Wat ik niet snap...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Wat ik niet snap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 12:57

Probleem uit de praktijk zullen we dan maar zeggen.. :

We hebben hier allemaal dezelfde hobby.
We houden hier allemaal van paarden.
Rijden graag, mennen graag of beoefenen welke discipline dan ook maar.
De één professioneel.. de andere puur hobbymatig.
O ja, we zijn ook nog eens allemaal mensen.

Waarom, in VREDESNAAM, laten we elkaar niet gewoon in onze waarde op topics als HAW en ITP???!
Is het zo moeilijk een beetje aardig te blijven voor elkaar?
We hebben niet allemaal dezelfde methode om ergens te komen, maar moet dat dan???
Er zijn meerdere wegen naar Rome.

Respecteer elkaar en waardeer elkaar.

Er gebeuren al genoeg ellendige dingen in de wereld. Laat Bokt aub een plek blijven waar iedereen graag komt!

mama1973

Re: Wat ik niet snap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:59

En zo is het maar net !!! _/-\o_

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:02

Ik heb een vermoeden over welk topic jij het hebt.

Vind dat je helemaal gelijk hebt *\o/* .
Denk ook dat een heleboel mensen weer terug in de banken zouden moeten. Om begrijpend te leren lezen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:10

Dus als iemand dingen doet met zijn of haar paard wat totaal niet verantwoord is dan mogen we daar niets over zeggen omdat hij of zij van paarden houdt? Dus als iemand zijn hond mishandeld mogen we er niets van zeggen wat hij zal ergens ook wel van het dier houden?
Ik denk dat we geen steek verder komen als we onze mond maar dicht houden.
Helaas wordt het nog veel te veel gedaan dat mensen hun oren, ogen en mond sluiten.

Het 'vele wegen naar Rome leiden' gaat in heel veel gevallen niet op. Als je ziet hoeveel 'wegen' er nu zijn en hoe weinig daarvan ook daadwerkelijk correct/verantwoord zijn......

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:17

Het is een forum en als je wat toont krijg je daar meningen op, als je geen andere mening wilt dan die van jezelf moet je iets dus niet plaatsen.
Als je vindt dat iets niet door de beugel kan zeg je dat, zie je dat een training niet zo best verloopt, geven mensen tips. Tis aan degene zelf wat je ermee doet, wil je geen tips en alleen maar wow je bent goed dan moet je niet hier zijn.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:21

"zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

Het probleem is dat vaak mensen niet het commentaar kunnen hebben die ze krijgen. Of het nou netjes is gebracht of niet, ze willen niet inzien dat ze verkeerd bezig zijn. Hun instrecteur "is al wel ZZ " dus die kan wel les geven. Je ziet een compleet over de kop getrokken paard, een zoutzak van een ruiter en daar moet je dan complimenten over geven?

Ben het niet helemaal met je eens, zolang de ruiterkunsten zo drastisch omlaag gaan hier in Nederland is het soms wel nodig dat mensen een zwaai om de oren krijgen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:10

Ik vind respect voor elkaar ook echt belangrijk, en weet dat niet iedereen topruiter wil worden.
Er is zeker en vast niet één goede weg, de één pakt het zo aan , de ander via een heel andere benadering, das heel normaal er zijn idd heel veel goede manieren.
Maar zoals er ook al door een paar anderen hier werd aangehaald, er zijn te veel penny's, goed bedoelende ruiters, die gewoon door onkunde en te weinig kennis betreffende het wezen paard, fouten maken die het probleem eigenlijk in de hand werken.
Deze mensen vragen hier wel tips, maar denken of willen enkel horen dat een ander bit of of externe factoren de oorzaak kunnen verhelpen, alleen staan ze niet open om het probleem bij hen zelf te zoeken, en 9 van de 10 is het probleem idd de ruiter zelf.
Ook verkeerde inschatting van je eigen paardrijkunsten, beginnende ruiters die een veulen aankopen en dan zelf gaan opleiden, das eigenlijk ervoor zorgen dat het mis gaat lopen (bijna 100% zeker).
Dit klinkt niet echt sympathiek, dat weet ik zelf ook wel, het is zeker ook niet aanvallend bedoelt, maar een mensenleven is te kort om eigenlijk alles te leren wat paardrijden betreft.
Lessen, lessen , lessen, en de meesten hier vinden les eigenlijk niet echt een noodzaak, want ze rijden toch al wel een reeks jaren. ???????

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:27

Ik vind het prima als iemand iets ergens op heeft aan te merken, maar iemand echt afkraken vind ik niet kunnen.

