Een dier is geen ding!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BOC

Een dier is geen ding!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 08:14

"Justice voor Diesel"

Deze groep is gestart naar aanleiding van een voorval in Putten met de American Bulldog Diesel op 14-10-2012 waarbij Diesel helaas het leven verloor.
Hieronder in het kort het verhaal van wat er op die middag gebeurt is vertelt door de eigenaren van Diesel.

“Diesel is gisteren in het bos door een ouder echtpaar (geen bejaarden) doodgetrapt omdat hij onenigheid had met hun collie-achtige hond.
Diesel had nog nooit gevochten en dat zat ook niet in zijn aard, hij was echt een goedzak van 50 kilo. Maar omdat hij er gevaarlijk uit zag en hun hond zou kunnen dood bijten hebben ze hem maar dood getrapt en hij deed niets terug”

Zijn eigenaren liepen altijd al in dit bos en Diesel liep vrijwel altijd los, alleen als er een aangelijnde hond aan kwam dan lijnden ze hem ook netjes aan! Als er een hond los liep dan lieten ze hem ook los lopen, want hij kon met alles en iedereen overweg. De eigenaren van Diesel waren een stukje doorgelopen en Diesel kwam altijd, nadat hij even gesnuffeld had, achter hun aan dus ze hadden niet gelijk iets in de gaten. Tot ze zich omdraaiden en hoorden en zagen wat er gebeurde en ze er als een speer op af zijn gerend.
Diesel werd namelijk door de eigenaar van de collie aan zijn halsband vastgehouden en volop in zijn buikstreek getrapt!
Toen ze bij Diesel aankwamen ademde hij nog even en braakte nog wat en toen was hij dood

Diesel was niet lang geleden aan zijn rechter achterpoot geopereerd (dat was gelukkig helemaal goed gekomen) maar zijn krachten waren nog niet optimaal, hij was nog herstellende!
Diesel was gebeten in zijn lip en oor, waaruit je af kunt leiden dat de collie-achtige hond als eerste heeft gebeten.
De collie-achtige hond had alleen een beschadiging aan zijn poot, omdat de eigenaren hun hond optilden van de grond.
Nadat bleek dat Diesel dood was wilde het echtpaar gewoon doorlopen met hun hond alsof er niets aan de hand was, maar daar is een stokje voor gestoken en de politie is er bij geweest

Zijn baasjes waren met Diesel pas nog hier geweest om hem te laten zien en hij kon met alle honden overweg groot en klein...
Er word nu sectie verricht om de definitieve doodsoorzaak zwart op wit vast te stellen!
Tevens word er door de eigenaren van Diesel aangifte gedaan wegens dierenmishandeling de dood tot gevolg hebbende.
Dit is vooral een trauma voor de eigenaren van Diesel en hun jonge kinderen van 7 en 9 die alles met hun eigen ogen gezien hebben en hier niet mee kunnen omgaan...
Hierbij wil ik dan ook Edwin, Marja en de kinderen die alles met hun eigen ogen hebben moeten mee maken heel veel sterkte wensen.....we leven met jullie mee..”

Inmiddels is het voorval met Diesel zo sterk gaan leven in de diverse (sociale) media en is het aspect van de mishandeling en het gebrek aan een echte straf daarvoor zo duidelijk geworden, dat we gemeend hebben om van deze groep een groep te maken die zich in gaat zetten voor een wetswijziging waarbij ALLE dieren als levende wezens worden gezien en niet als een ‘ding’ wat feitelijk niet meer is als een stuk eigendom wat je bezit.
Diesel komt er niet mee terug, maar hij kan wel symbool staan voor een echte verandering in de Nederlandse wetgeving ten aanzien van dieren!
Steun daarom deze groep en teken voor een Burgerinitiatief op www.eendierisgeending.com!
We hebben nu al meer dan 20.000 handtekeningen en we hebben er 40.000 nodig, je moet boven de 18 jaar zijn!
Iedereen met dieren is welkom, AUB help van een dier een levend wezen te maken voor de wet en geen ding!!!

http://www.facebook.com/groups/justicefordiesel/

Alvast bedankt voor alle hulp!!!

