Wassen is voor de koper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wassen is voor de koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:28

Hoe vaak zie ik het de laatste tijd weer niet? Advertenties met zadeldekjes, dekens etc.
"Er zitten wat vegen op, maar die gaan zeker weggaan met het wassen, dit is wel voor de koper"
"Wassen is voor de koper"
"Ik heb geen tijd/zin om te wassen, dit is dan ook voor de koper"
"Er zitten haren op, maar dit is omdat het wassen voor de koper is"

En ga zo maar door. Mijn mond valt er van open. Sinds wanneer moeten we geen perfect product sturen?
Is er dan geen schaamte? Ik kan het me niet inbeelden dat mensen te lui zijn, want dat is het in mijn ogen, om een dekje te wassen, of een deken. Winterdekens tot daar aan toe...

Vaak zie ik dan ook nog eens de hoofdprijs etc. Nee sorry, dat moet ik niet hebben. Wat voor mentaliteit :x
Als ik een zadeldek verkoop is dit altijd mooi gewassen, deftige foto's etc. Je koopt toch geen dekje om het thuis nog te moeten wassen? En wat als die strepen en vlekken er niet meer vanaf gaan? Dan nemen ze het niet meer terug. Denk ik nu zo krom?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:30

Dat soort advertenties heb ik nog nooit gezien.. Nu kijk ik sinds de bokt markt er is ook niet veel meer rond op dat forum, maar dat ter zijde.

Ik overleg altijd met iemand die het wil kopen: ik wil het dekje oid best wassen, maar dan duurt het langer voor je het hebt. Vaak geven ze aan dat ik 'm dan op kan sturen en dat ze het zelf wassen.

Zoiets meteen in de advertentie zetten vind ik wel een beetje.. apart. Denk niet dat je eventuele kopers daarmee aantrekt.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:31

vind ik ook hoor, ik heb een half uur zitten poetsen op mijn laarzen voor ik ze op de foto ging zetten. nogal laks om alles maar half/half te koop te zetten vind ik.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:31

tja, mijn moeder vind het erg vervelend om een dekje in de goede wasmachine te wassen dus ik begrijp wel dat ze dat niet wilt, maar dan vraag ik er uiteraard geen hoofdprijs voor en dan gaat het meestal om een dekje van 10,-
wel maak ik ze altijd helemaal schoon met de stofzuiger.
Als je er echt veel geld voor vraagt, ja dan verwacht ik inderdaad wel dat het gewassen is.
Laatst bijgewerkt door xchanel01 op 13-11-12 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:33

Helemaal mee eens. Verkoop je spullen in de meest gunstige staat. Vlekken eraf gewassen, haren eraf, gewoon lekker fris en schoon. Dan kun je er ook een leuke prijs voor krijgen. Zo niet, dan kijk ik er niet eens na of moet er wel heel wat gebeuren met de prijs.

Heb trouwens net een jas via Marktplaats gekocht. Is keurig gewassen en voor waterdicht behandeld. Ze zijn er dus wel die het zo doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:34

Ik zet altijd alles opgepoetst en schoon in de verkoop, maar een winterdeken niet. Ik heb zelf geen wasmachine die groot genoeg is, en ik ga geen 15 euro betalen voor het wassen van een deken waar ik ook hooguit 15 euro voor krijg...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:35

Ik verkoop niet zo gauw iets,maar áls dat gebeurd dan was ik het eerst en dán zet ik het te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:36

Winterdeken snap ik, is inderdaad een dure behandeling en het kost jou inderdaad bijna meer dan waarvoor je het verkoopt. Maar een simpel zweetdeken, dekje, bandages etc?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:36

Ligt aan het artikel; waterdichte deken wassen kan een risico zijn en dan kun je die risico beter neerleggen bij de koper. Maar wel even deken schoon borstelen, want ik heb wel ontzettend ranzige exemplaren te koop gezien op bokt. Lekker stinken voor de pakketdienst. Bah :+

Ik zou zelf nooit een dekje kopen waarvan de verkoper te lui is om het even te wassen en te ontdoen van de haren.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:39

Ik laat de dekens wassen voor 8 euro die als ik ze verkoop moet het wel schoon zijn.
Net als een dekje, heb laatst tegen verzendkosten 2 dekjes opgestuurd, maar wel eerst gewassen.
Vind het niet meer dan normaal dat je het schoon opstuurt en geld vragen om te wassen, beetje vreemd imo

Angelique81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:51

Normaal gesproken was ik dekjes wel voordat ik ze verkoop. Heb nu 1 dekje waarbij ik het niet doe. Dit dekje heeft iemand bij mij gedumpt en ik wil hem zelf niet houden. Ik mag thuis de dekjes niet in de wasmachine wassen, dus dat moet met de hand.

Dat dekje is net verkocht voor 10 euro inclusief verzendkosten! Dus dat is zeker niet duur.

Voor dit dekje wil ik al die moeite niet doen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:10

Waterdichte dekens was ik inderdaad niet, maar ik bied ze ook aan voor spotprijzen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:12

Ik vind het altijd een vies idee om een ongewassen dekje op te sturen, getver wat zal dat ruiken als je doos openmaakt.

Mijn spullen gaan gewoon schoon/gewassen de deur uit. Eerst nog met man en macht alle haren van de dekjes afschrobben en lekker in de was..

