Splitsing [GVL-ITP] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Splitsing [GVL-ITP] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 10:06

Ik vind het echt super leuk om te kijken hoe mensen hun paarden aan de hand/op de grond trainen. Verschillende manieren van longeren, ad langeteugels, grondwerk aan de kaptoom etc.

Vrijheidsdressuur vind ik ook leuk, echt! Maar het is volgens mij echt een trend, iedereen tovert wel een kunstje uit zijn paard/pony tegenwoordig en dit moet dan natuurlijk geplaatst worden op GVL-ITP. Gevolg is dat heel bokt inmiddels overstroomt van de vrijheidsdressuurtopics, en ik daartussen geen leuke ITP topics meer vind van longeren en grondwerk, van 30 topics zijn er 27 vrijheidsdressuur, 2 langeteugelwerk en 1 maar longeren/grondwerk.

Ik weet dat jullie niet teveel subfora's en splitsingen willen, maar nu vrijdheidsdressuur een echte trend is en de topics op bokt in overvloed aanwezig zijn zou ik het heel erg fijn vinden als er een apart deel voor vrijheidsdressuur komt, zodat ik weer lekker gewoon de longeer/grondwerk topics kan vinden zonder eerst 100x een shetlander te moeten zien steigeren.

Arabesk

Re: Splitsing [GVL-ITP] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:10

Ik heb het een aantal jaren geleden ook al voorgesteld. Graag VHD als apart onderdeel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:29

Wat een goed idee!
Voor! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:31

Ik kan jullie vertellen dat hier achter de schermen al druk over nagedacht wordt. :)
Mochten jullie nog bepaalde ideeën hebben over hoe jullie de indeling zelf het handigst vinden kunnen jullie dat altijd laten weten in dit topic, dan kan het meegenomen worden.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:38

Lijk mee een prima idee. Ik vind zelf "gewone" grondwerktopics ontzettend leuk om te bekijken, maar ik zie ze maar heel weinig omdat ze zo ondersneeuwen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 10:39

Het mooist zou zijn vind ik dat je dan GL-ITP krijg (dus grondwerk/longeren ITP) en VHD-ITP (vrijheidsdressuur itp)

Wat ik persoonlijk ook handig zou vinden is wanneer mensen gebruik maken van tags, dus pietje voor het eerst aan de longe wordt dan : [LON] pietje voor het eerste aan de longe

Langeteugelwerk met lotje de welsh wordt dan [LT] Lotje de welsh etc.

Het zou ook een hoop schelen als nu al de tags worden toegepast, dan kan ik alles met [VHD] als tag gewoon overslaan en niet eerst perongeluk aanklikken omdat de titel niet verhelderend is.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:40

Goed idee! Ik ben voor! :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:42

Tags zouden helpen, maar ik denk dat dan wel het prpbleem blijft de de niet-VDH topics snel naar beneden zakken vanwege de vele VDH-topics.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 10:45

Klopt hoor Elanor, een splitsing is het allermooist. Maar als dat nog een jaar op zich laat wachten ben ik al heel blij als er iig vast tags voor komen te staan.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:15

Jaime_ schreef:
Het mooist zou zijn vind ik dat je dan GL-ITP krijg (dus grondwerk/longeren ITP) en VHD-ITP (vrijheidsdressuur itp)

Wat ik persoonlijk ook handig zou vinden is wanneer mensen gebruik maken van tags, dus pietje voor het eerst aan de longe wordt dan : [LON] pietje voor het eerste aan de longe

Langeteugelwerk met lotje de welsh wordt dan [LT] Lotje de welsh etc.

Het zou ook een hoop schelen als nu al de tags worden toegepast, dan kan ik alles met [VHD] als tag gewoon overslaan en niet eerst perongeluk aanklikken omdat de titel niet verhelderend is.

Misschien dat bij het gewone GVL dan ook een splitsing moet komen, want ook tussen die topics gaan 9 van de 10 topics over vrijheidsdressuur, als je dan een grondwerk/longeren topic zoekt is dat ook erg lastig.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:21

We zijn inderdaad bezig met brainstormen wat de beste (her)indeling zou zijn van enkele fora, en GVL is daar een belangrijk onderdeel van. Je bent ons zelfs voor, we wilden een dezer dagen naar FZ stappen om jullie ideeën te horen. Wat ik hier lees is al heel duidelijk en nemen we zeker mee. Meer ideeën zijn dus zeker welkom! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:51

Heel fijn dat er al over nagedacht wordt, ik ben ook voor :j
Zelf ben ik meer bezig met het niet-VD-werk (gewoon longeren, dubbele lijnen, loswerken, lange teugelen, horse agility, dressuur in vrijheid,...) , maar ik post er eigenlijk geen (foto)topics meer omdat ze toch op pagina 2 staan voordat er 2 reacties zijn geweest .. Lijkt me echt super om een apart grondwerk-gedeelte te hebben, zowel qua informatief als qua foto's :j