Daphne

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Een dier is geen ding!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 08:18

Dit hoort hier niet en volgens mij mogen zulke topics ook niet...ik Tem even.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 08:52

Tegenwoordig denken veel mensen dat een dier maar een voorwerp is,. Helaas,,!!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:54

bello2005 schreef:
Tegenwoordig denken veel mensen dat een dier maar een voorwerp is,. Helaas,,!!!

Het is afschuwelijk wat er gebeurd is en dit had ook nooit mogen gebeuren en hoop dat de schuldigen gestraft worden maar met bovenstaande ben ik het niet helemaal eens.
Ik krijg persoonlijk meer en meer de indruk dat dieren 'vermenselijkt' worden ipv als 'ding' worden gezien zoals hier word gesteld.
Nou is een dier beslist geen ding, maar een levend wezen maar een dier is ook geen mens die een bijpassende behandeling vereist, behandel een dier zoals een dier, en zoals ze elkaar dus ook behandelen. Wees duidelijk en consequent.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:01

Ook dat is waar,, maar dat komt door te kort aan ervaring,,,

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:03

Ze hadden niet door wat er gebeurde....Maar konden wel zien dat de man Diesel in zijn buik trapte?

Hij was gebeten in zijn lip en oor...En daaruit kun je opmaken dat de collie als eerste heeft gebeten?

De collie had alleen iets aan zijn poot...Omdat hij werd opgepakt door zijn eigenaren?

Daarnaast zou ik, júist als eigenaar van een American Bulldog, maar ook over het algemeen als hondeneigenaar, wel heel erg goed opletten hoe het gaat met andere honden die ook loslopen. Die zijn namelijk misschien niet altijd zo lief. Of lokken agressie uit. Daarom vind ik de eigenaar van Diesel ook verwijtbaar. Je dier is inderdaad geen 'ding', maar wel iets waar je verantwoordelijk voor bent en waar je dus ten alle tijde gewoon op moet letten.

Ik vind het verhaal lichtelijk overdreven en niet geheel kloppend gebracht. Hoe l*llig ook voor Diesel. En zit je uitroeptekentoets soms vast?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:06

en daarnaast lijkt het me enigsinds overdreven als je je alleen voor dit bericht speciaal op bokt aanmeld en dan ook niet de moeite neemt om je even in te lezen waar je dit moet plaatsen.
Ik waag er een TEMmetje aan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:07

ik zou graag ook even het verhaal van het echtpaar horen.
Even goed wel triest dat Diese dood is natuurlijk!Dat was alles behalve nodig geweest.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:10

op het nieuws was het verhaal anders.
de collie was zwaar gewond. de aanvallende hond liep los, dus had ie van mij ook een schop gekregen.
dit heeft niks met een dier en een ding te maken. het echtpaar verdedigde hun aangelijnde hond.zoals zovelen zouden doen.
wel triest dat de hond is overleden.met aanlijnen had alles voorkomen kunnen worden..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:10

Ik vind dat er belachelijke reacties op Facebook staan en ik vind deze hele actie veel te veel opgeblazen. Ik vind het triest wat er gebeurd is, maar al die doodverwensingen en bedreigingen door de organisatoren van alle acties rondom deze Diesel richting de tegenpartij gaan mij werkelijk veel te ver.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:11

Peppertree schreef:
Ze hadden niet door wat er gebeurde....Maar konden wel zien dat de man Diesel in zijn buik trapte?

Hij was gebeten in zijn lip en oor...En daaruit kun je opmaken dat de collie als eerste heeft gebeten?

De collie had alleen iets aan zijn poot...Omdat hij werd opgepakt door zijn eigenaren?

Daarnaast zou ik, júist als eigenaar van een American Bulldog, maar ook over het algemeen als hondeneigenaar, wel heel erg goed opletten hoe het gaat met andere honden die ook loslopen. Die zijn namelijk misschien niet altijd zo lief. Of lokken agressie uit. Daarom vind ik de eigenaar van Diesel ook verwijtbaar. Je dier is inderdaad geen 'ding', maar wel iets waar je verantwoordelijk voor bent en waar je dus ten alle tijde gewoon op moet letten.

Ik vind het verhaal lichtelijk overdreven en niet geheel kloppend gebracht. Hoe l*llig ook voor Diesel. En zit je uitroeptekentoets soms vast?

