ITP-topic verdwenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

ITP-topic verdwenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 00:45

Een ITP-topic waarin ik heb gepost is verdwenen. TS was het niet zo eens met posts van mij en andere bokkers. Dat kan gebeuren natuurlijk (hoewel er opbouwend werd gepost) En nu is het topic foetsie. Kan het niet meer bij m'n eigen berichten vinden en ook niet in de berichtengeschiedenis van de TS.

En ik kan daar dus niet tegen. Enige dat ik kan bedenken is dat het op de mesthoop verdwenen moet zijn. Maar waarom? En waarom zo ineens, en zonder bericht van een mod? En welke mod heeft het verwijderd?

xSCWx

Re: ITP-topic verdwenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 00:48

Ze heeft het zelf verwijdert.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 00:49

Hoe dan? Dat kan toch na een bepaalde tijd niet meer?

En hoe weet jij dat?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 00:51

Omdat ik alwetend ben. Nee grapje natuurlijk, flauw :D
Ik heb haar een PB gestuurd.

Blijkbaar kon ze het nog verwijderen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 00:52

Je kunt een topic niet verwijderen als er op gereageerd is :? Ben dan benieuwd hoe die persoon dat gedaan heeft... :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 00:54

Ik dus ook >;) Bovendien stond dat topic er al úren.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 00:54

Heeft ze misschien toch hulp gehad van een mod? Ik ga het vragen.
Edit, ze is offline.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 01:09

Snap je mijn verwondering?

Ik ken ook een moddie buiten haar modschap/bokkerschap om. Zou toch te gek zijn als ik haar morgen vraag om dit topic weer weg te halen?

En als het geen hulp van een moddie is geweest wil ik weten wat dan wel. Want dan wil ik dat ook :Y)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 01:16

Koper schreef:
Snap je mijn verwondering?

Ik ken ook een moddie buiten haar modschap/bokkerschap om. Zou toch te gek zijn als ik haar morgen vraag om dit topic weer weg te halen?

En als het geen hulp van een moddie is geweest wil ik weten wat dan wel. Want dan wil ik dat ook :Y)

Idd, ik wil ook graag weten hoe ze dat gedaan heeft dan :))

En als een mod het gedaan heeft, dan wil ik graag weten wie, dan stuur ik diegene ook een berichtje als ik een topic weer weg wil hebben als ik commentaar krijg := Ik wou eens een topic weghebben dat veel verder ging dan wat commentaar over foto's en dat werd niet gedaan omdat bokt een discussieforum is.. Na een bericht aan Eline is het wel verwijderd, maar als het in dit geval zó makkelijk gegaan is bij zo'n flutreden, dan vind ik dat lichtelijk vreemd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:56

Ze heeft het aan moderators gevraagd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:32

Ik heb gisteren inderdaad op verzoek een RIJ-ITP topic verwijderd met de titel "Na regen komt Lancelot, nieuwe aanwinst".
Zoals je in de help (http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... ijderen.3F) kunt lezen verwijderen we in principe geen topics, maar zijn er wel uitzonderingen. Dit is zo'n uitzondering.
De reden waarom het topic verwijderd is ga ik me niet over uitwijden, dat is tussen betreffende gebruiker en de mods en is prive. :)

Edit: ik zie nu dat er door een andere mod nog een topic is verwijderd, dit is het topic waar TS op doelt, en daar geldt eigenlijk hetzelfde voor.
Toevallig 2 in korte tijd, maar ik wil wel benadrukken dat dit niet vaak voor komt en het toeval is dat er 2 zo snel achter elkaar zijn verwijderd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 11:17

Okee, het is dus door een mod verwijderd. Bedankt voor je uitleg Neonlight.

Maar WAAROM??? Ik bedoel: het was een doodnormaal topic waarin iedereen het niet met TS eens was over haar manier van rijden. Zoals er duizenden op bokt zijn. Wat is dan de reden geweest dat een mod het verwijderd heeft? Waarom is dit topic dan verwijderd en blijven al die andere duizenden, vergelijkbare, topics wel staan, ook als de TS daarvan om verwijdering vraagt zoals bij voorbeeld Dapnne_ beschrijft?

Wat was er dan aan dat topic dat een reden was om het te verwijderen? Ik heb in dat topic met wat andere mensen geprobeerd om aan TS duidelijk te maken dat op de foto's die er stonden dingen echt niet klopten. Als de reacties van andere gebruikers de reden zijn dat het topic verwijderd is wil ik daar wel eens meer uitleg over. En ik zou ook graag weten welke mod 't precies verwijderd heeft.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:46

Ik ben de moderator die het andere topic verwijderd heeft en zoals Neonlight zegt kan ik niet uitwijden over het waarom, dat is tussen de gebruiker en de moderators.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 12:36

Maar kan ik dan met jou contact opnemen als ik in een topic reacties krijg die mijn ego deuken? En haal je dan voor mij dat topic weg?

