Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bello2005 schreef:Tegenwoordig denken veel mensen dat een dier maar een voorwerp is,. Helaas,,!!!
Peppertree schreef:Ze hadden niet door wat er gebeurde....Maar konden wel zien dat de man Diesel in zijn buik trapte?
Hij was gebeten in zijn lip en oor...En daaruit kun je opmaken dat de collie als eerste heeft gebeten?
De collie had alleen iets aan zijn poot...Omdat hij werd opgepakt door zijn eigenaren?
Daarnaast zou ik, júist als eigenaar van een American Bulldog, maar ook over het algemeen als hondeneigenaar, wel heel erg goed opletten hoe het gaat met andere honden die ook loslopen. Die zijn namelijk misschien niet altijd zo lief. Of lokken agressie uit. Daarom vind ik de eigenaar van Diesel ook verwijtbaar. Je dier is inderdaad geen 'ding', maar wel iets waar je verantwoordelijk voor bent en waar je dus ten alle tijde gewoon op moet letten.
Ik vind het verhaal lichtelijk overdreven en niet geheel kloppend gebracht. Hoe l*llig ook voor Diesel. En zit je uitroeptekentoets soms vast?
lien_87 schreef:En door mensen zoals jij gebeuren dit soort dingen. Als we nou met zijn alle er eens niet vanuit gaan dat een american bulldog gevaarlijk is (of herder of stafford) en normaal met elkaar communiceren (mijn hond vindt dit niet leuk, of ik vindt jouw hond niet leuk) dan gebeuren dit soort dingen niet.
Mocht de Bulldog toch als eerste gebeten hebben dan slaat het nog steeds werkelijk helemaal nergens op dat je een hond bij zijn halsband pakt en hem in zijn buik schopt.
Polly schreef:En daarom is ie aangepast (uitspraak was anders bedoeld maar dat kun je helaas nooit goed overbrengen op internet)lien_87 schreef:En door mensen zoals jij gebeuren dit soort dingen. Als we nou met zijn alle er eens niet vanuit gaan dat een american bulldog gevaarlijk is (of herder of stafford) en normaal met elkaar communiceren (mijn hond vindt dit niet leuk, of ik vindt jouw hond niet leuk) dan gebeuren dit soort dingen niet.
Mocht de Bulldog toch als eerste gebeten hebben dan slaat het nog steeds werkelijk helemaal nergens op dat je een hond bij zijn halsband pakt en hem in zijn buik schopt.
Zo, dat vind ik nogal niet een beschuldiging..
Als iedereen gewoon zijn/haar hond bij zich houd tot er duidelijk is dat snuffelen/spelen geen probleem is gebeurt en nog minder. Ik heb een hekel aan mensen die er maar vanuit gaan dat de hele wereld net zo gek is op de hond als de eigenaar. Misschien is die collie wel eerder aangevallen en ja, als ik met een dier loop en die word gegrepen door andermans hond kan ie ook een trap voor z'n kop krijgen, dan moet je je beest maar bij je houden.
Mijn pony heeft eens een hond gemept die na het herhaaldelijk aanroepen van waarschuwingen naar de eigenaar niet teruggeroepen werd (nee ze vonden het wel grappig) helaas voor die mensen kan mijn pony best heel aardig richten en was het dier op slag dood. Heel vervelend voor de eigenaren maar blijkbaar vond mijn pony het iets minder grappig dan de eigenaren. Als ze gewoon dat beest teruggeroepen hadden had het allemaal niet hoeven gebeuren. Hoe moeilijk is het om je beest bij je te houden, alle dieren niet alleen honden met een dergelijke reputatie.
edit: ik zie dat lien_87 inmiddels haar bericht heeft aangepast, maar dit stond er eerst
lien_87 schreef:En daarom is ie aangepast (uitspraak was anders bedoeld maar dat kun je helaas nooit goed overbrengen op internet)
Myfairytale schreef:Één schop of trap is wat anders dan doodschoppen... Bah!!
Iris82 schreef:Ik vind dat er belachelijke reacties op Facebook staan en ik vind deze hele actie veel te veel opgeblazen. Ik vind het triest wat er gebeurd is, maar al die doodverwensingen en bedreigingen door de organisatoren van alle acties rondom deze Diesel richting de tegenpartij gaan mij werkelijk veel te ver.