Als we nou met zijn alle er eens niet vanuit gaan dat een american bulldog gevaarlijk is (of herder of stafford) en normaal met elkaar communiceren (mijn hond vindt dit niet leuk, of ik vindt jouw hond niet leuk) dan gebeuren dit soort dingen niet.

Mocht de Bulldog toch als eerste gebeten hebben dan slaat het nog steeds werkelijk helemaal nergens op dat je een hond bij zijn halsband pakt en hem in zijn buik schopt.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:15

Al deed de hond als eerst iets had hij nog niet doodgetrapt mogen worden. En ik heb respect voor de eigenaren van Diesel dat ze 'rustig' zijn gebleven want ik zou niet weten wat ik had gedaan. Ik denk dat ik die mensen flink aangevlogen was. :=

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:17

als "jouw " (in het algemeen) hond-wat voor ras dan ook, mijn hond bijt, zeker als de aanvallende hond losloopt, en de mijne niet, krijgt ie ook een flinke schop.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:18

lien_87 schreef:
En door mensen zoals jij gebeuren dit soort dingen. Als we nou met zijn alle er eens niet vanuit gaan dat een american bulldog gevaarlijk is (of herder of stafford) en normaal met elkaar communiceren (mijn hond vindt dit niet leuk, of ik vindt jouw hond niet leuk) dan gebeuren dit soort dingen niet.

Mocht de Bulldog toch als eerste gebeten hebben dan slaat het nog steeds werkelijk helemaal nergens op dat je een hond bij zijn halsband pakt en hem in zijn buik schopt.

Zo, dat vind ik nogal niet een beschuldiging..
Als iedereen gewoon zijn/haar hond bij zich houd tot er duidelijk is dat snuffelen/spelen geen probleem is gebeurt en nog minder. Ik heb een hekel aan mensen die er maar vanuit gaan dat de hele wereld net zo gek is op de hond als de eigenaar. Misschien is die collie wel eerder aangevallen en ja, als ik met een dier loop en die word gegrepen door andermans hond kan ie ook een trap voor z'n kop krijgen, dan moet je je beest maar bij je houden.

Mijn pony heeft eens een hond gemept die na het herhaaldelijk aanroepen van waarschuwingen naar de eigenaar niet teruggeroepen werd (nee ze vonden het wel grappig) helaas voor die mensen kan mijn pony best heel aardig richten en was het dier op slag dood. Heel vervelend voor de eigenaren maar blijkbaar vond mijn pony het iets minder grappig dan de eigenaren. Als ze gewoon dat beest teruggeroepen hadden had het allemaal niet hoeven gebeuren. Hoe moeilijk is het om je beest bij je te houden, alle dieren niet alleen honden met een dergelijke reputatie.

edit: ik zie dat lien_87 inmiddels haar bericht heeft aangepast, maar dit stond er eerst :j

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:21

Polly schreef:
lien_87 schreef:
En door mensen zoals jij gebeuren dit soort dingen. Als we nou met zijn alle er eens niet vanuit gaan dat een american bulldog gevaarlijk is (of herder of stafford) en normaal met elkaar communiceren (mijn hond vindt dit niet leuk, of ik vindt jouw hond niet leuk) dan gebeuren dit soort dingen niet.

Zo, dat vind ik nogal niet een beschuldiging..
Als iedereen gewoon zijn/haar hond bij zich houd tot er duidelijk is dat snuffelen/spelen geen probleem is gebeurt en nog minder. Ik heb een hekel aan mensen die er maar vanuit gaan dat de hele wereld net zo gek is op de hond als de eigenaar. Misschien is die collie wel eerder aangevallen en ja, als ik met een dier loop en die word gegrepen door andermans hond kan ie ook een trap voor z'n kop krijgen, dan moet je je beest maar bij je houden.

