Bokt selectief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Bokt selectief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 19:36

Bokt, welk signaal geef je hiermee af?

Bokt is een prima forum
Er wordt vaak leuk opbouwend commentaar gegeven op topics, nare reacties worden snel aangepakt
En over het algemeen hebben topic starters veel baat bij de adviezen van andere bokkers :)

Alleen zodra er een topic is waarbij magere paarden tussen de rotzooi staan met nauwelijks genoeg eten gaat het topic op slot

Zodra een paard vreselijk wordt behandeld of gereden wordt op een manier die echt niet door de beugel kan, wederom, het topic op slot

Of te wel, welk signaal geef je hiermee af?
Het is bijna alsof we zwijgzaam slecht gedrag moeten accepteren, dat daar niks over gezegd mag worden.
(handig voor een paardlievend forum)

Ja, de reacties op die topics zijn vaak behoorlijk scherp
Maar waar bij andere topics een opmerking wordt geplaatst of het wat vriendelijker mag, gaan topics met 'leed'(als ik het zo mag noemen) of dat wat echt niet kan meteen op slot.

Nogmaals, bokt, welk signaal geef je hiermee af?

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:46

Volgens mij is Bokt bedoeld als gezellig, en leerzaam forum. Op het moment dat er bokkers 'de grond in worden getrapt' is het niet meer gezellig, en zelfs niet leerzaam te noemen. Het is mijns inziens niet zo dat Bokt de 'slechte' topics sluit omdat ze 'slecht' zijn, maar omdat de reacties gewoon te ver gaan, en een waarschuwing nog zo vaak kan worden gegeven, maar dat mensen reageren 'vanuit hun hart', en dat is moeilijk te onderdrukken. :)
Zo denk ik er over. :)

mika11

Re: Bokt selectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:50

Ik denk omdat er dan tientallen keren dezelfde dingen worden herhaald.
Dan is eigenlijk alles al gezegd, maar het blijft maar doorgaan:

'paard is te mager, ik zou allang dierenarts gebeld hebben'
'paard loopt veel te diep, ruiter zit veel te gespannen, trekt te veel aan de teugels'.

Dat lees je dan zo'n tientallen keren in aardige en onaardige opmerkingen.

En dat snap ik wel, als ik een topic zie met een broodmager paard reageer ik daar ook wel eens op.
Terwijl ik dan ook herhaal wat al heel vaak is gezegd.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:06

In een topic waar opbouwend commentaar wordt gegeven komen ook veel dezelfde reacties naar boven dus dat vind ik dan geen argument.
Dan heb ik nog het idee dat je mond gesnoert wordt.

Het is net als dat je over straat loopt en iemand met een hond tegenkomt waarvan de riem niet helemaal lekker zit.
Dus zeg je tegen die persoon 'je kan misschien beter..'

Vervolgens kom je iemand tegen die zijn hond verrot slaat
En dan moet je je mond houden :?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:11

Ja, dat is ook zo, in de opbouwende commentaren heb je ook herhalingen.

Maar ik bedoelde ook meer, in topics met zichtbaar magere paarden, een manier van rijden die niet door de beugel kan, dan zitten op de één of andere manier heel veel mensen er als havikken bovenop.
Zo'n topic heeft dan in een mum van tijd pagina's lang hetzelfde commentaar.
Dat bedoelde ik.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 21:11

Een kleine mod post om elkaars commentaar niet te herhalen is dan toch voldoende?
Kijk als men dan doorgaat is het logisch dat het topic gesloten wordt.
Maar die waarschuwing wordt bij dergelijke topics vaak niet eens gegeven

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:19

Het is zoals ze vaak aangeven in strijd met de wet en regelgeving.

Niet alles kan zomaar klakkeloos op internet gezet worden, ookal is het iemand zijn mening. Er hangen altijd consuquenties aan en daar wordt de helft vd tijd maar over nagedacht.

Als je de regelgeving eens leest van bokt dan kun je dat prima nazien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:24

Een foto is een momentopname, het verhaal erachter weet je niet en je bent al snel genoeg geneigd om zelf iets in te vullen dat niet op de waarheid berust.

Stel je voor je komt op een plek waar net een moord is gepleegd. Voordat je ziet wat er is gebeurt, vind je een mes op de grond. Je pakt het op, loopt de hoek om en daar ligt een lijk. En een journalist ziet dat, maakt een foto van jou met een mes in je hand en vervolgens sta je de ochtend daarop met je postzegel in een krant.
De beschuldiging van moord op pagina 1 ziet heel Nederland, je goede naam is naar de vaantjes. Dat het anders was, en dat ook de recherche daar achteraf achter komt en de rectificatie op pagina 6 van dezelfde krant een paar dagen later leest geen hond. Je goede naam is voor de rest van je leven besmeurd en dat is niet meer recht te breien.