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:13

Ik vind t wel netjes als mensen hun spullen schoon verkopen.
heb zelf laatst wel een dekje gekocht bij iemand thuis voor 5 euro, die moest ik dan wel nog wassen maar ach, als ik iets 2ehands koop en het is wasbaar dan was ik het sowieso nog een keer voordat ik het op t paard gooi :)

LadyMadonna

Re: Wassen is voor de koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:23

Dubbel. Stel ik verkoop een deken voor 20 euro... Dan ga ik m niet eerst nog voor 25 euro laten wassen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:32

Ik ben allang blij dat ze het erbij zetten, er zijn er ook genoeg die het dekje 'in zeer goede staat' verkopen en waarbij ik hun halve paard aan haren cadeau krijg. Nee dan heb ik liever dat je erbij zet dat je niet wast, dan kan je altijd zelf de beslissing nemen of je dat oke vind of niet.

En daarbij, was ik het sowieso voor de zekerheid altijd nog een keer zelf, het dekje zou maar schoon zijn, maar ondertussen een keer voor de foto o.i.d. op een paard met schimmel/mijt whatever gelegd zijn.

Ik vind het minder erg dat iets vies/ongewassen is, zolang het maar in goede staat verkeerd.

Zelf zorg ik overigens wel dat alle haren eruit zijn, wassen heb ik niet altijd gedaan maar dan wel in overleg met koper.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:49

stef schreef:
Dubbel. Stel ik verkoop een deken voor 20 euro... Dan ga ik m niet eerst nog voor 25 euro laten wassen

Oei dat is wel erg veel geld voor het wassen. ik betaal 8 euro dus die moeite neem ik dan wel, 25 euro vind ik dan ook weer wat teveel.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:02

Maar ook een goeie wasserette kan soms een foutje maken en dan zou de deken niet meer 100% waterdicht kunnen zijn. Daarom was ik ze liever niet, dan weet ik zeker dat hij de laatste keer bij mij echt waterdicht was.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:04

Dat is waar maar ik was al jaren en is altijd goed gegaan.
Het is sowieso 2e hands dus ik zou nooit zeggen dat ze 100% waterdicht zijn.
Ik koop waterdichte dekens ook alleen maar nieuw.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:07

Ik zou niet snel ongewassen spullen kopen.. Tenminste als je dit weet..
Voor hetzelfde geld heeft het paard een schimmel en sleep je dit zo mee naar de andere stal.

Zowiezo zou het ook niet in me opkomen ongewassen spullen te verkopen of adverteren. Normaal gesproken zorg je dat het schoon is voor je iets verkoopt lijkt me.

Bij winterdeken vind ik dit inderdaad wel een ander verhaal, ligt aan de staat enz. Maar deze zou ik zelf nog niet snel ongewassen kopen, of eerst zelf direct wassen en opnieuw inspuiten. Ook weer icm risico op schimmels oid.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:09

als verkoper, die graag van zn spullen afwil, moet je je best doen, om het uiterst optimaal te presenteren. dus schoon is wel het minste !

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:21

Mijn stiefdochter heeft hier op bokt eens een gevoerde regendeken gekocht, netjes de centjes opgespaard. Komt de deken; vallen bijna flauw als de doos open gaat: kattepislucht! En niet zon beetje!! Ik vond het zo sneu voor haar dus heb de deken naar de dekenwasserij gebracht en ook na drie x wassen was de lucht er natuurlijk niet uit. Zo kan je een inmiddels dure deken weggooien. Schandalig vond ik dat. Bedankt hoor bokker

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:21

Ik vind het eigenlijk vooral belangrijk dat iemand eerlijk is. Als er uitdrukkelijk bij staat dat iets ongewassen is, dan weet je ook wat je koopt, welk risico je loopt en wat de evt. kosten zullen zijn zodat je je bieding daarop af kunt stemmen. Ik heb liever dat ze het er eerlijk bij vermelden dan dat je verwacht dat iets keurig gewassen is en het blijkt niet zo te zijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:28

Oscar schreef:
Ik vind het eigenlijk vooral belangrijk dat iemand eerlijk is. Als er uitdrukkelijk bij staat dat iets ongewassen is, dan weet je ook wat je koopt, welk risico je loopt en wat de evt. kosten zullen zijn zodat je je bieding daarop af kunt stemmen. Ik heb liever dat ze het er eerlijk bij vermelden dan dat je verwacht dat iets keurig gewassen is en het blijkt niet zo te zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Maar toch, ik vind het zelf fijn om iets schoon en netjes te krijgen en te geven/op te sturen. Daarnaast bijvoorbeeld bij dekjes is dan te zien of eventuele vlekken en/of luchtjes en nog uit gaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:33

Dekjes gooi ik altijd door de wasmachine op mn kamer heen. Flink veel wasmiddel erop als er zadelvegen op zitten en daarna gooi ik het de verkoop in. Kan dan nog wel zijn dat er een paar haartjes op zitten maar wel zo dat het niet storend is.. :)

Zweetdekens enzovoorts was ik niet. Heb ik één keer geprobeerd met een -gelukkig- goedkoop dekentje.. Ding begon zo te meuren dat ik m weg heb gegooid..

Toppunt was een keer een dekje waarbij stond dat ie ongewassen was..
Nouja, prima.. Doe ik zelf wel..
Ik kreeg m binnen.. Heb een half paard eraf geschrobt.. De halve wintervacht van het paard zat er nog aan.. := Ben een half uur bezig geweest voor ik m de wasmachine in durfde te gooien...