Mijn pony heeft eens een hond gemept die na het herhaaldelijk aanroepen van waarschuwingen naar de eigenaar niet teruggeroepen werd (nee ze vonden het wel grappig) helaas voor die mensen kan mijn pony best heel aardig richten en was het dier op slag dood. Heel vervelend voor de eigenaren maar blijkbaar vond mijn pony het iets minder grappig dan de eigenaren. Als ze gewoon dat beest teruggeroepen hadden had het allemaal niet hoeven gebeuren. Hoe moeilijk is het om je beest bij je te houden, alle dieren niet alleen honden met een dergelijke reputatie.

edit: ik zie dat lien_87 inmiddels haar bericht heeft aangepast, maar dit stond er eerst :j
En daarom is ie aangepast (uitspraak was anders bedoeld maar dat kun je helaas nooit goed overbrengen op internet)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:21

Één schop of trap is wat anders dan doodschoppen... Bah!! -:(-

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:25

Als je er in eerste instantie van uit gaat als bulldog eigenaar dat andere mensen jouw hond misschien wél eng en imponerend vinden (omdat je als eigenaar heus wel weet dat dat vaak zo is)en er daarom zorg voor draagt dat er geen rare acties met jouw hond gebeuren, dan zal daar uiteindelijk uit voortvloeien dat iedereen begrijpt dat bulldoggen niet allemaal moordmachines zijn.

Zolang er eigenaren zijn zoals die van Diesel, die blijkbaar niet in de gaten hebben gehad dat hun hond in gevecht raakte met een andere hond, mensen gaan bedreigen omdat deze hun eigen hond beschermden, bevestigen ze alleen maar de bestaande vooroordelen.

De reacties op Facebook richting de collie-eigenaren vind ik te bizar voor woorden. Onwijs asociaal. Juist dit soort dingen zorgen er voor de meeste mensen voor dat ze met een hele grote boog om bulldoggen heen gaan lopen. Zo zonde.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:28

lien_87 schreef:
En daarom is ie aangepast (uitspraak was anders bedoeld maar dat kun je helaas nooit goed overbrengen op internet)

Volgens mij had jij niet helemaal begrepen dat ik júist iemand ben die bulldoggen (je haalt er zelf andere rassen bij trouwens) een heel warm hart toedraag. Zulke eigenaren verpesten het voor het ras. Zulke FB acties zijn al helemaal ellendig om te zien. Als dat de gemiddelde bulldogeigenaar weerspiegelt, ziet het er niet best uit voor het imago van het ras.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:31

Myfairytale schreef:

Een schop op de verkeerde plek kan voldoende zijn. Zo loopt er hier in de buurt een poedeltje die een pitbull doodgebeten heeft.
Liep aan de riem, pitbull liep los, raken in gevecht en poedeltje zet zo de tanden in een (slag?)ader in de hals en de hond bloed dood. Niets meer aan te doen.

Daarnaast, dit had mij ook kunnen overkomen. Mijn collie is als de dood voor die grote honden. En reageert dus angstig agressief. Als die hond daar dus op ingaat heb ik een probleem. De hele openingspost staat vol aannames. Daarnaast, als het zo'n lieve hond was, dan had ie een agressieve reactie van de collie gewoon genegeerd en was ie weggelopen. Dat is tot nu toe wat bij mij ook gebeurd is... maar ik wacht nog vol huiver altijd op het moment dat zo'n grote loslopende hond er wel tegenin gaat...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:34

Myfairytale schreef:

in mijn ervaring was een schop fataal, net waar je hem raakt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:34

Iris82 schreef:
Ik vind dat er belachelijke reacties op Facebook staan en ik vind deze hele actie veel te veel opgeblazen. Ik vind het triest wat er gebeurd is, maar al die doodverwensingen en bedreigingen door de organisatoren van alle acties rondom deze Diesel richting de tegenpartij gaan mij werkelijk veel te ver.

Helemaal mee eens.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:37

een verschrikkelijk samenloop van omstandigheden....

toch maar aan de lijn al is ie nog zo lief..... had veel kunnen voorkomen in dit geval!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:43

En dit is het verhaal van een kant . Als een hond mijn hond grijpt kan die ook een schop krijgen. Wil het verhaal wel van de andere kant horen. Een stille tocht voor die hond vind ik ook erg overdreven.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:43

Ik begrijp ding niet helemaal: Dat een ouder echtpaar een hond doodtrapt waar allebei de jonge baasjes ( dit maak ik op aan de leeftijden van de kinderen ) bij staan?

Als mijn hond onschuldig is en mensen gaan hem doodtrappen, dan spring ik er boven op!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:46

Ik vind het ook dieptriest voor de hond, maar vind ook de eigenaren schuldig hieraan ... je loopt niet gewoon door in de veronderstelling dat het wel goed gaat ... je houdt je dier bij je of voor je !