Maar als iemand hier iets post kwa rijfoto;s en dat graag beoordeeld wil hebben, dan zegt ik niet ; Ziet er leuk uit terwijl er op de foto's geen ontspannen paard loopt, een ruiter die aan het trekken is, neit goed zit e.d.
Maar dat probeer ik wel zo opbouwend mogelijk te formuleren, ipv af te kraken :).

Ik kom hier toch wel geregeld een paar tegen waarvan ik dnek; Ohje.. daar gaan we weer. En waar ik dus heel verstandig ook niet meer op reageer.

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:32

Amen +:)+

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 16:49

xmarliez schreef:
Dus als iemand dingen doet met zijn of haar paard wat totaal niet verantwoord is dan mogen we daar niets over zeggen omdat hij of zij van paarden houdt? Dus als iemand zijn hond mishandeld mogen we er niets van zeggen wat hij zal ergens ook wel van het dier houden?
Helaas wordt het nog veel te veel gedaan dat mensen hun oren, ogen en mond sluiten.

Het 'vele wegen naar Rome leiden' gaat in heel veel gevallen niet op. Als je ziet hoeveel 'wegen' er nu zijn en hoe weinig daarvan ook daadwerkelijk correct/verantwoord zijn......

Ik bedoel inderdaad dat iedereen overal zijn/haar mond moet houden en niemand ergens iets van mag zeggen.
Je bent de enige die het begrijpt :roll:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:26

Een forum is er om verschillende meningen bijeen te brengen. Als alles eenheidskoek zou worden en iedereen alleen maar "ja en amen" mag zeggen, zouden alle fora er maar beter mee ophouden.

Dat er soms topics zijn die uit de hand lopen qua kritiek, dat sommige bokkers het liever persoonlijk spelen in plaats van inhoudelijke berichten te plaatsen en dat er in sommige topics als hyena's op de topicstarter gesprongen wordt is nu eenmaal een onvermijdelijke onvermijdelijkheid. Dat is namelijk niet bokt-eigen, maar mens-eigen.

Het ligt ook aan je eigen ingesteldheid. De topics waar het er normaal aan toe gaat zijn toch nog altijd in de ruime meerderheid, maar als je alleen het negatieve wilt zien, tja, dan zie je dat ook.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:55

_/-\o_

Tuurlijk mag je je mening geven, en hoef je geen complimentjes te geven. Anders zou het ook niets aan zijn, als iedereen het altijd maar met elkaar eens zou zijn. :) Maar dat kan je wel gewoon normaal zeggen.
Je ziet ook wel eens topics waar bokkers echt aanvallend reageren op de TS (itp, haw bijv), tja logisch dat TS dan in de verdediging gaat en niet zomaar zegt "ja jullie hebben gelijk, ik rijd helemaal verkeerd". En dan krijg je dus zo'n 'rel'topic tegen de TS. Als je het gewoon op een rustige toon uitlegt waarom het verkeerd is, zou TS niet meteen in de verdediging gaan maar gaan nadenken. En dan kan je overtuigen. Door rustige uitleg van een bokker(s), waarom het verkeerd is hoe ik reed, ben ik er ook achter gekomen dat ik helemaal verkeerd heb leren rijden.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:14

RT-P >> PP

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:17

xmarliez schreef:

Hier sluit ik me bij aan.. :j
En het gaat wel om dierenwelzijn en dat staat voor mij voorop.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:26

nouja hier is het vaak allemaal nog heel aardig, moet je eens op het Viva forum komen! :+

ik werd ook erg boos bij het topic over het paard wat aan zijn hoofd uit het water werd getakeld en moest dat toch even kwijt. al is het maar dat bij een volgend paard te water een andere bokster niet denkt dat dat dé manier is!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:48

LiVetime schreef:
xmarliez schreef:

Ik bedoel inderdaad dat iedereen overal zijn/haar mond moet houden en niemand ergens iets van mag zeggen.
Je bent de enige die het begrijpt :roll:

Nee, dit is respectvol......

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:53

Mensen zijn in het werkelijke leven ook niet meer zo netjes tegenover elkaar, als zou horen eigenlijk.
De maatschappij is wat dat betreft veranderd, en dat zie je ook terug op Bokt.
Daar doe je niks aan, je pikt er overal de mensen uit, ook op Bokt, die niet meer de normale omgangsvormen hebben geleerd.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:56

mika11 schreef:
Mensen zijn in het werkelijke leven ook niet meer zo netjes tegenover elkaar, als zou horen eigenlijk.
De maatschappij is wat dat betreft veranderd, en dat zie je ook terug op Bokt.
Daar doe je niks aan, je pikt er overal de mensen uit, ook op Bokt, die niet meer de normale omgangsvormen hebben geleerd.