Misschien iets om over na te denken...een verhaal gaat een eigen leven leiden, en daar kun jij op dat moment helemaal niets aan doen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 21:32

Je kan het ook anders zien
Er wordt een moord gepleegd en er wordt niks aan gedaan maar daar is ook nog nooit iemand beter van geworden ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:35

Cassidy schreef:
Een foto is een momentopname, het verhaal erachter weet je niet en je bent al snel genoeg geneigd om zelf iets in te vullen dat niet op de waarheid berust.

Stel je voor je komt op een plek waar net een moord is gepleegd. Voordat je ziet wat er is gebeurt, vind je een mes op de grond. Je pakt het op, loopt de hoek om en daar ligt een lijk. En een journalist ziet dat, maakt een foto van jou met een mes in je hand en vervolgens sta je de ochtend daarop met je postzegel in een krant.
De beschuldiging van moord op pagina 1 ziet heel Nederland, je goede naam is naar de vaantjes. Dat het anders was, en dat ook de recherche daar achteraf achter komt en de rectificatie op pagina 6 van dezelfde krant een paar dagen later leest geen hond. Je goede naam is voor de rest van je leven besmeurd en dat is niet meer recht te breien.

Misschien iets om over na te denken...een verhaal gaat een eigen leven leiden, en daar kun jij op dat moment helemaal niets aan doen.

Wat heeft dat precies te maken met het feit dat een topic op slot gaat? Topic (en dus de foto) blijft zichtbaar, je kan alleen niet meer reageren. Komt misschien wat scherp over, maar bedoel het echt gewoon uit nieuwsgierigheid :j

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 21:39

Ik zou graag een reactie zien vanuit het bokt team
Of zij zich bewust zijn van wat zij nu uitstralen en waarom zij voor deze aanpak kiezen :)

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:50

Rider01 schreef:
Of zij zich bewust zijn van wat zij nu uitstralen en waarom zij voor deze aanpak kiezen :)

Misschien slimmer dan eens rechtstreeks te mailen naar bokt. Nu ga je een discissie opwekken die niet nodig is.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:53

Zij stralen dat voor jou uit, voor mij niet. Dus om nou te vragen of zij zich er van bewust zijn vind ik wel heel groot genomen. Het is ook de manier waarop mensen het opvatten.
Volgens mij heeft het bokt team al regelmatig aangegeven waarom ze voor deze aanpak kiezen. In de meeste gevallen m.i. omdat alle bokkers helemaal 'los' gaan in zo'n topic.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:59

dees21 schreef:
Rider01 schreef:

Misschien slimmer dan eens rechtstreeks te mailen naar bokt. Nu ga je een discissie opwekken die niet nodig is.

Dat zou iets nieuws zijn... een discussie op bokt }:0

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:01

Rider01 schreef:
Je kan het ook anders zien
Er wordt een moord gepleegd en er wordt niks aan gedaan maar daar is ook nog nooit iemand beter van geworden ;)

De vraag is dan wat je liever ziet, een onschuldige die onterecht veroordeeld wordt (al is het maar door de media en de rest van Nederland) of een moordenaar die vrijuit gaat?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:13

Het gedrag van de TS laat vaak wel zien of het onkunde is of opzet
Maar ik denk dat we nu misschien te veel offtopic gaan

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:15

Maar wat wil je dan? 80 pagina's gehakketak op een TS? Als inderdaad al het negatieve gezegd is en de aanvallen persoonlijk worden dan beland zo'n topic buiten de regels....
Kan me voorstellen dat jezelf ook nog graag ff lelijk gedaan zou hebben maar wat zou het toevoegen?

Gewoon ff schouders ophalen en laten voor wat het is zou ik zeggen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:19

Niet meteen zonder waarschuwing sluiten
Ik kan mij een topic herinneren van afgelopen jaar, waarbij nog wel gevraagd werdt om het negatieve commentaar voor je te houden en alleen een nuttige bijdrage te leveren
Daarna zag ik veel meer bruikbare adviezen verschijnen, kijk daar heeft zo'n TS (en vooral haar dieren) wat aan

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:30

Hmm ben het met je eens dat voor sluiting eerst een waarschuwing gegeven moet worden. Maar misschien is het een tijdelijk slotje om de zooi eruit te halen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 00:40

Rider01 schreef:
Bokt, welk signaal geef je hiermee af?

