Steeds meer ''stuur een kaartje'' topics?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Steeds meer ''stuur een kaartje'' topics?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 18:29

Het valt mij nu al enige tijd op..
Steeds meer bokkers die een topic aanmaken met de vraag of mensen kaartjes willen sturen:
* Moeders die altijd alleen is
* Ziek zoontje/dochtertje
* Oppeppertje voor vriend/vriendin
* Verjaardagsverassing

Niets mis mee, sterker nog ik stuur meestal wel een kaartje!
Maar is er misschien iets waarmee we dit een beetje binnen de perken kunnen houden?
Of desnoods een centraal topic waarin men zich kan melden?

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken. :)

Goof

Re: Steeds meer ''stuur een kaartje'' topics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:30

Eens!
Vind het goed dat er mee wordt geleefd met mensen, maar wat mij betreft mag dit ergens centraal geplaatst worden.

Chiave

Het valt me ook vaker op, maar iedere "kaartjesaanvrager" heeft een eigen verhaal.
Bij sommige topics zijn er zelf Bokkers die aanbieden een kaartje te sturen zonder dat TS dat geopperd heeft.
Ik vind het een heel mooi gebaar, die kaartjes. ;)

Anoniem

Mee eens, al lijkt een centraal topic me niet handig, dat kan alleen werken als de OP de hele tijd bijgewerkt wordt. :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:31

Nee want elke situatie is anders en anders moet je elke keer 20 pagina's gaan doorspitten voor een adres.

Vind het zo wel prima en stoor me er ook niet aan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:33

Ik ben het er mee eens. Hoe erg alles voor iedereen ook is, als het geen bekende van me is, ga ik geen kaartje sturen. Dat is niet omdat ik niet sociaal ben of zo, maar omdat ik het geen toegevoegde waarde vind hebben. Als ik allemaal kaartjes van vreemden zou krijgen, zou ik bijvoorbeeld al niet zo blij zijn dat mijn adres rondgestrooid wordt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:33

Zou voor mij niet hoeven, ik sla die topics altijd over want als ik een kaartje wil sturen aan iemand dan vraag ik zelf wel ipv dat ik word gevraagd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:36

Het valt mij ook op. :j Centraal topic lijkt mij dan weer niet handig. Ik klik meestal wel elk kaartjes topic aan en beslis of ik iets wil sturen. Ik ben niets verplicht maar ik doe het soms wel eens.

Al moet ik idd zeggen dat het een 'hype' lijkt te worden. (is niet aanvallend of wat dan ook bedoelt)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:10

Ik wilde vorige week hier ook al een topic over aanmaken, is er toen niet van gekomen.

Ik vind het ook opvallend dat er steeds meer mensen een eigen 'kaartenactie' opstarten, bij Waus haar broertje heb ik dan ook meegedaan, verder niet.

Een eigen verzamelmap oid voor kaartentopics lijkt mij het handigst, als je alles in één centraal topic plaatst, wordt het denk ik veel te onoverzichtelijk.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:12

Ik wilde echt net een topic maken..
Word er -sorry voor iedereen die het leuk vind- gewoon chagrijnig van!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:13

marleen_88 schreef:
Ik wilde vorige week hier ook al een topic over aanmaken, is er toen niet van gekomen.

Ik vind het ook opvallend dat er steeds meer mensen een eigen 'kaartenactie' opstarten, bij Waus haar broertje heb ik dan ook meegedaan, verder niet.

Een eigen verzamelmap oid voor kaartentopics lijkt mij het handigst, als je alles in één centraal topic plaatst, wordt het denk ik veel te onoverzichtelijk.

Bij Waus is er een spontane actie opgestart :j vond ik heel lief van bokt +:)+

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:14

Hetzelfde hier, marleen_88
Daar was het ook niet de intentie om een kaartenactie op te zetten, maar dat kwam uit de bokkers zelf.
Dát vind ik mooi! En dan doe ik mee.
Maar al die topics waarin gevraagd wordt om kaarten te sturen hoeft van mij niet zo. Ik doe er dan ook niet aan mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 20:00

Ik bedoelde meer een centraal gedeelte.. waar dus topics geopend kunnen worden.

Het is neit dat ik mij er heel erg aan stoor, maar ik sla de topics de laatste dagen wel over..
t worden er een beetje teveel in een keer die ik tegenkom...

