[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 18:23

Zo, eindexamens als het goed is achter de rug, hopelijk zijn er tussen het Bokken door veel voldoendes gescoord! Voor iedereen voor wie de tentamenperiodes nog bezig zijn of moeten beginnen: veel succes/sterkte. En iedereen die al lang van de examens/tentamens af is, lekker he? :D
Wij zijn de afgelopen maand verder gegaan met het redesign van de site, daarnaast is de nieuwsredactie flink uitgebreid en zijn er twee tijdelijke fora bijgekomen. Hieronder de uitgebreide versie:

Technisch

Lay-out
Op dit moment wordt er hard getekend aan een nieuw design voor Bokt.nl. We kunnen daar nog niets van laten zien, maar we hebben wel een tweetal vragen waar we tegenaanlopen in het designproces en waarvan we benieuwd zijn wat jullie ervan vinden:
- Wat vinden jullie van de kleur oranje zoals we die nu op Bokt hebben (logo en kleine tekstlinks)?
- Wat zijn de drie links die jij het belangrijkst vindt/meest gebruikt op Bokt?
Alvast bedankt voor je antwoord! :)

Beleid

Test met nieuw forum: Merries kijken
Kraamstal ITP begon de laatste tijd uit zijn voegen te groeien en er werd een duidelijke tweedeling zichtbaar: met lange volgtopics over drachtige merries aan de ene kant en veulenfoto's aan de andere kant. De volgtopics werden steeds populairder waardoor veel fototopics soms al binnen een dag naar pagina 2 vielen. Natuurlijk willen we de nieuwe boktveulentjes alle aandacht in de spotlight geven en daarnaast willen we ook ruimte bieden voor de ‘volg mijn merrie’ topics; vandaar dat besloten is een test te doen met het verder opsplitsen van de kraamstal. Bij succes en aanhoudende drukte op beide fora, kan dit ook een permanente oplossing worden.

Het nieuwe forum vind je hier: [KS-MK] Kraamstal - Merries Kijken De volledige dienstmededeling over deze verandering kun je hier op FZ nalezen: [FZ] Topics over drachtige merries vanaf nu op subforum KS-MK

Tijdelijk forum voor het EK voetbal
Nog 7 dagen en het barst los: het EK voetbal. En dat betekent dat rondom deze tijd de mensheid zich verdeelt in twee kampen...
In de eerste groep: Zij die houden van oranje en niet van leeuwen zonder hemdje. De mensen die de geluksvogels al met honderden hebben aangeschaft, de polsen al hebben bekleed met plusbandjes, alle voetbalplaatjes compleet hebben en hun plekje langs de gracht al gereserveerd hebben.
En groep nummer twee: Iedereen die geen oranje meer kan zien, stilletjes voor Portugal, Duitsland en Denemarken duimt en hoopt dat we na de 17e gewoon weer doorkunnen met het leven van alledag...
Voor de eerste groep hebben we een tijdelijk forum geopend waarop je samen met alle andere groep 1 Bokkers kunt genieten van het EKvoetbal. Voor de verzameltopics met oranjeprullaria, voorbeschouwingen, stemtopics et cetera et cetera. En dat is een win-win situatie, want voor groep 2 betekent dat, dat als je dit forum links laat liggen, Bokt voor jou compleet EK-vrij is ;)
Het forum vind je onder LevenZonderPaarden: [EK] EK Voetbal

Oneliners
Het is het team de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer oneliners worden gepost. In de Boktregels noemen we al een aantal voorbeelden. Berichtjes als "Cool!" "Mooi!" "Ja, ik ook" zijn over het algemeen zinloos en worden dus niet op prijs gesteld. Super als je enthousiast raakt van een bepaald topic, maar een iets uitgebreider antwoord zegt meer, en is ook leuker om in je topic te lezen. :)
Ook zien we een aantal nieuwe oneliners verschijnen:
  • "ik heb getemd" - hoef je in principe niet te melden, we zijn blij met alle tems die we krijgen, maar in een topic voegt de melding vaak weinig toe.
  • "Je hebt een pb" - Is iets wat de ontvanger zelf ziet, en voor de rest van de mensen die meelezen niet heel relevant.
  • " +1 / like! / respect!" - Op andere sites vaak een knopje voor, maar tot ie er op Bokt ook is, willen we je toch vragen om iets meer te typen, bijvoorbeeld waarom je iets leuk vindt

Team
Nieuw
Begin deze maand is de nieuwsredactie uitgebreid met drie nieuwe leden, dat zijn:
We zijn ontzettend blij met hun hulp op Nieuws en hopen dat dat wederzijds is ;) Tegelijkertijd zijn we voor nieuws achter de schermen over naar een nieuw systeem, waardoor er aan alle kanten volop 'gewend' moet worden en waar we nog een beetje in moeten groeien.

Vertrek....
En de hekkensluiter: Patriciavt zal binnenkort een tijdje het oranje van de bezwaarcommissie verwisselen voor het zwart om haar studie af te maken. Daarna komt ze weer terug in het team.

Het Boktbeheer Bulletin van april is hier te vinden.

Murthul

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:28

Ik vind de kleur oranje prima zo!
Meest gebruikte links zijn hier denk ik "actieve onderwerpen" "eigen berichten" en t leuke rode uitroeptekentje :=

Welkom voor de 3 nieuwe teamies

en Patriciavt, begrijpelijk dat je even een stop neemt, succes met het afmaken van je studie!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:32

Ik vind de kleur oranje ook prima, zou niet weten waarom dat een andere tint laat staan een andere kleur moet worden. :+

En ik ga met Myrthe mee wb de links.