Toch ben ik nog nooit in het echt zo afgekraakt als dat ik dat bij sommige op bokt zie! Het is erg vervelend dat emoties vaak moeilijk in te schatten zijn op internet. De manier waarop sommige hun boodschap brengen is gewoon respectloos. Niets positiefs, alleen maar vertellen wat je fout doet.. dat lijkt mij persoonlijk niet de bedoeling van bokt..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:03

Sababber, dat zal wel. Veilig achter een computer durven mensen natuurlijk nog veel meer, dan dat ze in het echt zouden durven (zeggen).
Maar het is wel jammer als dit vaak gebeurt op Bokt, dan is het net of het normaal is. Wat het natuurlijk niet is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:51

Sababber schreef:
Toch ben ik nog nooit in het echt zo afgekraakt als dat ik dat bij sommige op bokt zie! Het is erg vervelend dat emoties vaak moeilijk in te schatten zijn op internet. De manier waarop sommige hun boodschap brengen is gewoon respectloos. Niets positiefs, alleen maar vertellen wat je fout doet.. dat lijkt mij persoonlijk niet de bedoeling van bokt..

In real life doen ze het achter je rug. Langs de bakrand, lekker tegen elkaar fluisterend hoe slecht je wel niet rijdt. Denk echt niet dat onrespectvol en onbeleefd gedrag typisch bokt is, dit is gewoon hoe de maatschappij in elkaar steekt. Door de anonimiteit van het internet en daardoor de groei van durf, komt het hier meer aan de oppervlakte. En dan heb ik eigenlijk liever rechtstreekse commentaar op een fototopic waar ik een weerwoord op kan bieden, dan dat ik beroddeld wordt door anderen in de stalgangen.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:44

sorry dat ik het zeg maar ik zit liever op dravers.nl om over mijn dravertje te praten dan op bokt

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:51

Ja ! Dit vind ik nou echt goed gezegd _/-\o_

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:00

Gini schreef:
Sababber schreef:

In real life doen ze het achter je rug. Langs de bakrand, lekker tegen elkaar fluisterend hoe slecht je wel niet rijdt. Denk echt niet dat onrespectvol en onbeleefd gedrag typisch bokt is, dit is gewoon hoe de maatschappij in elkaar steekt. Door de anonimiteit van het internet en daardoor de groei van durf, komt het hier meer aan de oppervlakte. En dan heb ik eigenlijk liever rechtstreekse commentaar op een fototopic waar ik een weerwoord op kan bieden, dan dat ik beroddeld wordt door anderen in de stalgangen.

Dat is wel zo, maar ik denk wel dat het 'in de paarden' extremer is, er lijkt een hoop jaloezie, haat en nijd te zijn, toch wel meer dan bij andere sporten..
Bij western heb je dat ook minder, bokt is idd ook erger dan de meeste andere paardenfora :Y)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:06

Mensen durven hun mening meestal pas te zeggen als het niet direct naar de persoon gaat, meestal is dat achter iemands rug om, maar in dit geval via de computer. Dat er op bokt extremere meningen naar voren komen volgens sommigen, is ook heel simpel te verklaren doordat het het grootste forum is, hoe meer mensen er zijn, hoe meer mensen hun mening geven.

Je wéét dat mensen via de computer meer durven te zeggen. Dat kun je met een korreltje zout nemen, en denken 'goh, hier steek ik wat van op', of je kunt er een rel van maken. Wat het tegenwoordig schijnbaar ontbreekt bij mensen, is dat ze niet meer kritisch kunnen zijn op zichzelf, ze moeten het meteen goed doen, ook al is dat op een foute manier. Ik kan best redelijk paardrijden, maar er is een reden waarom ik les neem, omdat ik beter wil worden, en dan mag ik toch hopen dat mijn instructeur meer zegt dan alleen 'goedzo'.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:08

MirandaFuego schreef:
Dat is wel zo, maar ik denk wel dat het 'in de paarden' extremer is, er lijkt een hoop jaloezie, haat en nijd te zijn, toch wel meer dan bij andere sporten..
Bij western heb je dat ook minder, bokt is idd ook erger dan de meeste andere paardenfora :Y)

Dat komt misschien omdat bokt een van de grootste en bekendste en ook nog veelzijdig is. (of is dat niet zo ik zit niet op andere forums dus ik roep maar wat)
Scheelt natuurlijk enorm als je op een ras of discipline gericht forum zit. Kleinere kring, minder mensen, minder "klagers" en dus minder meelopers.
Denk dat de meelopers nog ergste zijn 1 iemand zeg ergens wat van en dan komt ineens een hele bups aan dat mee doet.