn alleen gesloten?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:47

Natasja91 schreef:
Maar hoe kan dat nou huiswerk zijn?? Leren voor een examen??
Ik mag hopen dat mijn leerlingen zoveel moeite doen om hulp te vragen aan anderen als ze er niet meer uitkomen.. opdrachten die ze moeten maken is een ander verhaal. Maar uitleg over hoe je iets moet berekenen???

[edit 1] Overigens wel bedankt voor het checken :) :)

[edit 2] Er staan meer 'huiswerk'topics, die zijn alleen gesloten?

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:48

Citaat:
Google en huiswerktopics: Vragen die met een simpele zoekopdracht met Google te beantwoorden zijn (denk bijvoorbeeld aan openingstijden postkantoor) zijn niet toegestaan. Dit geldt ook voor huiswerktopics: het is immers jouw huiswerk. Als je ergens echt niet uitkomt en in je topic laat zien dat je zelf al aan de slag bent geweest maar nog vragen hebt of vastloopt, kun je wel om hulp vragen.

Ik denk dat in dit geval de TS niet duidelijk heeft aangegeven dat zij het al geprobeerd had(cq het laten zien dat ze het al geprobeerd had met berekeningen), dat is wel de bedoeling.

Wat betreft je 2e vraag over waarom deze verplaatst is en de andere topics niet: Ik zal eens even gaan kijken :)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:54

Vind ik een beetje een slap excuus, TS kwam op mij wel over als iemand die het wel eerst geprobeerd heeft.
Voor mijn gevoel is het nog eerder verplaatst vanwege de discussie die erachter weg kwam waar een mod het nodig vond een persoonlijke aanval te doen en die later op zeer beroerde wijze goed te praten. Ik vind het al met al een treurige gang van zaken hoe dat topic verlopen is.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 18:48

Tja dat idee begin ik dus ook te krijgen.
Erg jammer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:50

Ik heb de desbetreffende mod gevraagd om hier nog even uitleg te komen geven. :)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:38

De drijfveer van de mod is wellicht niet zo interessant als de gang van zaken om de gebeurtenis heen. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:44

Respect voor hoe je dit oppakt Desiree. Hoop dat er voldoende duidelijkheid gegeven kan worden!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:53

Ben benieuwd. Was me nog niet eens opgevallen dat mijn topic verwijderd is. Jammer, wilde het morgen nog eens doorlezen. MAAR ik heb de desbetreffende mod nog uitleg gevraagd via pb over de som en een hele uitgebreide uitleg gekregen. :j