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:59

O dat lijkt me super! Ik plaats geen wadh foto's omdat die toch verdwijnen tussen die topics

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:00

Ik ben ook voor, grondwerk en longeren apart van vrijheidsdressuur.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:17

Ik moderate op zowel VNA (waar regelmatig vragen over bepaalde soorten grondwerk voorkomt) als GVL; input is héél erg welkom! :)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:56

VD apart van Longeren en ander Grondwerk lijkt mij de beste optie, zoals de anderen ook zeggen, omdat niet-VD-topics overspoeld worden door de VD-topics.
Als dit zowel voor het informatieve forum als ITP zou kunnen zou dit helemaal TOP zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:06

Wat voor input zoek je precies TurdusMerula?
Ik denk als VD opgesplitst wordt van de rest dat het al heel wat overzichtelijker/fijner is. Ik denk dat het grootste gedeelte toch bezig is met ofwel VD, ofwel de rest (longeren/dubbele longe, grondwerk, horse agility, lange teugelen, .... ). Natuurlijk komt er ook wel eens wat VD-achtig iets voor bij de rest, maar ik denk dat 1 of 2 VD-foto's als onderdeel van een training ook geen probleem hoeft te zijn (ik verwerk bv. VD in mijn grondwerk, eens ergens op staan ofzo, of eens flemen ter ontspanningsmomentje of dergelijke).

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 09:49

Het meest ideale is gewoon om beide onderdelen te splisten. Dus grondwerk/longeren ITP apart van vrijheidsdressuur ITP en het zelfde voor het informatieve gedeelte.

Op welke termijn zou een dergelijke splitsing kunnen worden doorgevoerd? Volgens mij is er best veel behoefte aan, en ik kan niet wachten tot ik eindelijk de longeertopics terug vind!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:51

Tags is een leuk idee.. Maar helaas worden deze weinig toegepast door gebruikers. En om nou die taak bij de mods te leggen :7

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:53

Ik zou het inderdaad ook erg fijn vinden als het gesplitst word :-)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 09:54

Tags hoeft voor mij ook niet, het allerliefst een splisting, en dan ook nog eens zo snel mogelijk O:) Maar tot de splitsing mogelijk gemaakt wordt zou ik al heel blij zijn met een tijdelijke oplossing van Tags. Maar volgens mij is een splisting niet echt een hele grote klus?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:11

[***] schreef:
Ik denk als VD opgesplitst wordt van de rest dat het al heel wat overzichtelijker/fijner is. Ik denk dat het grootste gedeelte toch bezig is met ofwel VD, ofwel de rest (longeren/dubbele longe, grondwerk, horse agility, lange teugelen, .... ). Natuurlijk komt er ook wel eens wat VD-achtig iets voor bij de rest, maar ik denk dat 1 of 2 VD-foto's als onderdeel van een training ook geen probleem hoeft te zijn (ik verwerk bv. VD in mijn grondwerk, eens ergens op staan ofzo, of eens flemen ter ontspanningsmomentje of dergelijke).

En dan is het nog maar de vraag of je persé die fleemfoto erbij wilt hebben in je bv. langeteugel-topic.

Ik vind de wildgroei van vrijheidsdressuurtopics de laatste tijd ook echt irritant. Normaal ben ik van het 'leven en laten leven', als je het niet wilt zien scroll je gewoon verder. Maar als ik al naar pagina twee moet doorklikken voordat ik een serieus longeertopic (dus ook geen 'kijk, ik slinger mijn pony een beetje rond'-topic) tegenkom, dan groeit de frustatie. :o
Ik snap ook niet waarom er soms topics voorbij komen waar dan twee foto's in staan van een flemend shetje. Zulke topics verdwijnen ook snel naar de achtergrond, maar zorgen wel mee voor het ondersneeuwen van de interessantere topics.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 11:10

Ik denk dat het tijd is dat de splisting zsm wordt doorgevoerd.

@ Bart en het boktteam, Op welke termijn kunnen we de splitsing verwachten?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:19

Ik ben ook voor :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 05:02

Citaat:
Wat voor input zoek je precies TurdusMerula?

Laat duidelijk zijn dat feedback en ideeën altijd welkom zijn, weet mij te vinden. :)
Maar hier bedoelde ik ook, alle ideeën zijn welkom, het is heel nuttig hier over te denken en te horen wat jullie vinden, waar jullie tegenaan lopen en wat jullie graag zouden zien. :)

Het signaal wat hier afgegeven wordt is mij helder: er is erg veel VD op GVL (ITP) en daardoor vallen andere topics niet meer op. Tags zijn een optie, splitsing is wenselijk.
(Al hoeft het ene het andere niet in de weg te staan, natuurlijk. ;) )

We zijn er echt mee bezig, ik wil jullie nog heel even om geduld vragen. :)