En zo niet: waarom word ik dan anders behandeld dan de TS van het topic dat je verwijderd hebt?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:39

ik ben het helemaal met Koper eens. Ik zou het namelijk ook fijn vinden als ik minder leuke reacties krijg op mijn topics.. Zou wel handig zijn.. Maar er zijn ook veel reltopics, waar niks aan gedaan wordt.. Ik denk dat die mensen ook wel graag hun topic willen verwijderen...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 12:41

Het was geen reltopic. Meisje liet een aantal foto's zien van de afgelopen jaren, van haarzelf op verschillende paarden. Zelf vond ze kennelijk dat ze veel beter was gaan rijden maar alle bokkers die reageerden gaven aan dat ze erg streng is in haar handen en dat er nog veel viel te verbeteren. Het is jammer voor TS dat ze dat niet leuk vond om te lezen. Maar meer dan dat was er in dat topic niet aan de hand. Als ik zulke foto's zou plaatsen zou ik precies hetzelfde commentaar krijgen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 14-09-12 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:42

Nee, maar er zijn wel velen reltopics op bokt. Waarom wordt daar dan niks aan gedaan? :)
Maar ja, misschien had zij een bepaalde privé reden? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:44

Het gaat toch om het topic waar ik ook in gereageerd heb, over een meisje dat dacht haar paard aan de teugel te rijden? Die ben ik ook kwijt namelijk... Wel een goed idee, als ik een keer reacties krijg die me niet aanstaan PB ik gewoon een mod om het topic te laten verwijderen! :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 12:45

Dat klopt, het is fijn als er op reltopics wordt ingegrepen.

Privéreden, wat bedoel je daarmee? Als je je foto's publiekelijk op internet zet, en het vervelend vindt als mensen je met je neus op de feiten drukken, dan moet je je foto's niet op bokt neerzetten. Dat weet elke bokker toch?

Ffortuna: inderdaad.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:46

blijkbaar kan dat verwijderen dus gewoon, fijn om te weten voor als je eens reacties krijgt die je niet aanstaan. En bang zijn dat het uitkomt hoeft niet want het is een privé zaak tussen jou en een mod.
Worden dit soort dingen wel overlegd in het team voor er op DELETE word geklikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:47

Koper schreef:
Privéreden, wat bedoel je daarmee? Als je je foto's publiekelijk op internet zet, en het vervelend vindt als mensen je met je neus op de feiten drukken, dan moet je je foto's niet op bokt neerzetten. Dat weet elke bokker toch?

Precies! Iedereen krijgt weleens reacties die je niet wil horen. Dan moet je iets maar niet hier neerzetten, dan krijg je dat. Maar misschien is dat een nieuw beleid, om alle topics te verwijderen waar reacties in komen die niet geschreven zijn in de trant van ´oeeeh´ en ´aaaah, wat doe je dat toch geweldig´?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:49

Ja, dat is wel zo. Dan had ze van te voren moeten bedenken dat ze dat krijgt. En anders , bokkers zeggen het niet om haar te pesten, maar om het paard te helpen ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:51

Een topic wordt niet verwijderd omdat de reacties niet aan staan. Die verzoeken worden ook niet gehonoreerd.

Vaak is het zo dat bepaalde foto's of dingen vermeldt in een topic iemand prive in een lastige situatie brengen. Of, bij fototopics bijvoorbeeld, dat eigenaren niet blij zijn dat foto's van hun paarden op internet staan.
Iemand moet echt een goede valide reden hebben waarom diegene het topic verwijderd wil hebben willen we een topic ook verwijderen. Zoals zowel ik als Zonnebloem al zeggen, de reden is niet iets om openbaar te plaatsen, dat geldt voor iedere verwijdering. Daar hoeft ook niet meer naar gevraagd te worden.
Als we die reden vrij geven komt diegene die een verzoek ook plaatst meeste kans alsnog in de problemen omdat wij het openbaar maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:55

Polly schreef:
blijkbaar kan dat verwijderen dus gewoon, fijn om te weten voor als je eens reacties krijgt die je niet aanstaan. En bang zijn dat het uitkomt hoeft niet want het is een privé zaak tussen jou en een mod.
Worden dit soort dingen wel overlegd in het team voor er op DELETE word geklikt?

Polly, topics worden niet gedelete maar op de mesthoop geplaatst. Verder ligt het totaal aan het verzoek of er overlegd wordt of niet. Sommige dingen zijn zo duidelijk dat er geen overleg gepleegd hoeft te worden. Bijvoorbeeld, iemand opent een topic over een paard van een ander, en diegene wordt stevig bedreigd door een eigenaar en er echt nare dingen zullen gebeuren als diegene het topic niet verwijderd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 12:56

Cool. Dan ga ik binnenkort eens een topic plaatsen waarin ik mijn paard met slof en prikkeldraadbit rijd en m'n handen op m'n knieën houd en dan zeuren dat hij zo zwaar op de voorhand is. En als er dan mensen mij vertellen dat ik totaal verkeerd bezig ben pb ik zonnebloem18 en dan haalt zij het topic weer weg. Want de reagerende zeurpieten hadden moeten zeggen dat mijn paard zo mooi met z'n hoofd omlaag loopt, en dat het verstandig is om 'm vast te metselen want hij moet maar leren dat hij uit zichzelf zo hoort te lopen.

De kolder 8)7

Edit: inmiddels een post van Neonlight dus ik zal er nog wat bij tikken voordat ik de post die ik aan het schrijven was plaats:
Okee, dus stel dat ik zo'n slof+prikkeldraadtopic post en als laatste foto in de OP een foto plaats van mijn bijrijdpaard dat ik reed voordat ik mijn eigen paard had. En de eigenaar van mijn oud-bijrijdpaard er op die manier achter komt dat ik haar paard zo reed :oo Dan zullen de mods dus het topic verwijderen als ik daar om vraag om mij bij de eigenaar van het paard niet verder in de problemen te brengen? Snap ik zo wat je bedoelt?