Bokt is een prima forum
Er wordt vaak leuk opbouwend commentaar gegeven op topics, nare reacties worden snel aangepakt
En over het algemeen hebben topic starters veel baat bij de adviezen van andere bokkers :)

Alleen zodra er een topic is waarbij magere paarden tussen de rotzooi staan met nauwelijks genoeg eten gaat het topic op slot

Zodra een paard vreselijk wordt behandeld of gereden wordt op een manier die echt niet door de beugel kan, wederom, het topic op slot

Of te wel, welk signaal geef je hiermee af?
Het is bijna alsof we zwijgzaam slecht gedrag moeten accepteren, dat daar niks over gezegd mag worden.
(handig voor een paardlievend forum)

Ja, de reacties op die topics zijn vaak behoorlijk scherp
Maar waar bij andere topics een opmerking wordt geplaatst of het wat vriendelijker mag, gaan topics met 'leed'(als ik het zo mag noemen) of dat wat echt niet kan meteen op slot.

Nogmaals, bokt, welk signaal geef je hiermee af?

Ik vraag het mij ook wel eens af

Want het is hier af en toe zo krom als de pest
Tem je op een reactie die echt niet kan, wordt er niks mee gedaan, iig geen haast ermee....

maar oplichters kunnen op bokt wel vrij hun gang gaan....dat raakt de mensen nog veel maar ach....schijt toch? wat heeft bokt daar nou mee te maken :\
tenslotte moet het hier maar gezellig zijn... :roll:

nou de waarheid is helaas niet altijd even gezellig....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:22

het is toch meestal de ts die verzoekt om een slotje?
Vooral als ze teveel dingen lezen die niet bevallen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:27

Waar ikzelf altijd zo van baal is het handje voor de bekendere Bokkers voor houden. Niet perse het team dat dat doet, maar andere Bokkers.

Als een gewone Bokker zo'n soort topic zou openen zou hij of zij behoorlijk wat commentaar te horen hebben gekregen, maar omdat het een bekende Bokker is is het nee ze weet beter, zij kent het paard. Bemoei je er niet mee enz.

DAT vind ik jammer.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:47

Kritische topics worden niet per definitie gesloten. Discussie mag, daar is het een forum voor. Wat niet mag, is speculatie en ongefundeerde zwartmakerij. 'Ik heb gehoord dat ze thuis onbehoorlijk traint' mag dus niet: je krijgt daar namelijk een discussie van die op drijfzand staat, en daar schiet niemand iets mee op.

Wat echt niet mag, en waar Bokt ook aansprakelijk voor gehouden zou kunnen worden, is een ongefundeerde heksenjacht. En laten we wel wezen, ook als je de reacties hierboven bekijkt: daar zit het grootste deel van de bokkers ook niet op te wachten.

Het voorbeeld van ojajoh, de oplichters, is weer een heel ander soort discussie. Wanneer iemand zich op Bokt bezighoudt met oplichting, dan is dat hier traceerbaar en controleerbaar, en dan wordt er echt wel ingegrepen. In de afgelopen jaren hebben verschillende mensen bans gekregen voor het niet naleven van transacties, en gelukkig worden we ook gewaarschuwd door Bokkers die die mensen herkennen als ze het onder een SA toch opnieuw proberen. Wij zijn alleen geen politie - we kunnen niet voor heel Nederland bijhouden wie nou wel en niet een oplichter is. Voor hetzelfde geld beschuldig je iemand die helemaal niets gedaan heeft of het slachtoffer is van identiteitsfraude. Weten we niet, en kunnen we ook niet weten. Daarom is Bokt niet de aangewezen plaats om fraude op andere plekken dan Bokt aan te kaarten. Daarvoor heb je politie, of bijvoorbeeld Marktplaats, die zelf een eigen methode hebben om fraude op Marktplaats aan te pakken.

Dus geven we een boodschap? Ja. We zijn geen forum als Geen Stijl, waar fatsoensnormen bij voorkeur zo ver mogelijk worden overschreden. Het is ook niet zo dat je misstanden niet aan de kaak kan stellen, maar dan alleen goed gefundeerd. We willen geen smaad en laster faciliteren. In die zin zijn we zeker selectief. Gelukkig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:22

Prrrr schreef:
We willen geen smaad en laster faciliteren. In die zin zijn we zeker selectief. Gelukkig.

Edit; Laat maar, heb het bericht weer verwijderd. Heb er teveel moeite voor gedaan om morgenochtend te zien dat een moderator hem verwijderd heeft, aangezien het niet bepaald positief is voor bokt en wat ik getypt had, waarschijnlijk niet bekend mag worden voor andere bokkers ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:54

Je mag het ook pben... De mededeling zoals die er nu staat suggereert van alles, maar zegt niks.