Edit: inbox idd ook. :')
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 01-06-12 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:36

Tries, succes met je midbreak!

De kleur oranje vind ik in combinatie met het boktblauw erg mooi.
Belangrijkste linkjes;
Eigen berichten, inbox en actieve berichten. Als vierde nog de zoekfunctie :)

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:38

oranje is leuk !! +:)+
ik gebruik meestal 'eigen berichten' 'active onderwerpen' en 'markt'
ook wiki gebruik ik veel

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:38

Oranje vind ik ook prima zo, maar ik hoef niet veel meer oranje te zien, de hoeveelheid is goed.

Meest gebruikte links:
  • Eigen berichten
  • Actieve onderwerpen
  • Zoeken

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:42

Oranje vind ik ook prima zo :j

Mijn meest gebruikte links:
Eigen berichten
Actieve topics
Inbox

En Patries nu echt even hard aan de studie meid! ~~}>

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:52

Ik moest serieus eerst eem zoeken naar Oranje _O- maar ik vind het wel mooi zo :D

Ik denk dat ik als link het meest eigen berichten, actieve onderwerpen en pok het temknopje.. of mn inbox..

Patricia, heel veel succes met het afmaken van je studie!! tot snel!
Nieuwsmensen heel veel succes met jullie nieuwe functie :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:09

Oranje vind ik goed (een tint lichter is ook wel mooi denk ik :+ )
Ik gebruik eigen berichten, actieve onderwerpen heel veel.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:13

Oranje is leuk, ik vind een andere kleur ook leuk. Is weer eens wat anders... ;) Maar als het zo blijft is het ook goed.

Ik gebruik actieve onderwerpen en eigen berichten het meest. Inbox gebruik ik ook best vaak. :o

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:44

oranje vind ik prima zo.

Meest gebruikte linken zijn
- eigen berichten
- zoeken
- actieve onderwerpen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:05

Ik vind het oranje ook prima zo, leuk contrast en niet too much.

Mijn meest gebruikte links zijn 'eigen berichten', 'wiki' en 'actieve onderwerpen'.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:36

Kleur oranje is prima. De meest gebruikte links zijn bij mij :
Eigen berichten
Home
Ban jezelf

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:14

Kleur oranje is prima maar niet te veel :P En qua links: eigen berichten, inbox & zoeken

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:16

Oranje is goed :j
Hier inbox, eigen berichten en de zoekfunctie.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:20

Oranje is goed, maar moet niet heel veel meer worden dan het nu is.

Mijn meest gebruikte links;
• Eigen berichten
• Actieve onderwerpen
• Profiel knopje

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:20

Ik vind oranje niet mooi.
En eigen berichten, actieve onderwerpen en nieuwe berichten.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:27

Vraag 1: Het oranje is erg mooi, maar als officiele lay-out kleur misschien iets te veel aanwezig;

Vraag 2: Meeste gebruikte links: het uitroeptekentje voor temmen, "Eigen berichten" en op 3 de Wiki en het "gebruikerspaneel"

En om nog even terug te komen op de one-liners: de one-liner "Ik heb getemd" kan juist heel handig zijn om te voorkomen dat de mod-jes 85 temmen over 1 topic krijgen. Wel vind ik dat je er dan even een reden moet bijtypen waarom je hebt getemd en dàt gebeurt niet altijd...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:59

Carmen schreef:
Oranje vind ik ook prima zo, maar ik hoef niet veel meer oranje te zien, de hoeveelheid is goed.

Meest gebruikte links:
  • Eigen berichten
  • Actieve onderwerpen
  • Zoeken

Bij mij precies hetzelfde :) vooral eigen berichten.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:33

JPitty schreef:
En om nog even terug te komen op de one-liners: de one-liner "Ik heb getemd" kan juist heel handig zijn om te voorkomen dat de mod-jes 85 temmen over 1 topic krijgen.

Alleen is dat niet erg. Op die manier springt een topic waar echt iets aan de hand is er ook meteen uit en zien de mods dat daar snel ingegrepen moet worden, ook als dat niet 'hun' forum is.

Dank voor de layout input :j
Stiekem is Bokt best een complexe site wat layout en functionaliteit betreft. Leuke puzzel :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:33

Oranje mag wat frisser. Echt nl oranje zoals weergegeven in de nennorm.

Meest gebruikte linken zijn
- eigen berichten
- zoeken
- prive berichten

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:35

Bart ik neem aan dat je ook terukijkt in het topic over het ontwikkelen van de nieuwe layout? daar staan ook veel tips in buiten dat van de winnaar om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:45

Ik vind het oranje niet mooi, eigenlijk zie ik het (op mijn scherm) ook als bruin, niet als oranje.
Links die ik het meest gebruik:
-Eigen berichten (echt met stip op 1, zou handig zijn als je meteen na het inloggen bij eigen berichten uitkomt)
-Home (om daar vervolgens een actief topic aan te klikken waarvan de titel me interessant lijkt)
-Markt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:40

Oranje vind ik mooi!!!

Mijn meest gebruikte links:
*Eigen berichten
*Actieve onderwerpen
*Zoeken

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:44