Dat topic over dat broertje was ik zelfs degene die opperde om een kaartje te sturen, vanuit hier is dit een enorme mooie actie geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:08

Ik vind nou niet echt dat het forum overloopt met gigantische kaartenacties hoor en om er nou een subforum voor aan te maken vind ik ook wel weer aan de overdreven kant.
Het is echt niet zo dat 50% van de actieve topics bestaat uit kaartenacties e.d. dus vind het nog wel meevallen.. Het is ook echt niet zo dat om iedere dwarse scheet een topic wordt geopend met het verzoek om maar massaal kaarten te sturen.. Het zijn gewoon mensen die hun ei kwijt willen, en het leuk zouden vinden als er voor pietje/jantje/klaasje een iemand is, die pietje/jantje/klaasje een kaartje o.i.d. zouden willen sturen; geen verplichting en geen gebedel.
Een ieder kiest er zelf voor om het topic aan te klikken, door te lezen en er wel of niet wat mee te doen. Niemand verplicht je. En als je het zo uitermate storend vind... Dan stop je toch met lezen moment dat je het woord kaartje ziet?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:14

Brittneyx schreef:
marleen_88 schreef:

Bij Waus is er een spontane actie opgestart :j vond ik heel lief van bokt +:)+

Ik wist niet meer zeker of het een spontane actie was, vandaar dat ik het er niet bij had gezet.

Natasja91 schreef:
Hetzelfde hier, marleen_88
Daar was het ook niet de intentie om een kaartenactie op te zetten, maar dat kwam uit de bokkers zelf.
Dát vind ik mooi! En dan doe ik mee.
Maar al die topics waarin gevraagd wordt om kaarten te sturen hoeft van mij niet zo. Ik doe er dan ook niet aan mee.

Idd, daarom deed ik daar ook aan mee. Vragen om kaartjes vind ik persoonlijk te ver gaan, doe daar dan idd niet aan mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:33

chelle_dora schreef:
En als je het zo uitermate storend vind... Dan stop je toch met lezen moment dat je het woord kaartje ziet?

Heb jij hier iemand zien reageren die het uitermate storend vind?
Je vult nu zelf iets in wat niet zo is. Je hebt me denk ik niet helemaal begrepen in mijn OP.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:37

Viel mij ook op ja... Een centraal topic is in principe best handig. Maar ik denk wel dat er dan nog meer mensen om "kaartjesactie's vragen".
Neemt niet weg dat ik het een super gebaar vind hoor. Maar persoonlijk doe ik ook alleen mee wanneer er of iets spontaan op gang komt, of het verhaal me echt moet raken..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:44

Begint inderdaad een beetje een hype te worden :\ en voor de meest uiteenlopende zaken....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:40

Jolliegirl schreef:
chelle_dora schreef:
En als je het zo uitermate storend vind... Dan stop je toch met lezen moment dat je het woord kaartje ziet?

Heb jij hier iemand zien reageren die het uitermate storend vind?
Je vult nu zelf iets in wat niet zo is. Je hebt me denk ik niet helemaal begrepen in mijn OP.

De OP komt op mij over alsof iemand zich irriteert aan de "enorme hoeveelheden" kaartenacties, dusdanig irriterend of dusdanig veel dat er een apart subforum voor moet komen en dat vind ik persoonlijk dus echt reuze meevallen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:41

Dan heb je helemaal verkeerd gelezen. :)

Citaat:
Niets mis mee, sterker nog ik stuur meestal wel een kaartje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:42

Dan in dit geval mijn gemeende excuses :) Wel vind ik dat het 'binnen de perken houden' wel erg overdreven is.. Maar goed wie ben ik.. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:44

Geeft niet hoor ;)
Maar voordat ik bestempeld ga worden ofzo :=

Binnen de perken bedoelde ik meer mee, wat overzichtelijker.
Er komen steeds meer van dit soort acties. Zolang het niet om elk wisjewasje is prima.. maar misschien gewoon nu al in de gaten houden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:45

Nee ik ben het er ook wel mee eens dat niet om iedere dwarse scheet een kaartjesactie moet worden opgezet.. :+ Maar denk dat dit wel reuze meevalt, daar zijn de bokkers hier wel wijs genoeg voor dunkt me.. Ik zie er nog geen 50 per dag opkomen in ieder geval :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:49

Er zijn helaas vaker leugens over bokt gegaan over zieke mensen e.d...
Dus ik denk dat eht wel een béétje in de gaten gehouden mag worden :j
Meer ook niet :D