Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Naborah schreef:Youth zit mij dwars. Als ik iets wil posten met een serieuze bedoeling (weliswaar cartoon getekend), moet ik dan onder Youth zetten, ondanks ik graag kritiek wil?
Waarom niet een onderverdeling proberen te creëren tussen krabbels (zoals in schriften en 'even snel gemaakte' werkjes) en grotere/serieuze projecten?]
Ik begrijp wat jullie bedoelen en willen, ik zou het zelf ook fijn vinden. Maar omdat het voor mij dan niet fijn uit zou pakken, ben ik er weer op tegen. Beetje onduidelijk, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Diaz schreef:Eigenlijk gaat het echt puur om leeftijd.
Er is een enorm verschil in kunnen tussen een 12 en 16 jarige.
Al begint een 16 jarige net met tekenen is toch een boel anders kwa inzicht ed, en zal het altijd beter zijn dan een 12 jarige zijn/haar eerste tekening
Paardengek0 schreef:Ik snap aan de ene kant wel dat de oudere tekenaars soms enorm geiriteerd [schrijf ik niet goed, weet het] worden van de onproffesionele tekeningen.
Maar aan de andere kant.. ik ben 11, en ik wil juist serieus kritiek.
Dit klinkt misschien opschepperig, ik bedoel er trouwens niet mee dat ik zo goed ben als al die andere op utk
maar ik hoor van best veel mensen dat ik goed in tekenen ben,
en dat hebben meerdere denk ik wel die rond de 11 zijn.
Voor deze kinderen zal het niet leuk zijn om op een yutk moeten, want daar krijg je waarschijnlijk minder proffesioneel kritiek.
Damned schreef:Oneens. Ik kom dagelijks op UK, en bekijk alle topics, en inderdaad er zitten amateuristischere tekeningen bij.
So what? Wil je geen commentaar geven, klik dan op een ander topic.
Ik vind het redelijk discriminerend en kwetsend tegenover de beginnende bokkers, maakt niet uit hoe oud ze zijn, omdat ze nog niet 'goed genoeg' zijn voor de ervaren/professionele tekenaars.
Daarbij vind ik het ook gewoon arrogant. Voel je je misschien te goed om bij de 'minder goede' tekeningen te staan? kijk je erop neer misschien? Bedenk dan dat jouw tekeningen vroeger waarschijnlijk ook zo waren. Dat jij ze waarschijnlijk wel mooi vond, en trots was op je prestatie.
Mogen zij niet trots zijn? Moeten zij zich minder voelen misschien?
Mogen zij geen tips krijgen? Mogen zij zich niet willen verbeteren? Mogen zij hun tekening niet laten zien misschien?
En waar wordt de grens dan getrokken tussen amateuristisch en professioneel? Ik vind niet dat ik heel goed kan tekenen of dat ik ervaren ben of professioneel ben. Maar ik wil mijzelf wel verbeteren en ik wil wel tips en commentaar. En ik denk dat iedereen dat wil die zijn tekening plaatst.
Wie ben jij dan om te bepalen welke tekening amateuristisch,beginnend,kinderachtig of slordig is?